השקעות נדל"ן באתיופיה – אתיופיה מציגה צמיחה מרשימה ומהירה. משקיעים רבים מכל רחבי העולם נוהרים להשקיע במחוזותיה!

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

לא מעט משקיעי נדל"ן מישראל בוחרים להתחיל להשקיע במדינות רבות מעבר לים. שוק הדיור המקומי נמצא בשיאי כל הזמנים לאחר גל עליות ארוך שנים של

השקעות נדל"ן באתיופיה כדאיות מפני שכלכלתה של אתיופיה מציגה נתוני צמיחה מרשימים בשנים האחרונות. מנתונים רשמיים עולה כי הצמיחה הכלכלית באזור עומדת על כ 10% מידי שנה

עשרות אחוזים. עליות המחירים גרמו לנכסי הנדל"ן ברוב ערי ישראל להפוך להרבה פחות אטרקטיביים למטרות השקעה. לכן, משקיעים רבים מישראל בוחרים להמיר את מקום השקעותיהם אל מדינות רבות מעבר לים. כיום יש לא מעט מדינות הכוללות נכסים במחירים נמוכים יותר, עם פוטנציאל השבחה גדול יותר ואחוזי תשואה גבוהים יותר מאלה שניתן לקבל בישראל. נשמע מעניין? לפני שנחשוף בפניכם את כל הפרטים החשובים והיתרונות הגדולים אודות אחד מיעדי ההשקעה האטרקטיביים ביותר בעולם, חשוב שתכירו את החסרונות הגדולים בשוק הדיור המקומי.

החסרונות הבולטים בשוק הדיור המקומי בגינם משקיעים רבים בוחרים להתחיל להשקיע מעבר לים הם:

  1. מחירי הדיור הגבוהים מחירי הדיור בישראל נסקו בעשרות אחוזים בשנים האחרונות. הנכסים ברוב אזורי הארץ הספיקו להכפיל ואף לשלש את ערכם. נכון
    משקיעים רבים באתיופיה נהנים מגישה לשווקים רבים נוספים ברחבי אפריקה. לא מעט משקיעים מכל רחבי העולם רואים בכך יתרון משמעותי שמאפשר להם להשקיע את מיטב כספם ביעדים אטרקטיביים אליהם הם לא יכלו להגיע ללא ההשקעה באתיופיה
     

    לכתיבת שורות אלה מחירי הדיור הממוצעים באזורי המרכז עומדים על בין 1,600,000 שקלים ל 2,200,000 שקלים לדירה ממוצעת. באזורי פריפריה ניתן ליהנות ממחירים מעט נמוכים יותר – ממוצע הנע בין 950,000 שקלים לבין 1,450,000 שקלים לדירה ממוצעת. כך או כך, המשקיעים הרוצים להתחדש בנכסים אטרקטיביים להשקעה הממוקמים באזורי פריים לוקיישן יצטרכו להביא מהבית הון עצמי על סך מאות אלפי שקלים.

  2. פוטנציאל השבחה נמוך-כשמחירי הדיור בשיאי כל הזמנים לאחר גל עליות משולח רסן, פוטנציאל המשך הגידול מוגבל. מחירי הדיור בישראל נוסקים מזה לא מעט שנים וכיום הם נמצאים בשיא כל הזמנים עד כי רבים סבורים שהם עברו לתחום בועתי. לעומת זאת, מחירי הדיור במדינות רבות בכל רחבי העולם רחוק ממחירי השיא שנרשמו אי שם לפני פרוץ המשבר הכלכלי העולמי ב 2008. מדינות אלה מגלמות פוטנציאל השבחה גבוה משמעותית מהפוטנציאל הקיים במדינת ישראל (בהנחה שבודקים היטב את מאזן הכוחות בין הביקוש להיצע במדינות השונות).
  3. אחוזי תשואה נמוכים  –אחד מכללי האצבע שאתם חייבים לזכור בתור משקיעי נדל"ן מקצועיים הוא – ככל שמחיר הנכס נמוך יותר, כך אחוזי התשואה שיתקבלו מהשכרתו יהיו גבוהים יותר. במילים אחרות, לא רק שהמחירים בשוק הדיור המקומי גבוהים כל כך, אלא הם גם מניבים אחוזי תשואה נמוכים לכלל המשקיעים בהם. אחוזי התשואה הממוצעים באזורי מרכז הארץ נעים בין 2.2% ל 3.2% מידי שנה. באזורי פריפריה בהם מחירי הדיור נמוכים יותר, המצב מעט טוב יותר. אחוזי התשואה הממוצעים באזורים אלה נע בין 3.5% ל 5.5% מידי שנה. באזורים רבים בעולם בהם מחירי הדיור נמוכים משמעותית ממדינת ישראל ניתן לקבל אחוזי תשואה דו ספרתיים בכל שנה.

מהסיבות הללו משקיעי נדל"ן רבים נוהרים לשלל יעדים אטרקטיביים להשקעה מעבר לים. אחד היעדים האטרקטיביים ביותר שמצליח למשוך משקיעים רבים מכל רחבי העולם הוא אתיופיה. לפני שנגע בכל היתרונות הגדולים להשקעה ברחבי אתיופיה, חשוב שתכירו מספר נתונים מרכזיים אודות מיקומה, גודלה וכלכלתה.

הכירו את אתיופיה – כל הנתונים החשובים שאתם חייבים להכיר

 הממשל האתיופי שומר על יציבות פוליטית מזה לא מעט שנים. נתון זה מהווה יתרון משמעותי בעיני משקיעים רבים - שכן שקט פוליטי מעיד על ניהול נכון שצפוי להוביל לצמיחה כלכלית.
 

אתיופיה הממוקמת במזרח אפריקה, כוללת קרוב ל 100 מיליון תושבים בשטחה. כלכלתה של אתיופיה גדולה ויציבה – הרביעית בדרום אפריקה. בעשור האחרון הכלכלה המקומית נהנת מתנופה משמעותית שצפויה להימשך גם בשנים הבאות. התמ"ג המקומי היה 12.5 מיליארד דולר בשנת 2005, הספיק להכפיל את עצמו מספר פעמים ונכון לשנת 2015 עמד על 61.5 מיליארד דולר. התנופה הכלכלית גורמת למשקיעי נדל"ן רבים מכל רחבי העולם לנהור לשטחה של אתיופיה וליהנות מנכסים אטרקטיביים המניבים אחוזי תשואה גבוהים ומשביחים את ערכם בקצב מהיר. נשמע מעניין? ריכזנו עבורכם את כל היתרונות הגדולים ביותר שיש לאתיופיה להציע להמוני המשקיעים מכל רחבי העולם, והם:

  1. צמיחה כלכלית מרשימה שצפויה להמשיך גם בשנים הבאות -כלכלתה של אתיופיה מציגה נתוני צמיחה מרשימים בשנים האחרונות. מנתונים רשמיים עולה כי הצמיחה הכלכלית באזור עומדת על כ 10% מידי שנה, מה שמאפשר למשקיעים הרבים להרגיש בנוח להשקיע את מיטב כספם בכלכלה חזקה עם צמיחה מרשימה. מעבר לכך, הצמיחה באה לידי ביטוי בלא מעט פיתוחים אזוריים, מה שצפוי להוביל לעליות ערל הנכסים בשנים הבאות.
  2. השקת מרכז סחר מצליח -אתיופיה השיקה ב 2008 מרכז סחר בסחורות. מרכז הסחר נחשב לאחר המרכזים המצליחים באפריקה, מה שכמובן מחזק את הכלכלה המקומית.
  3. גישה למספר שווקים נוספים ברחבי אפריקה – משקיעים רבים באתיופיה נהנים מגישה לשווקים רבים נוספים ברחבי אפריקה. לא מעט משקיעים מכל רחבי העולם רואים בכך יתרון משמעותי שמאפשר להם להשקיע את מיטב כספם ביעדים אטרקטיביים אליהם הם לא יכלו להגיע ללא ההשקעה באתיופיה.
  4. יציבות פוליטית -הממשל המקומי שומר על יציבות פוליטית מזה לא מעט שנים. נתון זה מהווה יתרון משמעותי בעיני משקיעים רבים – שכן שקט פוליטי מעיד על ניהול נכון שצפוי להוביל לצמיחה כלכלית. מעבר לכך, משקיעים רבים אוהבים ממשל יציב פוליטית בשל היכולת לצפות את פעולתו במצבי קיצון שונים. מנגד, ממשלים שאינם יציבים עלולים להפתיע את המשקיעים ובמצבים מורכבים לנקוט בשלל פעולות שיכולות לפגוע גם בשוק הדיור המקומי.

    עשרות אחוזים מכלכלתה של אתיופיה מבוססים על ייצוא תוצרי חקלאות. עובדי האדמה באתיופיה עובדים במרץ ובעלות נמוכה, מה שמושך משקיעים רבים.
     
  5. ייצוא רב של תוצרי חקלאות שונים – עשרות אחוזים מכלכלתה של אתיופיה מבוססים על ייצוא תוצרי חקלאות. עובדי האדמה באתיופיה עובדים במרץ ובעלות נמוכה, מה שמאפשר לכלכלה המקומית ליהנות מאחוזי רווח גבוהים במיוחד.
  6. ענף הבנייה משגשג – דרושים עובדים רבים – בשנים האחרונות ענף הבנייה באתיופיה מתפתח בקצב מהיר. הענף מספר עבודה לאנשים רבים שמגיעים להתגורר בסמוך למרכזי הפיתוח השונים. נתונים אלה מאפשרים למשקיעים לסמן את אזורי הביקוש הגדולים ביותר בהם מחירי הנכסים צפויים לעלות בקצב מהיר. מעבר לכך, כלל הפיתוחים הללו מעלים את מחירי הדיור ומאפשרים למשקיעים ליהנות מהשבחת הנכסים.
  7. תוכניות פיתוח להפקת חשמל – מצוקת החשמל באתיופיה מחייבת אותה להתחיל בתוכניות פיתוח שונות להפקת חשמל. תוכניות אלה אף הן עשויות להוביל לפיתוח כללי שלא אזורים רבים בשטחה – מה שיגרום לעליות מחירי הדיור. מעבר לכך, עבודות פיתוח אלה אף הן ימשכו לא מעט עובדים שיגדילו בצורה משמעותית את הביקוש לדיור באזור.

לסיכום, כלל היתרונות הללו גורמים למשקיעי נדל"ן רבים מכל רחבי העולם להאמין שמחירי הדיור באתיופיה צפויים להמשיך לעלות בקצב מרשים גם בשנים הבאות. אם גם אתם חושבים להשקיע באתיופיה, חשוב שתכירו את מסלולי ההשקעה הגדולים והכדאיים ביותר בשטחה.

מסלולי ההשקעה הגדולים ביותר בשטחה של אתיופיהבשנים האחרונות ענף הבנייה באתיופיה מתפתח בקצב מהיר. הענף מספר עבודה לאנשים רבים שמגיעים להתגורר בסמוך למרכזי הפיתוח השונים, מה שמושך להשקיע בנדל"ן

  • נדל"ן מניב

מסלול ההשקעה הראשון הוא מסלול הדגל בענף – נדל"ן מניב. נדל"ן מניב נחשב למסלול הגדול, הבטוח והפשוט ביותר בענף. במסגרתו המשקיע רוכש דירת מגורים ומשכיר אותה לטווחי זמן ארוכים. ריכזנו עבורכם את היתרונות, החסרונות והסיכונים במסלול, והם:

יתרונות חסרונות וסיכונים
מסלול השקעה גדול, בטוח ופשוט למדי מסלול השקעה המצריך תשלום לחברת אחזקה
מסלול השקעה הכולל הכנסה פסיבית מידי חודש סיכון בבחירת שוכרים שלא עומדים בכל התשלומים החודשיים
מסלול השקעה הכולל שני אפיקי רווח שונים – מהשכרת הנכס ומעליית ערכו אחוזי תשואה יחסית נמוכים מהשכרת הנכס

 

  • נדל"ן על הניירמצוקת החשמל באתיופיה מחייבת אותה להתחיל בתוכניות פיתוח שונות להפקת חשמל. דבר המושך משקיעי נדל"ן לאתיופיה

מסלול השקעות נוסף הוא מסלול נדל"ן על הנייר. במסגרת מסלול זה המשקיע רוכש דירה על הנייר (דירה שאינה בנויה) במחירי פריסייל המגלמים הנחות גדולות של בין 10% ל 30% ממחירי השוק. לאחר תום כל שלבי הבנייה, המשקיע יכול למכור את הנכס במחירי שוק וליהנות מהדלתא שבין מחיר הרכישה למחיר המכירה. ריכזנו עבורכם את כל היתרונות, החסרונות והסיכונים במסלול, והם:

יתרונות חסרונות וסיכונים
רכישת נכסים במחירי הנחה של בין 10% ל 30% ממחירי השוק סיכון בבחירת קבלן שלא מצליח לעמוד בכל התחייבויותיו
ללא התעסקות עם שוכרים כלל מסלול השקעה ללא הכנסה פסיבית מידי חודש
השקעה לטווח זמן בינוני – עד 4 שנים שארית התשלום צמודה למדד

לסיכום, השקעות נדל"ן באתיופיה יכולות להסב למשקיעים יתרונות רבים על פני מדינות רבות בכל רחבי העולם. משקיעים רבים כיום נוהרים לשטחה של אתיופיה במטרה ליהנות מהצמיחה המהירה ומהגידול המרשים שהיא מציגה בשנים האחרונות. חשוב להדגיש כי השקעות נדל"ן מעבר לים כוללות הוצאות נלוות שאתם חייבים להביא בחשבון. לא מעט משקיעים בתחילת דרכם לא מביאים בחשבון את כלל ההוצאות הנדרשות ומופתעים לגלות שהם בחרו בעסקה מפסידה.

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!