דירות בניו יורק – להשקיע בתופח הגדול

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

יש השקעות ויש השקעות. יש אפיקי השקעה בפיקדונות בנקאיים, יש אפיקי השקעה בשוק ההון ובמניות ויש אפיקי השקעה בנדל"ן בישראל. אבל נדמה, שגם אל מול כל האפיקים השונים והמגוונים, ישנה הסכמה גורפת לשאלה היכן ניתן להפיק

למה להשקיע כסף על דירות בניו יורק ולא בבת – ים?  ועוד לפני זה: למה לא לשים את הכסף בבנק בבת -ים במקום לצאת להרפתקאה בניו יורק?
קרדיט תמונה: freepik

את התשואה הגבוהה ביותר והיכן ההשקעה תהיה המניבה ביותר עבורכם. התשובה שאינה נינת למחלוקת היא – השקעה בנדל"ן בחו"ל.

אבל גם בתחום זה של השקעות מניבות בנדל"ן מעבר לים יש את היעדים הרגילים כמו פולין, ברלין, גיאורגיה, קפריסין וכד' ויש אתהמלכות האם של התחום. מדינות או ערים שלא רק התשואה בהם גבוהה וההשקעה בהן מובטחת אלא שהן ליגה בפני עצמן. כזו היא השקעה למשל בלונדון וכאלו הן רכישת דירות בניו יורק שבארה"ב לצורכי השקעה. ליגה אחרת לחלוטין.

רבים עדיין חוששים מהשקעות נדל"ן בחו"ל. למרות שהשקעות אלו מוכיחות את עצמן כרווחיות מכל אפיק השקעה אחר, העובדות כי הנכס לא קרוב אלינו ואנחנו לא יכולים לראות אותו בכל רגע שנרצה, וכן שהמערכת  והתרבות זרים, החוקים השונים הנהוגים שם מסתוריים ועוד צדדים כאלו ואחרים- מפחידות אותנו. האמת היא שאין בסיס אמיתי לחששות אלו. גם כי ניתן ואף מומלץ ללוות השקעת נדל"ן בחול בעזרת חברות מקצועיות שזהו תחום התמחותן והן מתווכות ומסייעות לך בתהליך כולו מא' ועד ת' וגם כי בסופו של דבר צריך לזכור – הרווח, לפחות בכל מה שקשור למשל ברכישת דירות בניו יורק מובטח.

למה להשקיע כסף על דירות בניו יורק ולא בבת – ים?

ועוד לפני זה: למה לא לשים את הכסף בבנק בבת -ים במקום לצאת להרפתקאה בניו יורק? ישנם כאמור סוגים שונים של השקעות. פקדון בבנק הוא אחד מהם אבל הוא זה שאינו משתלם כלל. הריביות מאוד נמוכות ובעצם הכסף שאתם מפקידיםכל זה שונה לגמרי בחו"ל. ובוודאי בכל הקשור לתחום של דירות בניו יורק. המחירים יכולים להיות זולים יותר מישראל (בוודאי לא בחלקים המרכזיים של העיר) ומנגד, התשואה על הדירות האלו, סתם שוכב ולא מייצר לכם רווחים. השקעות בשוק ההון ומשחק בבורסה יכולים להיות רווחיים אבל הם נעדרים כל בטחון, בטח כשאין לכם קור רוח וניסיון של שחקנים מקצועיים. קל מאוד לאבד כך את הכסף. אז נשארים השקעות הנדל"ן בישראל. השקעה כזו בהחלט יכולה להניב תשואה נאה. אם רכשת דירה להשקעה, צפוי לך זרם הכנסות יציב.

זוגות צעירים מתקשים לרכוש דירה בעצמם ולכן הם נאלצים לשכור, כך שהביקוש נשמר תמיד. אלא שיש 2 בעיות עיקריות עם השקעה בנדל"ן בישראל. הראשונה היא מחירי הדירות. כדי לרכוש דירה להשקעה אתה צריך הרבה מאוד כסף וככל שהמחירים עולים, תצטרך עוד ועוד. שנית, נשאלת תמיד השאלה, האם לעולם חוסן? ובכן, אומנם כרגע היצע הדירות קטן ולכן המחיר עולה אבל המדינה מתכננת לשנות את התמונה ולממש את מדיניותה בנושא. להגדיל עצה שיביא לירידה במחיר. ועוד לא דיברנו על מס הרכישה שעלה והופך את כל ההשקעה לפחות אטרקטיבית.

דירות בניו יורק להשקעה

כל זה שונה לגמרי בחו"ל. ובוודאי בכל הקשור לתחום של דירות בניו יורק. המחירים יכולים להיות זולים יותר מישראל (בוודאי לא בחלקים המרכזיים של העיר) ומנגד, התשואה על הדירות האלו, שתקבלו באמצעות השכרת הדירה למקומיים, תניב תשואה גבוהה במיוחד. נתמקד רגע בנושא התשואה והרווח. למעשה, הרווח הוא כפול. בפעם הראשונה, תרוויחו בכל חודש מהשכירות שתשולם לכם על הדירות. ניו יורק היא אולי העיר המבוקשת בעולם. תמיד יהיו שוכרים, בני כל הגילאים.  בפעם השנייה תרוויחו משום שבמקום כל כך מרכזי וחשוב, ערך הדירות עולה. כף שההשקעה שלכם עושה תשואה שתפתיע אתכם כאשר ובמידה תרצו לממש אותה.

רגע, רגע. לאכול את התפוח לאט

אז  אין ספק שרכישת דירות בניו יורק יעניקו לכם מימד חדש של השקעות משתלמות ודאי יותר מאלו שבארץ אבל, כמו ערי ענק בעולם, גם ניו יורק אינה מקשה אחת ויש מקומות עדיפים יותר, ומקומות עדיפים פחות ומקומות שכדאי להסתייג מהם. השקעות נדל"ן בחו"ל באופן כללי, הן תורה מורכבת וכדאי להיעזר בהם בחברות ואנשים מקצועיים שזוהי אומנותם.  בין השאר, למשל בכל הקשור לעולם של דירות בניו יורק, הן יודעות את המצב באזורים השונים (מנהטן, הארלם, ברוקלין\ קווינס וכד') את המצב הדמוגרפי, הפוטנציאל הכלכלי, גוון וגילאי האוכלוסייה, קרבה למוסדות תרבות ואקדמיה וכן פנאי ועוד משתנים מהותיים. כל הנתונים הללו משפיעים על  רמת היציבות שוק הנדל"ן ועל הפוטנציאל שלו. חברות אלו יסיעו לכם באיתור נכס מתאים ובתקציב מתאים עבורכם.

לצד זאת, חלק מרכישת נכס בחו"ל כרוך בליווי משפטי, חשבונאי (דיני מיסים) ורגולטורי. אז נכון שרבים מאיתנו דוברי אנגלית ואנחנו מרגישים בנים -אחים לאומה האמריקאית אבל עדיין ישנם צדדים שאיננו מכירים וכמו שלא הינו רוכשים דירה בישראל בלי להתייעץ, הדבר נכון שבעתיים בהקשר של דירות בניו יורק. ובל נשכח שלאחר הרכישה יש גם את סוגיית הניהול (ובניו יורק גם מקובל לשלם על אחזקת הבית) וכן דאגה למציאת שוכרים וניהול הבית באופן יומיומי. לכן ההמלצה היא להסתייע בחברות איכותית שיש להן מומחיות בשוק הניו- יורקי.

יציבות ניו יורקית

אז למה לרכוש דווקא דירות בניו יורק. קודם כל כי מדובר בעיר המרכזית ביותר בארה"ב ואולי גם בעולם כולו (מוסדות כמו האו"ם ממוקמים בה). זה לא רק מרכזיותה אלא העובדה כי כולם מחפשים להיות בקרבתה. היא אבן שואבת הן לתיירים והן לצעירים וסטודנטים. כאשר יש ביקוש למגורים במטרופולין הענק הזה, מובטחים לכם גם יציבות בשוק השכירות, גם זרם בלתי פוסק של אנשים חדשים, המחפשים לשכור לטווחים בינוניים וארוכים וגם מחירי דירות שצפויים לעלות כל העת.

בניו יורק זה עובד גם עם התיירים המגיעים מכל העולם. גם עם מהגרים הנקלטים במדינה ובעיר, גם עם סטודנטים (ומוזיקאים ואומנים רבים), הבאים ליהנות מהסצינה האקדמית ומתרבות הפנאי של העיר וכן מאנשים העוסקים בדיפלומטיה ולא פחות חשוב – חברות טכנולוגיה רבות מנצלות את מרכזיותה של העיר ואת היותה היא מוקד הכוח העולמי ופותחות את עסקיהן בעיר. קו הרקיע של אזור הסחר הניו יורקי הוא אולי המפורסם בעולם. כל זה אומר הרבה כסף והרבה אנשים, שיכולים להגיע לנכס שלך.

אבל לא תמיד היתה היציבות הזו

בעבר דירות בניו יורק היו חלום די רחוק של משקיעים. המחירים, ביחוד במרכזי הערים היו מטורפים, כיאה לעיר מרכזית כל כך. אלא שבשנים 2007 – 2008 פקד את ארצות הברית משבר הסאב פריים, שבין השאר נסב סביב נושא הדיור וגרם נזקים אדירים לכלכלה החזקה בעולם ולשוק הדיור שלה. כתוצאה מכך, מחירי הדירות קרסו.

הכלכלה האמריקאית ידעה להתאושש מהמשבר הזה. מחירי דירות בניו יורק שבו לעלות אבל באופן מפתיע, הן עדיין לא ברמה של טרם פרוץ המשבר. לכן קיימת ההזדמנות. הצפי הן שהן ישובו להיות כמקודם אבל כרגע, ההזדמנות היא לרכוש דירות

אז  אין ספק שרכישת דירות בניו יורק יעניקו לכם מימד חדש של השקעות משתלמות ודאי יותר מאלו שבארץ אבל, כמו ערי ענק בעולם, גם ניו יורק אינה מקשה אחת ויש מקומות עדיפים יותר
קרדיט תמונה: freepik

בניו יורק במחיר סביר וליהנות מהכנסה יציבה. אם יתממשו התחזיות והמחירים ימשיכו לנסוק הרי אתם מרוויחים שוב. השווי של ההשקעה שלכם עולה.

השקעות שונות

ישנן כמה אופציות להשקעות בניו יורק, גם אם אתה בוחר להתמקד בתחום דירות בניו יורק להשקעה. הדבר נובע לא רק מהמגוון האתני האדיר של העיר ומהאפשרויות הבלתי נגמרות אלא גם מהעובדה שניו יורק אינה אחידה. ישנה כמובן העיר מנהטן. אולי מרכז הסחר והכלכלה הגדול ביותר. שם דירות יעלו סכום עתק אבל גם ההחזר והרווח יהיו בהתאם. ישנה שכונת הארלם, ששמה הרע שיצא לה אינו מוצדק, ברוקלין, שנחשבת כיום ללא פחות "נחשבת" ממנהטן, רובע הקווינס הגדול, רובע הברונקס השקט יחסי ואזורים פריפריאלים ותר ואפילו "כפריים" ופחות צפופים כמו סטאטן איילנד.

כל זה אומר שיש אופציות שונות להשקעה וניתן למצוא דירות בניו יורק בטווחי מחירים שונים. אבל כדאי להכיר גם את המנטליות והתרבות האמריקאיים, שחודרים גם לנושא העלויות השוטפות על הדירות. יש ועדי בית וכסף רב מושקע באחזקה שוטפת וכמובן יש גם מיסים עירוניים. זה אומר שאתם צריכים להביא נתונים אלו בשקלול התשואה שתיוותר לכם אבל גם חייבים מישהו שידאג לכם בנושאים אלו באופן שוטף, גם כאשר אתם רחוקים בארץ.

כאן אנחנו שבים על ההמלצה שלנו להיעזר בחברות מקצועיות שמומחיותן היא לאתר נכסים ולסייע לכם לרכוש ולנהל אותם. הדברים מוכיחים עצמם בכל שלב. החל מאיתור הנכס, כאמור, עבור בתהליך הרכישה עצמה והליווי מול הרשויות, וכלה בניהול השוטף ובמציאת שוכרים והתנהלות מולם. חברות אלו יוכלו לסייע לכם גם בנושאי מס וכן בחשיבה על צורות התאגדות אחרות, למשל הקמת חברה, למשקיעים גדולים יותר (בניו יורק מאוד מקובל לרכוש בנייני מגורים כהשקעה).

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!