איך להפוך לממציא /ממציאה?

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

במבט ראשון ממציא עשוי להיראות כמו עיסוק מעורפל וחמקמק, השמור למוחות המבריקים בהיסטוריה. עם זאת, כל מי שיש לו מעט יצירתיות וסקרנות והמון נחישות יכול להפוך לאחד כזה. מתומס אדיסון ועד מארי קירי, ההיסטוריה עוצבה על ידי אנשים בעלי חזון שהעזו להטיל ספק בסטטוס קוו ולהביא רעיונות חדשים לחיים. כעת, בעידן המהפכות הדיגיטליות, דלתות ההמצאה פתוחות לרווחה לכל.

 

במאמר זה נציג כמה מהעקרונות והצעדים המרכזיים בדרך להפוך לממציא.

עקרונות וצעדים מרכזיים בדרך להפוך לממציא

  1. 1. טיפוח סקרנות

"הדבר החשוב הוא לא להפסיק לשאול" (אלברט איינשטיין)

 

אמצו הלך רוח של סקרנות ולימוד תמידיים. נסו כל הזמן להבין את העולם שסביבכם על כל מרכיביו, רבדיו והתהליכים המתרחשים בו ומניעים אותו. השתדלו לשאול שאלות את עצמכם ואת הסובבים אתכם. התמקדו במיוחד בבעיות, אתגרים וקשיים, שכן אלה מכילים בתוכם פעמים רבות את הזרעים לצמיחה של פתרונות חדשניים.

 

בכל פעם שעולה במוחכם רעיון, אל תפטרו אותו בלא כלום. גשו לאינטרנט ובצעו חיפוש ראשוני ובמידת הצורך המשיכו לחיפושים מקצועיים.

 

  1. 2. מחשבה תמידית וסיעור מוחות

"יצירתיות היא אינטליגנציה שנהנית" (אלברט איינשטיין)

 

שחררו את הדמיון ותנו לו לזרום בחופשיות, ללא עכבות או אילוצים. צרו כמה שיותר רעיונות, לא משנה כמה הם נראים מוזרים, לא רציונליים ואפילו הזויים. קיימו מפגשי סיעור מוחות עם חברים, משפחה או עמיתים כדי לקבל נקודות מבט חדשות, לחדד את הרעיונות ולמצוא נקודות תורפה ויתרונות.

 

  1. 3. זיהוי צורך, חיפוש פטנטים ומחקר שוק

"הדרך הטובה ביותר לחזות את העתיד היא ליצור אותו." (פיטר דרוקר)

 

ממציאים רבים מתחילים לעתים קרובות בזיהוי בעיה או צורך לא מסופק בתחום העניין שלהם. כפי שיעץ הוגה הדעות ואבי תורת הניהול המודרנית, היהודי אמריקני, פיטר דרוקר, יצירת העתיד מתחילה בזיהוי הפערים והאתגרים בהווה. על ידי טיפול בבעיות בעולם האמיתי, תוכלו לסלול את הדרך להמצאות משמעותיות שיכולות לחולל מהפכה במגוון תחומים, סקטורים ותעשיות.

 

במידת הצורך, בצעו מחקרים, חיפוש פטנטים באופן עצמאי או דרך גורמים מקצועיים כגון מחקרי שוק, סקירות פטנטים מסוג מצב הידיעות בתחום וכד'.

 

  1. 4. בנו אב טיפוס או הוכחת קונספט

"רעיון שאינו משולב עם פעולה לעולם לא יהיה גדול יותר מתא המוח שהוא תפס." (ארנולד ה. גלסו)

 

נסו לבנות אב טיפוס מוחשי או הוכחת קונספט. גישה מעשית זו תעזור לכם לבדוק, לחזור ולשפר את המצאתכם. בעולם של היום קיימים אינספור כלים דיגיטליים חינמיים, טכנולוגיות כמו מדפסות תלת מימד ושירותים כמו מעבדות מייקרים שיסייעו לכם בתהליך.

 

  1. 5. מחקר לימוד וחיפוש

"אם ראיתי יותר, זה מפני שעמדתי על כתפי ענקים." (אייזק ניוטון)

 

למדו ההצלחות והכישלונות של ממציאים אחרים כדי לחדד את הרעיון שלכם. כל החידושים בימינו מתבססים על הידע של אלה שבאו לפנינו. לפני שאתם מתקדמים לשלבים מעשיים המצריכים עוד משאבים של זמן וכסף דאגו לצלול עמוק לתוך הפתרונות והפטנטים הקיימים כדי להבטיח שהרעיונות שלכם מקוריים, חדשניים וייחודיים. לאחר שאתם מסיימים תחקיר עצמאי, הקפידו לבצע חיפוש פטנטים רלוונטיים בעזרת גורמים מקצועיים המתמחים בחיפושי פטנטים.

 

  1. 6. וודאו כי ההמצאה שלכם מוגנת בצורה הטובה ביותר

"פטנט הוא כלי שהופך רעיון לא מוחשי לנכס בעל ערך"

 

אם ההמצאה שלכם חדשה ויש לה פוטנציאל שוק השיגו הגנה עליה באמצעות זכויות קניין רוחני כגון פטנטים .

הגנת קניין רוחני חזקה, לא רק תסייע לכם למסחר את הפטנט בעתיד, אלא גם מהווה נכס כלכלי בפני עצמו. כמו בכל דבר בחיים, אין ארוחות חינם. כדי להגן בצורה טובה על המצאה יש לרשום מספר פטנטים במספר מדינות יעד. עלות רישום של פטנט בודד במדינה אחת מגיעה לעשרות אלפי שקלים. הגנה חזקה במספר שווקים בינלאומיים יכולה להגיע למאות אלפי שקלים ויותר. משום כך רצוי לא להיכנס לתהליך הארוך והיקר של רישום פטנט ללא אסטרטגיית קניין רוחני בסיסית הנשענת על חיפושי פטנטים. חיפושים מתאימים בשלב הנכון חיוניים למציאת הדרך המתאימה ביותר עבורכם, בהתחשב ביעדים אליהם את שואפים להגיע ובמשאבים העומדים לרשותכם.

 

  1. 7. חפשו משוב, תמיכה ושיתופי פעולה

"הבעיה הגדולה ביותר בתקשורת היא האשליה שהיא התרחשה." (ג'ורג' ברנרד שו)

 

לאחר שדאגתם להגן על הרעיון שלכם, שתפו את ההמצאה עם אחרים וקבלו משוב בונה. תקשורת שגויה יכולה להוות מחסום משמעותי להתקדמות. חיפוש משוב מנקודות מבט מגוונות יכול לשפוך אור על שיפורים פוטנציאליים ולעזור לכם. אמצו דיאלוג פתוח כדי לגשר על הפער בין המצאה לשלמות.

 

הצטרפו לקהילות ממציאים, השתתפו בסדנאות וצרו קשר עם אנשים בעלי דעות דומות. הקיפו את עצמכם ברשת של אנשים תומכים שחולקים את התשוקה שלכם לחדשנות. ביחד, תוכלו לפתוח אפשרויות חדשות ולנצל הזדמנויות מרגשות.

 

  1. 8. ללמוד כיצד להשתמש בכישלון

"לא נכשלתי. הרגע מצאתי 10,000 דרכים שלא יעבדו" (תומאס אדיסון)

 

המצאה כרוכה לרוב בניסוי וטעייה. התייחסו לכל כישלון כאבן דרך להצלחה, למדו מכשלונות והשתמשו בהם כדי לשפר את המצאתכם. עם כל כישלון, אתם לומדים יותר, הופכים מיומנים יותר ומשיגים ניסיון ותובנות חשובות שמקדמות אתכם לעבר ההצלחה.

 

ידע הוא כוח – החשיבות של חיפושי פטנטים

כפי שניתן לראות, נקודה השבה וחוזרת לאורך כל תהליך ההמצאה, הוא לימוד תמידי באמצעות מחקר וחיפוש עצמאיים ומקצועיים. אחד השלבים הקריטיים המסייע למקד אתכם ולמנוע השלכת זמן וכסף יקר לשווא היא חיפוש פטנטים מקצועיים בעזרת חברה המתמחה בתחום.

 

חברות חיפוש פטנטים מעסיקות מידענים מנוסים הבקיאים בניווט במאגרי פטנטים ובמאגרים אחרים של מידע טכני. יש להם את הכישורים לבצע חיפושים מקיפים שיכולים לחשוף פרסומים קודמים העלולים למנוע רישום פטנט או שימוש מסחרי בה. לביצוע חיפוש פטנט באמצעות חברת חיפוש יש מספר יתרונות:

  • כיסוי מקיף – לחברות חיפוש פטנטים יש גישה למאגרי מידע ומשאבים רבים שאינם עומדים לרשות הממציא הבודד. יכולת החיפוש הנרחבת שלהם מגדילה את הסיכוי לזהות כל פרסום קודם רלוונטי.
  • חיסכון בזמן ובמאמץ – חיפושי פטנטים עשויים להיות גוזלים זמן ומורכבים. באמצעות מיקור חוץ של החיפוש לחברה מקצועית, תוכלו להתמקד בחידוד ההמצאה שלכם תוך השארת תהליך החיפוש המדוקדק למומחים.
  • חיסכון כספי – מרבית בקשות הפטנט נדחות בשל עקרונות כמו היעדר חדשנות והתקדמות המצאתית. ממציאים רבים ממהרים להוציא עשרות ולעתים מאות אלפי ש"ח על עריכת והגשת מספר פטנטים ובניית אבות טיפוס, רק כדי לגלות שהבקשה נדחית על בסיס פרסומים שחיפוש מקצועי היה מגלה מראש.
  • הפחת סיכונים משפטיים – הבנת תמונת המצב בתחום הפטנטים היא חיונית כדי להימנע מהפרה של זכויות קניין רוחני של אחרים. חיפוש חופש פעולה מקצועי, לדוגמה, מפחית את הסיכון למחלוקות משפטיות יקרות בעתיד.
  • מיקוד וחיזוק בקשת הפטנט והגדלת הסיכוי לקבלתה – חמושים בידע על פטנטים ופרסומים קיימים, תוכלו לנסח בקשת פטנט חזקה יותר ולהגדיל את הסיכויים לקבל פטנט מקיף ומיטבי.

צרו קשר עוד היום עם המומחים שלנו בניוטון חיפוש פטנטים לכל שאלה ובקשה:

אתר: www.new-tone.co.il

טלפון: 09-7401930

מייל:  [email protected]

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

פרויקטים חמים נוספים

מידע שימושי למשקיעים

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!