תשלום מיסים על נדל"ן בגרמניה

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

השקעות בנדל"ן מעבר לים הן הבונטון כיום של שוק ההשקעות. משקיע הרוצה למקסם את הרווחים שלו ולהשיג תשואה גבוהה אבל בטוחה – יבחר לרוב ברכישת נדל"ן להשקעה בחו"ל באמצעות מספר אופציות ופלטפורמות שונות. אחת המדינות בהן השקעות הנדל"ן הן המוכחות ביותר הינה גרמניה. המדינה השוכנת במרכז אירופה מגלמת אצלה את כל הנתונים והפרמטרים שיכולים להפוך את ההשקעה לבטוחה, יציבה ובעיקר רווחית עבור כל משקיע, גדול כקטן.

המדינה מציגה כל העת שגשוג כלכלי מרשים ולצד זאת, עודנה מבקשת לעודד השקעות זרות במדינה, בייחוד בתחום הנדל"ן. העובדה כי ישנו ביקוש עולה של הציבור המקומי ומהגרים להשכרת דירות בגרמניה ובעיקר העובדה שמחירי הרכישה נמוכים גם הם, ביחוד אל מול השוק המטורף והלא הגיוני המאפיין את ישראל – הופכים את ההשקעה לאטרקטיבית ביותר וכן הופכת אותה לאפשרית כמעט עבור כל משקיע, גם עם הון עצמי קטן בלבד.

לבחון היטב את סוגיית תשלום מיסים על נדל"ן בגרמניהלבחון היטב את סוגיית תשלום מיסים על נדל"ן בגרמניה יחד עם זאת, לצד ההתלהבות הגדולה מרכישת נדל"ן להשקעה בגרמניה, כמו בכל מדינה והשקעה

יחד עם זאת, לצד ההתלהבות הגדולה מרכישת נדל"ן להשקעה בגרמניה, כמו בכל מדינה והשקעה, גם את זו צריך לעשות בשום שכל. לבחור את הנכסים הנכונים להשקעה, להתנהל נכון מול הרשויות ולבחון היטב את הזווית הכלכלית של העסקה. חלק מהנתונים שיש להביא בחשבון הוא תשלום מיסים על נדל"ן בגרמניה, בעת הרכישה, שכן לנתון זה השפעה על כדאיות העסקה ועל מידת הרווח העתידית שלכם. לכן, כדאי להיות מודעים לאופן שבו מתנהלת מערכת המיסוי הגרמנית כמו גם לכל מיני תשלומים נלווים שנחויב בהם לאורך הדרך וכן בהתנהלות השוטפת היומיומית, למשל על הרווחים מההשכרה.

מכיוון שרובינו איננו מכירים את הקודים והחוקים הגרמניים וממילא גם איננו מבקרים בגרמניה על בסיס יומי, הרי שמה שנכון בכל השקעה בנדל"ן בכל מדינה אחרת, נכון גם לגבי גרמניה. מומלץ לבצע את התהליך על ידי חברה מקצועית שהתמחותה הוא השקעות נדלן עולמיות, בכלל ובגרמניה, בפרט. חברה כזו גם תאתר עבורכם את הנכסים בעלי הפוטנציאל הגבוה ביותר אבל גם תדע לנווט בנבכי החוק והרגולציה המקומיים ובין הרשויות השונות. בשיתוף אנשי מקצוע מתחום המשפט והחשבונאות, ניתן יהיה לבצע מראש מספר צעדים שיהיה בהם בכדי לחסוך כסף באופן כללי ובעיקר בתחום תשלום מיסים על נדל"ן בגרמניה.

גרמניה החדשה

לעיתים קצת קשה לנו לקבל תיאור שכזה אבל כיום גרמניה מציגה חזות ומהות אחרת לעומת העבר הקשה. ממשלת גרמניה, שעיקר תהילתה על כלכלה חזקה ויציבה המהווה את הכלכלה המרכזית באירופה והקטר של האיחוד האירופי כולו, מפעילה רפורמות ותקנות שיעודדו השקעות זרות במדינה ובעיקר מעודדת הגירה אל תוך המדינה. דבר זה פועל בכמה מישורים: האחד, תנועה יציבה ומתמשכת של אוכלוסייה שתחפש לשכור מכם את הדירות ולכן הכנסה מובטחת ושנית, הטבות רבות כמו למשל בנוגע לתחום מיסים על נדל"ן בגרמניה, שמיטיבה עם כל משקיע.

הממשל הגרמני, שבניגוד למצופה אינו אחיד, שכן גרמניה מורכבת מפדרציות שונות – כמו בארה"ב ולכל מדינה יש אמירה מסוימת, מעודד בכללותו את הפעילות הכלכלית במדינה מתוך רצון לשפר את רמת החיים של התושבים. זו גם הסיבה מדוע מדיניות הרווחה במדינה כל כך מיטיבה ומדוע  מעודדים השקעות של משקיעים זרים. חלק מכך הוא מערכת מיסים נוחה. לא תמיד מס על נדל"ן בגרמניה יהיה יותר זול מישראל, דבר שלכאורה אמור להרתיע. אבל בפועל התמונה הפוכה, שכן גם כאשר מיסים על נדל"ן בגרמניה עשויים להיות גבוהים יותר (בלי שנדבר עדיין על ההטבות וההקלות), מחיר הרכישה הראשוני של הדירה ויציבות השוק, הופכות את ההשקעה לאטרקטיבית מאוד.

אטרקטיבית בכל קנה מידה

חלק מהנתונים שיש להביא בחשבון הוא תשלום מיסים על נדל"ן בגרמניה, בעת הרכישה, שכן לנתון זה השפעה על כדאיות העסקה ועל מידת הרווח העתידית שלכם.
קרדיט תמונה: freepik

כך לדוגמא, מחיר של דירה ממוצעת יכול להיות בגרמניה גם 150,000 אירו לדירה מאוד מכובדת, גם בערים מרכזיות כמו ברלין, לייפציג, דיסלדורף ופרנקפורט, לא כל שכן בערים קטנות יותר. במחיר כזה בישראל, אתם לא יכולים לרכוש אפילו מחצית הדירה. נתון זה מביא לחשיבה מחודשת בכמה פרמטרים: ראשית הוא מאפשר כמעט לכל ישראלי לבצע השקעה בחו"ל. בארץ, הרווחים מאפיקי השקעה סולידיים– כמעט אינם קיימים ושוק ההון מסוכן מאוד.

ניתן להשקיע כמובן בשוק הנדל"ן הישראלי אבל כאמור תצטרכו לשלם כסף רב על מנת לרכוש דירה להשקעה. בגרמניה אין הדבר כך. העובדה שבסכום של רכישה בודדת בישראל, תוכלו לרכוש גם 3 דירות בגרמניה, תאפשר לכם לפזר השקעות, להקטין סיכונים ולהגדיל רווחים. בנוסף, העובדה כי קיימת יציבות בעליית המחירים על הדירות וכן יציבות בזרם השוכרים והדיירים- מבטיחה השקעה בטוחה. התוצאה היא מחירי כניסה נמוכים, ביקוש גדול ויציב לדירות ולפיכך גם תשואה גבוהה ביותר למשקיע הישראלי. יחד עם זאת, כפי שציינו, יש להביא בחשבון את סוגיית מיסים על נדל"ן בגרמניה, כדי למקסם את הרווחים.

חישובי מיסים על נדל"ן בגרמניה

כאמור, עוד בטרם יוצאים לדרך ומבצעים רכישת נדל"ן להשקעה בגרמניה, ראוי ורצוי לבחון בצורה מקצועית את מערכת המיסוי הגרמנית ולבצע מספר תכנונים ומהלכים שיטיבו אתכם בהמשך. שוב, זה המקום לזכור, שאומנם מדיניות המס בגרמניה היא אחידה אבל בכל מדינה, יתכנו שיעורי מס אחרים ותקנות אחרות, שיש לשים אליהם לב.

בגרמניה, כמו במדינות רבות אחרות בעולם, יש לשלם מס רכישה בעת קניית נכס. מס הרכישה ינוע בין 4 ל-6 אחוז, שוב תלוי מדינה. ישנו גם מס רכוש וכן מיסים נוספים על נדל"ן אבל לרוב הם יהיו פעוטים בשל החישוב הייחודי של המס והתקנות הגרמניות. על ההכנסות משכירות יש כמובן לשלם מס הכנסה. כאן תכנון נכון מראש יכול לסייע רבות. ישנן גם הטבות והזדכויות במס, משום שהוא מחושב בצורה פרוגרסיבית ולכן ניתן להקל בו בעקבות הזדכות על משכנתא והוצאות נוספות, הקשורות לנכס עצמו.

נקודה חשובה מאוד היא האמנה למניעת כפל מס החתומה בין ממשלות ישראל וגרמניה וכאשר מדובר על השקעות יש לכך משמעות רבה. מעבר לעובדה שהוא מונע תשלום כפול של מס האמנה גם מעניקהבשיתוף אנשי מקצוע מתחום המשפט והחשבונאות, ניתן יהיה לבצע מראש מספר צעדים שיהיה בהם בכדי לחסוך כסף באופן כללי ובעיקר בתחום תשלום מיסים על נדל"ן בגרמניה. הטבות נוספות בתחום זה. חשוב לזכור, שמעבר לענייני המס המוכרים, בעת השקעות נדל"ן בגרמניה יש עוד דברים שיש לקחת בחשבון מעבר לנושא מיסים על נדל"ן בגרמניה. כאלו הם למשל התשלומים שצריך לשלם לחברות הניהול והאחזקה, למתווכים בעסקאות הנדל"ן לעורכי דין, לביטוחים שונים וכד'. בגרמניה קיים מע"מ בשיעור 19 אחוז והוא מחויב גם על עניינים אלו.

אז איך חוסכים בתשלום מסים על נדל"ן בגרמניה

כמו בכל דבר בחיים – סוף מעשה במחשבה תחילה. ישנן חברות רבות שתחום התמחותם הוא השקעות נדל"ן בחול וסיוע לאנשים המבקשים להפיק מכך רווחים. מעבר לעובדה, שיהיו אחרים שינהלו עבורכם את תהליך ההשקעה והם מומחים יותר מכם בתחום ומכירים היטב את השוק המקומי, הדבר יחסוך לכם גם זמן וגם כסף. בין השאר על ידי היכרות עם מערכות מיסים על נדל"ן בגרמניה וכיצד להתמודד מולם נכון, כדי שהרווח יהיה גדול יותר מההשקעה.

לעיתים יהיה נכון לרכוש נכסים בגרמניה באופן פרטי ולעיתים אולי יהיה נכון יותר להקים חברה. אומנם מס חברות גבוה יותר אבל בקונסטלציות מסוימות, שיטה זו תוכל להיות משתלמת יותר, בוודאי אם מדובר על ניהול והשקעה בכמה נכסים.

לא רק מיסים

אז נכון שחישוב נכון ומקדים בנושא מיסים על נדל"ן בגרמניה הוא חשוב אבל חשובה לא פחות וגם בזה תוכל לסייע לכם חברה מקצועית, היא סוגיית איתור נכס מתאים. זה נוגע כמובן למצב הדירה הנוכחי וכמה תצטרכו להשקיע בה כדי לשדרגה (גם מחרי שיפוץ – זולים יותר בגרמניה) ונוגע גם בכסף שתצטרכו לשלם על אחזקת הדירה (למשל תשלום על מערכות החימום). אך בעיקר הדברים אמורים למיקום הפיזי של הנכס.

כמובן שבערים מרכזיות ומבוקשות יותר תזכו מצד אחד לזרם יציב יותר של ביקוש למגורים אבל גם תשלומו סכומים גבוהים יותר בעת הרכישה. אך אין זה אומר שערים קטנות יותר הן פוטנציאל פחות טוב. חשוב לזכור שגרמניה היא מדינה ענקית עם אוכלוסיה ענקית כזו שצמאה לפתרונות דיור. מה שחשוב עבורנו אינה דווקא מרכזיותה של העיר אלא על הכדאיות של ההשקעה. ברלין היא אומנם הלוקיישן הקורץ ביותר אבל גם ערים רחוקות יותר או כאלו שבאזורים אחרים של גרמניה מתאפיינים בעליה מתמדת במחירי הדיור ולכן גם הן יכולות להוות כר פורה להשקעה. חברה מקצועית שהתמחותה היא באיתור נכסים ובדיקת כדאיות, תוכל להקנות לך תמונה מלאה הן על הנכס, האזור, המגמות שצפויות לחול עליו ולפיכך גם על מידת התשואה שתוכל להניב מהשקעתך.

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!