מבצעי נדל"ן – חושבים להצטרף למשקיעי הנדל"ן ? ריכזנו עבורכם את כל מה שחשוב שתכירו לפני שתתחילו להשקיע!

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

עולם הנדל"ן מספק למשקיעים בחר גדול של מסלולי השקעה כאשר חלקם נכנסים תחת ההגדרה "מבצעי נדל"ן". בניגוד למקובל לחשוב, השקעות נדל"ן אינן מסתכמות ברכישת דירת מגורים והשכרתה לתקופות זמן ארוכות. בשורות הבאות נגע בכל מסלולי ההשקעה המבוקשים ביותר שנכנסים תחת ההגדרה "מבצעי נדל"ן", נכיר את הכוחות הגדולים המשפיעים על תנועות מחירי הדיור בישראל, נבין האם מחירי הדיור בישראל בשנת 2022 בועתיים ונלמד שיטה אחת פשוטה להעריך נכון שווי כל נכס. אז אם גם אתם רוצים להצטרף לחגיגות משקיעי הנדל"ן בישראל שנהנים מעליות בלתי פוסקות, הגעתם למקום הנכון. אך גם אם מעולם לא חשבתם להשקיע בנדל"ן וכל תחום ההשקעות נשמע לכם מפחיד ומסוכן, חשוב מאוד שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות, הן יוכלו לחסוך לכם לא מעט הפסדים.

הכירו לעומק את מסלולי החיסכון הבנקאיים – האם הם באמת מסלולי השקעה ללא סיכון?

אז למה השורות הבאות מדברות לכל אדם בישראל, גם כאלה שלא יכולים לסבול את המחשבה על השקעות כל חסכונותיהם? מסיבהמחירי הדיור שהיום נראים לנו יקרים יחשבו מבצעי נדל"ן בעוד מספר שנים בודדות. אחת פשוטה, החלופה גורמת להפסדים כבדים. רוב ככל האנשים שסולדים מעולם ההשקעות בטענה כי ניתן להפסיד לא מעט כסף שהם עמלו עליו רבות, בוחרים להשאיר את הכסף שמור היטב בבנק במסלולים נטולי סיכון. במקרה הטוב אנשים אלה יערכו סקר שוק מקיף ויבחרו לשכן את כל כספם בתוכנית חיסכון בנקאית ואטרקטיבית המניבה תשואה כמעט אפסית. במקרה הפחות טוב, הם ישאירו את כל חסכונותיהם בחשבונות העו"ש ולא ייהנו כלל תשואה על כספם. שתי האפשרויות הללו גורמות לבוחרים בהם להפסיד לא מעט כסף מידי שנה. אז אם גם אתם בטוחים שהמקום הבטוח ביותר שישמור על כל חסכונותיכם מפני הפסדים הוא הבנק, חשוב שתדעו שהוא המקום הבטוח ביותר להפסדים לא מבוטלים בכל שנה.

הפסדים בלתי נראים – כך עליות המחירים משפיעות על שחיקת כוח הקנייה של כל החסכונות שלכם!

איך מפסידים באפיק חיסכון נטול סיכון כמו הבנק? בעקבות האינפלציה התמידית בישראל ששוחקת את כוח הקנייה של המטבע.רכישת דירה במבצעי נדל"ן - הנחות של בין 10% ל 30% ממחיר השוק האינפלציה פירושה עליות מחירים כלליות הגורמות לכסף שלכם לקנות פחות. בחירת מסלולי חיסכון בנקאיים יבטיחו לשמור על הערך המספרי של הכסף שלכם, אך כוח הקנייה שלו יפגע משמעותית במרוצת השנים. הדוגמה הפשוטה ביותר שתבהיר לכם את תמונת פגיעת האינפלציה היא קניות בסופר. עד לפני כעשר שנים יכולתם לגשת לכל סופר באזור המגורים שלכם מצויידים בשטר אחד בלבד של 100 שקלים ולמלא בעזרתו עגלת מוצרים בסיסיים למשפחה ממוצעת. כיום, גם אם תבחרו בקפידה את הסופר הזול ביותר, שטר בודד של 100 שקלים לא יצליח למלא אף לא חצי מאותה עגלת קניות הכוללת את אותם מוצרים בדיוק. הערך המספרי של השטר לא השתנה, אך כוח הקנייה שלו השתנה משמעותית.

מרגישים שמחירי הדיור גבוהים מידי? הסוף לתחושות הבטן – כך תדעו להעריך במדוייק את מצב מחירי הדיור בישראל

רוצים לשמור על כוח הקנייה של כל החסכונות שלכם אך בטוחים שמחירי הדיור צריכים להצטנן לאחר עליות רצופות של למעלה משני עשורים? לא מעט אנשים בישראל ממתינים שמחירי הדיור ירדו מזה לא מעט שנים. אז אם גם לכם יש תחושת בטן שהמחירים עומדים בפני תקרת זכוכית שהם יתקשו לעבור, חשוב שלא תסמכו על תחושות הבטן שלכם ותכירו את הגורמים המשפיעים על תנועות מחירי הדיור בישראל. מחירי הדיור בישראל נעים בעקבות מאזן הכוחות בין הביקוש להיצע. ככל שההיצע גדול מהביקוש, המחירים יורדים וכך גם להיפך, ככל שהביקוש גדול מההיצע, המחירים עולים ולא משנה מה תחושות הבטן שלכם אומרות או מה הממשלות השונות ינסו לעשות בשביל לבלום את עליות המחירים.

  • הביקוש בישראל – הביקוש לדיור בישראל נגזר מגידול טבעי (בקצב מהיר), מהגירה חיובית, ממשקיעים רבים המחזיקים יותרהרעיון הגדול העומד מאחורי המסלול הוא לאתר נכסים במבצעי נדל"ן הנמכרים במחירים נמוכים ממחירי השוק מדירה אחת וכמובן מכמות המתגרשים הגבוהה. לאחר גירושין הזוג שעד לא מזמן הסתפק בדירת מגורים אחת ידרש לדירה נוספת.
  • ההיצע בישראל – ההיצע בישראל נגזר מכמות התחלות הבנייה החדשות שיבשילו לכדי דירות מגורים בעוד מספר שנים. הבעיה הגדולה בישראל (המהווה חלק משמעותי בעליות המחירים חסרות הרסן בעשורים האחרונים) היא הבירוקרטיה המורכבת לקבלת אישורים להתחלות בנייה חדשות. כל קבלן ויזם נדרשים להתמודד עם כמות אדירה של טפסים והמתנות ארוכות עד לקבלת האישור המיוחל לרדת לשטח ולהתחיל לבנות. נתון זה משפיע רבות על מאזן הכוחות בין הביקוש להיצע, מאט את הגדלת ההיצע ומבטיח שהביקושים ימשיכו להעלות את מחירי הדיור בישראל.

אנשים רבים בוחרים להמתין על הגדר לירידות מחירים – אך האם ירידות המחירים נראות באופק?

נכון לכתיבת שורות אלה, מאזן הכוחות בישראל ברור, מחירי הדיור שהיום נראים לנו יקרים יחשבו מבצעי נדל"ן בעוד מספר שנים בודדות. רוצים להקטין את הסיכון שמחירי הנדל"ן יתחילו לרדת בדיוק שתחליטו להשקיע? ישנה שיטה פשוטה בעזרתה תוכלו להעריך את מחירי הדיור בעוד שנים ארוכות קדימה. כל שאתם נדרשים לעשות זה לערוך השוואה בין קצב גידול הביקוש לקצב גידול ההיצע. האפשרויות הן:

  1. קצב גידול הביקושים מהיר יותר מקצב התחלות הבנייה החדשות – המחירים יעלו בקצב מהיר יותר לעוד שנים קדימה.
  2. קצב גידול הביקושים זהה לקצב התחלות הבנייה החדשות – המצב ישאר כפי שהוא, העליות צפויות להימשך.
  3. קצב גידול הביקושים איטי יותר מקצב התחלות הבנייה החדשות – מחירי הדיור צפויים להתחיל להיבלם בשנים הקרובות. המשך המגמה יכולה להוביל אף לירידות מחירים.

מסלולי ההשקעה האטרקטיביים ביותר בישראל:

לאחר בחינת מצב שוק הדיור בישראל, השקעות נדל"ן נשמעות לכם אטרקטיביות? חשוב שתכירו את כל מסלולי ההשקעה הגדולים ביותרעבודה אקטיבית בחיפוש אחר נכסים המוצעים למכירה במבצעי נדל"ן נמוכים ממחירי השוק בישראל.

  • נדל"ן מניב

המסלול הראשון והגדול מכולם הוא מסלול השקעות נדל"ן מניב. מסלול זה נחשב למסלול הבטוח ביותר ולכן רבים בוחרים להשקיע דווקא בו. מעבר לכך, המסלול אינו מצריך מכם זמן רב כך שתוכלו להישאר בעבודתכם הקבועה ולהשקיע את מיטב חסכונותיכם בנדל"ן מניב ללא כל מפרע. אם לא די בכך, המסלול כולל הכנסה פסיבית מעוגנת בחוזה וני אפיקי רווח שונים שהופכים אותו למסלול השקעות רווחי במיוחד. ריכזנו עבורכם במסודר את כל היתרונות, החסרונות והסיכונים במסלול נדל"ן מניב:

יתרונות חסרונות וסיכונים
מסלול השקעה בטוח ומתאים למתחילים מילוי כל צורכי השוכרים (צרכים הקשורים בדירה)
מסלול השקעה עם הכנסה פסיבית מעוגנת בחוזה סיכון בבחירת שוכרים מפוקפקים שלא מצליחים לשלם את התשלום החודשי
שני אפיקי רווח שונים – מהשכרת הנכס ומעליית ערכו אחוזי תשואה יחסית נמוכים מהשכרת הנכס –

כ 2.2% באזורי מרכז וכ 4.5% באזורי פריפריה

 

  • דירות על הנייר במחירי "פריסייל"

מסלול השקעה נוסף ושכיח במיוחד בישראל הוא רכישת דירה על הנייר במבצעי נדל"ן. יזמים וקבלנים רבים מציעים מספר דירות למכירה מוקדמת בכל פרוייקט במטרה לנהל נכון את תזרים המזומנים. הדירות שנמכרות במכירה המוקדמת מוצעות במחירים נמוכים בכ 10% עד 30% ממחירי השוק בגין מספר חסרונות ברכישת דירה שאינה קיימת. גם למסלול זה ריכזנו את כל היתרונות, החסרונות והסיכונים בטבלה מסודרת:

יתרונות חסרונות וסיכונים
רכישת דירה במבצעי נדל"ן – הנחות של בין 10% ל 30% ממחיר השוק סיכון ברכישת דירה שאינה קיימת – קבלן מפוקפק עלול לא לעמוד בכל התחייבויותיו
מכירה עם קבלת המפתח במחירי שוק – רווח נזיל לאחר תום שלבי הבנייה ללא הכנסה פסיבית כלל – לא ניתן להשכיר את הנכס בדומה למסלול המניב
תנאי תשלום אטרקטיביים – לרוב 20% במעמד החתימה ו 80% עם קבלת המפתח שארית התשלום צמוד למדד – 80% המשולמים עם קבלת המפתח חשופים לעליות המדד

 

  • אקזיט בנדל"ן

המסלול השלישי הוא המסלול האקטיבי מכולם, אקזיט בנדל"ן. הרעיון הגדול העומד מאחורי המסלול הוא לאתר נכסים במבצעי נדל"ן הנמכרים במחירים נמוכים ממחירי השוק, להשביח אותם בעזרת שיפוץ קוסמטי זול ומהיר ולמכור אותם במחירי שוק. חשוב להדגיש כי מסלול זה אינו מתאים למשקיעים מתחילים ודורש שעות ארוכות של עבודה מידי שבוע. הכירו את מירב היתרונות והחסרונות של מסלול השקעות אקזיט בנדל"ן:

יתרונות חסרונות וסיכונים
רכישת נכסים במבצעי נדל"ן מתחת למחירי השוק סיכון בבחירת דירה פגומה (הן פיזית והן משפטית)
דרך מהירה ויעילה להגדלת ההון העצמי תוך זמן קצר עבודה אקטיבית בחיפוש אחר נכסים המוצעים למכירה במבצעי נדל"ן נמוכים ממחירי השוק
רווח נזיל לאחר מספר חודשים בלבד ללא הכנסה פסיבית מהשכרת הנכס

הדרך הפשוטה להעריך שווי מדוייק של כל נכס תוך דקות בודדות

מסלולי ההשקעה הללו מתאימים למשקיעים השונים בהתאם לזמן שהם מסוגלים להשקיע, לסיכונים שהם מוכנים לקחת וכמובן לציפיותרכישת נכסים במבצעי נדל"ן מתחת למחירי השוק הרווח שלהם מכל השקעה. רגע לפני שגם אתם מסתערים על שוק הנדל"ן עם מסלול ההשקעה המועדף עליכם, חשוב שתכירו את השיטה הפשוטה שתעזור לכם להעריך נכון שווי של כל נכס. אנשי מקצוע רבים המתבקשים להעריך נכסים נעזרים בשיטת ההשוואה. שיטה זו מצריכה מכם לערוך השוואה מדוייקת ככל הניתן בין הנכס אותו אתם רוצים להעריך לבין נכסים דומים שנמכרו בעבר. שיטת ההשוואה מאפשרת לכם לקבל תמונת מצב אודות המחיר הראלי שהשוק היה מוכן לשלם עבור נכסים דומים באותה תקופת זמן ובאותו אזור. הפרמטרים החשובים ביותר שאתם חייבים להביא בחשבון בעת ההשואה הם:

  1. גודל השטח הבנוי בדירה
  2. גודל שטח המרפסת, הגג או החצר
  3. ממ"ד
  4. מעלית
  5. חניה בטאבו
  6. גיל הבניין
  7. מראה פנים הדירה
  8. שיפוץ תשתיות חשמל ואינסטלציה
  9. מיקום מדוייק
  10. זמני המכירה

השוואה בין כלל הנתונים הללו תאפשר לכם לקבל תמונת מצב מדוייקת אודות המחיר הראלי של הדירה שאתם מנסים להעריך.

לסיכום, השקעות נדל"ן בישראל יבטיחו לכם הגנה מלאה על כל חסכונותיכם מפני שחיקת האינפלציה, כך שגם אם מעולם לא חשבתם להשקיע, זכרו כי השארת כל כספיכם בבנק גורמת לכם להפסיד לא מעט בכל שנה. היכרות עם מאזן הכוחות המשפיעים על השוק מלמדת כי מחירי הדיור בישראל אינם לקראת בלימה וייתכן שבעוד מספר שנים המחירים של היום יחשבו למבצעי נדל"ן של ממש. כל שנותר לכם זה לבחור נכון את מסלולי ההשקעה המתאימים ביותר עבורכם הן מבחינת צפי הרווחים, הן מבחינת הזמן שאתם מסוגלים להשקיע טהן מבחינת הסיכון שאתם מוכנים לקחת. בחרו נכון, העריכו את השווי המדוייק של כל נכס בעזרת שיטת ההשוואה והתחילו להשקיע את מיטב חסכונותיכם באחד מאפיקי ההשקעה הגדולים והבטוחים בישראל.

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

פרויקטים חמים נוספים

מידע שימושי למשקיעים

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!