בתים למכירה בזקינטוס

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

בתים למכירה בזקינטוסהאי זקינטוס מונה כ-40,000 תושבים, אשר רובם מתגוררים בעיר הראשית של העיר זנטה. האי זקינטוס הוא אי תיירותי המופנה בעיקר לצעירים שבאים למסיבות ולנופש צעיר. כתוצאה מכך, משקיעים רבים פונים לאווירה הצעירה ורוכשים בתים המתאימים לכך. כמו כן, ניתן להנות מהאי זקינטוס לחופשה יוונית אותנטית, המתאימה לתיירים המבוגרים יותר, שכנראה גם יחפשו דירות Airbnb הרחוקות מהמלונות, המסיבות והבלגן. על בתים למכירה בזקינטוס נרחיב במאמר הבא. 

 

בתים למכירה בזקינטוס- קצת על האי

האי זקינטוס הוא אי יחסית גדול, המונה כ-40,000 תושבים. האי הוא בעל אופי כפרי. רוב התושבים שלו מתפרנסים מחקלאות ומדיג. מדובר באחד האיים התיירותיים היחידים בהם התושבים לא תלויים בתיירות לפרנסתם. באי יש את העיר זקינטוס שנהרסה בשנת 1953 בעקבות רעידת אדמה, ולאחריה נבנתה מחדש. 

האי זקינטוס היא אי יפהפה ומיוחד מאוד. הוא אי ירוק עם טבע עשיר מאוד ונופים יפהפיים. ניתן להנות בו מחופים מרהיבים בגווני טורקיז עם מים צלולים שרק עושים חשק להיכנס אליהם. האוכל בזקינטוס הוא אוכל יווני טעים מאוד, עם טברנות  מהנות ומסעדות איכותיות מאוד. 

בזקינטוס שלטה בעבר הרפובליקה הוונציאנית שהשאירה בה אלמנטים ונציאנים רבים כמו המבנים הצבעוניים, האוכל ואף מבטא איטלקי שנשמע בפי המקומיים. מי שאוהב את איטליה יהנה מאוד באי זקינטוס. 

בזקינטוס יש זיקה קשר ייחודי ליהודים. היהודים הראשונים הגיעו לזקינטוס לפני כ-800 שנים והקהילה גדלה במיוחד לאחר גירוש ספרד. בשנת 1943, גרמניה הנאצית החלה לשלוט באי והיהודים החלו להסתתר. המפקד הנאצי ביקש מראש העיר רשימה של כל היהודים באזור וראש העיר החזיר לו דף עם שמו ושם הארכיבישוף. שניהם טענו כי אם ברצונו לקחת את היהודים הם הולכים איתם. כך כל יהודי זקינטוס מצאו מקלט בבתי היוונים וניצלו ממחנות ההשמדה.

ניתן למצוא באי מגוון מקומות מיוחדים- 

  • אי הצבים- שמורת טבע מהממת. בשמורה ניתן לבצע סיור שייט הכולל עצירות שחייה. כך תוכלו לרדת מהסירה ולשחות לצד הצבים ולצד המערות הייחודיות בשמורה.
  •  העיירה לגאנאס- מרכז חיי הלילה של זקינטוס. בעונת הקיץ אלפי ישראלים מגיעים לעיירה זו לבילויים ומסיבות. 
  • המערות הכחולות- גם למערות הכחולות ניתן לבצע סיור שייט. השיט יוצר מהעיירה זנטה והוא כולל חופים צוקיים מרהיבים וכמובן את המערות הכחולות. המערות הכחולות הן סלעים עם חללים היוצרים מערכות המוארות בקרני השמש ובמים התכולים והצלולים. 

ועוד רבים. 

בתים למכירה בזקינטוס- סוגי נכסים

ריכזנו לכם את סוגי הנכסים השונים- 

  • וילות למכירה- בין אפשרויות הרכישה המבוקשות ביותר בזקינטוס הן וילות למכירה. במקרים רבים יהיה מדובר בנכסים עתיקים שעברו שיפוץ משמעותי, אך ניתן למצוא גם וילות חדשות. יש לקחת בחשבון שעלויות רכישה, תחזוקה ושיפוץ של וילות גדולות ביוון יהיו יחסית גבוהות. 
  • בתי נופש למכירה- בזקינטוס ניתן לרכוש בתי נופש. ניתן למצוא בתי נופש בעיצוב מודרני או עיצובים עתיקים יותר. תוכלו למצוא בתי נופש על הים במחירים נוחים מאוד, אך שוב יש לקחת בחשבון שעלויות הרכישה והתחזוקה יחסית גבוהות. 
  • דירות נופש- בזקינטווס ניתן לרכוש גם דירה בבנייני מגורים. דירות נופש ביוון בדרך כלל יהיו זולות יותר מבתי נופש או מווילות.

 

בתים למכירה בזקינטוס- למה כדאי?

  • מחירים- ביוון היה משבר כלכלי קשה מאוד. כתוצאה מכך, מחירים הדירות ירדו ב30% ואף 50%. טווח המחירים הממוצע עבור בתים למכירה ביוון בכלל וכך גם בזקינטוס עומד על 100,000 יורו. לשם השוואה נציין כי דירה ממוצעת בתל אביב תעלה לפחות 800,000 יורו. בזכות המחירים הנוחים, רבים בוחרים להשקיע בבתים למכירה בזקינטוס. 
  • תיירות- יוון היא אחת המדינות התיירותיות בעולם וכך גם זקינטוס שהפך לאחד האיים התיירותיים ביותר. בכל שנה עשרות מיליוני תיירים מגיעים ליוון ורבים מהם לזקינטוס. כמו כן, בתיירות ביוון יש ביקוש גדול מאוד לדירות Airbnb. 
  • תשואות- התשואה השנתית ביוון עומדת על ממוצע של בין 5% לבין 10%. לעומת זאת בישראל יש תשואה שנתית נמוכה הרבה יותר. 
  • מגמת צמיחה בשוק הדיור- מגמת הצמיחה בשוק הדיור היווני בולטת מאוד בערים הגדולות ביוון. 
  • מיסים- ביוון קיימת שיטת מיסוי נוחה מאוד. קודם כל יש לציין שבין ישראל לבין יוון קיימת אמנת מס. אמנת המס למעשה מאפשרת למשקיעים לשלם מס רק במדינה ממנה הם נהנים מהכנסה. כלומר, במידה שהם מחזיקים נכס ביוון שמניב להם רווחים, הם יאלצו לשלם מס רק ביוון ולא גם בישראל. כמו כן, מס הרכישה ביוון נמוך מאוד. דבר נוסף שיש לקחת בחשבון הוא השהיית מס שבח בעת מכירת הנכס. 
  • ויזת זהב- היוונים החליטו לתגמל את המשקיעים שתורמים לכלכלת יוון. אחת ההחלטות המשמעותיות ביותר שיוון הגיעה אליה על מנת למשוך משקיעים היא הענקת ויזת זהב למשקיעי נדל"ן. משקיעי נדל"ן שישקיעו יותר מ-250,000 יורו, יקבלו ממשלת יוון מעמד תושב זמני למשך 5 שנים. משקיעים שיחזיקו בנכס יותר מ-5 שנים, יוכלו לחדש את מעמד התושב בסוף התקופה בתנאי שימשיכו להשקיע. ויזת הזהב מעניקה תושבות גם לבני משפחתו מדרגה ראשונה של המשקיע. כלומר, בן/ בת זוג, הורים וילדים מתחת לגיל 21 יקבלו באופן אוטומטי מעמד תושב.

בתים למכירה בזקינטוס- תהליך הרכישה

תהליך קניית בית ביוון בכלל וכך גם בזקינטוס כולל מספר שלבים-

  • בחירת הנכס 

לפני שאתם בוחרים נכס חשבו מה המטרה של ההשקעה ומה המגבלות שלכם כמשקיעים. לדוגמא, אם אתם משכירים נכס שישמש לתיירות (דירת Airbnb) או למגורים (להשכיר את הדירה לשוכרים קבועים כמו משפחה או סטודנטים). כמו כן, ביוון יש תנופת בניה חדשה וכתוצאה מכך ניתן למצוא דירות רבות להשקעה. 

  • הניירת

על מנת לקנות בית ביוון יש לוודא שיש בידכם את כלל המסמכים הנדרשים. בין המסמכים צריך לוודא להחזיק במסמכי זיהוי כמו תעודת זהות, דרכון בתוקף, היתר תושבות או ויזה (במידה שיש). כמו כן, יש להחזיר בהעתקי החזרי מס, הבהרות בנק, תלושי משכורת וכל מסמך אחר שנדרש לביצוע העסקה. 

  • היתכנות וכדאיות

לאחר שבחרתם את הנכס ואתם מוכנים לקניית בית ביוון, יש להציע הצעת מחיר למוכר הנכס. במידה שהצעת המחיר התקבלה על שני הצדדים ואתם מוכנים להמשיך בתהליך קניית בית ביוון, יש לבצע בדיקות על היתכנות וכדאיות עסקת הרכישה. לשם כך יש לוודא שהנכס ועסקת הרכישה תואמים ליכולות המשקיע, לרצונות שלו ולמטרות שלו. 

  • פתיחת חשבון בנק ומספר מס

על מנת להמשיך בקניית בית ביוון, יש לפתוח חשבון בנק ביוון ומספר מס. ההשקעה והרווחים ינוהלו דרך חשבון הבנק היווני שלכם. כמו כן מספר המס ילווה אתכם בכל פעילות פיננסית שתבצעו ביוון. על מנת לפתוח מספר מס יש להגיש בקשה לרישום ברשויות המס הרלוונטיות. ההמלצה שלנו היא לפתוח חשבון בנק ולפתוח מספר מס עם דובר יוונית שיוכל לעזור לכם להבין את הפרמטרים השונים הכלולים בדבר.

  • עורך דין ונוטריון

על מנת לקנות בית ביוון באזור כפרי שעולה יותר מ-12,000 יורו או באזור עירוני שעולה יותר מ-30,000 יורו, חייב להחזיק עורך דין. 

כמו כן, על מנת לבצע את הרכישה חייבים להיעזר בנוטריון. נוטריון הוא למעשה עורך דין בעל סמכויות נוספות. 

  • מיסים

כאשר קונים בית ביוון יש לשלם מס כלשהו כמו מס רכישה או מס שבח. חשוב להבין את מדרגות המס השונות ואת סוגי המיסים השונים. 

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!