נדל"ן בגאורגיה – הכירו את אחד היעדים המבטיחים ביותר בעולם!

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

משקיעי נדל"ן רבים מכל רחבי העולם מסמנים את גאורגיה כאחד היעדים האטרקטיביים ביותר להשקעות נדל"ן בשנת 2022. ישנן לא מעט סיבות לכך, אך לפני שנגע בכל היתרונות הגדולים שגאורגיה מציעה למשקיעיה, חשוב שתכירו כמה מהמאפיינים הבולטים ביותר שלה. גאורגיה היא מדינה קטנה הממוקמת בין אירופה לאסיה. תיירים רבים המגיעים למחוזותיה נדהמים לראות נופים עוצרי נשימה. גם המטבח המקומי תופס מקום של כבוד ומציע שלל מנות טעימות במיוחד. המדינה הקטנה מאכלסת  כ 4.5 מיליון מקומיים בלבד ומושכת תיירים רבים מידי שנה. עריה המרכזיות המצליחות לייצר עניין רב ולמשוך לא מעט משקיעים הן בטומי ועיר הבירה טביליסי.

גאורגיה הצעירה מוכיחה את התבססותה הכלכלית, המדינית והפוליטית – שגשוג מהיר ויציב מרגיע את כלל המשקיעים בה!

כמו כן חשוב לדעת כי החל משנת 2008, בתום המלחמות עם הרוסים, גאורגיה מפנה את כל משאביה לפיתוח, להתבססות מדינית וכלכלית ולקידום המדינה שהכריזה על עצמאותה מיד בתום קריסת הגוש הסובייטי. ואכן משנת 2008 ניתן לראות שגשוג כלכלי, מדיני ופוליטי המאפשר למשקיעים רבים מכל רחבי העולם להשקיע את מיטב כספם במדינה הצעירה והקטנה המסתמנת כהבטחה של ממש. הצמיחה הכלכלית בגאורגיה מוכיחה את עצמה ועולה בכ 5% מידי שנה. עלייה מרשימה זו לאורך זמן מכיחה כי גאורגיה אגן עלתה על המסלול הנכון והבטוח בדרך לשגשוג כלכלי והתפתחות משמעותית בכל מחוזותיה. אם לא די בכך, הרכב הממשל המקומי נחשב לצעיר בעולם ובראשו עומד ראש ממשלה בן 37 בלבד. הממשל הצעיר מוכיח את עצמו פעם אחר פעם כחדשן ופורץ דרך, מה שמאפשר לגאורגיה להשתחרר מכבלי הבירוקרטיה הסבוכים ולהפוך תהליכים מורכבים וארוכים לפשוטים ומהירים במיוחד.

נדל"ן בגיאורגיה -כמו כן חשוב לדעת כי החל משנת 2008, בתום המלחמות עם הרוסים, גאורגיה מפנה את כל משאביה לפיתוח, להתבססות מדינית וכלכלית ולקידום המדינה שהכריזה על עצמאותה מיד בתום קריסת הגוש הסובייטי.

ממשלה צעירה ופורצת דרך – מחבקת את המשקיעים הזרים

נתונים אלה מבטיחים לכלל המשקיעים במחוזותיה של גאורגיה כי מצבה הכלכלי, המדיני והפוליטי של המדינה הצעירה יוכיח את התפתחותו ויוביל לעליות מחירי הדיור באזור. גאורגיה הצעירה מבינה את החשיבות של כניסת משקיעים מכל רחבי העולם ופותחת את שעריה בתנאים אטרקטיביים במיוחד. בשונה ממדינות רבות בכל רחבי העולם המנסות להרחיק משקיעים זרים ממחוזותיהן, גאוגרגיה מחבקת בשתי הידיים את כל המשקיעים הזרים מכל רחבי העולם.

מדוע כדאי להשקיע בנדל"ן בגיאורגיה - גאוגרגיה מחבקת בשתי הידיים את כל המשקיעים הזרים מכל רחבי העולם

היתרונות הגדולים במחירים הנמוכים – הכירו את היתרונות המרכזיים בגינם משקיעים רבים נוהרים לגאורגיה

 

שוק הדיור המקומי נמצא כעת בתחילת מגמת העלייה שצפויה להימשך לאורך שנים ארוכות. רמות הביקושים לדיור, לתיירות ולמסחר חוץ עולות האופן תמידי וצפויות להשפיע רבות על מחירי הדיור באזורי הביקוש של גאורגיה. עיר הבירה טביליסי נחשבת לעיר הגדולה ביותר שמצליחה לרכז עניין רב בקרב משקיעים מכל רחבי העולם. מחירי הדיור הנמוכים בגאורגיה כוללים מספר יתרונות משמעותיים בהשוואה לרכישת נכסים להשקעה בישראל. היתרונות הגדולים הנגזרים מהמחירים הנמוכים הם:

 

  1. פוטנציאל גידול משמעותי – מחירי הגיור הזולים בגאורגיה החלו בשנים האחרונות מגמת עלייה ברורה ויציבה, מגמה שהחלה בישראל לפני למעלה משני עשורים. המשך התפתחותה של גאורגיה תביא לגידול מתמיד בביקושים לדיור, לתיירות ולמסחר, מה שיוביל לעליות מחירים לעוד שנים ארוכות. פוטנציאל הרווח ברכישת נכסים שרק החלו את מגמת העלייה גדול משמעותית בהשוואה לרכישת נכסים במחירי שיא כל הזמנים ולאחר שני עשורים רצופים של עליות בנות מאות אחוזים.
  2. אפשרויות השקעה טובות למשקיעים קטנים – משקיעי נדל"ן ללא הון עצמי גבוה מתקשים לרכוש נכסים בישראל. ממוצע המחירים באזורי הביקוש לדירת 3 חדרים נושק ל 2,000,000 שקלים ובאזורי פרירפיה המחירים נעים סביב 1,100,000 שקלים לדירה ממוצעת. בגאורגיה ניתן למצוא נכסים בפריים לוקיישן במחירים נמוכים בעשרות אחוזים בהשוואה למחירי הדיור בישראל, כך שגם משקיעים קטנים יוכלו ליהנות מעסקאות נדל"ן טובות באזורי ביקוש.
  3. המחיר הנמוך מעיד על התשואה הגבוהה – אחד מכללי האצבע שכל משקיע נדל"ן חייב להכיר מתוך שינה הוא: ככל שמחיר הנכס זול יותר, כך אחוזי התשואה שיתקבלו מהשכרתו יהיו גבוהים יותר. נכסים להשקעה באזורי הביקוש של ישראל יניבו למשקיעים בהם כ 2.5% תשואה שנתית בממוצע, נכסים דומים באזורי פריפריה יאפשרו למשקיעים ליהנות מכ 3.8% תשואה בממוצע ואילו בגאורגיה ניתן לקבל בין 7% ל 12% תשואה בממוצע מהשכרת נכסים בלבד. אחוזי תשואה גבוהים כל כך לא נראו בישראל במשך למעלה מעשור.

לפני שתתחילו להשקיע בנדל"ן בגאורגיה במטרה לאתר את הנכס המתאים ביותר עבורכם, חשוב שתכירו את שיטת המיסוי המקומית

שיטת המיסוי הגאורגית – כל מה שחשוב להכיר על המיסים בגאורגיה!

נשמע מעניין? לפני שתתחילו לחרוש את גאורגיה במטרה לאתר את הנכס המתאים ביותר עבורכם, חשוב שתכירו את שיטת המיסוי המקומית. משקיעים רבים לא מייחסים חשיבות רבה לכל נושא המיסוי ופעמים רבות הם מופתעים לגלות שהמיסים שחקו את הרווח בעסקה.

לכן, לפני שאתם ממהרים לרכוש נכסים להשקעה הן בישראל והן בעולם כולו, חשוב שתכירו את כל המיסים שאתם נדרשים לשלם. ראשית, חשוב לחזור ולומר כי גאורגיה בוחרת לחבק את המשקיעים הזרים, ולכן שיטות המיסוי המקומיות נחשבות לנוחות במיוחד.

  • מס רכישה – . רוב תשלומי המיסים משולמים לאחר הצגת רווחים ואילו מס הרכישה משולם כבר בעת רכישת הדירה, ללא כל קשר לרווח כלשהו. בישראל רוכשי דירה ראשונה פטורים מתשלום מס רכישה עד למחיר של כ 1,747,000 שקלים. לעומתם, משקיעי נדל"ן הרוכשים דירה שניה ומעלה נדרשים לשלם בין 5% ל 8% כבר מהשקל הראשון. לעומת זאת, גאורגיה מאפשרת לכלל המשקיעים בה ליהנות מתשלומי מס רכישה נוחים במיוחד העומדים על בין 0.05% ל 0.2% עבור נכסים שמחירם אינו עולה על 35,000 אירו. נכסים שמחירם גבוה מ 35,000 אירו יחוייבו במס רכישה בשיעור של 0.08% ל 0.1% בלבד.
  • מס רווח הון – מס רווח הון משולם על בסיס הרווח הנקי לאחר המכירה. כלומר, אדם שמס הרכישה שכל משקיעי הנדל"ן נדרשים לשלם הוא הוא מס מיוחד רכש דירה ב 30,000 אירו ומכר אותה ב 40,000 אירו, יהיה חייב בתשלום מס רווח הון על 10,000 אירו בלבד. בגאורגיה ניתן לקבל פטור מלא ממס רווח הון (המקביל למס שבח בישראל), כל עוד מכירת הדירה מתבצעת לאחר שנתיים העת רכישתה. נתון זה מאפשר למשקיעים רבים ליהנות מפטור מלא מאחד המיסים המשמעותיים ביותר בעסקאות נדל"ן.
  • מס על רווחים מהשכרת הנכס – מס זה מוכר לכולנו ומשולם על הרווחים השוטפים מהשכרת הנכס. נכון לכתיבת שורות אלה אחוז המס על הרווחים מהשכרת הנכס עומד על 20%.
    שיטת המיסוי האטרקטיבית בגאורגיה מצליחה למשוך לא מעט משקיעים זרים מכל רחבי העולם המסמנים את המדינה הקטנה והצעירה כאחת ההבטחות הגדולות ביותר. אז אם גם אתם חושבים להתחיל להשקיע בנדל"ן מעבר לים, חשוב שתכירו את יעדי ההשקעה החמים ביותר בכל רחבי גאורגיה. ריכזנו עבורכם מספר יעדים שמצליחים לעניין משקיעי נדל"ן מקצועיים מכל רחבי העולם, והם:

טרם השקעה בגיאורגיה חשוב להכיר את יעדי ההשקעה החמים ביותר בכל רחבי גאורגיה

הכירו את הערים החמות ביותר להשקעה בגאורגיה

יעדי ההשקעה החמים ביותר בגאורגיה

  • בטומי – העיר בטומי היא העיר השלישית בגודלה בגאורגיה הכוללת כ 155,000 תושבים מקומיים. העיר ממוקמת על חופי הים השחור, מה שמאפשר לה ליהנות מתעסוקה בצורי הנמל והתיירות. כלכלת העיר מוכיחה את עצמה כיציבה כך שאם אתם מחפשים עיר מתפתחת שהביקוש בה גבוה ומחירי הנכסים בה צפויים לזנק, בטומי היא העיר עבורכם.
  • טביליסיעיר הבירה של גאורגיה, טביליסי, כוללת כשליש מכל אוכלוסיית המדינה. עיר זו מבטיחה לכלל המתגוררים בה מרכזי תרבות, תעשייה וכלכלה מתפתחת, כך שרבים מוצאים בה מקומות תעסוקה, פנאי ובידור. העיר מצליחה לרכז עניין רב בקרב משקיעים זרים כך שהביקוש גבוה ומחירי הנכסים צפויים להמשיך במגמת העלייה.
  • כותאיסי – העיר כותאיסי אף היא מצליחה לעניין משקיעים רבים הבוחרים בה בעיקר בגין נופיה המרשימים. לצד הנופים עוצרי הנשימה, העיר נחשבת לעיר גדולה, מבוססת ויציבה כך שגם מבחינה כלכלית המשקיעים יכולים להיות רגועים. רבים מהם בוחרים לרכוש נכסים בעיר כותאיסי לצד נופים מרהיבים ולהציע את דירתם להשכרות קצרות טווח לתיירים. השכרות קצרות טווח נחשבות לרווחיות יותר ויכולות להסב למשקיע כ 20% תשואה מידי שנה.

כשרוצים להשקיע בנדל"ן בגיאורגיה, יש לקחת בחשבון את עיר הבירה של גאורגיה, טביליסי, כוללת כשליש מכל אוכלוסיית המדינה.

מסלולי ההשקעה המרכזיים בגאורגיה

  1. נדל"ן מניב – מסלול השקעת נדל"ן מניב נחשב למסלול הדגל הגדול ביותר בענף הנדל"ן. במסגרת מסלול זה המשקיע רוכש דירת מגורים ומשכיר אותה לטווחי זמן ארוכים. משקיעים רבים בתחילת דרכם בוחרים במסלול זה בגין פשטות ההשקעה. מעבר לכך, המסלול נחשב למסלול הבטוח ביותר המבטיח לבוחרים בו שני אפיקי רווח שונים, הן מעליית ערך הדירה והן מהשכרתה. היתרונות, החסרונות והסיכונים במסלול הם:
יתרונות חסרונות וסיכונים
מסלול בטוח ופשוט מילוי כל צורכי השוכרים
מסלול הכולל הכנסה פסיבית מידי חודש סיכון בבחירת שוכרים שאינם עומדים בתשלום החודשי
מסלול הכולל שני אפיקי רווח שונים – מהשכרת הנכס ומעליית ערכו אחוזי תשואה יחסית נמוכים מהשכרת הנכס – הממוצע בגאורגיה נע בין 7% ל 12%

 

2. נדל"ן על הנייר – מסלול השקעות על הנייר נחשב לאחד המסלולים הגדולים ביותר בענף. במסגרתו המשקיע רוכש דירה על הנייר במחירי פריסייל, ונהנה מהנחה משמעותית של בין 10% ל 30% ממחיר השוק. קבלנים רבים נדרשים לתזרים מזומנים כבר בתחילת הפרוייקט ולכן הם מוציאים מספר דירות למכירה על הנייר. דירות אלה נמכרות במחירי הנחה בשל החסרונות הרבים בהשוואה לרכישת דירה בנויה (לא ניתן להשכיר את הנכס, רמת סיכון גבוהה, תשלום צמוד למדד ועוד). היתרונות, החסרונות והסיכונים שאתם חייבים להכיר אודות המסלול:

יתרונות חסרונות וסיכונים
רכישה במחירי הנחה של 10% – 30% ממחירי השוק סיכון בבחירת קבלן מפוקפק שלא עומד בכל התחייבויותיו
ללא התעסקות עם שוכרים כלל ללא הכנסה פסיבית מידי חודש
רווח נזיל לאחר תום תקופת הבנייה מרבית התשלום צמוד למדד לאורך כל שנות הבנייה

 

3. אקזיט בנדל"ן – המסלול השלישי הוא מסלול אקזיט שאינו מתאים לכל משקיע. מסלול זה מצריך השקעה של שעות מידי שבוע לאיתור נכסים הנמכרים במחירים נמוכים ממחירי השוק. לאחר איתור נכס הנמכר במחיר נמוך ממחיר השוק, המשקיע ישפץ את הנכס וימכור אותו במחירי שוק לאחר מספר חודשים. מסלול זה מתאים למשקיעים המעוניינים להגדיל את ההון העצמי שלהם תוך זמן קצר. היתרונות, החסרונות והסיכונים במסלול זה הם:

יתרונות חסרונות וסיכונים
מציאת נכסים במחירים נמוכים ממחירי השוק סיכון בבחירת נכסים פגומים הן מבחינה פיזית והן מבחינה משפטית
רווח נזיל תוך מספר חודשים בלבד התעסקות של שעות ארוכות מידי שבוע בחיפוש אחר הנכס המתאים

לסיכום, גאורגיה מציעה למשקיעיה מגוון רחב של מסלולי השקעה. כל שאתם נדרשים לעשות זה לבחור את האזור האטרקטיבי והמסלול המתאים ביותר עבורכם ולהתחיל להשקיע. זכרו, חשוב להביא בחשבון את כל המיסים שתידרשו לשלם עבור כל עסקת נדל"ן במטרה לוודא כי היא אכן רווחית, גם לאחר כלל הניכויים הנדרשים.

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!