משכנתא לשיפוץ – איפה לוקחים ומה חשוב לדעת?

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

בין אם אתם מעוניינים לשפץ את המטבח שלכם, בין אם את חדר האמבטיה, בין אם להחליף ריצוף ובין אם לבצע עדכון כולל לבית, כל עבודת שיפוץ שכזאת תדרוש מכם למצוא מימון. למרבה המזל כיום, גם אם אין לכם הון עצמי זמין, אינכם בהכרח צריכים לחכות שיהיה לכם את כל הכסף המזומן ביד. יש כמה וכמה אופציות שעומדות לרשותכם, אחת מהן היא משכנתא.

מהי משכנתא לשיפוץ בית?

כאשר ברצונכם לקחת משכנתא לשיפוץ יש כמה אפשרויות שעומדות לרשותכם. הראשונה היא משכנתא רגילה בסכום גבוה יותר מסכום הרכישה, כך שחלק מהכסף יוקצה לשיפוצים. אפשרות שניה היא למחזר משכנתא קיימת כדי לעשות מקצה שיפורים לבית, ואפשרות נוספת היא לקחת משכנתא כנגד שיעבוד נכס כדי לבצע את השדרוגים הרצויים.

מעבר לכך, ישנם לא מעט מסלולי משכנתא זמינים שתוכלו לבנות מהם את התמהיל המתאים לצרכים וליכולות שלכם.

האם משכנתא לשיפוץ היא אופציה כדאית?

אם אין לכם את הסכום הדרוש כדי לבצע שיפוצים או תיקונים בבית, תוכלו לשקול לקחת משכנתא ולבצע את השדרוגים הרצויים. ברוב המקרים, שיפוצים רק ישפיעו לטובה על ערך הבית, ועל כן זו בהחלט יכולה להיות השקעה משתלמת שתחזיר את עצמה אם תשקלו למכור את הבית בעתיד.

מה שכן עליכם לקחת בחשבון הוא שכדי לקחת משכנתא אתם זקוקים להון עצמי ראשוני או לנכס שתוכלו לשעבד לבנק תמורת הכסף שתקבלו. לכן בחירה באפשרות זו צריכה לעמוד בקנה אחד עם היכולות שלכם, וכדי להחליט אם זו אופציה שמתאימה לכם, מומלץ לפנות לייעוץ משכנתאות מקצועי ולהבין את כל האפשרויות שעומדות לרשותכם.

מה היתרונות של לקיחת משכנתא עבור שיפוץ הבית?

קודם כל היתרון המהותי הוא האפשרות ללוות סכום כסף גדול יחסית עבור שיפוץ הנכס, לעומת סוגים אחרים של הלוואות. זו גם השקעה שיכולה להגדיל את ערך הבית במידה משמעותית בהתאם לסוג והיקף השיפוץ שתבצעו. יתרון נוסף הוא שישנם מסלולים שונים כך שאתם יכולים ליהנות מריביות נמוכות או מתנאי החזר נוחים לכם בהשוואה לכל הלוואה אחרת.

שימו לב שאם אתם מחפשים לסגור עסקה עם הבנק במהירות, זו אולי לא תהיה האופציה האידיאלית. לקיחת משכנתא דורשת מכם לעשות שיעורי בית, להציג טפסים ונתונים לבנק ולקבל אישור עקרוני, כל זאת בטרם העברת הכספים וזו סוגיה שיהיה עליכם לשקול.

מה חשוב לבדוק לפני שמחליטים?

כדי להחליט אם משכנתא זו האופציה הטובה ביותר עבור השגת מימון לשיפוץ הבית שלכם, עליכם להיפגש עם יועץ משכנתאות ולבדוק את הנושאים הבאים:

מסגרת האשראי שלכם. לפני הגשת בקשת הלוואה בסדר גודל של משכנתא, עליכם להבין שלמסגרת האשראי שלכם יש תפקיד משמעותי. יועץ משכנתאות יבדוק את מסגרת האשראי כמו גם את כל ההוצאות, ההכנסות והיכולות שלכם.

עלות השיפוץ. מה הצפי מבחינת עלויות השיפוץ? האם תצטרכו גם לשכור מקום מגורים חלופי במקביל? האם תרצו לקנות גם רהיטים ומכשירי חשמל חדשים? הרכיבו תקציב כדי להבין כמה מימון תצטרכו, עם איזה החזר חודשי תרגישו בנוח ומה יהיה המסלול הטוב ביותר עבורכם.

הון עצמי. אם אתם מעוניינים לקחת משכנתא עליכם לשים על השולחן הון עצמי ראשוני. לכן עליכם לבדוק כמה הון עצמי צברתם וזמין עבורכם. ככל שההון העצמי שלכם יהיה גדול יותר, כך שיעור המימון שתצטרכו יהיה נמוך יותר.

בדיקת מסלולים. לפני כל החלטה פיננסית, בחנו את הנתונים והאפשרויות הזמינות לכם בשוק. ערכו השוואות, דברו עם בנקים שונים כדי לבדוק תעריפים ותנאים, ועשו כל שביכולתכם כדי לוודא שתקבלו את העסקה הטובה ביותר.

ולסיכום, רגע לפני שאתם מגיעים להחלטה פיננסית גדולה כמו לקיחת משכנתא לשיפוץ, כדאי שתפנו להירשביין לייעוץ משכנתאות. המומחים של הירשביין ילוו אתכם לכל אורך התהליך ויסייעו לכם להגיע להחלטות הטובות ביותר ולהשיג משכנתא בתנאים הטובים ביותר עבורכם.

 

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

פרויקטים חמים נוספים

מידע שימושי למשקיעים

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!