קרנות מחקות מדד – המדריך למשקיע המתחיל

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

אין זה סוד כי השקעות בשוק ההון מתאימות גם למשקיעים מתחילים, הן מבחינת הידע הפיננסי והן מבחינת סכומי ההשקעה. כמשקיעים מתחילים, כדאי להכיר מבין מגוון המושגים הפיננסיים ומכשירי ההשקעה הקיימים בשוק ההון – מהן קרנות מחקות מדד, ומדוע הן הפכו לכל כך פופולאריות בתיקי השקעות בשנים האחרונות

 

מהן קרנות מחקות מדד?

השקעות בשוק ההון מתאפשרות באמצעות מגוון מכשירי השקעה – מניות, אג"ח, קרנות נאמנות מסוגים שונים ועוד. אחד ממכשירי ההשקעה הנפוצים ביותר הן קרנות נאמנות מחקות מדד, אשר הפכו בשנים האחרונות לפופולאריות במיוחד בתיקי ההשקעות. לפני שנצלול אל  הדיון בשאלת הפופולאריות של קרנות נאמנות מחקות מדד, כדאי שנבין במה בדיוק מדובר.

קרנות נאמנות מחקות מדד הן סוג של קרנות נאמנות (השקעה משותפת בניירות ערך, הנבחרים על פי קריטריונים מסוימים ומנוהלים על ידי מנהל הקרן) שמטרתן היא להגיע לתשואות בשיעור דומה ככל האפשר לתשואות של מדדי מניות או אג"ח מסוג מסוים, וזאת באמצעות היצמדות לשינויים במדד הנעקב.

 

כיצד ניתן לחקות מדד מניות?

התחקות אחר מדדי מניות באופן יום-יומי ובדיוק רב, היא משימה כמעט בלתי אפשרית. משום כך, מנהלי הקרנות מחקות המדד פועלים בדרכים ובשיטות שונות בכדי להשיג את התשואה הקרובה ביותר למדד הנעקב. הטכניקות והטקטיקות השונות בהן נוקטים מנהלי הקרנות משתנות בין קרן מחקה אחת לשנייה, ויכולות גם להשתנות באופן פנימי במהלך השנים, כאשר אחת הדרכים הבולטות בניסיון לעקוב אחר מדד מסוים בצורה אופטימלית היא באמצעות רכישת מספר ניירות ערך בעלי המשקל הגבוה ביותר במדד.

 

מהן הקרנות מחקות המדד הפופולאריות ביותר?

בין קרנות המדד המחקות הפופולאריות והנפוצות ביותר ניתן למצוא קרנות מחקות S&P 500 – אשר עוקבות אחר השינויים במדד 500 S&P המפורסם, הכולל תחתיו את שווי המניות של 500 חברות מובילות הנסחרות בארה"ב. קרן נוספת היא קרן מחקה תל אביב 125, העוקבת אחר השינויים במדד המניות תל אביב 125, הכולל תחתיו את שווי המניות של 125 החברות המובילות בישראל.

 

מה ההבדל בין קרן סל וקרן מחקה מדד?

מכשיר פיננסי נוסף הפועל בשיטת המעקב אחר מדדים מסוימים הוא קרן סל. ההבדל המרכזי בין שני המכשירים הפיננסיים הללו הוא, שקרנות סל נסחרות בבורסה בדומה למניות, כך שניתן לרכוש ולמכור אותן במהלך יום המסחר. לעומת זאת, את הקרנות מחקות המדד ניתן לרכוש פעם אחת במהלך יום המסחר, בהתאם לשער הנעילה של הקרן ובדומה לקרנות נאמנות "רגילות".

 

איך רוכשים קרנות מחקות מדד?

במידה ואתם משקיעים באופן עצמאי, תוכלו לרכוש את הקרנות מחקות המדד דרך הברוקר דרכו אתם סוחרים או באמצעות הבנק בו אתם מנהלים את תיק ההשקעות שלכם. במידה ובחרתם באפשרות של תיק מנוהל בבית השקעות מקצועי, הרי שתוכלו להיוועץ במנהל התיק שלכם, שיכוון אתכם אל קרנות מחקות המדד המתאימות ביותר לפרופיל ההשקעות שלכם ושל תיק ההשקעות שלכם, ויבצע עבורכם את רכישת הקרן המחקה שנבחרה.

 

ממה נובעת הפופולאריות הרבה של הקרנות מחקות המדד?

קרנות מחקות מדד הפכו למכשיר השקעה נפוץ ופופולארי במיוחד בשנים האחרונות מאחר ווזאת אחת הדרכים הקלות להשקיע במדדים שונים כאשר יש מבחר הולך וגדל של מדדים בהם משקיעות הקרנות הללו. השקעה במדד חוסכת מהמשקיע את הצורך להכיר את המניות או האג"ח המרכיבים את המדד ומאפשרת להשקיע בכולם בפעולה אחת.

פרמטר נוסף שתורם לפופולאריות הרבה של הקרנות מחקות המדד הוא היותן אפיק השקעה פאסיבי המאפשר פיזור רחב של ההשקעה ובכך להקטין את הסיכון הקיים במספר קטן של מניות או אג"ח, ולהימנע מהתעסקות שוטפת ומעקב יום-יומי. 

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!