אם תיק ההשקעות שלכם מייצר רק אחוזי תשואה בודדים, כדאי לכם לקרוא את זה

אג"ח מגובה נדל"ן – תשואה ידועה מראש במציאות של חוסר וודאות

בעולם ההשקעות כיום ניתן למצוא מספר אפיקי השקעה במגוון תחומים. המוכרים שבהם אלו שוק ההון והמניות, נדל"ן ואג"ח ממשלתי. 

בנוסף, ישנם אפיקי השקעה רבים שפחות מוכרים לציבור הרחב, המסוגלים לייצר תשואות אטרקטיביות אשר לא חשופות לתנודתיות המאפיינת את שוק ההון. 

 

מהי השקעת אג"ח ומדוע היא נחשבת השקעה יציבה?

ראשית נבין מהי השקעת אג״ח. אגרות חוב הן למעשה הלוואה (השקעה) המונפקת על ידי חברה או ממשלה, המעידים על התחייבות המנפיק לשלם ריבית ידועה מראש בתאריכי פירעון קבועים, ובנוסף להחזיר לו את הקרן (סך ההשקעה )במועד הפירעון שנקבע.

חשוב מאוד להבין מהם הביטחונות הקיימים בהסכם וכי השימוש בכספי האג"ח משוקפים בחוזה. כל זאת על מנת שתדעו שבנוסף לריבית שהוגדרה (הרווח שלכם), ישנה גם התייחסות עבור מטרת השימוש בכספי ההשקעה.

כידוע, כל השקעה מכילה סיכון מסוים, לכן לפני בחירת אפיק ההשקעה הנכון, חשוב להבין מה מתאים לכם ולסגנון החיים שלכם.

אג"ח מגובה נדל"ן, ייתן לכם את השקט הנפשי שאכן מדובר בהשקעה יציבה עם סיכון מינימלי.

 

אג"ח מגובה נדל"ן – תשואה ידועה מראש במציאות של חוסר וודאות

כידוע, הבנק הוא לא המקום האידיאלי להשקיע בו, ובתי ההשקעות אינם מסוגלים לצפות משברים עולמיים או מגיפות תקופתיות המשפיעות על השוק בקיצוניות כה רבה. 

 

אז היכן באמת כדאי להשקיע?

אפיק השקעה סולידי שפרץ לתודעה בשנים האחרונות הוא השקעה המגובה בנדל"ן. השקעה מסוג זה אומרת שהכסף שלכם נמצא בעצם "בתוך הקירות" של נכס. כלומר, אתם לא משקיעים בדירה או בקרקע וממתינים לקבלת היתרי בנייה (תהליך ארוך ומורכב), אלא ישנם מספר נכסים אשר בבעלות החברה, המשועבדים עבור משקיעי האג"ח. הנכסים מגבים את כספי המשקיעים, ולמעשה מוודאים כי ערך ההשקעה נשמר מכיוון שהוא מקושר באופן ישיר לערך הנדל״ן. לדוגמא – אם החברה שבה השקעתם פושטת רגל או נסגרת, הסיכוי שערך ההשקעה ירד לטמיון היא נמוכה משמעותית מכיוון שגיבוי בנכסי נדל"ן נחשב גיבוי חזק ואפקטיבי. משקיעי האג"ח הם המחזיקים בשיעבודים באותם נכסים באמצעות נאמן חיצוני, כך שבמקרה של אי עמידה בהתחייבויות החברה, הנאמן יכול לממש את הנכסים עבור המשקיעים ולצמצם את הנזק במידה והיה כזה.

 

כל בר דעת מבין כי השקעה חכמה היא כזאת שיודעת לייצר תשואות גבוהות אך במקביל גם לדאוג לבטחונות חזקים עבור המשקיעים. בימים אלה בנוף הפיננסי של ישראל, לא קל למצוא אפיק השקעה שיודע לעמוד בסטנדרט הזה. בדרך כלל נמצא כזה שיודע לייצר תשואות גבוהות אך בעל סיכון גבוה, או לחלופין להיות מאוד סולידי אך כזה שיניב רק מספר אחוזים בודדים של רווח בשנה.

אחת החברות המתמחות בהשקעות אג״ח מגובות נדל״ן היא SMI אשר יודעת לנתב את ההשקעות ליזמים בעלי ניסיון ביצועי מוכח. הפרויקטים של אותם יזמים נרכשו במחיר אטרקטיבי באזורי ביקוש גבוה (פריים לוקיישן) ומלווים על ידי בנק מממן. מטרת הפרויקטים הינה להשביח את הנכסים ובכך להעלות את הסיכויים של היזמים להצליח בפרויקט ולממש את הרווחים בצורה הטובה ביותר. 

 

        לקבלת פרטים נוספים השאירו פרטים כעת 

הגיבוי לכספי המשקיעים נעשה בצורת שעבוד הנכסים לטובתם באמצעות משרד עו"ד עם ותק של עשרות שנים בתחום.  

ירון, אחד המשקיעים של SMI שנכווה בעבר עם בית השקעות אחר, בחר להשקיע בקרן האג"ח של החברה ומציין "בעבר הפסדתי כי לא הייתי מנוסה ולא ידעתי את חשיבות הבטחונות, פשוט האמנתי ביעד ההשקעה ורציתי להשקיע שם" ירון מוסיף "חיפשתי השקעה סולידית בלי כאבי ראש, שמחתי לגלות שעדיין יש בתי השקעות שיודעות להעמיד בטחונות חזקים ולייצר לי ריבית שלא מביישת גם את טובי הסוחרים בשוק ההון".

 לקבלת ייעוץ השקעה ופרטים נוספים:

072-3302718

תוכן עניינים

לפרסום כתבה, השאירו פרטים