השקעות נדל"ן בבולגריה

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

משקיעים ישראלים רבים בוחרים בשנים האחרונות להתחיל להשקיע את מיטב חסכונותיהם מעבר לים. הליך איתור הנכסים, השלמת הרכישה ומציאת שוכרים הפך פשוט ויעיל הרבה יותר, מה שמאפשר גם לכם להתחיל להשקיע במדינות רבות מכל רחבי העולם וליהנות ממחירים נמוכים ומאחוזי תשואה גבוהים במיוחד. שוק הדיור בישראל משתולל, המחירים שוברים שיא אחר שיא וערכי הנכסים מוכפל תוך שנים בודדות. במחירי שיא כל הזמנים ולאחר גל עליות כמעט רציף במשך כשני עשורים, שוק הדיור המקומי הפך הרבה פחות אטרקטיבי למטרות השקעה. אז אם גם אתם חושבים להתחיל להשקיע בענף הנדל"ן, חשוב שתכירו את כל היתרונות שיש למדינות רבות בכל רחבי העולם להציע לכם. ריכזנו עבורכם כמה מהיתרונות הגדולים של בולגריה בפרט ומדינות רבות בכלל, על פני שוק הדיור הישראלי.

  • היתרון הראשון הוא פוטנציאל הרווח. בולגריה בפרט ומדינות רבות נוספות מכל רחבי העולם מציעות למשקיעים נכסים במחירים זולים בעשרות אחוזים בהשוואה למחירי הדיור בישראל. פוטנציאל עליית המחירים בשוק דיור שרק עכשיו מתחיל את גל העליות שישראל התחילה לפני שני עשורים, גבוה משמעותית הפוטנציאל הרווח בשוק המקומי שקרוב למיצוי העליות. המחירים בישראל לא יוכלו לעלות לנצח, מה שגורם למשקיעי נדל"ן רבים לחשוב שבשנים הקרובות המחירים צפויים להיבלם ואף להתחיל לרדת. לעומת זאת, שווקי הדיור בבולגריה ובעוד שלל מדינות בעולם כ מתחילים גל עליות שצפוי להימשך לעוד שנים ארוכות.
  • היתרון השני הוא האפשרות להשקיע גם עם הון עצמי נמוך. משקיעי נדל"ן רבים מישראל מתקשים לאתר נכסים אטרקטיביים להשקעה באזורי הביקוש בשל המחירים הגבוהים. נוסף לכך, הבנקים בישראל מעמידים לרשות הציבור הלוואת משכנתא על סך 50% משווי הדירה בלבד (משכנתא לרוכשי דירה שניה). מחירי הדיור הממוצעים במרכז הארץ נושקים ל 2,000,000 שקלים ובאזורי פרירפיה מתקרבים ל 1,200,000 שקלים, מה שאומר שהמשקיעים ידרשו להביא מהבית בין 600,000 ל 1,000,000 שקלים בשביל לקבל משכנתא למימון הנכס. לעומת זאת, שווקי הדיור בבולגריה ובעוד לא מעט מדינות בעולם מאפשרות למשקיעים להתחדש בנכסים איכותיים בפריים לוקיישן תמורת כמה מאות אלפי שקלים בלבד.
  • אם לא די בכך, חשוב שתכירו את אחד הכללים החשובים שצריכים ללוות אתכם בכל הליך בחירת נכסים להשקעה. אחד מכללי האצבע של משקיעי הנדל"ן המקצועיים הוא: ככל שמחיר הנכסים נמוך יותר, כך אחוזי התשואה שיתקבלו מהשכרתם יהיו גבוהים יותר. במילים אחרות, לא רק שהמחירים בישראל גבוהים במיוחד, אלא גם אחוזי התשואה שהם מניבים נמוכים משמעותית ממחירי התשואה שיתקבלו מהשכרת נכסים בבולגריה או בשלל יעדים בכל רחבי העולם.

מספר נתונים היסטוריים שחשוב שתכירו על בולגריה

רוצים להתחיל להשקיע נכון את מיטב החיסכונות שלכם וליהנות מנכסים איכותיים בפריים לוקיישן תמורת כמה מאות אלפי שקלים בלבד? חשוב שתכירו את אחד היעדים החמים ביותר בעולם, בולגריה. בולגריה החלה את דרכה לפני כ 100 שנים, על אף שבפועל עלתה על בימת ההיסטוריה כמה מאות שנים קודם לכן. במהלך כל שנות קיומה, בולגריה עברה שינויים רבים עד שהיא הגיעה למצבה הנוכחי, רפובליקה דמוקרטית.

לאחר מלחמת העולם השניה, בולגריה הפכה למדינה קומוניסטית עד תחילת שנות ה 90, אז הופל השילטון והוחלף על ידי הדמוקרטים. נכון לכתיבת שורות אלה, בולגריה כוללת כ 7 מיליון תושבים מקומיים ועוד לא מעט תיירים המגיעים למחוזותיה מידי שנה. אז למה דווקא בולגריה סומנה על ידי משקיעי נדל"ן רבין מכל רחבי העולם כאחד היעדים הכדאיים ביותר להשקעה בשנת 2022? ריכזנו עבורכם כמה מהיתרונות הגדולים ביותר שאתם חייבים להכיר.

היתרונות הגדולים בגינם משקיעי נדל"ן רבים בוחרים בבולגריה הם:

  • יעד תיירותי – בולגריה מצליחה למשוך לא מעט תיירים למחוזותיה. המחירים האטרקטיביים והנופים המרשימים גורמים לתיירים רבים לבחור את יעד חופשתם בבולגריה, מה שכמובן מטיב עם המשקיעים באזור. על אף שהתיירים הרבים מגיעים למחוזות בולגריה לימים בודדים, הם עדיין משפיעים באופן ישיר על רמות הביקוש לדיור באזור. גידול הביקוש מביא להתייקרות המחירים וכך המשקיעים נהנים מהשבחת הנכסים שלהם. מעבר לכך, משקיעים רבים בוחרים להשכיר את הנכסים לתיירים, מה שמאפשר להם למקסם רווחים וליהנות מאחוזי תשואה גבוהים הנעים בין 12% ל 20% מידי שנה.
  • ערי חוף ונופים מרהיבים – ערי החוף והנופים המרהיבים בבולגריה מאפשרים למשקיעים רבים ליהנות מהשקעות בדירות נופש מוסדרות הממוקמות לצידי רצועת החוף. דירות נופש אלה מעט יקרות יותר בהשוואה לדירות מגורים במרכזי הערים, אך אחוזי התשואה שהן מניבות מידי שנה גבוהות הרבה יותר. חשוב להדגיש, השקעה בדירות נופש נחשבת להשקעה בעלת רמת סיכון יחסית גבוהה, ללא וודאות חוזית להכנסה מהשכרת הנכס.
  • הצטרפות לאיחוד האירופי בשנת 2007 – בולגריה הצטרפה לאיחוד האירופי באופן רשמי בשנת 2007, מה שמבטיח לה סיועים כלכליים משמעותיים בעיתות משבר. במשבר הכלכלי העולמי שהחל בשנת 2008, האיחוד האירופי הגיש סיוע כלכלי גדול שהציל את בולגריה מהתמודדות עם משבר עמוק במיוחד. משקיעי נדל"ן מקצועיים מייחסים חשיבות רבה ליציבות הכלכלה המקומית בה הם משקיעים במטרה לוודא שגם בעיתות משבר, הממשל המקומי ידע להתמודד נכון ללא פגיעה בשוק הדיור.
  • כלכלה יציבה המתמודדת היטב עם משברים – הכלכלה המקומית מוכיחה בשנים האחרונות את יציבותה ועמידותה להתמודד עם כל משבר. מעבר לגב של האיחוד האירופי, בולגריה מצליחה להתנהל בצורה מרשימה מבחינה כלכלית, מה שגורם למשקיעים רבים מכל רחבי העולם להרגיש בנוח להשקיע במחוזותיה. יציבותה של הכלכלה המקומית היא חלק בלתי נפרד מרמת בטיחות ההשקעה.
  • משאבי טבע רבים – גז, עופרת, נפט ופחם – בולגריה נהנית מלא מעט משאבי טבע בשטחה, לרבות גז, עופרת, נפט ופחם. משאבי טבע אלה מאפשרים לה ליהנות מהתבססות כלכלית, ייצוא מקומי וכמובן מקומות תעסוקה רבים לתושבי המקום. נתונים אלה אף הם מהווים יתרון של ממש למשקיעים במחוזותיה של בולגריה.
  • החלפת המטבע המקומי "לב" למטבע האירו המקובל באיחוד האירופי – שער המטבע המקומי נמוך משמעותית משער האירו, מה שעתיד להוביל להתייקרות מחירים כללית עם החלפת המטבע המקומי. משקיעים רבים סבורים כי החלפת המטבע המקובל בבולגריה יביא לעליות מחירים משמעותיות בענף הנדל"ן.
  • מיסים נוחים – רק 10% מס הכנסה על רווחים מהשכרת נכסים – המיסים על עסקאות נדל"ן בבולגריה אינם פרוגרסיביים ונחשבים לנוחים במיוחד. בעוד מדינות רבות בכל רחבי העולם מנכות כ 20% מס הכנסה מכלל ההכנסות מכל נכס, בבולגריה המשקיעים נהנים משיעור מס נמוך הרבה יותר העומד על 10% בלבד. מעבר לכך, בשונה ממדינות רבות בכל רחבי העולם המנסות להרחיק משקיעים זרים משטחן, בולגריה מקבלת את המשקיעים הזרים בחיבוק ומאפשרת להם לרכוש נכסים להשקעה ללא שלבי בירוקרטיה מורכבים ובתנאים נוחים למדי.
  • חתמה על אמנת מס עם ישראל במטרה למנוע תשלומי מס כפולים – בולגריה חתמה על אמנת מס עם ישראל, אמנה המבטיחה כי המשקיעים הישראלים לא ידרשו לשלם כפלי מס. במדינות רבות בעולם, משקיעים זרים נדרשים לשלם מיסים גם למדינה בה הם משקיעים וגם למדינה בה הם גרים. אמנת המס בין ישראל לבולגריה מבטיחה קיזוז בין המיסים השונים כך שהמשקיע הישראלי שיבחר להשקיע בבולגריה ישלם מיסים למדינה אחת בלבד. חשוב להדגיש כי על המשקיע לוודא שהוא אכן מקבל את החזריו ונמנע מתשלומי מס כפול שלא לצורך.
  • תשואה גבוהה מהשכרת נכסים – בין 6% ל 12% –  בולגריה מציעה למשקיעיה נכסים במחירים נמוכים בעשרות אחוזים בהשוואה לנכסים הנמכרים בישראל. בהתחשב בעובדה כי ככל שמחיר הנכס נמוך יותר, כך אחוזי התשואה המתקבלים מהשכרתו גבוהים יותר, אחוזי התשואה שניתן לקבל מהשכרת נכס בבולגריה גבוהים במיוחד. התשואה הממוצעת באזורים השונים בשטחה של בולגריה נעה בין 6% ל 12% מידי שנה.

כך תדעו לבחור נכון את הערים האטרקטיביות ביותר להשקעה בכל שטחה של בולגריה

כלל היתרונות הללו גורמים למשקיעים רבים מכל רחבי העולם לרכוש נכסים להשקעה באזורים האטרקטיביים ביותר שיש לבולגריה להציע. חשוב להדגיש ולומר כי כלל היתרונות הללו אינם מספיקים, על המשקיע לבחון היטב את האזורים החמים ביותר להשקעה ולבחור נכון את הנכסים שצפויים להניב אחוזי תשואה גבוהים.

הכירו את הערים הגדולות והבולטות ביותר שמצליחות לעניין משקיעים רבים

אז רגע לפני שאתם רצים לרכוש את הנכס הבא שלכם למטרות השקעה, בחרנו עבורכם כמה מהערים הבולטות ביותר בבולגריה, בהן משקיעים רבים בוחרים לרכוש נכסים להשקעה.

  • סופיה – סופיה היא בירתה של בולגריה המונה למעלה ממיליון תושבים. עיר הבירה מצליחה לעניין משקיעים רבים הסבורים כי המרכזים הפוליטיים, ההיסטוריים והתיירותיים בשטחה יאפשרו להם ליהנות מעליות ערך מהירות ומביקוש יציב. התיירים הרבים שמגיעים לבירתה של בולגריה מאפשרים למשקיעים להציע את דירותיהם להשכרות קצרות טווח וליהנות מאחוזי תשואה גבוהים במיוחד שיכולים להגיע ל 20% בשנה ואף למעלה מכך.
  • פלובדיב – העיר פלובדיב אף היא נחשבת לאחת הערים הגדולות ביותר של בולגריה וכוללת לא מעט נופים עוצרי נשימה. הגבעות הירוקות מצליחות למשוך תיירים רבים מידי שנה, מה שכמובן מעלה את רמות הביקושים, תורם להשבחת הנכסים ומאפשר למשקיעים למקסם רווחים. משקיעים רבים בעיר זו בוחרים לרכוש דירות נופש למטרות השכרות קצרות טווח.
  • ורנה – העיר ורנה שוכנת בקרבת הים השחור ומושכת תיירים רבים בכל שנה. בשונה מערים רבות בבולגריה, העיר ורנה נהנת גם מתיירים וגם מסטודנטים רבים המגיעים ללמוד במוסדות האקדמיים בשטחה. הסטודנטים כוללים יתרונות רבים למשקיעי הנדל"ן שנהנים מגידול משמעותי בביקושים לשכונות הסמוכות למרכזי הלמידה, מעליית ערך הנכסים בקצב מהיר יותר בהשוואה לממוצע האזורי, מעליית מחירי השכירות במרוצת השנים, משוכרים טובים שיודעים לשמור על הנכס ולעמוד בכל מועדי התשלום וכמובן מאפשרות להשכיר נכסים למספר שותפים. סטודנטים רבים לא יכולים להרשות לעצמם לשכור דירה לבד ולכן רבים מהם בוחרים שוכרים בשותפות. השכרת נכס לשותפים מניב אחוזי תשואה גבוהים משמעותית בהשוואה להשכרת נכסים למשפחות או ליחידים.


לסיכום, בולגריה כוללת לא מעט יתרונות משמעותיים על פני מדינות רבות בכל רחבי העולם. משקיעים רבים סבורים כי מחירי הנכסים בה ימשיכו לעלות לעוד שנים ארוכות ולכן הם מסמנים אותה כיעד אטרקטיבי להשקעה. חשוב להדגיש כי לא כל האזורים בבולגריה יאפשרו למשקיע ליהנות מביקוש גדול ותשואה עודפת. לכן, בחרנו עבורכם כמה מהערים המרכזיות המושכות תיירים רבים מידי שנה, מרכזות לא מעט סטודנטים ומאפשרות למשקיעים ליהנות מהשקעות מוצלחות. כל שנותר לכם לעשות זה לבחור את העיר המתאימה ביותר עבורכם, לאתר את הנכס האטרקטיבי ביותר וליהנות מהשקעת נדל"ן מניבה ובטוחה.

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!