נמאס לכם לשכור דירה? אלה הצעדים לקניית נכס שכול כולו שלכם

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

מגורים בשכירות בישראל, זה לא דבר נוח ובטח שלא דבר קל: עליית מחירי הדירות המושכרות שמתומחרות ללא פיקוח, בתוספת תנאים והגבלות אותן בעלי הדירה מציבים לשוכרים – כל אלה עלולים להעיק מאד על השוכר הישראלי.

מלבד זאת, חוסר הבטחון בהעדר נכס מעורר צורך עז בקרב ישראלים שרוצים לקנות דירה, למרות שמדובר בצעד שעלול להיות מסובך.

אז איך תתחילו בצעדים לדירה שלכם? אם אתם רוצים לקנות דירה ונמאס לכם משכירות – יש כמה פעולות שתוכלו לבצע:

 

גיוס הון עצמי

על מנת לרכוש נכס על ידי לקיחת משכנתא, יש להציג הון עצמי שעליו להיות כשליש מעלות המבנה אותו מעוניינים לקנות. מכיוון שמחירי הדירות גבוהים בישראל – זו אינה משימה פשוטה.

כדי לגייס הון עצמי כדאי לחפש אחר כספים בקופות גמל, קרנות השתלמות, תוכניות חסכון וכולי. פתרון פופולרי נוסף הינו לבחון את האופציה של עזרה או הלוואה בתוך המשפחה. 

 

לקיחת משכנתא 

לאחר שגייסתם את ההון העצמי הדרוש, תוכלו לגשת למשימה הבאה והיא לקיחת משכנתא. הצעד הראשון והברור מכל, הוא בחירת מסלול משכנתא שמתאים ליכולות שלכם ולצרכים שלכם. בנקים בישראל מציעים ללקוחות מגוון רחב של מסלולי משכנתאות – מה שמאפשר לבחור את המסלול המתאים.

משכנתא היא הלוואה גדולה הנפרסת על עשרות שנים וניתנת ללקוחות בנקים שיכולים להחזיר את ההלוואה ולעמוד בכל שנות ההחזר. ההלוואה ניתנת בתנאי לשעבוד הנכס לבנק עד פירעון המשכנתא. בזכות ההלוואה הזאת, רבים יכולים לקנות דירה או בית פרטי.

כיום יש מסלולים שונים של משכנתא  שאפשר לבחור מהם, החל ממסלול צמוד למדד המחירים לצרכן עד משכנתא בריבית לא צמודה. ישנן משכנתאות שמשלמים קצת יותר מאוחר ושאר מסלולים כדאיים.

על מנת לבחור את המסלול הנכון, כדאי להתייעץ עם יועץ משכנתאות שאינו מייצג את הבנק, זאת במטרה להבין איזה מסלול מתאים לכם. בנוסף לכך, מומלץ לקבל חוות דעת אובייקטיבית לבחירת מסלול משכנתא מתאים.

הצטרפות להגרלות של ׳דירה בהנחה׳

דרך נוספת לקנות דירה – גם כשאין את כל ההון הדרוש – נעשית באמצעות הצטרפות לתוכניות ממשלתיות הכלולות ב׳דירה בהנחה׳ֿ כמו למשל לתוכנית 'מחיר למשתכן'. משרד השיכון והבינוי בישראל השיק בעשור האחרון תוכנית שנועדה לסייע לאנשים ברכישת דירה ראשונה.

התכנית מאפשרת תנאים הרבה יותר טובים ברכישת דירה. לדוגמא: תכנית מחיר למשתכן מאפשרת לקחת משכנתא באמצעות הון עצמי של 100 אלף שקלים בלבד, ולאחר מכן להנות מהקלות במס רכישה, מעמלות נמוכות יותר ומסלולי משכנתאות אטרקטיביים.

כדי להשתתף, כדאי לבדוק האם אתם יכולים להשתתף בהגרלה של מחיר למשתכן ובד בבד להבין באיזה אזורים מציע הפרויקט דירות, והאם הפרויקטים מתאימים לסגנון החיים שלכם.

 

לסיכום, כדי לקנות דירה, נסו להיעזר בגורמים מקצועיים ממשלתיים ומנוסים שיכולים לברר עבורכם מהן האופציות שלכם. למידע נוסף כדאי לפנות אל אתרים ממשלתיים או מקצועיים ולגורמי סמכות שיכולים לספק מידע חיוני.

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

פרויקטים חמים נוספים

מידע שימושי למשקיעים

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!