תשואה על דירה להשקעה

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

כל מי שקנה דירה להשקעה, בשנים האחרונות יצא מנקודת ההנחה כי  הערך שלה יישמר על פני זמן. לכאורה זו הנחה סבירה ושמרנית, המאפשרת לו לקבל תשואה על דירה להשקעה באופן שוטף אשר בהשוואה לריבית שמתקבלת באפיקים סולידיים אחרים כיום, היא משמעותי ביותר. אז מהי תשואה על דירה, איך מחשבים אותה ואילו עוד גורמים יש לקחת בחשבון.

שמירה על הערך הקיים תשואה על דירה להשקעה

הנחה כי מחירי הדירות ישמרו על ערכם הריאלי לאורך שנים היא אכן הנחה סבירה. שהרי גם במצב של קיפאון בשוק או אפילו ירידות מחירים בשנים הקרובות, השקעה בנדל"ן היא  לרוב השקעה לשנים, מה שאומר כי על פני זמן הדירות שומרות לפחות על ערכם הריאלי. יתרה מכך, לרוב, הן משביחות מעבר למדד, ומצליחות לספק למשקיעים בהן תשואה ריאלית משמעותית.

תשואה על דירה להשקעה

אבל גם אם אתם מאותו סוג של משקיע שלא "מסתכל" על ערך הנכס, אלא מחפש את התשואה, הרי שעדיין בשנים האחרונות מדובר בתשואה מרשימה. לפי נתוני הלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה) התשואה הנגזרת מדירות של ארבעה או שלושה חדרים באזור המרכז היא של יותר מ- 3%. ואילו בדירות קטנות יותר, התשואה גבוה יותר.

אולם כשמחשבים תשואה על דירה להשקעה צריך להתייחס גם לפרמטרים אחרים. ראשית, במקרים רבים ישנן עלויות נוספות מעבר לעלות הרכישה עצמה, ומעבר לתשלום בגין הדירה עצמה, קחו בחשבון כי יש עלויות של עורך דין, שיפוץ הדירה, תיווך, מס רכישה ועוד. ואת כל ההוצאות האלו יש לגלם כחלק מהעלות הכוללת. בנוסף על רוב הדירות יש תשלומים שוטפים, ושלל הוצאות אחזקה שלרוב חלות על בעל הבית, ביטוח וכדומה. לכן את הסכום הזה כולו יש להוריד מדמי השכירות השוטפים, ורק אז תוכלו לחשב כמו שצריך את התשואה. נושא המימון הוא מהחשובים בכל הקשור לחישוב תשואה על דירה להשקעה ובעל שפעה ברורה על שנות החזר ההשקעה, וכמובן על התשואה נטו אותה אתם עתידים לקבל מהנכס. לכן כדאי לבחור בדירה שהתשואה מהשכרתה גבוהה מעלות המימון.

מתי מחשבים תשואה

את חישוב תשואה על דירה להשקעה נדלן להשקעה חשוב מאוד לעשות כבר בשלב הראשון, רגע לפני רכישת הנכס להשקעה, אבל חשוב להבין שלא תוכלו להתחשב במחירי העלות על פני שנים לאחר מכן, מה זה אומר? נניח שאחרי 5 שנים השכירות מסתכמת בתשואה שעלתה משמעותית, אולם עדייןהתשואה הזו מתייחסת לעלות של הנכס,אולם אם ערך הנכס עלה. הרי שהתשואה נטו האפקטיבית תהיה נמוכה יותר. למרות העובדה כי ביחס לעלות, הרווח והתשואה נהדרים, אבל חשוב שתפנימו כי הדבר קרה בזכות עליית ערך הנכס, וכי התשואה האמיתית מבחינה כלכלית היא למעשה עלות השכירות בניכוי ההוצאות החודשיות חלקי שווי הנכס, וזהו חישוב תקף בכל נקודת זמן.

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

פרויקטים חמים נוספים

מידע שימושי למשקיעים

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!