נדל"ן בליסבון

השקעות נדלן בליסבוןהאינפלציה מכרסמת בכל החסכונות שלכם? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע באחת הדרכים הטובות ביותר להתמודדות עם שחיקת האינפלציה – השקעות נדל"ן בליסבון. חושבים להתחיל להשקיע בענף הנדל"ן ולעצור את שחיקת כוח הקנייה של כל כספיכם? בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים אודות ענף השקעות הנדל"ן, לרבות היכרות מעמיקה עם מצב שוק הדיור המקומי, הסיבות המרכזיות בגינן משקיעי נדל"ן רבים מישראל בוחרים להשקיע מעבר לים, היתרונות הגדולים של בירת פורטוגל – ליסבון והיכרות עם כלל מסלולי ההשקעה הגדולים ביותר בענף. אז אם גם אתם תמיד חלמתם על השקעות נדל"ן ולא ידעתם מאיפה להתחיל, הפסקאות הבאות נכתבות בדיוק עבורכם. 

האינפלציה מכרסמת בכיס של כולנו – 4% בישראל ולא פחות מ 8.6% בארה"ב!

תחילה, חשוב שתכירו את החלופה המרכזית של השקעות נדל"ן בישראל בפרט ובעולם בכלל – תוכניות חיסכון בנקאיות. לא מעט אנשים מכל רחבי העולם חוששים להשקיע את מיטב כספם בענף הנדל"ן. חשש ההפסדים גורם גם לכם להסס ולעכב את החלטתכם להתחיל להשקיע? חשוב שתכירו לעומק את כלל תוכניות החיסכון הבנקאיות ותבינו כי תוכניות אלה גורמות לכם להפסד וודאי של לא מעט כסף בכל שנה. אז לפני שאתם בוחרים בין תוכניות החיסכון הבנקאיות לבין השקעות בענף הנדל"ן, חשוב שתכירו את האינפלציה. האינפלציה היא עליית מחירים כללית המובילה לשחיקת כוח הקנייה של הכסף שלכם. נכון לכתיבת שורות אלה (רבעון ראשון לשנת 2022), האינפלציה בישראל עומדת על כ 4% ובארצות הברית האינפלציה גבוה אף יותר ועומדת על כ 8.6%. 

כך תגנו על החיסכונות שלכם מפני שחיקת כוח הקנייה! 

איך האינפלציה קשורה לחיסכונות שלכם? כפי שציינו מעלה, היא שוחקת כוח הקנייה של כסף שיושב בחשבון העו"ש או בתוכניות חיסכון בנקאיות המבטיחות "הגנה" מפני הפסדים. החיסכונות שלכם מפסידים בכל שנה את שיעור גובה האינפלציה, מה שאומר שאנשים רבים מפסידים עשרות ואף מאות אלפי שקלים בתוכניות החיסכון המהוות את החלופה "הבטוחה" להשקעות נדל"ן. אז לפני שאתם נכנעים לחששכם מהפסדים, חשוב להכיר בעובדה כי תוכניות החיסכון מבטיחות לכלל הבוחרים בהם הפסדים לא מבוטלים בכל שנה. כיצד ניתן להתמודד עם שחיקת כוח הקנייה של הכסף ולמנוע הפסדים בגין עליית המחירים? בעזרת השקעות נכונות שיצליחו להניב לכם אחוזי תשואה גבוהים מהאינפלציה השנתית. 

הכירו את ענף השקעות הנדל"ן 

השתכנעתם שתוכניות חיסכון בנקאיות או הן אינן האפשרויות הבטוחות ביותר עבור הכסף שלכם? בשורות הבאות נכיר מקרוב את שוק הדיור המקומי על כלל חסרונותיו שגורמים לרבים לבחור להשקיע מעבר לים. אז אם כבר משקיעים, למה לא בישראל? ריכזנו עבורכם את הסיבות המרכזיות לכך:

קראו עוד: חווה למכירה בפורטוגל

שוק הדיור המקומי 

שוק הדיור המקומי מבריח משקיעים רבים ולא בכדי. הכירו את הסיבות המרכזיות בגינן משקיעים רבים מעדיפים להשקיע מעבר לים:

  • פוטנציאל השבחה ומשקיעים קטנים 

מחירי הדיור בישראל נמצאים בשיא כל הזמנים לאחר עליה של כ 15%(!) בשנה החולפת. מחירי הדיור גבוהים למדי, מה שפוגע בפוטנציאל ההשבחה העתידי של הנכסים המקומיים. משקיעים רבים בוחרים להשקיע את מיטב כספם באזורים בהם מחירי הדיור רק מתחילים לעלות, מה שמגלם פוטנציאל השבחה רב. מעבר לכך, המחירים היקרים בישראל דוחקים את המשקיעים הקטנים. משקיעים קטנים עם הון עצמי מוגבל לא יכולים להתחדש בנכס איכותי בפריים לוקיישן, הם נאלצים לבחור נכסים ישנים באזורי פריפריה. 

  • כלל אצבע: ככל שמחיר הנכס נמוך יותר, כך התשואה השנתית מהשכרתו גבוהה יותר  

אחת הסיבות המשמעותיות ביותר לכל שמשקיעי נדל"ן רבים מישראל בוחרים להשקיע מעבר לים היא אחוזי התשואה הגבוהים המתקבלים מהשכרת נכסים. כפי שציינו מעלה, מחירי הדיור בישראל גבוהים למדי. מחירים אלה גורמים למשקיעים בהם להסתפק באחוזי תשואה נמוכים במיוחד. אחוזי התשואה הממוצעים באזורי מרכז הארץ עומדים על בין 2.1% ל 3.4% בכל שנה. לעומת זאת, באזורי פריפריה (בהם מחירי הגיור נמוכים יותר), אחוזי התשואה השנתיים נעים בין 3.5% ל 5% בכל שנה. בליסבון תוכלו ליהנות מכ 6% עד 8% תשואה שנתית מהשכרת נכסים בלבד. 

  • מדיניות להברחת משקיעים 

הסיבה השלישית בגינה משקיעים ישראלים רבים בוחרים לרעות בשדות זרים ולהשקיע את כל כספם בנכסים מעבר לים היא מדיניות הברחת המשקיעים בישראל. ממשלות ישראל מנסות מזה שנים ארוכות לצנן את עליות מחירי הדיור על ידי הברחת המשקיעים. המטרה: הברחת המשקיעים תביא לירידה בביקושים ולמיתון מחירי הדיור. איך עושים את זה? על ידי העלאת מס הרכישה על משקיעים לשיעור של 8% לדירה שניה (החל מהשקל הראשון), פגיעה באפשרויות המימון – כבר לא ניתן למשכן נכס קיים לטובת קבלת 50% מערכו. מדיניות זו גורמת לרבים להעדיף להשקיע מעבר לים. 

הכירו את אחד היעדים החמים ביותר בעולם להשקעות נדל"ן – ליסבון 

חושבים להשקיע מעבר לים ולא יודעים היכן? איתרנו עבורכם את אחד היעדים החמים ביותר בעולם שמצליח למשוך משקיעים רבים מכל רחבי העולם – ליסבון. למה דווקא ליסבון? ריכזנו עבורכם את כל היתרונות הגדולים ביותר של בירת פורטוגל. אך רגע לפני שנגע ביתרונות הרבים, חשוב שתכירו מעט פרטים אודות ליסבון, בירתה של פורטוגל. 

הכירו את ליסבון 

ליסבון היא בירת פורטוגל המושכת משקיעי נדל"ן רבים למחוזותיה מכל רחבי העולם. פורטוגל כולה כוללת למעלה מ 10,000,000 תושבים עם שטחי בנייה מוגבלים. נתונים אלה תומכים בעלייה ניכרת בביקוש לנדל"ן בכל שלטי המדינה. מעבר לכך, המדיניות של פורטוגל היא לקבל בחיבוק את כל המשקיעים הזרים שמסייעים לה לפתח את כל מחוזותיה. מדיניות זו מאפשרת למשקיעים הזרים ליהנות מתנאים נוחים וכשאיים להשקעה. נתון נוסף שחשוב שתכירו הוא העובדה שפורטוגל נחשבת למדינה תיירותית למדי. מרבית התיירים פוקדים את בירתה – ליסבון, מה שהופך אותה לעיר מתויירת במיוחד. כמו כן פורטוגל כוללת בשטחה לא מעט מוסדות להשכלה גבוהה, מה שתורם רבות לכל קהל משקיעיה. בשורות הבאות נרחיב אודות כלל היתרונות המרכזיים שעומדים לנגד עיני כל המשקיעים שבוחרים דווקא בבירת פורטוגל, ליסבון. 

הסיבות המרכזיות בגינן משקיעי נדלן רבים נוהרים דווקא לליסבון הסיבות המרכזיות בגינן משקיעי נדל"ן רבים נוהרים דווקא לליסבון 

היתרונות הגדולים ביותר שמצליחים למשוך משקיעי נדל"ן רבין מכל רחבי העולם למחוזותיה של פורטוגל הם:

  • פוטנציאל השבחת נכסים 

היתרון הראשון שעומד לנגד עיני כלל המשקיעים הזרים שבוחרים דווקא בפורטוגל הוא פוטנציאל השבחת נכסים. מחירי הדיור בפורטוגל נמוכים ומגלמים פוטנציאל השבחה גדול. בשונה משוק הדיור המקומי בישראל, שכבר מיצה שנים רבות של עליות מחירים, שוק הדיור בפורטוגל נמצא במצב שונה למדי. נכון לכתיבת שורות אלה, משקיעים רבים ברחבי פורטוגל בכלל וליסבון בפרט, בטוחים שפוטנציאל השבחת הנכסין בשנים הקרובות גבוה במיוחד.  

  • אחוזי תשואה גבוהים – בין 6% ל 8% בכל שנה

מחירי הדיור הנמוכים ברחבי פורטוגל מגלמים אחוזי תשואה גבוהים מהשכרתם בכל שנה. כפי שציינו מעלה, כלל אצבע חשוב שאתם חייבים לזכור הוא: ככל שמחירי הדיור גבוהים יותר, כך אחוזי התשואה שיתקבלו מהשכרתם יהיו נמוכים יותר, וכן להיפך. ניתן לראות זאת באחוזי התשואה הגבוהים שמתקבלים מהשכרת נכסים בפורטוגל – בין 6% ל 8% בכל שנה. אחוזי התשואה בישראל נמוכים בעשרות אחוזים ועומדים על בין 2.1% ל 5% לכל היותר. רוצים להגדיל את אחוזי התשואה השנתיים שלכם? בירת פורטוגל יכולה להתאים לכם. מחירי הדיור בליסבון נעים בין 100,000 ל 350,000 אירו. 

  • מדיניות תומכת במשקיעי נדל"ן זרים

בשונה ממדינות רבות בכל רחבי העולם, פורטוגל תומכת במשקיעי נדל"ן זרים. תמיכה זו באה לידי ביטוי במיסוי הנוח ובקיצור שלבי בירוקרטיה רבים. מדיניות זו מצליחה למשוך למחוזותיה של פורטוגל לא מעט משקיעים מכל רחבי העולם. ריכזנו עבורכם כמה מהפריטים החשובים ביותר אודות המיסים הבולטים בכל עסקת נדל"ן בפורטוגל:

  • מס הרכישה בפורטוגל: 0.3% – 0.8%.
  • מס רווחי הון: 28%.
  • אחוזי תשואה: 6% עד 8% בכל שנה. 
  • פיתוח בקצב מהיר 

הפיתוח הכללי של פורטוגל מהיר במיוחד. משקיעי נדל"ן רבים שבוחרים להתחיל להשקיע במחוזותיה של פורטוגל מדווחים על קצב פיתוח מהיר לעומת עליית מחירי הגיור המקומיים. פערים אלה מאפשרים למשקיעי נדל"ן רבים ליהנות מהשבחת נכסים משמעותית בשנים הקרובות. 

  • מוסדות לימוד להשכלה גבוהה 

יתרון נוסף הוא הסטודנטים הרבים בכל רחבי פורטוגל. מוסדות לימוד להשכלה גבוהה מהווים יתרון משמעותי למשקיעים רבים. מדוע? כלל השכונות הסמוכות למרכזי הלימוד נהנים מעליית ביקוש משמעותית. הסטודנטים הרבים שמגיעים למרכזי הלמידה שוכרים דירות באזור, מה שמוביל לעליית מחירי הדיור והשכירות גם יחד. כמו כן משקיעים רבים יכולים להשכיר נכסים למספר שותפים סטודנטים – מה שיגדיל את אחוזי התשואה השנתיים ל 9% – 12% בכל שנה. 

קראו עוד: נכסים למכירה בפורטוגל 

זה נראה שאנחנו לא מצליחים למצוא מה שחיפשת.