נדל"ן באיטליה – היתרונות הגדולים, היעדים המרכזיים ומסלולי ההשקעה הגדולים ביותר באיטליה

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

משקיעי נדל"ן רבים מישראל ומכל רחבי העולם בוחרים להשקיע בארץ המגף, איטליה. איטליה מבטיחה לכלל המשקיעים בה לא מעט יתרונות משמעותיים בהם נעסוק מטה בהרחבה. אך רגע לפני שנצלול לכל היתרונות הגדולים בגינן משקיעים רבים מכל רחבי העולם מסמנים את איטליה כיעד המבטיח לשנת 2022, חשוב שתכירו את הסיבות המרכזיות בגינן משקיעים ישראלים החלו למצות את שוק הדיור המקומי ולהתחיל לרעות השדות זרים מעבר לים. שוק הדיור בישראל נמצא במגמת עלייה מתמדת מזה למעלה משני עשורים. במהלך העשורים הללו מחירי הדיור זינקו במאות אחוזים כך שערכי הנכסים הכפילו ואף שילשו את עצמן במרוצת השנים.

הסיבות המרכזיות בגינן משקיעי נדל"ן רבים מישראל בוחרים להתחיל להשקיע מעבר לים

נתון זה כולל מספר חסרונות בוהקים שגורמים למשקיעים ישראלים לחפש מקומות חדשים להשקיע בהם. החסרונות הגדולים בזינוקי המחירים בשוק הדיור הישראלי הם:מבחינת נדל"ן באירופה ובאיטליה בפרט -איטליה מבטיחה לכלל המשקיעים בה לא מעט יתרונות משמעותיים

  1. אין כניסה למשקיעים קטנים

מחירי הדיור בישראל זינקו במאות אחוזים בעשורים האחרונים, עד כי משקיעים קטנים ללא הון עצמי גבוה, לא מצליחים לרכוש נכסים אטרקטיביים באזורי הביקוש. המחיר הממוצע של דירות בנות 3 חדרים במרכז ישראל נושקים ל 2,000,000 שקלים, מה שהופך את ההשקעה לקשה עד בלתי אפשרי. עבור המשקיעים הקטנים. באזורי בפריפריה ניתן למצוא נכסים במחירים נמוכים יותר הנעים סביב 1,000,000 שקלים.

2. פוטנציאל הרווח מוגבל

מעבר למחירים הגבוהים שסוגרים את הדלתות בפני לא מעט משקיעים בישראל, פוטנציאל הרווח של הנכסים מוגבל. לאחר עליות ארוכות של למעלה משני עשורים רצופים והשיאי כל הזמנים, לא ניתן לצפות שעליות המחירים ימשיכו באותו קצב לעוד שנים ארוכות. לעומת זאת, מדינות רבות בכל רחבי העולם מתחילות בשנים האחרונות את מגמת העלייה שהחלה בישראל בשנת 2008, מה שמאפשר למשקיעים לתפוס את המחירים הנמוכים בזמן וליהנות מתקופה ארוכה של עליות מחירים.

3. אחוזי התשואה נמוכים

מחירי הדיור הגבוהים בישראל פוגעים באופן ישיר באחוזי התשואה המתקבלים מהשכרתם. אחד מכללי האצבע החשובים ביותר שאתם חייבים להכיר הוא: ככל שמחיר הנכס נמוך יותר, כךכדאיות השקעה בנדל"ן באיטליה בגלל שכמות התיירים המגיעים למחוזותיה נספרים בעשרות מיליונים מידי שנה אחוזי התשואה שיתקבלו מהשכרתו יהיו גבוהים יותר. אחוזי התשואה הממוצעים המתקבלים מהשכרת נכסים במרכז הארץ עומדים על כ 2.6% בממוצע בעוד באזורי הפריפריה המשקיעים יכולים ליהנות מאחוזי תשואה מעט גבוהים יותר הנעים סביב 3.5% בממוצע.

מדוע משקיעים רבים מכל רחבי העולם בוחרים דווקא באיטליה? הכירו את היתרונות הבולטים

חושבים להתחיל להשקיע מעבר לים? חשוב שתכירו את אחד היעדים האטרקטיביים ביותר בעולם. משקיעי נדל"ן רבים ומקצועיים מצביעים על איטליה כיעד מרכזי שמחירי הנכסים בו צפויים להמשיך במגמת העלייה היציבה שהן מציגים בשנים האחרונות. ריכזנו עבורכם את כל היתרונות הגדולים והמשמעותיים ביותר שכדאי שתכירו:

  1. מוקד תיירות עולמי

איטליה מצליחה למשוך למחוזותיה מיליוני תיירים מידי שנה. המטבח המפורסם בעולם שהפיץ את הפיצות והפסטות לכל עבר, המרכזים התרבותיים ששימשו כבית לאימפריה הרומית וכן למוקד עלייה לרגל למיליוני נוצרים בעולם הופכים את איטליה למרכז תרבותי, תיירותי בסדר גודל עולמי. כמות התיירים המגיעים למחוזותיה נספרים בעשרות מיליונים מידי שנה, מה שכמובן כולל לא מעט יתרונות משמעותיים עבור כל משקיע. היתרונות הגדולים ביותר של התיירות העניפה מתבטאים בגידול מתמיד של הביקוש לדיור, עליות מחירי הנכסים ואפשרות השכרת נכסים לתיירים לטווחי זמן קצרים.

  • גידול הביקושים – התיירים הרבים המגיעים למחוזותיה של איטליה זקוקים לקורת גג לישון תחתיה, גם אם הגיעו לטיול קצר בין מספר ימים בודדים בלבד. הצורך בדיוק מעלה אתהשקעה בנדל"ן באיטליה מפני שהתיירים הרבים המגיעים למחוזותיה של איטליה זקוקים לקורת גג לישון תחתיה הביקושים ומבטיח לכלל המשקיעים באזור שיוכלו למצוא שוכרים לדירות המגורים שלכם בקלות רבה.
  • עליות מחירי הנכסים – גידול הביקושים עקב התיירות הענפה באיטליה מביא לעליות מחירי הנכסים באזורים רבים. חשוב להדגיש כי תנועות מחירי הדיור מושפעות ממאזן הכוחות בין הביקוש להיצע כך שכל יורד הביקוש גבוה מההיצע הקיים, מחירי הדיור עולים וכן להיפך.
  • השכרת נכסים לתיירים – יתרון נוסף הנגזר מריבוי התיירים באיטליה הוא האפשרות להשכיר נכסים לתיירים לטווחי זמן קצרים. משקיעי נדל"ן רבים בוחרים להשכיר את הנכסים שלהם לתיירים לתקופות קצרות במטרה למקסם רווחים וליהנות מאחוזי תשואה גבוהים במיוחד. אחוזי התשואה המתקבלים מהשכרות קצרות טווח לתיירים יכולים להגיע ל 20% מידי שנה, ואף למעלה מכך.

2. כלכלה יציבה

כלכלתה היציבה של איטליה מאפשרת למשקיעים רבים להשקיע את מיטב כספם ללא כל חשש. כלכלה יציבה מבטיחה חוסן ויכולת התמודדות מיטבית עם משברים כלכליים שונים ללא פגיעה השוק הדיור המקומי. מדבר הקורונה שפקד את העולם כולו ב 2019 פגע בתיירות המקומית והביא לירידה קלה בביקושים. פגיעה בתיירות וירידת הביקושים צפויה להוביל לירידות קלות במחירים, אך בטווח הקצר בלבד. בטווח הארוך יציבותה של איטליה צפויה להוכיח את עצמה וכל התיירים שאינם מגיעים בשל הנגיף, צפויים לחזור בהמוניהם מיד עם סיום המגפה. נתונים אלה מאפשרים למשקיעים רבים לנצל את ההזדמנות, לרכוש נכסים במחירי מבצע וליהנות מעליית מחירים מהירה בסיום המגיפה.

היעדים המרכזיים באיטליה שמסומנים על ידי משקיעים רבים כאטרקטיביים ביותר

חושבים להתחיל להשקיע באיטליה? חשוב שתכירו את היעדים האטרקטיביים ביותר במחוזותיה. חשוב להדגיש כי בחינה ברזולוציה ארצית אינה מספיקה בשביל להשקיע נכון. גם במדינהטרם השקעה בנדל"ן באיטליה, ישלהכיר כמה מהיעדים האטרקטיביים ביותר להשקעה באיטליה שצפויים ליהנות מעליות ערך משמעותיות האטרקטיבית ביותר להשקעה, ישנן שכונות מרוחקות שהביקוש בהן נמוך במיוחד ומחירי הנכסים צפויים להישאר ללא כל שינוי משמעותי בשנים הבאות. לכן, ריכזנו עבורכם כמה מהיעדים האטרקטיביים ביותר להשקעה באיטליה שצפויים ליהנות מעליות ערך משמעותיות.

  • מילאנו – בירת האופנה של איטליה נחשבת לאחת הערים הכדאיות ביותר להשקעה במחוזותיה. מילאנו מבטיחה לכלל המשקיעים הבוחרים בה תנועת תיירים רבה, ביקוש קשיח ועולה בהתמדה ועליות מחירים יציבות. משקיעים רבים מכל רחבי העולם בוחרים להתמקד במילאנו ולחפש את השכונות המנצחות להשקעות נכונות. חשוב להדגיש כי מילאנו גדולה, ולכן יש לבחור נכון את השכונות הסמוכות למרכזי העניין והתיירות בעיר. ככל שהנכס ימוקם רחוק יותר ממרכזי העניין שמצליחים למשוך מיליוני תיירים מידי שנה, כך עליית ערכו צפויה להיות איטית יותר.
  • נאפולי – העיר נאפולי ממוקמת בדרום איטליה וכוללת כמיליון תושבים. העיר מלאה ביעדים תיירותיים המבטיחים שרמות הביקושים ישארו גבוהות מההיצע הקיים, כך שמחירי הנכסים צפויים להמשיך צפונה. בשנים האחרונות, רוב ככל המשקיעים באיטליה מתמקדים בעיר הנמל, נאפולי.
  • רומא – בירת איטליה כוללת לא מעט יעדים שהופכים אותה לאטרקטיבית במיוחד להשקעה. ראשית, חשוב לדעת שהעיר כוללת אוניברסיטאות המושכות לא מעט סטודנטים למחוזותיה מכל רחבי הארץ. נתון זה מהווה יתרון משמעותי הן בגין גידול הביקושים, הן בגין היכולת של המשקיע למצוא שוכרים בקלות ובמהירות והן בגין האפשרות להשכיר את הנכס למספר שותפים סטודנטים ולמקסם רווחים.
  • ורונה – הקרבה של העיר לאגם גארדה ולצידי נוף אלפיני ומרהיב ביופיו הופכים את העיר לאטרקטיבית במיוחד למשקיעים המעוניינים לרכוש דירת נופש. הנופים המרהיבים בעיר מושכים לא מעט תיירים מכל רחבי העולם שישמחו ללון בדירות נופש יפות הממוקמות בסמוך ליעדים המעניינים ביותר בעיר. זכרו, השכרת דירות לתיירים לתקופות זמן קצרות יבטיחו לכם אחוזי תשואה גבוהים משמעותית בהשוואה להשכרת נכסים למשפחות ולטווחי זמן ארוכים.

אל תתפשרו על מסלול ההשקעה שלכם – כל ההבדלים בין המסלולים המרכזיים

כלל הנתונים הללו יסייעו לכם לבחור נכון את ההשקעות הטובות ביותר באיטליה וליהנות ממירב היתרונות בגינם משקיעים רבים מכל רחבי העולם סבורים כי איטליה נחשבת ליעד אטרקטיביניתן להשקיע בנדל"ן מניב באיטליה -מסלול זה כולל רכישת דירה והשכרתה לטווחי זמן ארוכים במיוחד להשקעה. רגע לפני שאתם מתחילים, חשוב שתכירו את אפשרויות ההשקעה השונות. בניגוד למקובל לחשוב, ענף הנדל"ן מציע לכלל המשקיעים בו לא מעט אפשרויות השקעה שונות. ההבדלים בין אפשרויות ההשקעה השונות באים לידי ביטוי ברמת בטיחות ההשקעה, בטווחי זמן ההשקעה וכן ברווחים הצפויים מכל מסלול. אז רגע לפני שאתם בוחרים את מסלול ההשקעה שלכם, חשוב שתכירו את המסלולים הגדולים ביותר באיטליה.

  • נדל"ן מניב

מסלול הדגל של ענף הנדל"ן הוא מסלול נדל"ן מניב. מסלול זה כולל רכישת דירה והשכרתה לטווחי זמן ארוכים. הסיבות המרכזיות בגינן השקעות נדל"ן מניב הפכו להשקעות השכיחות ביותר בענף הן: רמת בטיחות גבוהה במיוחד, השקעה פשוטה וקלה שתוכל להתאים לכל משקיע, הכנסה פסיבית מעוגנת בחוזה ושני אפיקי רווח שונים. ריכזנו עבורכם את כל היתרונות, החסרונות והסיכונים שאתם חייבים להכיר אודות המסלול:

יתרונות חסרונות וסיכונים
מסלול השקעה פשוט המתאים למשקיעים בתחילת דרכם צורך במילוי כל צורכי השוכרים במהלך כל שהותם בדירה
מסלול השקעה בטוח במיוחד הכולל הכנסה פסיבית מידי חודש סיכון בבחירת שוכרים שאינם מצליחים לעמוד בתשלום החודשי
מסלול השקעה הכולל שני אפיקי רווח שונים – מהשכרת הנכס ומעליית ערכו במרוצת השנים אחוזי תשואה יחסית נמוכים מהשכרת הנכס – נעים סביב 7% בממוצע

 

  • אקזיט בנדל"ןניתן להשקיע בנדל"ן באיטליה תוך איתור נכסים שנמכרים במחירים נמוכים ממחירי השוק, להשביח אותם בעזרת שיפוץ קוסמטי ולמכור אותם

המסלול השני הוא מסלול אקטיבי הרבה יותר שאינו מתאים לכל משקיע. מסלול אקזיט בנדל"ן מחייב את המשקיע להשקיע שעות ארוכות מידי שבוע במטרה לאתר את הנכסים שנמכרים במחירים הזולים ביותר. מטרת ההשקעה היא לאתר נכסים שנמכרים במחירים נמוכים ממחירי השוק, להשביח אותם בעזרת שיפוץ קוסמטי ולמכור אותם במחירי שוק ואף מעט למעלה מכך. מסלול השקעה זה הינו מסלול לטווחי זמן קצרים כך שתוך מספר חודשים בודדים המשקיעים בו ימכרו את הנכס ויגרפו את הרווח לכיסם. היתרונות, החסרונות והסיכונים הבולטים של המסלול הם:

יתרונות חסרונות וסיכונים
רווחים נזילים תוך מספר חודשים בלבד מסלול השקעה אקטיבי המצריך שעות ארוכות של עבודה מידי שבוע
אפשרות להגדלה משמעותית של ההון העצמי תוך זמן קצר סיכון בבחירת נכסים פגומים מבחינה פיזית או מבחינה משפטית
רכישת נכסים במחירים נמוכים ממחירי השוק מסלול זה אינו כולל הכנסה פסיבית מהשכרת הנכס

 

  • נדל"ן על הנייר

מסלול נוסף ושכיח באיטליה הוא מסלול לרכישה על הנייר. במסגרת מסלול זה המשקיעים רוכשים נכסים על הנייר במחירי פריסייל ונהנים מהנחות של 10% עד 30% ממחירי השוק. הסיבה המרכזית בגינה קבלנים ויזמים רבים מציעים דירות על הנייר במחירים זולים כל כך היא הצורך בתזרים מזומנים לניהול נכון של הפרוייקט, כבר בשלביו הראשונים. הקבלנים והיזמים מכירים החסרונות של רכישת דירה על הנייר ולכן לא נותר להם ברירה אלא להציע את הדירות במכירה המוקדמת בהנחות גדולות בהשוואה למחירי השוק. המשקיע ימכור את הנכס לאחר קבלת המפתח ויהנה מהדלתא שבין הרכישה למכירה. יתרונות, חסרונות וסיכוני המסלול הם:

יתרונות חסרונות וסיכונים
רכישת נכסים במחירי הנחה של בין 10% ל 30% סיכון בבחירת קבלן שלא מצליח לעמוד בכל התחייבויותיו
ללא צורך בהתעסקות עם שוכרים ללא הכנסה פסיבית מידי חודש
רווח נזיל לאחר תום שלבי הבנייה שארית התשלום ברוב המקרים תוצמד למדד תשומות הבנייה

רכישת בית באיטליה – הכירו מקרוב את כל יתרונותיה של ארץ המגף 

רכישת בית באיטליהעד לפני מספר שנים לא רבות משקיעי נדל"ן רבים חששו להשקיע ברכישת נכסים הממוקמים מעבר לגבולותיה של המדינה בה הם גרים. אך בשנים האחרונות חל שינוי משמעותי בדבר. כיום משקיעי נדל"ן רבים מכל רחבי העולם משקיעים בנכסים כמעט ללא מגבלת מרחק, מה שמאפשר למשקיעים לבחון שווקים רבים מכל רחבי העולם ולבחור את הטובים והמתגמלים ביותר. אם גם אתם חושבים להתחיל להשקיע בענף הנדל"ן, הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע באחד היעדים החמים ביותר שמצליח למשוך משקיעים רבים מכל רחבי העולם – איטליה. נכיר מקרוב איטליה על כלל פרטיה, לרבות אירועים היסטוריים משמעותיים, מצבה הכלכלי בשנים האחרונות, מצב שוק הדיור במחוזותיה, אחוזי תשואה ממוצעים מהשכרת נכסים במדינה וכל היתרונות הגדולים בגינם איטליה מסומנת על ידי משקיעים רבים כאחד היעדים המבטיחים בכל רחבי העולם. אז רגע לפני שאתם מתפשרים על נכסים בגבולותיה של ישראל, חשוב שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות. 

 

מצבה הכלכלי של איטליה יציב – כלכלי חזקה המוכיחה את עמידותה בפני משברים 

תחילה חשוב לפתוח בהיכרות בסיסים עם איטליה. איטליה ממוקמת בחלקה הדרומי של יבשת אירופה ומכונה ארץ המגף, בשל צורתה המזכירה מגף. איטליה מוכרת לרבים בזכות מאכליה שהפכו אהובים בקרב מדינות רבות בכל רחבי העולם – פיצה, פסטה ועוד שלל בצקים. מצבה הכלכלי של איטליה בשנים האחרונות יציב למדי. משקיעים רבים מכל רחבי העולם בוחרים להגיע למחוזותיה של איטליה בשל מצבה הכלכלי שמוכיח איתנות אל מול קשיים רבים. לאחר שנים ארוכות של התמודדות לא פשוטה עם השלכות המשבר הכלכלי העולמי של 2008, כיום ניתן לומר בפה מלא כי איטליה צלחה את המשבר והצליחה לשקם את כלכלתה בצורה מרשימה למדי. אז אם גם אתם חושבים להתחיל להשקיע את כל חסכונותיכם בענף הנדל"ן, חשוב שתכירו את כל היתרונות הגדולים ביותר בגינם איטליה מוגדרת על ידי רבים כיעד אטרקטיבי במיוחד למטרות השקעה. 

היתרונות הגדולים ביותר שאיטליה מציעה לכל משקיעיה הם:

  • כלכלה יציבה המוכיחה איתנות אל מול קשיים רבים 

כלכלתה של איטליה מוכיחה את עצמה שוב ושוב ונחשבת לאחת הכלכלות היציבות בעולם. משקיעים רבים בוחרים להשקיע את כל כספם במדינות המוכיחות יציבות כלכלית והתמודדות מיטבית עם כל בעיה. נתונים אלה מבטיחים למשקיעים שגם במקרי קיצון, הממשל המקומי ידע להתמודד נכון ולהבטיח פגיעה מינימלית בשוק הדיור ובכספם של המשקיעים הזרים.

 

  • פיתוח מאסיבי בחלקה הדרומי של איטליה

חלקה הדרומי של איטליה עובר התפתחות משמעותית בשנים האחרונות וצפוי להמשיך להתפתח תוך השקעת משאבים רבים ולא מעט כסף גם בשנים הבאות. נתונים אלה מבטיחים לכלל המשקיעים בחלקה הדרומי של איטליה אפשרות השבחה משמעותית תוך זמן קצר. נכון לכתיבת שורות אלה, מחירי הדיור באזור דרומה של איטליה עדיין נמוכים משמעותית ממחירי הדיור בחלקה המרכזי. 

 

  • מחירים נוחים המגלמים פוטנציאל השבחה גדול – כ 250,000 יורו לדירה באזור הדרום וכ 500,000 יורו לדירה באזור המרכז

מחירי הדיור באיטליה נמוכים, מה שמבטיח למשקיעים בה יתרונות רבים. היתרונות הגדולים ביותר שנובעים ממחירי הדיור הנמוכים באיטליה נם:

 

  • אפשרות השקעה גם למשקיעים קטנים עם הון עצמי מוגבל – משקיעים קטנים יכולים להתחדש בנכס אטרקטיבי בפריים לוקיישן באיטליה, בעוד שבישראל הם ידרשו להתפשר על נכסים קטנים, ישנים ובאזורי פריפריה. 
  • פוטנציאל השבחה גדול – המחירים הנמוכים באיטליה (כ 250,000 יורו לדירה בחלקה הדרומי וכ 500,000 יורו במרכזה) מגלמים פוטנציאל השבחה גדול. בשונה ממדינות רבות בהן מחירי הדיור גבוהים ובשיא כל הזמנים, למחירי הדיור באיטליה יש עוד הרבה לאן לעלות. 
  • אחוזי תשואה גבוהים – מחירי דיור נמוכים מבטיחים אחוזי תשואה גבוהים מהשכרת הנכסים. משקיעים רבים בוחרים להשקיע במחוזותיה של איטליה במטרה ליהנות מאחוזי תשואה גבוהים הנעים בין 6% ל 9% בכל שנה.  

 

  • מדינה מתויירת ברוב עונות השנה

סיבה נוספת בגינה משקיעים רבים כיום בוחרים להשקיע במחוזותיה השטנים של איטליה היא התיירים הרבים שפוקדים את שטחה מידי שנה. מדוע התיירים הרבים מהווים יתרון עבור המשקיעים? מכמה סיבות מרכזיות, העיקריות שבהן הן:

 

  • גידול ביקושי דיור – התיירים הרבים שמגיעים לשטחה של איטליה בכל שנה מגדילים את הביקוש לדיור באזור. למרות שמרביתם עוזבים תוך מספר ימים בודדים, עדיין במהלך שהותם הם זקוקים לדיור, מה שמגדיל את הביקושים. הגדלת הביקושים מובילה לעליית מחירי הנכסים ולעליית מחירי השכירות בסביבת האזורים התיירותיים ביותר.  
  • אפשרות השכרת נכסים לתיירים – משקיעים רבים באיטליה בוחרים להציע את הנכסים שלהם להשכרה עבור תיירים לתקופות זמן קצרות. השכרה קצרת מועד לתיירים מאפשרת למשקיעים ליהנות מאחוזי תשואה גבוהים במיוחד – בין 10% ל 15% בכל שנה. 

 

  • מרחק של 3 וחצי שעות טיסה בלבד

חוששים להשקיע בנכסים הממוקמים הרחק ממקום המגורים שלכם? משקיעים ישראלים רבים בוחרים להשקיע דווקא באיטליה בשל הקרבה הגאוגרפית לישראל. תוך שלוש וחצי שעות טיסה בלבד ניתן להגיע למחוזותיה של איטליה ולבקר בנכס שלכם. 

 

  • אחוזי תשואה גבוהים מהשכרת נכסים 

היתרון האחרון שגורם לרבים לבחור באיטליה על פני שווקי דיור רבים בכל רחבי העולם הוא אחוזי התשואה הגבוהים שמתקבלים מהשכרת נכסים בכל חלקי המדינה. אחד מהכללים החשובים שאתם חייבים להכיר בתור משקיעי נדל"ן הוא הקשר בין עלות הנכס לבין אחוזי התשואה שמתקבלים מהשכרתו. ככל שמחיר הנכס גבוה יותר, כך אחוזי התשואה שיתקבלו מהשכרתו יהיו נמוכים יותר וכן להיפך, ככל שמחיר הנכס נמוך יותר, כך אחוזי התשואה שיתקבלו מהשכרתו יהיו גבוהים יותר. אחוזי התשואה שמתקבלים מהשכרת נכסים באיטליה עומדים על כ 6% עד 9% בכל שנה. 

 

רכישת בית באיטליה: הכירו את כל הקשיים והסיכונים שאתם חייבים להביא בחשבון טרם רכישת נכסים מעבר לים 

אם כלל היתרונות הללו גורמים גם לכם לרצות להשקיע ברחבי איטליה, חשוב שתכירו את כל הקשיים והסיכונים שאתם חייבים להביא בחשבון טרם הרכישה. משקיעי נדל"ן רבים מסתנוורים מאחוזי התשואה הגבוהים שניתן לקבל במדינות רבות מעבר לים, מה שגורם להם לרכוש נכסים בפזיזות וללא בדיקה מעמיקה אודות כלל הצרכים, התנאים והקשיים באותה מדינה. רכישות פזיזות עלולות להתברר כעסקאות מפסידות בגין תשלומים שונים שלא הובאו בחשבון מחוסר ידיעה לקיומם. לכן, לפני שאתם ממהרים לרכוש בית באיטליה, חשוב שתכירו את הדגשים הבאים:

 

  1. צורך בסיוע של מתווכים מקומיים.
  2. צורך בסיוע של אנשי מקצוע מקומיים – שיפוצניקים בעיקר. 
  3. צורך בסיוע של עורכי דין מקומיים. 
  4. היכרות נרחבת עם שיטת המיסוי באיטליה. 
  5. צורך בסיוע של חברות המעניקות שירותי טיפול בנכסים של משקיעים זרים. 

 

כלל הדגשים הללו יעלו לכם לא מעט כסף שאתם חייבים להביא בחשבון לפני שתבנו את כדאיות העסקה שלכם. משקיעים רבים שלא מביאים בחשבון את עלות התיווך, עורך הדין, המיסים השונים או התשלום לחברת ניהול מגלים בדיעבד שהעסקה שלהם היא עסקה מפסידה. 

רכישת בית באיטליה: כל הסיבות בגינן משקיעים רבים בוחרים לעזוב את גבולות ישראל 

אז למה לא להשקיע בישראל? משקיעים רבים חוששים להשקיע במדינות זרות ומוותרים על אחוזי תשואה גבוהים לטובת בטיחות ההשקעה. אך לפני שגם אתם מוותרים על כל היתרונות שאיטליה מציעה לכלל משקיעיה, חשוב שתכירו את מצב שוק הדיור המקומי. בשורות הבאות נגע בכל הסיבות המרכזיות בגינן משקיעים רבים מישראל עוזבים את גבולות המדינה לטובת השקעות מעבר לים. 

 

  • מחירי דיור בשיא כל הזמנים 

מחירי הדיור בישראל נמצאים בשיאי כל הזמנים לאחר למעלה מעשר שנים רצופות של עליות וכ 15% עלייה רק בשנה החולפת. נתונים אלה גורמים למשקיעים רבים לחשוב כי מחירי הדיור המקומיים מיצו את עצמם ופוטנציאל ההשבחה קטן בהשוואה למדינות רבות אחרות בכל רחבי העולם. מעבר לכך, המחירים הגבוהים פוגעים באפשרותם של המשקיעים הקטנים לרכוש נכסים אטרקטיביים באזורי ביקוש. המשקיעים הקטנים בישראל נאלצים להתפשר על דירות קטנות וישנות הממוקמות באזורי פריפריה. 

 

  • מיסים גבוהים 

סיבה נוספת לעזיבתם של משקיעי נדל"ן רבים היא המיסים הגבוהים בישראל. הממשלות בישראל שואפות לבלום את עליות המחירים במטרה לאפשר לכלל האזרחים לרכוש דירות מגורים. אחת האפשרויות הטובות ביותר לעשות זאת היא להוריד ביקושים שיובילו לבלימת המחירים. איך מורידים ביקושים? הופכים את הדיור בישראל להרבה פחות אטרקטיבי עבור המשקיעים. בעזרת העלאת מס הרכישה מ 5% ל 8% וכן ביטול האפשרות למשכן 50% משווי נכס קיים לטובת קבלת 50% מערכו לרכישת נכס נוסף. 

 

  • אחוזי תשואה נמוכים

המחירים הגבוהים משפיעים על אחוזי התשואה המתקבלים מהשכרת נכסים בישראל. נכון לכתיבת שורות אלה אחוזי התשואה המתקבלים מהשכרת נכסים בישראל נמוכים למדי ונעים בין 2.1% ל 4.5% לכל היותר.  

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!