השקעה בנדל"ן מניב – הסוף לשחיקת כספי החיסכון שלכם! המדריך המלא למשקיע המתחיל

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

אנשים רבים כיום בוחרים להשקיע את כל חסכונותיהם בעולם הנדל"ן. השקעות נדל"ן נתפסות בעיני רבים כבטוחות ומניבות לאורך שנים הן מעליית ערכי הנכסים והן מהשכרתם. רוצים גם? ערכנו עבורכם מדריך מפורט של השקעות נדל"ן במסלול המניב שיוכל לשפוך לא מעט אור על כל הפרטים שאתם חייבים להכיר לפני שאתם רצים לרכוש את הדירה הראשונה שלכם להשקעה. בשורות הבאות נעסוק בגורמים המשפיעים על תנועות מחירי הנדל"ן בישראל בפרט ובעולם כולו בכלל, על מסלולי ההשקעה הקיימים תוך פירוט יתרונות וחסרונות של כל מסלול, מספר יעדים אטרקטיביים להשקעה בישראל ובעולם, היכרות מהירה עם כל המיסים שחשוב שתביאו בחשבון בחישובי העסקה וכמובן דרכי המימון שיאפשרו לכם גם עם חיסכון קטן או אף ללא הון עצמי כלל, להתחדש עם דירת מגורים להשקעה. אז אם גם לכם נמאס מהריבית האפסית שהבנק מציע בכל מסלולי החיסכון שלו, הגעתם למקום הנכון. חשוב להדגיש שהשארת כספיכם בתוכניות חיסכון בנקאיות או גרוע מכך, בחשבון העו"ש גורם לכם להפסיד לא מעט כסף מידי שנה. אנשים רבים טועים לחשוב שהדרך הבטוחה ביותר לשמור על כספם היא להשאיר אותו בבנק, מה שהן לא יודעים זה שזוהי הדרך הבטוחה ביותר להפסד משמעותי מידי שנה.

בטוחים שהבנק הוא המקום הבטוח ביותר שישמור על ערך הכסף שלכם? בדיוק הפוך! כספי החיסכונות בבנק נשחקים בכ 2% מידי שנה

האינפלציה התמידית בישראל גורמת לכל החיסכונות שלכם להישחק מידי שנה. האינפלציה הממוצעת עומדת על כ 2% בכל שנה, מההשקעה בנדל"ן מניב בישראל בעד ונגד שאומר שכל כספי החיסכונות שלכם שיושבים בבנק מפסידים כ 2% מערכם בכל שנה. האינפלציה גורמת לעליית מחירים כך שהכסף שיושב בבנק קונה הרבה פחות. לכן, קיימת חשיבות לוודא שכל כספי החיסכונות שלכם יעלו יחד עם עליות המחירים באותו קצב לכל הפחות. השקעות חכמות בנדל"ן מניב יבטיחו לכם עליות מהירות ומשמעותיות הרבה יותר. אז איך בוחרים השקעה נכונה אתם שואלים? ישנן מספר נקודות חשובות שיעזרו לכם לאתר את העסקאות המנצחות בשווקי הנדל"ן בכל רחבי העולם. הנקודה הראשונה היא מאזן הכוחות בין הביקוש להיצע. מחירי הנדל"ן בישראל עולים למעלה משני עשורים רצופים וישנם אזורים רבים שתוך מספר שנים הכפילו ואף שילשו את ערכם. הסיבה לכך נובעת מהביקוש הגדול לעומת ההיצע הקטן. מאזן הכוחות בין הביקוש להיצע הוא זה שמניע את תנועת מחירי הנדל"ן בפרט ומחירי כל מוצר אחר שנמכר בכל שוק בעולם. ככל שהביקוש גדול מההיצע, מחירי המוצר יעלו ללא גבולות וכן להיפך, ככל שההיצע גדול מהביקוש, מחירי המוצר ירדו.

הצעד הראשון למשקיע המתחיל – הכירו את הכוחות המשפיעים על מחירי הדיור ואתרו את האזורים שצפויים להמשיך לעלות

ההיצע באזורי הביקוש בישראל נמוך משמעותית מהביקוש הגדול ולכן לא נשקפת ירידה ואף לא בלימה של מחירי הדיור באזורים אלה. לעומתם, ישנם אזורים שונים בהם הביקוש קטן יותר (בעיקר אזורי פריפריה) ולכן בזמן שמחירי הדיור באזורי הביקוש מכפילים ואף משלשים את עצמם, באזורים ללא ביקוש המחירים נעים באיטיות וכמעט ללא עלייה כלל. נקודה זו מובילה אותנו לצעד הראשון שכל משקיע כבר בתחילת דרכו וחיפושיו אחר הנכס הראשון להשקעה חייב לעשות – למפות אזורים על פי ביקוש והיצע. כל משקיעי הנדל"ן ישמחו שמחירי דירתם יעלו באחוזים רבים מידי שנה ולכן חשוב מאוד לבחור אזורים עם ביקוש גדול ועולה. בערי המרכז בישראל רמות הביקושים גבוהות במיוחד ואף ממשיכות לעלות בקצב מהיר יותר מהגדלת ההיצע, מה שמגדיל את התחרות על כל דירה ומבטיח עליות מחירים נוספות.

הצעד השני – הימנעו מהתפזרות מיותרת ושימרו על מיקוד לאורך כל הדרך!

לאחר שהצלחתם לאתר את אזורי הביקוש בהם תרצו להשקיע את מיטב חסכונותיכם, עוברים לנקודה הבאה שתוביל אתכם לנכס הנכון ביותר עבורכם והיא – מיקוד! משקיעי נדל"ן רבים בתחילת דרכם נוטים להתפזר למספר גדול של יעדי השקעה שונים. חשוב להדגיש שפיזור יתר צפוי להוביל לבלבול של ממש ולפספוס לא מעט עסקאות טובות. משקיעי נדל"ן שלא יודעים להתמקד על אזור אחד בו הם מחפשים את הנכס הבא שלהם, לא ידעו לזהות במדוייק את מחירי השוק, מה שיגרום להם לאחת משתי האפשרויות הבאות:

  • אפשרות א' – המשקיע לא ידע לזהות עסקאות טובות במחירים אטרקטיביים מה שיגרום לבזבוז זמן יקר ופספוס של לא מעט עסקאות אטרקטיביות.
  • אפשרות ב' – המשקיע יבחר לרכוש דירת מגורים להשקעה במחיר גבוה ממחירי השוק בשל בלבול במחירי השוק בין האזורים השונים.

בהנחה שתשמחו לוותר על שתי האפשרויות הללו, חשוב מאוד שתלמדו להתמקד. מיד לאחר שלב איתור אזורי הביקוש, חשוב לעבור שלב מיקוד נוסף של איתור העיר האטרקטיבית ביותר להשקעה עבורכם. בחירת העיר המנצחת עבור פרופיל המשקיע שלכם יכולה להיעשות מסיבות רבות ושונות, כגון:

  • קרבה למקום מגורים
  • רמות ביקוש גבוהות במיוחד
  • מחירי הדיור באזור
  • מקום בו אתם עתידים לגור

כלל הנקודות הללו ועוד יכולות לכוון אתכם לבחירת העיר המנצחת במחוז הביקוש הגדול שאיתרתם. לדוגמה אזור הביקוש בישראל הוא מחוז מרכז והוא כולל לא מעט ערים בהן המשקיע המתחיל יוכל למצוא את דירת ההשקעה המיוחלת. בחרנו עבורכם מספר ערים לדוגמה במחוז המרכז שהכפילו ואף שילשו את ערכו בשנים האחרונות בעקבות רמות הביקוש הגבוהות.

ערים באזורי הביקוש בישראל

תל אביב

בירת הביקוש בישראל היא ללא ספק תל אביב. רמות הביקושים לדיור בתל אביב גבוהות ועולות בקצב מהיר הרבה יותר מקצב התחלותמה הערים המבוקשות לנדל"ן מניב בישראל הבנייה בעיר, מה שמבטיח שמירה על מאזן הכוחות בין הביקוש להיצע גם בשנים הבאות. הסיבה המרכזית בגינה רמות הביקושים בתל אביב גבוהות כל כך היא מקומות העבודה הרבים שהיא מציעה. מעבר לכך בעיר תל אביב יש חיי תרבות עשירים, מקומות בילוי עד השעות הקטנות של הלילה, חיי חברה חיים וכמובן גם חוף ים. כיאה לבירת הביקושים של ישראל, מחירי הדיור באזור האמירו בשנים האחרונות ולכן משקיעים רבים בוחרים לפנות לערים סמוכות באזורי הביקוש עם מחירי דיור מעט נמוכים יותר (בשורות הבאות נבין מדוע קיימת חשיבות רבה למחירי הנכס שבוחרים להשקעה).

רמת גן

העיר רמת גן אף היא נכללת בין הערים המבוקשות ביותר בישראל ובדומה לתל אביב, מחירי הדיור בה עלו במאות אחוזים בשנים האחרונות. אמנם ברמת גן אין ים, אך העיר מציעה מקומות עבודה רבים, פארק לאומי גדול ורחב ידיים, גן חיות המשתרע על שטח גדול עם כמות אדירה של חיות מכל המינים, קרבה גאוגרפית לבירת הביקוש תל אביב ועוד. בשונה מתל אביב, רמת גן מאופיינת בשקט יחסי לעיר במרכז הארץ ובשעות הלילה תתקשו למצוא בה חיי חברה, ברים או מסעדות פתוחות 24/7.

פתח תקווה

אם כל המושבות אף היא נכנסת לרשימת הערים הבולטות במחוז המרכז המבוקש ובניגוד לתל אביב ורמת גן, מציעה אזורים בהם מחירי הדיור עדיין יחסית נמוכים. בפתח תקווה ניתן למצוא אזורי יוקרה בהם מחירי הדיור דומים לאלה של רמת גן ותל אביב ומנגד, ישנן שכונות ישנות בהן מחירי הדיור עדיין לא זינקו. בין כלל השכונות בהן תצליחו למצוא מחירי דיור יחסית נמוכים ניתן למנות את:

  • יוספטל
  • שערייה
  • רמת ורבר
  • קרית מטלון
  • תקומה

אזורים אלה מצליחים לעניין משקיעים רבים שצופים שפערי המחירים בין שכונות צמודות גאוגרפית עתידים להיסגר בשנים הקרובות.

בת ים

בת ים אף היא נכללת בין ערי המרכז מבחינה גאוגרפית וכיאה לכך, הביקוש לדיור בה נחשב לגבוה במיוחד. חשוב להדגיש שהעיר בת ים סבלה שנים ארוכות מתדמית לא טובה, מה שגרם לעליות מחירי הדיור בה להיות מתונות בהשוואה לערים שצויינו מעלה. העליות המתונות גורמות למשקיעים רבים לסמן את העיר כיעד אטרקטיבי במיוחד להשקעה מתוך הנחה שהתדמית השלילית שדבקה בעיר לאורך שנים אמורה להגיע לסיומה בשנים הקרובות. הפשיעה שהייתה בעבר לא קיימת כיום וכך פני העיר מתחילות להשתנות אט אט. מעבר לכך, העיר בת ים כוללת מקומות עבודה רבים, טיילת מרשימה, חיי לילה, רכבת קלה שעתידה לחבר בינה לבין שאר ערי המרכז בקלות ובמהירות ועוד. כלל היתרונות הללו גורמים למשקיעים רבים בתחילת דרכם לראות בבת ים יעד אטרקטיבי במיוחד.

לסיכום חלק קטן מערי המרכז בהן רמות הביקוש גבוהות:

 

עיר עליית ערך בשנה האחרונה
תל אביב 5% (כשמחירי הדיור יקרים כל כך אל אחוז שווה הרבה יותר!)
רמת גן 19%
פתח תקווה 2% בלבד
בת ים 13%

 

בחרתם עיר? מצויין! כך תבחרו את השכונה המנצחת בעיר שלכם:

  • קרבה לשכונה מפותחת ויקרה

מהן אפשרויות השקעה בנדל"ן מניב בארץ

אז לאחר שהצלחתם להתמקד על העיר המתאימה ביותר עבורכם חשוב לעבור לשלב מיקוד נוסף, מיקוד לשכונה המנצחת בעיר שבחרתם. למשקיעי נדל"ן מקצועיים יש מספר שיטות לאיתור שכונה שעתידה להציג נתוני עליית ערך מרשימים במיוחד. איך גם אתם תוכלו לבחור את השכונה המנצחת שתציג את עליות המחירים הגבוהות ביותר בעיר שבחרתם? ישנו מספר שיטות שחשוב שתכירו. השיטה הראשונה היא שיטת הקירבה הגאוגרפית לשכונות מפותחות עם מחירי דיור גבוהים. הרשויות המקומיות שואפות לפתח אזורים נחלשים בעיר שלהם ובוחרים להתחיל עם האזורים הסמוכים לאזורים מפותחים עם מחירי דיור גבוהים. הסיבה לכך פשוטה והגיונית, הרשות המקומית לא רוצה ליצור מובלעות של אזורים מפותחים בין אזורים רבים שעדיין לא התפתחו ולכן היא בוחרת לעשות זאת בשיטת הקירבה. ככל שהשכונה הנחלשת בה אתם מתעניינים קרובה יותר לשכונה חזקה שנחשבת למפותחת מכל הבחינות עם מחירי דיור גבוהים, כך הסיכוי שהיא תעבור התחדשויות עירוניות בקצב מהיר, פיתוח כללי והשקעה של משאבים רבים מצד העירייה גבוהים יותר.

  • קרבה לנתיבי תחבורה ציבורית

נקודה נוספת שחשוב לקחת בחשבון לפני שבוחרים את השכונה המנצחת בעיר המנצחת שלכם היא נתיבי תחבורה ציבורית. קירבה פיזית של השכונה שתבחרו לנתיבי תחבורה ציבורית כמו הרכבת הקלה לדוגמה, יכולה לתרום רבות לעליית ערך הנכסים באזור. ממדינות רבות בכל רחבי העולם בהן הונחו מסילות רכבת לרווחת הציבור עולה כי נכסים הקרובים כמה מאות מטרים לפסי הרכבת או נתיבי התחבורה האחרים מזנקים בין 10% ל 20% עם תחילת פעילות נתיבי התחבורה. גם כאן בישראל עומלים רבות על נתיבי רכבת קלה שתאפשר תנועה פשוטה, זולה ומהירה בין כל ערי המרכז. לכן, מומלץ לחפש שכונות הסמוכות לפסי הרכבת הקלה שעתידה להתחיל את דרכה בישראל תוך זמן קצר. פסי הרכבת הם רק דוגמה, על אותו משקל ניתן לבדוק מקומות עבודה הסמיכות לשכונה, יציאות נוחות לכבישי מפתח, סמיכות לאזורי תעשייה, קניונים, סופרים ועוד.

  • מחירי דיור נמוכים באופן יחסי

משקיעי נדל"ן רבים מתייחסים גם למחירי הדיור כשהם בוחרים את השכונה המועדפת עליהם. ישנן שלוש סיבות מרכזיות לכך:

א – מחירי דיור נמוכים מאפשרים גם למשקיעים עם הון עצמי נמוך למצוא נכסים בגבולות הגזרה שלהם.

ב – מחירי דיור נמוכים בהשוואה לאזור הכללי מגלמים פוטנציאל עלייה גבוה יותר. כמובן שהדבר תלוי בעוד לא מעט משתנים נוספים אל בכלליותו של דבר, לדירות זולות יש יותר מקום לעלייה מאשר לדירות יקרות.

ג – אחד מכללי האצבע החשובים ביותר שאתם חייבים להכיר הוא: ככל שמחיר הדירה זול יותר, כך אחוזי התשואה השנתיים מהשכרתה יהיו גבוהים יותר. כלל זה מנחה משקיעי נדל"ן רבים שלא מחפשים עליית ערך בלבד אלא רוצים ליהנות גם מאחוזי תשואה גבוהים מהשכרת הדירה. אחוזי התשואה מורכבים ממחיר הקנייה וסך השכירות השנתית כך שככל שמחיר הדירה נמוך יותר, כך אחוזי התשואה השנתיים גבוהים יותר. חשוב להדגיש ולומר שהשכונה המנצחת עבורכם לא חייבת לכלול את כל שלושת הנקודות שהובאו מעלה. על פי שיקול דעתכם ופרופיל המשקיע שלכם תוכלו להחליט על מה אתם שמים דגש ועל מה אתם מוכנים להתפשר.

מוכנים להתחיל להשקיע? הכירו את כל מסלולי ההשקעה האטרקטיביים ביותר בעולם הנדל"ן

היכן משקיעים בנדל"ן מניב בארץ ומה התשואהלאחר שהכרתם את השפעת מאזן הכוחות בין הביקוש להיצע על מחירי הדיור בישראל בפרט ובעולם כולו בכלל, בחרתם איזור מתאים להשקעה ואף התמקדתם לשכונה המנצחת עבורכם, הגיע הזמן שתכירו את כל מסלולי ההשקעה הקיימים בעולם הנדל"ן. בניגוד למקובל לחשוב, בעולם הנדל"ן יש לא מעט אפשרויות השקעה השונות זו מזו הן ברווחים הצפויים והן ברמות הסיכון. עולם הנדל"ן בישראל מאפשר לכל משקיע למצוא את הנישה המתאימה לו ביותר מבחינת התקציב העומד לרשותו, ציפיות רווח מההשקעה וכמובן רמת בטיחות שתאפשר לו לישון בשקט בלילה. בשורות הבאות נגע המסלולים הגדולים והאטרקטיביים ביותר שעולם הנדל"ן בישראל מציע למשקיעיו כל שגם אתם תוכלו לבחור את המסלול המתאים ביותר עבורכם. נתחיל מהמסלולים הקטנים כאשר הקטן שבהם הוא מסלול השקעה בקרקעות חקלאיות.

רכישת קרקעות חקלאיות

משקיעים רבים בישראל בוחרים להתחדש עם קרקעות חקלאיות להשקעה. חשוב להדגיש כבר בפתיחת הדברים שלא ניתן לבנות את בית חלומותיכם על קרקע חקלאית. קרקע חקלאית משמשת אך ורק לצורכי חקלאות וכל שימוש אחר בה הוא בגדר עבירה על החוק. למה שמשקיעים ירכשו קרקעות המיועדות לחקלאות? קרקעות חקלאיות יכולות לעבור הליך הפשרה חוקי שמשנה את ייעודן מקרקעות חקלאיות לקרקעות מופשרות לבנייה. מטרתו של המשקיע באפיק זה היא לאתר את הקרקעות האטרקטיביות ביותר בעלות סיכויי הפשרה גבוהים תוך זמן קצר, לרכוש אותן בזול (בשל היותן קרקעות המיועדות לחקלאות בלבד) ולהעביר אותן הליך הפשרה מוצלח שישנה את ייעוד הקרקע מחקלאות לבנייה. עלות קרקע שתשנה את ערכה יזנק במאות אחוזים – יכפיל ואף ישלש את ערכו תוך זמן קצר. המשקיעים שבוחרים להשקיע את כספם באפיק השקעות זה יכולים להכפיל ואף לשלש את כספם, אך כמובן שפוטנציאל רווח זה מגיע גם עם סיכונים. ישנן קרקעות שלא יופשרו לעולם וישנן כאלה שיקח להן שנים ארוכות לעבור הפשרה. קשה מאוד לאתר את הקרקע הנכונה והמתאימה ביותר לשלבי הפשרה, מה שגורם למשקיעים רבים בתחום להתחדש עם קרקע חקלאית ולהמתין שנים ארוכות עם שינויים מינוריים או אף ללא כל שינוי בערכה. לסיכום יתרונות וחסרונות המסלול:

 

יתרונות חסרונות/סיכונים
פוטנציאל רווח של מאות אחוזים קרקעות שלא יופשרו לעולם
עלות נמוכה המתנה של שנים ארוכות עד להפשרה המיוחלת
קושי לזהות קרקעות שעתידות לעבור הפשרה בקרוב

 

מספר טיפים לזיהוי קרקע חקלאית שצפויה לעבור הפשרה

אם אתם בכל זאת בוחרים במסלול השקעה זה, חשוב שתכירו כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם להימנע מבחירת קרקע חקלאית שלא תופשר בשנים הקרובות. הנקודות שחשוב שתבחנו לעומק הן:

  • תוכנית המתאר של הקרקע.
  • מיקום פיזי של הקרקע – וודאו שהיא אינה ממוקמת בקרבת אזורים שעלולים להקשות על הפשרתה (בסיסים צבאיים, בתי קברות, שטחים ציבוריים, נתיבי תחבורה ציבורית ועוד).
  • מחירי הקרקע – מחירים זולים במיוחד אמורים להדליק נורת אזהרה המעידה על המרחק של הקרקע מהליך ההפשרה.
  • סמיכות הקרקע לקרקעות שהופשרו – ככל שהקרקע רחוקה מקרקעות שהופשרו בעבר, כך סיכויי ההפשרה שלה נמוכים יותר, וכן להיפך.

מסלול קנייה על הנייר במחירי "פריסייל"

היתרונות של נדלן מניב בישראל ורכישת קרקעות חקלאיותמסלול נוסף שבשנים האחרונות מתחיל לתפוס תאוצה בישראל הוא מסלול הרכישה על הנייר. משקיעים רבים בוחרים לרכוש דירות מגורים על הנייר במחירים זולים ממחירי השוק בכ 10% עד 20%. למה שהקבלנים יציעו דירות מוזלות למכירה? התשובה היא בעצם הבסיס האיתן של מסלול ההשקעה. קבלנים רבים נדרשים לתוספת מימון בשלבים ראשוניים של ההשקעה במטרה לקבל את ערבויות והלוואת הבנקים. לשם כך, הם מציעים דירות למכירה על הנייר במחירים אטרקטיביים במיוחד. רמת הסיכון ברכישת דירה על הנייר בהשוואה לרכישת דירה בנויה גבוהה יותר בשל העובדה הפשוטה כי כל בעיה, כלכלית או משפטית של הקבלן, עלולה לפגוע בהמשכיות הבנייה ובקבלת הדירה במועד שנקבע. מסיבה זו הקבלנים מציעים דירות בודדות למכירה על הנייר בכל פרוייקט במחירי פריסייל זולים המאפשרים למשקיעי נדל"ן רבים ליהנות מהדלתא בין מחיר הקנייה המוקדמת לבין מחירי השוק. משקיעים רבים שלא רוצים להתעסק עם שוכרים כלל בוחרים במסלול זה. כיצד מנהלים את ההשקעה? משקיעים רבים רוכשים דירות על הנייר במחירי הנחה ופשוט ממתינים. ככל ששלבי הבנייה מתקדמים יותר כך רמת הסיכון יורדת ומחירי הדירה שנמכרה בהנחה מתחילים לעלות. קרוב לקבלת המפתח לדירה, ניתן למכור אותה במחירי שוק ללא הנחה כלל, מה מאפשר למשקיעים להחזיר בדירה ולמכור אותה ברווח אף לפני קבלת המפתח. לסיכום יתרונות וחסרונות המסלול:

 

יתרונות חסרונות/סיכונים
רכישת דירות בהנחה של בין 10% ל 20% ממחירי השוק סיכון ברכישת דירה שאינה בנויה
השקעה ללא התעסקות עם שוכרים ספיגת עליות מדד תשומות הבניה
כספי ההשקעה נזילים – טווח השקעה בינוני

 

חשוב להדגיש שישנם קבלנים המאפשרים לכל המעוניין להשקיע ברכישת דירה על הנייר לשלם רק 20% משווי הנכס במועד החתימה ועוד 80% עם קבלת המפתח. אפשרות תשלום זו מאפשרת גם למשקיעים עם הון עצמי נמוך להשקיע כ 20% משווי דירה בלבד ולמכור אותה טרם קבלת המפתח – מה שאומר שהם לא נדרשים ליכולת לגייס את מלוא מחיר הדירה בשום שלב בהשקעה. באשר להצמדה למדד, ישנם קבלנים שמוכנים להעניק פטור מלא או חלקי מעליות המדד לאורך שנות הבנייה.

המסלול המרכזי, הגדול, הבטוח והרווחי ביותר – השקעות נדל"ן מניב

מסלול ההשקעה הגדול והמרכזי ביותר בעולם הנדל"ן הוא המסלול המניב. השקעות נדל"ן מניבות לא סתם הפכו למסלול האטרקטיבי ביותר עבור משקיעים רבים. מסלול זה נחשב למסלול הבטוח, הפשוט והרווחי ביותר לאורך זמן. אז אם גם אתם רוצים להשקיע במסלול בטוח, פשוט ורווחי בהשוואה לאפשרויות השונות שהוצגו מעלה, חשוב שתכירו לעומק את מסלול הנדל"ן המניב. שיטת ההשקעה במסלול זה היא רכישת דירת מגורים במיקום הנכון והשכרתה לאורך שנים. כל שהמשקיע נדרש לעשות זה לבחור נכס להשקעה (תוך התייחסות לכל השלבים שהובאו מעלה באשר לבחירת אזור נכון ומיקוד נוסף לשכונה ספציפית). לאחר הבחירה, ההשקעה מתחילה לרוץ לטווח ארוך עם סיכון מזערי והתעסקות מינימלית. למה מסלול השקעה זה נחשב לאטרקטיבי כל כך? מעבר להיותו בטוח, רווחי ופשוט לתפעול חשוב לדעת שלמסלול זה יש שני אפיקי רווח שונים. האפיק הראשון הוא כמובן השכרת הנכס והאפיק השני הוא עליית ערכו. במידה ותבחרו נכון נכס במחיר הוגן באזור בו הביקוש גדול מההיצע הקיים, סביר מאוד להניח שערכו ימשיך לעלות לאורך השנים ויזכה אתכם ברווחים של עשרות אחוזים. ערכנו עבורכם מדריך מקוצר למסלול ההשקעה המרכזי – השקעות מניבות בנדל"ן.

המדריך המקוצר למשקיע במסלול המרכזי

מהם הצעדים הראשונים בהשקעה בנדל"ן מניבהצעד הראשון הוא כמובן איתור אזור ביקוש שההיצע בו קטן. כפי שהצגנו מעלה, הגורם המרכזי שמשפיע על מחירי הדיור הוא יחסי הכוחות בין ההיצע לביקוש. איתור של אזור בו הביקוש גבוה מההיצע יבטיח לכם המשך עליות לאורך שנים. הצעד השני הוא לאתר את השכונה המנצחת באזור שבחרתם. מאפייני השכונה המנצחת הם: מחירי דיור יחסית זולים בהשוואה לשכונות סמוכות, סיבת המחירים הזולים כבר לא בתוקף, סמיכות פיזית לשכונות בהן המחירים גבוהים באחוזים לא מבוטלים וצפי לשינויים כגון: התחדשות עירונית מואצת, הנחת פסי רכבת קלה, הקמת קניונים, אזורי מסחר או מקומות לימוד שונים ועוד. רגע לפני שאתם בוחרים את הנכס המיוחל להשקעתכם, חשוב להיזכר בכלל האצבע של משקיעי הנדל"ן שאומר שככל שמחיר הנכס זול יותר כך התשואה שתתקבל מהשכרתו גבוהה יותר. הקפידו על כלל השלבים ללא פשרות ותוכלו ליהנות מהשקעה פסיבית כמעט לחלוטין שתניב לכם אחוזי תשואה קבועים מידי שנה ובנוסף עשרות אחוזים של עליית ערך במרוצת השנים. לסיכום מסלול ההשקעה המרכזי – מסלול נדל"ן מניב:

יתרונות חסרונות/סיכונים
מסלול השקעה בטוח במיוחד מסלול לא נזיל
מסלול השקעה המניב למשקיעיו רווחים כפולים – הן מהשכרת הנכס והן מעליית ערכו שוכרים שאינם שומרים על הדירה
מסלול פסיבי שאינו מצריך התעסקות יומיומית שוכרים שלא מוכנים לפנות את הדירה בתום החוזה

כך תבחרו נכון את השוכרים שלכם

בעזרת כמה שלבים פשוטים ניתן להתגבר על הסיכון של בחירת שוכרים שאינם מכבדים את תנאי החוזה. משקיעי נדל"ן רבים עורכים לשוכרים הפוטנציאליים שלהם שלוש בדיקות פשוטות. והן:

  • בחינת תלושי שכר אחרונים – במטרה לוודא שהשוכרים יצליחו לעמוד בתשלום החודשי.
  • בחינת צ'יקים – במטרה לוודא שאין ברשות השוכרים הפוטנציאליים נכסים משועבדים או הליכי הוצאה לפועל.
  • בדיקה עם המשכיר הקודם – שיחה קצרה עם משכיר הדירה הקודם של השוכרים שלכם יכולה לעזור לכם לוודא שהשוכרים אכן מכבדים את כל פרטי החוזה ללא בעיות כלל.

אתם לא חייבים הון עצמי גבוה בשביל להשקיע בנדל"ן – כך תוכלו להתחיל להשקיע גם ללא הון עצמי כלל!

לסיכום, חשוב לדעת שבניגוד למקובל לחשוב, לא חייבים הון עצמי גבוה בשביל להתחיל להשקיע בנדל"ן. כיום יש לא מעט אפשרויות מימון כמו משכנתא בתנאים אטרקטיביים, הלוואות חוץ בנקאיות, הכנסת שותף משלם, או שיעבוד נכס קיים. כלל האפשרויות הללו מאפשרות למשקיעי נדל"ן רבים להשקיע בדירות נוספות גם ללא הון עצמי גבוה או אף ללא הון עצמי כלל. אז אם גם אתם רוצים לעצור את שחיקת כספי החיסכונות שלכם ולהתחיל להשקיע בעולם הנדל"ן, מסלול השקעה בנדל"ן מניב יכול להתאים לכם. מסלול זה נחשב למסלול ההשקעה הגדול, הבטוח והרווחי ביותר ולכן הוא מתאים מאוד למשקיעים בתחילת דרכם.

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!