מפירות השלום: השקעת נדל"ן בדובאי

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

בשנים האחרונות אנחנו חווים שינוי היסטורי באזורינו. הסכמי אברהם הביאו לפתיחת יחסים חיוביים עם מספר מדינות ערביות, שעד לא מזמן האפשרות הזו הייתה בעניינם רק חלום רחוק. מדינה כזו, היא איחוד האמירויות. האיחוד, מורכב משבע נסיכויות שונות, שהמובילות שבהן ונותנות הטון הן אבו דאבי ודובאי.

מדינות אלו נחשבות לסמל העושר. למרות שהן שוכנות בלב הסער הערבי הן מנסות לשדר עסקים כרגיל עם העולם המערבי ופותחות את שעריהן לתיירים ומשקיעים רבים. לתייר הישראלי זו חוויה חדשה לנסוע לדובאי וליהנות מיופיה אבל כעת נפתחת בפניו גם האופציה של השקעת נדל"ן בדובאי.

השקעת נדל"ן בדובאי והשקעות אחרות

ההסכמים בין איחוד האמירויות ובתוכן דובאי לבין מדינת ישראל נוגעים בזוויות רבות: חקלאות, טכנולוגיה ומקורות זרים מדברים גם על יחסים צבאיים ומודיעיניים. אבל הנורמליזציה המתפתחת בין 2 המדינות מאפשר סחר דו כיווני והשקעות בין 2 המדינות. חברות רבות כבר מנצלות את המציאות החדשה לקשרים עיסקיים אבל עבור המשקיע הישראלי הקטן בתחום הנדל"ן, פתיחת המדינה לישראלים, היא הזדמנות לבצע השקעת נדל"ן בדובאי.

העושר של דובאי

לתייר הישראלי זו חוויה חדשה לנסוע לדובאי וליהנות מיופיה אבל כעת נפתחת בפניו גם האופציה של השקעת נדל"ן בדובאי.

דובאי בפרט ואיחוד האמירויות, בכלל, הן נווה מדבר בתחום הכלכלי אודות למהלכים שיזמו הנסיכויות השונות (יש לזכור כי אין מדובר במדינה דמוקרטית והכל נקבע על פי יורש העצר האמירתי). דובאי תמיד הייתה נסיכות נפט מובילה ומכאן גם נובע עושרה אבל קברניטי המדינה הבינו נוכח משברים וסערות כלכליות בעבר, שעל להם להטיל את כל יהבם על הנפט מן האדמה, ביחוד בעולם שמחפש אחר תחליפים לנוזל השחור.

כתוצאה מכך, פיתחה דובאי אפיקי צמיחה חדשים כמו טכנולוגיה, שירותים, תיירות ועוד ופתחה את שעריה בפני השקעות זרות וכן החלה לעודד השקעת נדל"ן בדובאי, במגוון אפיקים. מנדל"ן מסחרי פשוט ועד מרכזי מסחר ענקיים ומדירות פשוטות יחסית להשקעה בחוילות פאר. לא זו בלבד אלא שבניגוד לשכנותיה, הפכה דובאי ידידותית לזרים. דבר זה הפך את דובאי לעיר מתויירת מאוד, ביחוד בקרב כאלו שהממון נמצא בכיסם. תוסיפו לכך את העובדה שמדובר בכלכלה השנייה בגודלה במפרץ הפרסי (העשיר ממילא) ושהיא מציגה פתיחות בנושא הכלכלי ותקבלו כר פורה מאוד למשקיעים בני כל האומות והדתות. כדי לאפשר פתיחות זאת, השלטונות בדובאי מאוד נדיבים עם המשקיעים השונים ומציגים שלל הטבות. יש לכך השפעה כמובן גם על השקעת נדל"ן בדובאי.

מצב השקעת נדל"ן בדובאי

בניגוד למה שנהוג לחשוב, דובאי אינה רק ארמונות נוצצים. אומנם אצולת הממון גרה בכאלו אבל רוב העם- גר במבנים רגילים. כך גם התיירים והמשקיעים הרבים הפוקדים את הנסיכות. האמירויות, כמו מדינות רבות בעולם, נפגעה ממשבר הנדל"ן שפקד את העולם בשנת 2008. מחירי הדירות צנחו. אולם, מדיניות ממשלתית נכונה הביאה לתחייתו מעפר של השוק ועליה מתונה. דווקא בשנים האחרונות, חלה שוב ירידה במחירי הדירות. זוהי ירידה מתונה והיא נובעת בעיקר מבניה נרחבת ולפיכך הגדלת ההיצע. גם למשבר הקורונה הייתה השפעה מרעה על המצב. יחד עם זאת, אנליסטים סבורים שאם היציאה ממשבר המגיפה, המחירים יעלו וזו בדיוק הנקודה לבצע השקעת נדל"ן בדובאי.

מדוע כדאי לבצע השקעת נדל"ן בדובאי?

עוד בטרם נפרוט את היתרונות אל מול החסרונות, כדאי להבין משהו מהותי: לימדו אותנו בכלכלה, שכאשר יש ירידת מחיר של הדירות, אין זה נבון לרכוש דירה, שכן השוק מציג ירידה. אלא שמשקיע חגם, חושב מחוץ לקופסא ובעיקר מנצל יתרונות ורואה את ההזדמנות. קודם כל קיימת המדיניות. ומדיניות זו המגובה על ידי הממשל מעודדת השקעות בנדל"ן במדינה. כתוצאה מכך, ישנן מספר הטבות משמעותיות לרוכשים, כך שהכדאיות של העסקה עולה, בלא קשר למחיר.

 

וכמובן, צריך לזכור כי מחיר נמוך כעת של הדירה יכול להיות רע אבל יכול להיות גם הבסיס להצלחה. זאת משום שמחיר הרכישה הרבה יותר נוח. ככל שנרכוש דירה להשקעה במחיר נמוך יותר, כל עליה תספק לנו תשואה גבוהה. גם לא נדרש להוןמצב השקעת נדל"ן בדובאי בניגוד למה שנהוג לחשוב, דובאי אינה רק ארמונות נוצצים. אומנם אצולת הממון גרה בכאלו אבל רוב העם- גר במבנים רגילים. גדול מידי כדי לבצע את ההשקעה. אם אנו מאמינים ובעלי סבלנות לחכות לעליות המחירים מחדש – הרי שנזכה לרווח גדול מאוד, נוכח הרכישה שלנו במחיר נמוך.

מחיר דירה ממוצעת בגודלה בדובאי ינוע סביב 800 אלף עד מיליון ₪. מחירים נוחים כאמור אל מול ישראל. כמובן שיש השפעה על מיקום הנכס ועל מצבו. ככל שנתקרב למרכז העשיר והנוצץ – המחיר יעלה. אבל גם רכישת דירה מיד שניה ושיפוץ מאסיבי אך לא יקר – יכול לתת שדרוג רציני לדירה ולהשביח אותה ואת הרווח עליה.

וכן, צריך להסתכל גם בזווית המקומית. לישראל ולאיחוד האמירויות יש אינטרס משותף להצלחת המסחר ביניהם ותחום השקעת נדל"ן בדובאי הוא אחד הכלים בסל סחר זה. אנשי עסקים ישראלים וערבים ישראלים רבים פוקדים את האזור כמו גם אנשי עסקים מהעולם שחושבים לנצל את פירות השלום לעסקיהם. כל זה אומר תנועה רבה למדינה ושוק מתפתח, שעוד לא הגיע לקצה יכולותיו, בעולמות ההשכרה לטווח קצר, שדירה להשקעה בדובאי יכולה לספק, בוודאי עם הנכס הוא בבעלות ישראלי.

היתרונות הכספיים

השקעת נדל"ן בדובאי יכולה לספק גם רווח מהטבות נלוות שהמדינה האמירתית מספקת. אחת כזו היא אזורי הסחר החופשי שבמדינה. באזורים אלו אין מיסים או שישנם מיסים מופחתים והדבר מקל מאוד על מי שמעוניין לבצע השקעת נדל"ן במדינה, בטח אם הוא תושב חוץ. גם מס ההכנסה בדובאי כמעט ואינו קיים. יש אומנם מס על הכנסות מהשכרת דירה אבל גם הוא נמוך יחסית ועומד על 5% בלבד. בנקודה זו, חשוב לזכור שבדומה למדינות אחרות בעולם החתומות על אמנה למניעת כפל מס עם ישראל, גם דובאי חתמה עם מדינתנו על אמנה כזו.

וכעת להשוואה מול השקעה בדיור בשוק הישראלי. כבר אמרנו, שמחירי הדירות בדובאי נמוכים כעת. ואילו בישראל הם גבוהים מעבר לכל היגיון. זאת אומרת שתוכלו לבצע השקעת נדל"ן בדובאי במחיר נוח וסביר יותר מבישראל. התשואה לעומת זאת, צפויה להיות גבוהה יותר בדובאי. בסביבות 6 אחוז, כמעט כפול מתשואה שנתית ממוצעת על דירה בישראל.

לא נכחש ונציין כי השקעת נדל"ן בדובאי טומנת בחובה גם סיכונים. זה אגב המצב לגבי כל השקעת נדל"ן באשר היא, במידה ולא מבצעים אותה נכון ובמחשבה תחילה אבל בדובאי ובאיחוד האמירויות נדרשת עוד קצת ממשנה הזהירות. הקשרים בין המדינות חדשים ועדיין ניתן לציין את המצב כחבלי לידה. גורמים אזוריים רבים מנסים להפר את הברית הנרקמת בין המדינות ולאתגר אותה- ללא הצלחה. משברים עדיין יכולים לקרות, בטח באזור נפיץ כמו שלנו. אנחנו תקווה שנצלח את כולם לא רק עבור אלו שבחרו לבצע השקעת נדל"ן בדובאי אלא עבור הדורות הבאים בשתי המדינות.

להכיר עולם חדש

ההמלצה בקרב המשקיעים בנדל"ן מעבר לים, היא תמיד לעשות זאת באמצעות חברה מתמחה המכירה היטב את השוק המקומי ואת אורחותיו. כל זה תקף שבעתיים בעת השקעת נדל"ן בדובאי. על גרמניה, ספרד, הונגריה ואפילו פולין – יש לנו מידע

לישראל ולאיחוד האמירויות יש אינטרס משותף להצלחת המסחר ביניהם ותחום השקעת נדל"ן בדובאי הוא אחד הכלים בסל סחר זה.
קרדיט תמונה: freepik

רב וניסיון רב אפילו יותר. בדובאי הכל חדש. כאשר באים לרכוש נכס במדינה חדשה שאיננו מכירים את התרבות הכלכלית שלה, את החוקים והניואנסים ובעיקר את המגמות בשוק הדיור המקומי – יהיה זה חטא יוהרה בלתי נסלח לחשוב שנוכל להסתדר לבד. אנו נכה על חטא בשל החלטה נמהרת שכזו.

חברות מקצועיות שהמומחיות שלהן היא ליווי משקיעים בנדל"ן יכולות לפתור כל כך הרבה בעיות ובעיקר להגדיל את הפוטנציאל לרווח משמעותי מההשקעה. ההיכרות עם שוק הדירות והנכסים המקומי, יביא לכך שיאותר עבורך נכס מתאים ושמותאם לתקציבך. לאחר מכן, תלווה החברה את כל תהליך ההשקעה בזווית המשפטית והחשבונאית על פי המדיניות הנהוגה במקום. היא גם תוכל לסייע בתכנון מס או בהתאגדות כלשהי, במידה ויש צורך.

בתום הרכישה, היא תתקשר עם בעלי מקצוע מקומיים, כדי לשדרג את הדירה באם תבחר בכך ותחל בניהול השוטף של העסק. חלק מניהול זה כולל את האחזקה השוטפת של הדירה ותיקונים הנדרשים מדי פעם, התנהלות מול רשויות המס מידי שנה בשנה וכן מציאת שוכרים והתנהלות מולם, תוך  הבטחת הכנסה שוטפת ישירות אליך וכן סיוע במימוש ההשקעה בעתיד, במידה ותבחר בכך.

הדברים אמורים לגבי כל הנסיכויות המרכיבות את איחוד האמירויות אבל השקעת נדל"ן בדובאי עודנה נחשבת לנוחה ביותר, הרווחית ביותר ומועדפת ביותר, עקב המרכזיות וההובלה של נסיכות דובאי. זו גם ההזדמנות שלכם לבצע את קפיצת המדרגה שלכם ולשפר את עתידכם ולהיות חלק מהתהליך ההיסטורי הפוקד את אזורינו.

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!