הפיכת חדר לממד והיתרונות הטמונים בכך

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

הפיכת חדר לממד, משמע פרויקט שיתרום לכם הן ברמה הביטחונית והן בהיבטים אחרים. רגע לפני שאתם מזמינים קבלן בניית ממדים, ריכזנו עבורכם כמה דגשים שאנחנו ממליצים להביא בחשבון – קראו כאן למידע בנושא הפיכת חדרים לממדים.

 

כיצד הופכים את החדר לממ"ד?

כאשר מדובר על הפיכת החדר לחדר ממ"ד תקני, קודם כל צריך לדבר על סוג הבנייה וכן על סוגי השלבים הכרוכים בתהליך הבנייה הזה. אם אתם מתגוררים בדירת מגורים בניית ממד בבניין משותף, השלב הראשון שלכם יהיה להעלות את הרעיון בישיבת ועד הבית. בשלב זה יהיה עליכם לקבל הסכמה של 60% מהדיירים עבור הפיכת חדרים לממדים. לאחר שמקבלים הסכמה של 60% מהדיירים, אפשר לפעול לטובת מציאת קבלן ממדים, מהנדס בניין וכן הוצאת ההיתרים ואישורי הבנייה הנדרשים לפרויקט. בשלבים הבאים לפרויקט, יידרש עליכם להציג את כלל האישורים המעידים על כך שבניית הממד מתוכננת על פי הנחיות פיקוד העורף.

 

מהם היתרונות של הפיכת חדר לממ"ד?

אם אתם מתעניינים לגבי הפיכת חדר לממ"ד, היתרון הברור הוא היתרון של הגנה מפני טילים, התקפה כימית ומתקפה ביולוגית. אבל, הפיכת חדר לממד כוללת עוד כמה יתרונות חשובים:

  1. חיזוק נגד רעידות אדמה: מדינת ישראל נמצאת על השבר הסורי אפריקאי, וככזאת, אנו צפויים לרעידות אדמה וכבר חווינו כאלו. לכן, חדרי הממ"ד בנויים מספיק חזק כדי להגן מפני אלו.
  2. שווי הנכס: כאשר מוסיפים ממ"ד או הופכים חדר קיים לממ"ד, אוטומטית עולה השווי של הנכס בשוק. מעבר לזה שיהיה לכם חדר מוגן, יהיה לכם חדר נוסף בבית שיכול לשמש לכל המטרות.
  3. שקט נפשי: כאשר יש לכם חדר ממ"ד בבית, אתם אוטומטית הרבה יותר רגועים בידיעה שאם חלילה משהו יקרה, יהיה לכם מענה לכך במיידי.

 

מהן תקנות פיקוד העורף לממ"ד תקני?

על פי הנחיות פיקוד העורף, ישנם כמה פקטורים אשר משליכים על היעילות של הממ"ד, לרבות פקטור סינון האוויר, עובי הקירות והתקרה, סוג הדלת של הממ"ד ועוד. לגבי העובי של הקירות, אלו צריכים להיות בעובי של 25 ס"מ לפחות (30 – 40 ס"מ ביישובים בקו העימות). כמו כן, הנחיות פיקוד העורף קובעות כי גודל הממ"ד יהיה לפחות 9 מ"ר, ושדלת הממד תהיה דלת מסוג הדף רסיסים. מעבר לתקנות שציינו כאן, חשוב לציין שהנחיות פיקוד העורף כוללות דרישות לתשתיות ואינסטלציה, חשמל, מיזוג אוויר, מערכת סינון אוויר ועוד.

 

כמה עולה להפוך חדר לממ"ד תקני?

רוצים לבנות ממד? אבל לא בטוחים באילו עלויות הפרויקט יסתכם? ובכן, חברת חדר בטוח SafeRoom מציעה מגוון רחב של מחירים לבניית ממדים שנעים בין כ-100,000 – 150,000 ₪, אבל במקרים רבים המחירים יהיו גבוהים אפילו יותר בשל העלויות הנלוות. אנו מדברים על עלויות נלוות כמו תשתיות וצנרת, עיצוב חדר ממ"ד, אבזור ממדים על סוגיו ועוד. כאשר אתם מחפשים לבנות ממד, תתייחסו לפרויקט כמו שאתם מתייחסים לרכישה של כל מוצר אחר. תערכו סקר שוק, השוואת מחירים בין קבלנים וכל מה שאתם צריכים כדי להוזיל עלויות מבלי לפגוע באיכות הבנייה. באופן הזה, תוכלו לפעמים להוזיל את העלויות גם בעשרות אלפי שקלים, ככה ששווה לנסות את הכוח הצרכני שלכם.

 

לסיכום, כיצד למצוא קבלן בניית חדרי ממ"ד? – 2 טיפים חשובים

כאשר אתם מחפשים קבלן בנייה או הפיכת חדר לממ"ד, חשוב לבדוק את הדברים הבאים:

  • ניסיון: ודאו שקבלן יש ניסיון בבניית ממ"דים, אבל ליתר דיוק, ודאו כי הקבלן מכירים את ההנחיות בעיר המגורים הספציפית שלכם.
  • רישיון והסמכות: ודאו תמיד שהקבלן בעל רישיון עבודה שאינו מוקפא, מה שניתן לבדוק דרך פנקס הקבלנים בישראל (בדיקת אונליין).

לסיכום, היו קפדניים בבחירתכם. בניית ממ"ד היא השקעה חשובה, לכן חשוב לבחור קבלן אמין ומקצועי. לכן, קבלו הצעות מחיר מכמה קבלנים. השוואת מחירים היא דרך טובה למצוא את העסקה הטובה ביותר.

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!