מיסים על נדל"ן בברלין

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

מיסים על נדלן בברליןמשקיעי נדל"ן רבים מכל רחבי העולם נוהרים לבירתה של אחת מהמעצמות הגדולות בעולם – גרמניה. אם גם אתם שוקלים להתחיל להשקיע את כל החיסכונות שלכם בהשקעות נדל"ן מעבר לים, אפשרות זו של השקעת נדל"ן בברלין היא התשובה עבורכם. בשורות הבאות נגע בכל מה שאתם חייבים להכיר אודות השקעות נדל"ן בגרמניה בכלל ובברלין בפרט. לרבות היכרות עם החיסרונות של שוק הנדל"ן בישראל שגורם לרבים לברוח אל מעבר לים, היתרונות הגדולים שיש לברלין להציע למיליוני משקיעים מכל רחבי העולם, כל מה שחשוב לדעת על מיסים על נדל"ן בברלין וכלל מסלולי ההשקעה הגדולים ביותר בשטחה העצום של בירת גרמניה. אז רגע לפני שאתם ממהרים לרכוש את דירת המגורים הראשונה שמתווך מקומי מציע לכם, חשוב שתכירו את כל הפרטים החשובים שיעזרו לכם לבחור נכון את הדירה המדוייקת עבור כלל הצרכים שלכם בתור משקיעים. 

 

חוששים מהפסדים בהשקעות נדל"ן? הכירו את השפעות עליית המחירים הכללית על החיסכונות שלכם! 

רגע לפני שנצלול לעומק הפרטים אודות השקעות נדל"ן בברלין על כלל היתרונות, החסרונות, המיסים והמסלולים, חשוב לגעת בנקודה חשובה שמעסיקה רבים – החשש מהפסדים בהשקעות נדל"ן. לא מעט אנשים כיום בוחרים לשכן את כלל חסכונותיהם בחשבונות העו"ש או בתוכניות חיסכון בנקאיות במטרה להגן על החסכונות מפני הפסדים. אם גם אתם משכנים את החיסכונות שלכם באפיקים הללו, חשוב שתכירו בעובדה שאתם מבטיחים לעצמכם לא מעט הפסדים מידי שנה. האינפלציה בישראל בפרט ובכל אירופה בכלל מרימה את ראשה ועומדת על כ 4% בישראל וכ 8.6% בארצות הברית (נכון לפרסומי הרבעון השני לשנת 2022). אחוזי האינפלציה הגבוהים שוחקים את כוח הקנייה של הכסף שלכם בשיעור עליית האינפלציה. כלומר, אם האינפלציה בישראל עומדת על כ 4%, אתם מפסידים כ 4% מסך כלל החסכונות שלכם מידי שנה. איך עוצרים את ההפסדים? משקיעים באפיקים שונים המניבים אחוזי תשואה עודפים על אחוזי האינפלציה. 

קראו עוד: כמה עולה דירה בגרמניה להשקעה

חושבים להתחיל להשקיע בענף הנדל"ן? הכירו את כל מסלולי ההשקעה האטרקטיביים ביותר

אחת האפשרויות הגדולות ביותר להשקעה בכל רחבי העולם היא השקעה בענף הנדל"ן. ענף השקעות הנדל"ן מבטיח לכם מבחר עשיר של מסלולי השקעה אפשריים. כלל המסלולים מאפשרים לכם לבחור את המסלול המתאים ביותר עבורכם מבחינת טווחי זמן ההשקעה, המאמץ הנדרש להשלמת ההשקעה בהצלחה, מיקום ההשקעה ועוד. רגע לפני שנגע בכל היתרונות הגדולים ביותר של ברלין, בגינם משקיעים רבים מכל רחבי העולם נוהרים למחוזותיה – חשוב שתכירו את כל מסלולי ההשקעה שהיא מציעה לקהל המשקיעים בה. 

 

מסלולי ההשקעה הגדולים והמבוקשים ביותר בברלין הם:

  • נדל"ן מניב 

המסלול הראשון והגדול מכולם בברלין בפרט, ובכל רחבי העולם בכלל הוא מסלול השקעות נדל"ן מניב. מסלול זה כולל רכישת דירת מגורים והשכרתה לטווחי זמן ארוכים. נשמע מעניין? ריכזנו עבורכם את כל היתרונות והחסרונות של מסלול השקעות נדל"ן מניב ברלין, והם:

 

יתרונות  חסרונות 
מסלול השקעה בטוח ויציב. מסלול השקעה סולידי וארוך טווח. 
הכנסה קבועה מידי חודש מהשכרת הנכס.  מסלול השקעה המניב אחוזי תשואה נמוכים יחסית – 6% עד 10% בשנה.
הנאה משני אפיקי רווח שונים – מהשכרת הנכס ומעליית ערכו במרוצת השנים.  התעסקות עם שוכרים – המשקיע נדרש למצוא שוכרים ולטפל בכל בקשותיהם (בהתאם למפורט בחוזה) במשך כל תקופת שהותם בדירה.

  • נדל"ן על הנייר

המסלול השני בגודלו שמאפשר למשקיעי נדל"ן רבים בברלין ליהנות מרווחים משמעותיים הוא מסלול נדל"ן על הנייר. במסגרת השקעות נדל"ן על הנייר המשקיע רוכש נכסים שאינם בנויים. המטרה היא לקנות נכסים במחירי הנחה ולמכור אותם במחירי שוק לאחר השלמת בנייתם. הסיבה המרכזית בגינה הקבלנים מוכנים למכור נכסים שאינם בנויים במחירי הנחה היא הסיכון הגלום ברכישה. המשקיע אינו מקבל דירה בנויה, ועל כן מחיר הרכישה נמוך יותר. ריכזנו עבורכם את כל היתרונות והחסרונות של מסלול השקעה זה, והם:

 

יתרונות חסרונות
מסלול השקעה קצר טווח – עד 5 שנים.  מסלול השקעה עם סיכון מעט גבוה יותר בהשוואה לנדל"ן מניב – הדירה אינה בנויה. 
רכישת נכסים במחירים נמוכים בעד 20% ממחירי השוק.  מסלול השקעה ללא הכנסה פסיבית מידי חודש – לא משכירים את הדירה. 
ללא צורך בחיפוש שוכרים או התעסקות עם כל בקשותיהם.  ברוב המקרים הקבלנים יצמידו את שארית התשלום למדד – ייתכנו שינויים בעלויות הדירה. 

  • נדל"ן לעסקאות אקזיט

המסלול השלישי בשכיחותו בברלין, בירת גרמניה, הוא מסלול השקעות אקזיט. מסלול זה אינו מתאים לכל משקיע ומצריך עבודה מאומצת של איתור נכסים אטרקטיביים. במסגרת מסלול זה, המשקיע מאתר נכסים הנמכרים במחירים נמוכים ממחירי השוק, משביח אותם בעזרת שיפוץ קוסמטי מהיר וזול, ומוכר במחירי שוק מספר חודשים לאחר הרכישה. חשוב להדגיש כי מסלול זה מצריך עבודת שטח רציפה שאינה מתאימה לכלל המשקיעים. היתרונות והחסרונות של מסלול זה הם:

 

יתרונות חסרונות
עסקאות קצרות טווח. מסלול השקעה בעל סיכון גבוה בהשוואה למסלולים שהובאו מעלה. 
מסלול השקעה אקטיבי. מסלול השקעה שאינו כולל הכנסה פסיבית מידי חודש מהשכרת הנכס. 
אחוזי תשואה גבוהים תוך זמן קצר.  מסלול השקעה המצריך מהמשקיע לשכור צוותי שיפוץ מקומיים – מה שמקשה על כל הליך ההשקעה. 

 

אז לאחר שנגענו בהשפעות האינפלציה על כלל החסכונות שלכם ובמסלולים המרכזיים שברלין מציעה לכלל משקיעה על כלל היתרונות והחסרונות הבולטים – חשוב לגעת במספר דגשים חשובים אודות היתרונות הגדולים בגינם משקיעים רבים נוהרים למחוזותיה של בירת גרמניה. 

היתרונות הגדולים ביותר להשקעה בברליןהיתרונות הגדולים ביותר להשקעה בברלין הם:

  • בירתה של מעצמה כלכלית יציבה 

גרמניה היא אחת המעצמות הגדולות בעולם המבטיחה לכלל המשקיעים בשטחה יציבות כלכלית והתמודדות מיטבית עם כל קושי. משבר גוש האירו שפקד את כל חברות הגוש בשנת 2009 כמעט ולא פגע בגרמניה מה שאיפשר לה להושיט יד לסיוע מדינות אחרות בגוש. נתונים אלה מושכים לא מעט משקיעים לשטחה של גרמניה בכלל, ולבירתה ברלין בפרט.

  • מעצמה תרבותית המושכת תיירים רבים מכל רחבי העולם 

ברלין הפכה בשנים האחרונות למעצמה תרבותית של ממש המושכת מיליוני תיירים למחוזותיה בכל שנה. מדוע התיירים הרבים מהווים יתרון עבור משקיעים מקומיים? מהסיבה הפשוטה שהתיירות מעלה את הביקושים לדיור. למרות שהתיירים מגיעים לתקופות זמן קצרות, הם עדיין זקוקים לקורת גג לישון תחתיה. עליית הביקוש תורמת לעליית מחירי הדיור ועליית מחירי השכירות.

  • מחירים נוחים גם למשקיעים קטנים 

מחירי הדיור בברלין עדיין לא התפוצצו כפי שהיה מצופה מהם בהתבסס על הביקוש האדיר. כיום ניתן לרכוש דירות של כ 80 מטרים מרובעים בעלות של כ 500,000 שקלים בלבד. מחירים אלה נראו לאחרומה בישראל לפני למעלה מעשור, וגם אז באזורי פריפריה בלבד. נתונים אלה מבטיחים פתיחת שערים בפני משקיעים רבים בכל סדר גודל, כך שגם אם אתם משקיעים קטנים עם נון עצמי מוגבל, תוכלו להתחדש בדירת מגורים בלב ליבה של בירת גרמניה.

  • אחוזי תשואה גבוהים – בין 5% ל 10% בכל שנה

מחירי הדיור הנמוכים קשורים באופן ישיר לאחוזי התשואה המתקבלים מהשכרת הנכסים. כלל אצבע שחשוב שתכירו הוא – ככל שעלות הדירה נמוכה יותר, כך אחוזי התשואה שיתקבלו מהשכרתה יהיו גבוהים יותר. ניתן לראות זאת בפירוש בישראל – אחוזי התשואה באזורי מרכז נעים בין 2.1% ועד 3.4% בעוד באזורי פריפריה ניתן ליהנות מכ 3.5% עד 5%. בברלין תוכלו ליהנות מכ 5% עד 10% תשואה מהשכרת הנכסים בכל שנה.

  • מיסים נוחים 

יתרון נוסף שיש לברלין הוא המיסוי הנוח על עסקאות נדל"ן בשטחה. מיסים על נדל"ן בברלין נחשבים לנוחים ועומדים על כ 5% מס רכישה ועוד כ 0.5% מס רכוש. מיסים אלה נחשבים לנמוכים באופן יחסי, כך שמשקיעים רבים בוחרים דווקא במחוזותיה של ברלין במטרה ליהנות מתנאי המיסוי האטרקטיביים.

 

הכירו את כל המיסים על נדל"ן בברלין 

המיסים שאתם חייבים להביא בחשבון טרם בחירת הדירה הבאה שלכם למטרות השקעה בברלין הם:

 

מיסים על נדל"ן בברלין מס הרכישה עומד על כ 5% בלבד. 
מס רכוש  מס הרכוש עומד על כ 0.5% בלבד. 
מס הכנסה  מס ההכנסה מחושב באופן פרוגרסיבי בהתאם למדרגת המס המחושבת על בסיס רווח שנתי. 
מע"מ  המע"מ בגרמניה עומד על כ 19%, גבוה באופן יחסי. 

 

היכרות עם כלל הנתונים הללו תבטיח לכם בחירה נכונה של דירה אטרקטיבית למטרות השקעה באחד האזורים החמים ביותר בעולם – ברלין. 

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

פרויקטים חמים נוספים

מידע שימושי למשקיעים

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!