דירות למכירה בלונדון

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

דירות למכירה בלונדוןלונדון היא עיר הבירה של אנגליה, מבין הערים התיירותיות ביותר בכל רחבי אירופה ובכלל בעולם. בלונדון נוכל למצוא מגוון אתרים תיירותיים כמו ארמון בקינגהאם, שלוחה של ברודווי, כיכר פיקדילי, אוקספורד, ארמון ווסטמינסטר ועוד. העיר מאכלסת למעלה מ-9 מיליון תושבים וביחד עם המטרופולין שמסביבה כמות התושבים מגיע לכ-15 מיליון. לונדון מאז ומתמיד הייתה נחשבת לאזור יוקרתי, אזור שמשקיעים רבים בתחילת דרכם נטו להימנע מלחשוב על השקעה בכלל באזור ובכל זאת, בשנים האחרונות הפכה לונדון לנגישה עבור משקיעים ובעלת תשואות שנתיות מרשימות של עד 12%. אם אתם מחפשים דירות למכירה בלונדון להשקעה כדאי שתבינו למה אתם נכנסים…

 

דירות למכירה בלונדון – לא מה שחשבתם

אם הייתם שואלים אותנו לפני למעלה מעשור אם כדאי להשקיע בנדל"ן בלונדון היינו כנראה מחייכים וממשיכים אתכם לנושא הבא. כמו שהיום שוק הנדל"ן בישראל נחשב לשוק בועתי, ככה גם השוק בלונדון היה. מחירי הדיור היו יקרים בצורה לא ריאלית ביחס לתמורה אך בשנת 2008 הכל השתנה. על משבר הסאב פריים שמעתם? משבר הסאב פריים פגע אנושות בכלכלה העולמית ובמיוחד באזור אירופה. משבר הסאב פריים בשנת 2008 הוביל לצניחת מחירי הדיור בלונדון בשיעור של כמעט 50%. עם זאת, חלף למעלה מעשור מאז המשבר והיום אנחנו רואים שאמנם המחירים לא חזרו להיות בועתיים כמו שהיו, אבל עדיין ניתן לראות תשואה יציבה במחירי הנדל"ן של עד כ-7% בשנה. כפי שציינו בתחילת המאמר שהתשואה יכולה להגיע ל-12% היא יכולה גם להגיע ל-7% בלבד וזה בהתאם למיקום הדירה ובהתאם לסוג השכירות. שכירות לטווח הארוך תקנה לכם תשואה שנתית של כ-4% עד 7% ואילו השכרה לטווח הקצר (דירות נופש) תקנה לכם תשואה של כ-12%. ובכל זאת, שווי הדירה עצמה יגדל בין 2% ל-6% מדי שנה. 

גם בשנתיים האחרונות לונדון חוותה משברים כלכליים כאשר החליטה לפרוש מהאיחוד האירופי לאחר משאל עם שנערך במדינה. המשבר הוביל לירידת שערים חזקה של המטבע המקומי – הליש"ט (לירה שטרלינג). למרות כל אלה עדיין שוק הנדל"ן בלונדון נמצא בצמיחה. ניתן למצוא דירות למכירה בלונדון שמתאימות גם למשקיעים גדולים וגם לקטנים. אם נחפש דירות למכירה בלונדון במרכז העיר המחירים יהיו גבוהים, בסביבות ה-17,000 ש"ח למ"ר. מצד שני, אם נרחיק ממרכז העיר המחירים יורדים באופן משמעותי, כמעט עד חצי מהמחיר במרכז העיר. היתרון בלונדון הוא התחבורה הציבורית שעובדת באופן מופלא, תיירים רבים בוחרים שלא לנפוש במרכז העיר בגלל מחירי השכירות הגבוהים ומוצאים אלטרנטיבות. שוק הנדל"ן בלונדון עדיין רחוק מלהגיע לשיאים שלו ולכן נחשב ליעד מבוקש בקרב משקיעים בארץ ובחו"ל. 

 

למה להשקיע דווקא בלונדון?

ניתן למצוא הרבה מתווכים שמציעים לנו דירות למכירה בלונדון, אבל מה כל כך מיוחד בלונדון ששווה את ההשקעה של המשקיע הישראלי? דירות למכירה בלונדון בצורה חכמה יכולות להבטיח לכם הכנסה מניבה ודי בטוחה. יש מגוון יתרונות להשקעה דווקא בנכסים בלונדון כמו מחירים אטרקטיביים ביחס לתשואה אותה תקבלו, היחלשות הליש"ט, ביקוש גבוה ביחס למדינות אירופה, השכרה פשוטה לתיירים או לתושבי המקום, מגמה חיובית בשנים האחרונות, שיטת מיסוי פרוגרסיבית לצד אמנת מס המונעת כפל תשלום מס ומדובר על כשעתיים טיסה פחות או יותר. 

ובכל זאת, על אף שההשקעה נראית בטוחה מאוד היינו ממליצים לכם להיעזר בשירות חיצוני של חברה המתמחה בשוק הנדל"ן בלונדון. ההכוונה היא קריטית במיוחד עבור משקיעים שמעולם לא ביצעו השקעה כלשהי, בטח שלא בחו"ל. בעזרת גורם חיצוני תוכלו גם למצוא את הנכס המתאים, ההתנהלות תהיה הרבה יותר פשוטה בליווי של גורם ישראלי, התהליך הבירוקרטי מול הרשויות בארץ ובחו"ל יותר נוח וגם תוכלו לנהל את העסקה מרחוק. חשוב גם שאתם תשימו לב לפרטים הקטנים במהלך הסיור שלכם באזור, החל ממרחק בין הדירה לבין תחבורה ציבורית, אופי השכונה, האם באזור יש תיירים רבים שנמצאים בדירות AirBNB, האם יש מרכז בילויים סמוך למקום או במרחק נסיעה (יש לבדוק את שעות פעילות התחבורה הציבורית במקום), תשתיות ועוד. אל תשאירו את הבחירה בידיים של החברה מולה אתם עובדים בלבד, אלא תערכו בדיקות בעצמכם לפני שאתם אפילו מגיעים לסיור בדירה. 

קראו עוד: דירות בלונדון – השקעה כדאית בממלכה המאוחדת

דירות למכירה בלונדון – מהו צפי התשואה?

חשוב להבין דבר אחד, השקעות הן לא דבר בטוח באף מקרה, ישנן השקעות בטוחות והשקעות סיכון. ככל שההשקעה תהיה בטוחה יותר ככה התשואה תהיה נמוכה יותר ולהפך. לפי שוק הנדל"ן היום בלונדון הצפי לתשואה הוא עד כ-7% בשנה, זאת לעומת השוק הישראלי שעומד על עד 4.5% בשנה. כמובן שיש מקרים חריגים כמו בשנים האחרונות ואם אנחנו מסתכלים על ההשקעה לטווח הארוך נוכל לראות ששווי הנכס שלנו עשוי לעלות בלמעלה מ-10% די מהר. השקעות נדל"ן בלונדון הן השקעות לטווח הארוך, המטרה היא להסתכל לפחות 5 שנים קדימה, במקרה של רכישת קרקע נרצה להסתכל גם 15 שנים קדימה. עבור משקיעים רבים ההבחנה נעשית באופן פשוט יותר, השוואה בין השקעה בארץ להשקעה בחו"ל. אפשר לומר ששוק הנדל"ן בארץ נמצא במצב של "בועה", הצפי הוא להתמתנות מחירי הדיור בארץ עם העלאת הריבית ולכן, משקיעים רבים מחפשים מקורות השקעה אחרים כמו דירות למכירה בלונדון. 

מה בנוגע לכל ההוצאות?

כאשר אנחנו רוכשים נדל"ן בחו"ל יש לוודא היטב את כל ההוצאות הכרוכות בתהליך, החל ממיסוי ועד ביקורים בדירה לצורך שיפוץ, ניהול ועוד. שיטת המיסוי בלונדון מחייבת אתכם במס במעמד הרכישה וגם על הכנסות שהנכס מניב לכם. לכן, חשוב לבדוק היטב מהו סך ההשקעה שלכם וכמה מיסים אתם משלמים על רכישת הדירה וההכנסות מהנכס. כמו כן, באנגליה יש לשלם מס רכישה פרוגרסיבי בהתאם לסכום ההשקעה. רכישת נכס מתחת ל-125 ליש"ט אינה מחייבת אתכם בתשלום מס לעומת מדרגות מס אחרות:

  • רכישת נכס מעל 125,000 ליש"ט ועד 250,000 ליש"ט מחייבת אתכם ב-2% מיסוי.
  • רכישת נכס מעל 250,000 ליש"ט ועד 925,000 ליש"ט מחייבת אתכם ב-5% מיסוי.
  • רכישת נכס מעל 925,000 ליש"ט ועד 1,500,000 ליש"ט מחייבת אתכם ב-10% מיסוי.
  • רכישת נכס בסכום של מעל 1,500,000 ליש"ט מחייבת אתכם ב-12% מיסוי. 

בכל הנוגע להכנסות מהנכס, יש תיאום בין ממשלת ישראל לאנגליה ככה שאין כפל תשלום במיסים לפי האמנה למניעת כפל מס. שיעור המס אותו תשלמו על הכנסות מהדירה ינועו בין 8% ועד כ-20% בהתאם לשווי הנכס, אופן הפעילות, המשקיע ועוד.

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

פרויקטים חמים נוספים

מידע שימושי למשקיעים

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!