תשואת נדל"ן בישראל – חושבים להתחיל להשקיע בענף הנדל"ן בישראל? חשוב שתכירו את את התשואות הממוצעות שמחכות לכם בערים השונות

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

אנשים רבים כיום בוחרים להשקיע את מיטב חסכונותיהם בענף הנדל"ן. אם גם אתם חושבים להצטרף לענף הנדל"ן וליהנות ממבחר מסלולי השקעה שונים ואחוזי תשואה בטוחים מהשכרת נכסים, הגעתם למקום

החלופה המרכזית בישראל להשקעות נדל"ן היא תוכניות חיסכון בנקאיות. תוכניות חיסכון בנקאיות מבטיחות אפיק חיסכון נטול סיכון ללא חשיפה להשקעות כלל
 

הנכון. בשורות הבאות נכיר את שוק הדיור לעומק, נכיר את הגורמים המרכזיים המשפיעים על תנועות המחירים – מה שיסייע לנו להבין האם לאחר למעלה מעשור של עליות בנות מאות אחוזים מחירי הדיור בישראל בועתיים, נכיר את כל מסלולי ההשקעה הגדולים ביותר, נגע בחלופה המרכזית של השקעות נדל"ן וכמובן נעסוק באחוזי התשואה הממוצעים המתקבלים מהשקעת נדל"ן באזורים שונים בישראל. אך לפני שנצלול לעומק הפרטים, גם אם אתם לא מתכננים להצטרף לענף השקעות הנדל"ן בקרוב, חשוב שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות שיוכלו לחסוך לכם לא מעט כסף במרוצת השנים.

חוששים לאבד את כל חסכונותיכם בעולם ההשקעות? הכירו את החלופה המרכזית שהבנקים מציעים

החלופה המרכזית בישראל להשקעות נדל"ן היא תוכניות חיסכון בנקאיות. תוכניות חיסכון בנקאיות מבטיחות אפיק חיסכון נטול סיכון ללא חשיפה להשקעות כלל. אפיק זה נחשב לאפיק סולידי במיוחד ומתאים

תשואת נדל"ן בישראל - הביקוש לדיור בישראל מושפע מגורמים רבים, והם: גידול טבעי, הגירה חיובית, כמות מתגרשים וכמות משקיעים
 

לרבים שחוששים להפסיד את חסכונותיהם בהשקעות לא נכונות. אך האם תוכניות החיסכון הבנקאיות באמת שומרות על הכסף שלכם? לא בדיוק. הבנקים משווקים את תוכניות החיסכון כאפיקים נטולי סיכון שיבטיחו שמירה הרמטית על כל החיסכונות ללא חשיפה להשקעות כלל. אך מה הם שוכחים לספר זה שהאינפלציה התמידית במדינת ישראל, שעומדת בממוצע על כ 2% בכל שנה, גבוהה משמעותית מהריבית החיובית המוענקת במסלולי החיסכון הללו.

המסלול הבטוח להפסד קבוע מידי שנה – הכירו את האינפלציה והשפעתה על ערך החיסכונות שלכם

האינפלציה פירושה עליית מחירים כללית הגורמת לשחיקה בכוח הקנייה של המטבע. אם עד לפני עשור יכלתם למלא עגלת קניות הכוללת סל מוצרים בסיסיים בעזרת שטר בודד של 100 שקנים, כיום, אותם 100 שקלים בדיוק שווים הרבה פחות ויצליחו למלא כמחצית מאותו סל קניות הכולל את אותם מוצרים בדיוק. לכן, כל עוד אפיק החיסכון שלכם לא מניב אחוזי תשואה שנתיים בגובה עליית האינפלציה לכל הפחות, הוא גורם לכם להפסיד כסף מידי שנה. חשוב להדגיש כי ההפסד לא נראה לעין ולכן רבים כלל לא מודעים אליו. הסכום המספרי של הכסף נותר בעינו, בעוד שכוח הקנייה שלו יורד. הריביות בתוכניות החיסכון הבנקאיות אפסיות (נמוכות משמעותית מ 2% בשנה), מה שאומר שכלל הבוחרים בתוכניות חיסכון בנקאיות במטרה לשמור על החסכונות מפני הפסדים, בוחרים במסלול המבטיח להם הפסדים בטוחים בכל שנה.

ענף השקעות הנדל"ן – המקום הבטוח מפני שחיקת האינפלציה

רוצים לשמור על ערך הכסף מפני שחיקת האינפלציה? חשוב שתכירו את ענף השקעות הנדל"ן על כלל מסלוליו. חשוב להדגיש ולומר כי בניגוד למקובל לחשוב, ענף הנדל"ן אינו מסתכם ברכישת דירה והשכרתהתשואות נדל"ן בישראל מחייבות את המשקיעים לבחור נכון את האזור המתאים ביותר להשקעה. כלל אצבע נוסף שאתם חייבים להכיר הוא: ככל שמחיר הנכס גבוה יותר, כך התשואה  שתתקבל מהשכרתו תהיה נמוכה יותר

לטווחי זמן ארוכים. ענף הנדל"ן כולל מגוון רחב של מסלולי השקעה השונים זה מזה הן בטווחי זמן ההשקעה, הן ברמות הסיכון והן ברווח הצפוי. אך לפני שנצלול להיכרות עם המסלולים השונים, חשוב לגעת בשאלה חשובה שמצליחה להטריד רבים – מחירי הדיור בישראל בועתיים? אנשים רבים סבורים כי לאחר גל עליות ארוך של קרוב לשני עשורים ומאות אחוזי עלייה, מחירי הדיור הפכו מנופחים ולא מוצדקים. טענות אלה גורמות לרבים לחשוש לפני שהם מצטרפים לענף, ולכן חשוב לבדוק את מצב מחירי הדיור בישראל לעומק. לשם כך, חשוב להכיר את המשתנים המשמעותיים ביותר המשפיעים על מחירי הדיור, והם:

  1. היצע – היצע הדירות בישראל מושפע בעיקר מקצב התחלות הבנייה החדשות.
  2. ביקוש – הביקוש לדיור בישראל מושפע מגורמים רבים, והם: גידול טבעי, הגירה חיובית, כמות מתגרשים וכמות משקיעים.

הכירו את מאזן הכוחות בין הביקוש להיצע ואופן השפעתו על תנועות מחירי הדיור בישראל

כלל האצבע הראשון שאתם חייבים להכיר הוא: כל עוד הביקוש גדול מההיצע, מחירי הדיור עולים וכך גם להיפך, כל עוד ההיצע גדול מהביקוש, מחירי הדיור יורדים. בדיקה מעמיקה של מצב מאזן הכוחות בין הביקוש להיצע בישראל מעלה תמונה ברורה – רמות הביקושים גבוהות משמעותית מההיצע הקיים, מה שאומר שהמחירים אינם מנופחים. מעבר לכך, קצב גידול ביקוש מהיר יותר מקצב גידול ההיצע בישראל, מה שאומר כי גם בעתיד מאזן הכוחות צפוי להישאר בעינו ולגרום למחירי הדיור להמשיך במסע העליות לכיוון צפון. אז אם גם אתם חוששים לרכוש דיור במחירי שיא כל הזמנים ולאחר עשור של עליות משמעותיות במחירים, כנראה שבעוד מספר שנים תידרשו לשלם הרבה יותר על הנכס המתאים עבורכם.

רוצים לקבל אחוזי תשואה גבוהים? חשוב שתכירו את הערים הבולטות שמניבות את אחוזי התשואה הגבוהים ביותר למשקיעים בהן

ומה באשר לתשואות? תשואות נדל"ן בישראל מחייבות את המשקיעים לבחור נכון את האזור המתאים ביותר להשקעה. כלל אצבע נוסף שאתם חייבים להכיר הוא: ככל שמחיר הנכס גבוה יותר, כך התשואהמחירי הדיור בישראל זינקו במשך למעלה מעשור כך שכיום אחוזי התשואה המתקבלים מהשכרת נכסים אינם גבוהים במיוחד. שתתקבל מהשכרתו תהיה נמוכה יותר וכן להיפך, ככל שמהיר הנכס יהיה נמוך יותר, כך אחוזי התשואה שיתקבלו מהשכרתו יהיו גבוהים יותר. מחירי הדיור בישראל זינקו במשך למעלה מעשור כך שכיום אחוזי התשואה המתקבלים מהשכרת נכסים אינם גבוהים במיוחד. באזורי המרכז התשורה הממוצעת מהשכרת נכסים נעה בין 2.2% ל 3.2% מידי שנה. לעומת זאת, באזורי פריפריה בהם מחירי הדיור נמוכים בעשרות אחוזים בהשוואה לאזורי המרכז, ניתן ליהנות מתשואה שנתית של בין 3.5% ל 5.5% מהשכרת נכסים. בחרנו עבורכם מספר ערים בולטות בצירוף אחוזי התשואה הממוצעים שהמשקיעים בהן מקבלים מידי שנה.

אחוזי התשואה בערים הבולטות:

עיר תשואה ממוצעת
תל אביב כ 2.2% תשואה שנתית מהשכרת נכסים
ראשון לציון כ 3.3% תשואה שנתית מהשכרת נכסים
גבעתיים כ 2.5% תשואה שנתית מהשכרת נכסים
חיפה כ 4% תשואה שנתית מהשכרת נכסים
אילת כ 4.4% תשואה שנתית מהשכרת נכסים
באר שבע כ 4.6% תשואה שנתית מהשכרת נכסים
אשדוד כ 3.9% תשואה שנתית מהשכרת נכסים

אם אתם מתכננים לרכוש דירה ולהשכיר אותה לטווחי זמן ארוכים, כדאי שתביאו בחשבון את אחוזי התשואה המתקבלים מהשכרת הנכס בערים השונות. חשוב להדגיש ולומר כי אחוז התשואה מהשכרת הנכס הואבאזורי פריפריה בהם מחירי הדיור נמוכים בעשרות אחוזים בהשוואה לאזורי המרכז, ניתן ליהנות מתשואה שנתית של בין 3.5% ל 5.5% מהשכרת נכסים. לא הפרמטר היחיד שחשוב לקחת בחשבון. מעבר לתשואה השוטפת מהשכרת הנכס, שווי הנכס עולה במרוצת השנים. בערי הביקוש העלייה גבוהה יותר בהשוואה לערים בהן הביקוש דל. לכן, חשוב להביא בחשבון גם את עליית הערך וגם את התשואה השנתית מהשכרת הנכס לפני שבוחרים את היעד הטוב ביותר להשקעה.

כעת, לאחר שנגענו בגורמים המשפיעים על תנועות המחירים, הבנו שהמחירים בישראל אינם בועתיים ואף פירטנו את התשואות הממוצעות בערים נבחרות בישראל, חשוב שתכירו את מסלולי ההשקעה הגדולים והאטרקטיביים ביותר שמצליחים למשוך לא מעט משקיעים.

מסלולי ההשקעה הגדולים ביותר בישראל

  • נדל"ן מניב

מסלול הדגל של ענף השקעות הנדל"ן הוא נדל"ן מניב. נדל"ן מניב נחשב למסלול הגדול, הבטוח והפשוט ביותר להשקעה. לכן, אם אתם משקיעים בתחילת הדרך, ייתכן שמסלול זה הוא המתאים ביותר עבורכם.

אם אתם מתכננים לרכוש דירה ולהשכיר אותה לטווחי זמן ארוכים, כדאי שתביאו בחשבון את אחוזי התשואה המתקבלים מהשכרת הנכס בערים השונות.
 

במסגרת המסלול המשקיעים רוכשים דירת מגורים ומשכירים אותה לטווחי זמן ארוכים. המסלול כולל לא מעט יתרונות אך מנגד, הוא מחייב את המשקיעים להתעסק עם כל צורכי השוכרים במהלך שהותם בדירה. רוצים להכיר את כל היתרונות, החסרונות והסיכונים הבולטים במסלול? ריכזנו עבורכם הכל לטבלה פשוטה:

יתרונות חסרונות וסיכונים
מסלול השקעות בטוח, גדול ופשוט למדי על המשקיע להתמודד עם כל צורכי השוכרים (בעיקר תיקונים נדרשים בדירה)
מסלול השקעות הכולל הכנסה פסיבית מידי חודש (מהשכרת הנכס) סיכון בבחירת שוכרים שלא מצליחים לעמוד בתשלום החודשי או לא יודעים לשמור על פנים הדירה
מסלול השקעות הכולל שני אפיקי רווח שונים – מהשכרת הנכס ומעליית ערכו במרוצת השנים אחוזי תשואה יחסית נמוכים מהשכרת הנכסים – כ 3% תשואה לאזורי המרכז וכ 4.4% תשורה לאזורי פריפריה

 

  • נדל"ן על הניירחשוב להדגיש ולומר כי אחוז התשואה מהשכרת הנכס הוא  לא הפרמטר היחיד שחשוב לקחת בחשבון.

מסלול השקעות נוסף שמצליך למשוך משקיעים רבים הוא מסלול נדל"ן על הנייר. מסלול זה אף הוא נחשב למסלול השקעות גדול ופשוט שמתאים למשקיעים בתחילת דרכם. במסגרת המסלול, המשקיעים רוכשים דירות על הנייר במחירי פריסייל ונהנים מהנחות של בין 10% ל 30% ממחירי השוק. למה שהקבלנים יסכימו למכור נכסים במחירי הנחה משמעותיים כל כך? מכירה על הנייר כוללת לא מעט חסרונות על פני מכירה של דירה בנויה (סיכון שהקבלן לא יצליח למלא את התחייבויותיו, ללא הכנסה מהשכרת הנכס, ללא אפשרות לגור בנכס ועוד), ולכן המחירים בהתאם. לאחר תום שלבי הבנייה, המשקיע יוכל למכור את הנכס במחירי שוק וליהנות מהדלתא שבין מחיר הרכישה למחיר המכירה.

יתרונות חסרונות וסיכונים
רכישת נכסים במחירי פריסייל המגלמים הנחות של בין 10% ל 30% ממחירי השוק סיכון שהקבלן לא יצליח לעמוד בכל התחייבויותיו
ללא צורך בהתעסקות עם שוכרים כלל מסלול השקעות זה אינו כולל הכנסה פסיבית – אין נכס להשכיר (בשלבי בנייה)
תנאי מימון אטרקטיביים – פעמים רבות ניתן לשלם 20% משווי הדירה במעמד החתימה ועוד 80% משוויה בעת קבלת המפתח שארית התשלום צמודה למדד לאורך כל שנות הבנייה (ניתן כמובן להימנע מחשיפה למדד על ידי תשלום מוקדם)

 

  • אקזיט בנדל"ןהשקעות נדל"ן בישראל הן הדרך המרכזית להגנה מלאה עם מיטב החיסכונות שלכם מפני שחיקת האינפלציה. חוששים לרכוש נכסים במחירי שיא כל הזמנים לאחר עשור של עליות מחירים?

מסלול השקעות נוסף הוא מסלול האקזיט. מסלול זה נחשב למעט מורכב יותר בהשוואה למסלולים שהובאו מעלה, ולכן משקיעים בתחילת דרכם ממעטים לבחור בו. במסגרת המסלול המשקיע צריך לאתר נכסים הנמכרים במחירים נמוכים ממחירי השוק, להשביח אותם בעזרת שיפוץ קוסמטי זול ומהיר ולמכור אותם במחירי שוק או אף מעט למעלה מכך. המסלול מחייב את כל הבוחרים בו להשקיע שעות ארוכות מידי שבוע בחיפוש אחר הנכס המתאים ביותר עבורם. נשמע מעניין? חשוב שתכירו את כל היתרונות, החסרונות והסיכונים הקיימים במסלול.

יתרונות חסרונות וסיכונים
מסלול השקעה נזיל לטווחי זמן קצרים של מספר חודשים בודדים מסלול השקעה המחייב את המשקיע להשקיע שעות ארוכות של עבודה מידי שבוע
אפשרות להגדיל הון עצמי תוך זמן קצר ללא הכנסה פסיבית מידי חודש מהשכרת נכסים
ללא התעסקות עם שוכרים כלל סיכון בבחירת נכסים פגומים מבחינה פיזית או משפטית

לסיכום, השקעות נדל"ן בישראל הן הדרך המרכזית להגנה מלאה עם מיטב החיסכונות שלכם מפני שחיקת האינפלציה. חוששים לרכוש נכסים במחירי שיא כל הזמנים לאחר עשור של עליות מחירים? בדיקה מקצועית של מאזן הכוחות בין המשתנים המשפיעים על מחירי הדיור מעלה תמונה ברורה – מחירי הדיור צפויים להמשיך צפונה גם בשנים הבאות. ובאשר למסלולי ההשקעה ואחוזי התשואה? ענף הנדל"ן בישראל מציע לכלל הבוחרים בו מבחר עשיר של מסלולי השקעה השונים זה מזה הן בטווחי זמן ההשקעה, הן ברמות הסיכון והן ברווח הצפוי מכל מסלול. רוצים להשכיר נכס וליהנות מהכנסה פסיבית מידי חודש? חשוב שתבחרו נכון את העיר שמניבה את אחוזי התשואה הגבוהים ביותר מהשכרת נכסים.

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

פרויקטים חמים נוספים

מידע שימושי למשקיעים

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!