בועת נדל"ן חמורה – לאחר שנים ארוכות של עליות בנות מאות אחוזים, מחירי הדיור בישראל בועתיים?

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

אנשים רבים כיום חוששים להשקיע את מיטב חסכונותינם בענף הנדל"ן בטענה כי קיימת בועת נדל"ן חמורה בישראל. מחירי הדיור בישראל זינקו במאות אחוזים במהלך העשורים האחרוניםהאם מחירי הדיור בישראל אכן בועתיים וישנה בעיה חמורה של בועת נדל"ן בארץ? וכיום נמצאים בשיאי כל הזמנים. אך האם הזינוק במחירים מעיד על בועת נדל"ן חמורה בישראל? לא בהכרח. אם גם אתם חושבים להתחיל להשקיע את כל חסכונותיכם בענף הנדל"ן בישראל אך חוששים להיכנס לתחום במחירי שיא כל הזמנים ולאחר עליות בנות מאות אחוזים בעשור האחרון, הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות ננסה להבין מהי הסיבה המרכזית בגינה מחירי הדיור בישראל זינקו, האם המחירים עומדים פסע לפני שינוי מגמה ותחילתה של תקופת ירידות מחירים ומהי החלופה המרכזית להשקעות נדל"ן בישראל. גם אך מעולם לא חשבתם להשקיע בענף הנדל"ן, מומלץ להמשיך לקרוא את השורות הבאות שיוכלו לחסוך לכם אלפי שקלים מידי שנה.

כל מה שחשוב שתכירו על האינפלציה הגבוהה בישראל ושחיקת הכספים שיושבים בתוכניות חיסכון שונותנשאלת השאלה לגבי מחירי הדיור הבועתיים בישראל- אנשים רבים סבורים כי מחירי הדיור מנופחים ללא כל הצדקה

נתחיל מהחלופה המרכזית של השקעות נדל"ן בישראל – תוכניות חיסכון בנקאיות. תוכניות חיסכון בנקאיות מעניקות לרבים אפיק חיסכון סולידי ונטול כל סיכון. אנשים רבים שחוששים לרכוש נדל"ן במחירי שיא כל הזמנים או סבורים שהמחירים בועתיים, בוחרים לשכן את כל חסכונותיהם בתוכניות חיסכון ללא סיכון. אך האם התוכניות הללו באמת שומרות על ערך הכסף? התשובה היא ממש לא. הבנקים לא טורחים להסביר ללקוחותיהם שהאינפלציה הממוצעת בישראל עומדת על כ 2% מידי שנה, גבוה הרבה יותר מהריבית החיובית המוענקת לבוחרים בתוכניות החיסכון השונות. האינפלציה שוחקת את כוח הקנייה של הכסף, מה שאומר שתוכניות החיסכון הבטוחות שהבנקים מציעים, מבטיחות הפסדים לכל הבוחרים בהם.

כך נדע האם המחירים אכן בועתיים

ומה לגבי מחירי הדיור הבועתיים בישראל? אנשים רבים סבורים כי מחירי הדיור מנופחים ללא כל הצדקה. במטרה לבחון האם המחירים אכן בועתיים וצפויים להתפוצץ בשנים הקרובות, חשובבועת הנדל"ן בישראל -כל עוד הביקוש גבוה מההיצע, המחירים עולים וכך גם להיפך להכיר את הגורמים המרכזיים המשפיעים על תנועות מחירי הדיור בישראל.

הגורמים המשפיעים על תנועות מחירי הדיור בישראל הם:

  • ביקוש – הביקוש לדיור נגזר ממשתנים רבים. המרכזיים שבהם: הגירה חיובית, ריבוי טבעי, כמות גבוהה של גירושים וכמובן לא מעט משקיעים.
  • היצע – ההיצע בישראל נגזר ממשתנה אחד מרכזי והוא קצב התחלות הבנייה החדשות.

כל עוד הביקוש גבוה מההיצע, המחירים עולים וכך גם להיפך. בדיקה מקצועית של אנשי מקצוע מיומנים בתחום מעלה תמונה ברורה – הביקוש לדיור בישראל גבוה משמעותית מההיצע שיש למדינה להציע. במילים אחרות, לא רק שהמחירים אינם בועתיים, אלא הם צפויים להמשיך במגמת העלייה כל עוד מאזן הכוחות בין הביקוש להיצע ישאר בעינו.

מאזן הכוחות בין הביקוש להיצע ברור – הביקוש גבוה מההיצע הקיים ולא נראה שזה עומד להשתנות בקרוב!

אם הינכם סבורים שקיימת בישראל בועת נדל"ן חמורה, היכרות עם הנתונים בשטח תאפשר לכם להבין כי לטענות הללו אין בסיס

קבלנים ויזמים רבים המופקדים על קצב התחלות הבנייה החדשות (מה שיכול להביא לשינוי במאזן הכוחות בין הביקוש להיצע), טוענים כי האישורים הרבים שצריכים לקבל עד לאישור הסופי לרדת לשטח ולהתחיל לבנות לוקחים שנים ארוכות. בירוקרטיה סבוכה מסורבלת גורמת לקצב התחלות הבנייה לפגוע בהיצע העתידי, מה שאומר כי השינוי לא נראה באופק. מנגד, קצב גידול הביקושים לא ממתין לאישורי הבנייה, מה שאומר שהפער בין השניים הולך וגדל מידי שנה. אז אם גם אתם מתמודדים עם הטענה כי קיימת בישראל בועת נדל"ן חמורה, היכרות עם הנתונים בשטח תאפשר לכם להבין כי לטענות הללו אין בסיס איתן להישען עליו. בדיקת הנתונים מוכיחה כי הביקוש גבוה מההיצע, מה שמעיד על מגמת עלייה שלא צפויה להשתנות בעתיד הקרוב.

 

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

פרויקטים חמים נוספים

מידע שימושי למשקיעים

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!