דירות להשקעה בחו"ל

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

דירות להשקעה בחולחושבים להתחיל להשקיע את כל החיסכונות שלכם? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל מה שאתם חייבים להכיר על אחד ממסלולי ההשקעה הגדולים בעולם – השקעות נדל"ן. מעבר להיכרות נרחבת עם כל מסלולי ההשקעה הגדולים ביותר, אחוזי התשואה המתקבלים מכל מסלול ורמות הסיכון השונות, נגע גם בסיבות המרכזיות בגינן משקיעי נדל"ן רבים מישראל בוחרים דירות להשקעה בחו"ל ומוותרים על השקעות בגבולות ישראל. אז גם אם תמיד חששתם מעולם ההשקעות, חשוב שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות, הן יוכלו לחסוך לכם לא מעט כסף בכל שנה. 

 

חוששים להפסיד את כל החיסכונות שלכם? לא בטוח שתוכניות חיסכון הן התשובה עבורכם! 

רגע לפני שנצלול לכל הפרטים החשובים אודות מסלולי ההשקעה השונים והסיבות בגינן משקיעים ישראלים רבים בוחרים להשקיע מעבר לים, חשוב שתכירו מקרוב את החלופה המרכזית להשקעות נדל"ן – תוכניות חיסכון בנקאיות. הבנקים בישראל מציעים לכל לקוחותיהם מגוון רחב של מסלולי חיסכון בתנאים משתנים. אנשים רבים שחוששים להפסיד את כספם בענף ההשקעות בוחרים לשכן את כל חסכונותיהם בתוכניות חיסכון המבטיחות להם הגנה מפני חשיפה להשקעות ואחוזי תשואה אפסיים ובטוחים. אך האם אפשרות זו באמת מבטיחה לכם הגנה מפני הפסדים? התשובה היא ממש לא. פעמים רבות מסלולי החיסכון הבנקאיים הם המסלולים הבטוחים ביותר להפסד משמעותי בכל שנה. איך אפשר להפסיד ללא חשיפה להשקעות אתם שואלים? בעקבות החשיפה לאינפלציה! 

 

הבנקים לא ממהרים להסביר – האינפלציה שוחקת את כוח הקנייה של כל חיסכון שיושב בתוכניות בנקאיות ללא תשואה משמעותית

האינפלציה בישראל ובעולם כולו מרימה את ראשה. נכון לכתיבת שורות אלה, האינפלציה בישראל עומדת על לא פחות מ 4%. איך זה קשור להפסדים בתוכניות חיסכון בנקאיות? חשוב להבין כי האינפלציה (עליות מחירים כלליות) שוחקת את כוח הקנייה של הכסף שלכם. הפסדים אלה אינם נראים לעין (שהרי סכום הכסף שהפקדתם בחיסכון הבנקאי לא משתנה, אך כוח הקנייה שלו משתנה בהתאם לעליית האינפלציה), מה שגורם לאנשים רבים לחשוב שמסלולי החיסכון הבנקאיים אכן שומרים על חסכונותיהם מפני הפסדים. לכן, חשוב להדגיש ולומר כי כל תוכנית חיסכון בנקאיות אינן מגינות על החיסכונות שלכם מפני שחיקת האינפלציה. כמה אתם מפסידים? תלוי בשיעור האינפלציה בכל שנה. נכון לכתיבת שורות אלה, שהאינפלציה בישראל עומדת על כ 4%, כלל הבוחרים בתוכניות החיסכון הבנקאיות מפסידים כ 4% מערך כלל החיסכונות שלהם. אז איך בכל זאת מצליחים להתגונן מפני שחיקת האינפלציה? אחת האפשרויות הטובות ביותר היא השקעות נדל"ן מוצלחות. 

הכירו את כל מסלולי ההשקעה הגדולים ביותר בענף 

חושבים להתחיל להשקיע בענף הנדל"ן? בשורות הבאות תוכלו לקבל לא מעט ערך אודות השקעות נדל"ן מוצלחות. ראשית, חשוב שתכירו את כל מסלולי ההשקעה הגדולים ביותר בענף. ריכזנו עבורכם את המסלולים המרכזיים, והם:

  • השקעות נדל"ן מניב 

מסלול השקעות נדל"ן מניב הוא מסלול הדגל של ענף השקעות הנדל"ן וכולל את כמות המשקיעים הגדולה מכולם. במסגרת מסלול זה המשקיע רוכש דירת מגורים ומשכיר אותה לטווחי זמן ארוכים. מטרת העל של המשקיע היא שהשכירות החודשית תכסה את ההחזר החודשי של הלוואת המשכנתא, ובמקרים רבים משקיעים נהנים מפער חיובי המאפשר להם להישאר עם כמה מאות שקלים בכיס לאחר ניכוי הורדות המשכנתא. 

 

הכירו את היתרונות והחסרונות הבולטים של המסלול: 

יתרונות חסרונות
מסלול השקעה עם רמות סיכון נמוכות. מסלול השקעה ארוך טווח.
מסלול השקעה הכולל הכנסה פסיבית מידי חודש. מסלול השקעה המחייב את המשקיע להתעסק עם כל צורכי השוכרים.
מסלול השקעה הכולל שני אפיקי רווח שונים: עליית ערך הנכס ותשואה שנתית מהשכרתו.  מסלול השקעה המניב אחוזי תשואה יחסית נמוכים בישראל – בין 2.1% ל 5% תשואה שנתית.

  • השקעות נדל"ן מסחרי

מסלול השקעות נדל"ן מסחרי מזכיר מאוד את מסלול הדגל בענף, אך הוא מתמקד בנכסים מסחריים בלבד. במסגרת מסלול זה המשקיע רוכש נכס מסחרי כלשהו (הרוב בוחרים בחנויות או משרדים), ומשכיר אותו לטווחי זמן ארוכים. ההבדל המרכזי בין מסלול השקעה זה לבין המסלול המניב למגורים הוא העובדה שהביקוש לדיור קשיח לעומת הביקוש לעסקים שיכול לרדת בעשרות אחוזים במצבי קיצון (כפי שראינו בתקופת הקורונה). 

 

הכירו את היתרונות והחסרונות הבולטים של המסלול:

יתרונות חסרונות
מחירי הנכסים המסחריים נמוכים בהשוואה למחירי הדיור – מאפשר גם למשקיעים קטנים ליהנות מהשקעה אטרקטיבית.  השקעה ברמת סיכון מעט גבוהה יותר בהשוואה למסלול המגורים – הביקוש לנכסים מסחריים נתון לשינויים, מה שיכול להוביל לירידת ערך ניכרת. 
מסלול השקעה הכולל הכנסה פסיבית מידי חודש.  שוק שונה משוק הדיור – עליות ערך מתונות יותר. 
אחוזי תשואה גבוהים – נעים בין 5% ל 10% בכל שנה מהשכרת הנכסים.  מסלול השקעה לטווחי זמן ארוכים. 

  • השקעות נדל"ן על הנייר

מסלול ההשקעות הבא הוא מסלול הנקרא נדל"ן על הנייר. מסלול זה שונה מהמסלולים שצויינו מעלה והוא כולל עסקאות מהירות של בין שנה וחצי עד 4 שנים לכל היותר. במסגרת מסלול זה המשקיע רוכש דירה על הנייר (דירה שעדיין לא בניה) במחירי הנחה. קבלנים רבים נאלצים למכור מספר דירות בכל פרוייקט על הנייר במטרה לממן את המשך הבנייה. מכירה זו כוללת מספר חיסרונות משמעותיים (הרוכש לא יכול לגור/להשכיר את הנכס, קיים סיכון שהקבלן לא יסיים את מלאכתו, הצמדה למדד ועוד), מה שגורם לקבלנים להציע דירות על הנייר במחירי הנחה של עד 20% מתחת למחירי השוק. במסגרת מסלול זה המשקיע רוכש דירה במחירי הנחה ומוכר אותה מיד עם קבלת המפתח במחירי שוק. 

 

הכירו את היתרונות והחסרונות הבולטים של המסלול:

יתרונות  חסרונות 
רכישת נכסים במחירי הנחה של עד 20%. סיכון גבוה – ייתכן שהקבלן לא יצליח להשלים את מלאכתו או יאחר למועד מסירת הדירה. 
ללא צורך בהתעסקות עם שוכרים כלל. מסלול השקעה ללא הכנסה פסיבית מידי חודש. 
מסלול השקעה לטווח זמן קצר – בתום הזמן לאחר המכירה, הרווחים נזילים.  הצמדה למדד – שארית התשלום צמודה למדד המחירים לצרכן. 

  • השקעות נדל"ן לעסקאות אקזיט

המסלול הבא הוא מסלול מיוחד שאינו מתאים לכל משקיע. במסגרת מסלול עסקאות האקזיט, המשקיע נדרש לעמול רבות לאיתור נכסים שנמכרים במחירים נמוכים ממחירי השוק שלהם. לאחר עבודת שטח טובה ואיתור נכסים כאלה, המשקיע נדרש להשביח אותם בעזרת שיפוץ קוסמטי מהיר וזול, ולמכור אותם במחירי שוק ואולי אפילו מעט למעלה מכך. מסלול זה מחייב את המשקיע לעבוד עבודת שטח לא פשוטה לאיתור נכסים אטרקטיביים שנמכרים במחירים נמוכים ממחירי השוק. 

 

הכירו את היתרונות והחסרונות הבולטים של המסלול:

יתרונות חסרונות
עסקאות מהירות – בין מספר חודשים בודדים ועד שנה וחצי.  מסלול השקעה המצריך מהמשקיע לעבוד עבודת שטח לא פשוטה לאיתור נכסים אטרקטיביים. 
מסלול השקעה ללא צורך בהתעסקות עם שוכרים כלל.   רמות סיכון גבוהות – ייתכנו בעיות שונות בנכסים שנמכרים במחירים נמוכים ממחירי השוק. 
אפשרות להגדלת הון עצמי תוך זמן קצר.  מסלול השקעה ללא הכנסה פסיבית מידי חודש. 

דירות להשקעה בחו"ל – כל הסיבות בגינן משקיעים רבים מישראל בוחרים לעזוב את השוק המקומי 

מסלולים אלה הם המסלולים הגדולים ביותר בענף השקעות נדל"ן בישראל ומעבר לים. בשורות הבאות נגע הסיבות המרכזיות בגינן משקיעים רבים בענף בוחרים דירות להשקעה בחו"ל. אז למה לא כדאי להשקיע בנכסים בגבולות ישראל? הנה לכם כל הסיבות:

  • זינוק במחירי הדיור בשנים האחרונות 

הסיבה הראשונה בגינה משקיעי נדל"ן רבים בישראל בוחרים דירות להשקעה בחו"ל היא זינוק מחירי הדיור בשוק המקומי. מחירי הדיור בישראל עולים באופן רציף כבר למעלה מעשר שנים ורק בשנה האחרונה השלימו זינוק של כ 15%. נתונים אלה כוללים מספר חסרונות, והם:

 

  • פוטנציאל השבחה מוגבל – המחירים בשיא כל הזמנים. 
  • קשיים למשקיעים קטנים – משקיעים עם הון עצמי מוגבל לא יוכלו להתחדש בנכסים אטרקטיביים בפריים לוקיישן. 

  • כלל אצבע: מחירים גבוהים מובילים לאחוזי תשואה נמוכים 

אחד מכללי האצבע שחשוב שתכירו הוא: ככל שמחיר הנכס זול יותר כך אחוזי התשואה שיתקבלו מהשכרתו יהיו גבוהים יותר, וכן להיפך. במילים אחרות, מחירי הדיור הגבוהים בישראל פוגעים באחוזי התשואה שמתקבלים מהשכרת הנכסים. אחוזי התשואה הממוצעים בישראל נעים סביב 2.1% ל 5% בכל שנה. 

  • גזרות מדיניות להברחת משקיעים 

סיבה נוספת בגינה משקיעי נדל"ן רבים מישראל בוחרים דירות להשקעה בחו"ל היא גזרות מדיניות. הממשלות מנסות לצנן את עליות מחירי הדיור על ידי הברחת המשקיעים. בין כלל החוקים שמסייעים בכך ניתן למנות את:

 

  • העלאת מס הרכישה לדירה שניה ל 8% מהשקל הראשון. 
  • ביטול האפשרות למשכן נכס קיים לטובת קבלת 50% מערכו לרכישת נכס נוסף. 

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!