טיפים מנצחים להתנהלות פיננסית נבונה

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

התנהלות כלכלית נכונה הינה חיונית להשגת יציבות פיננסית, ביטחון כלכלי והשגת יעדים ארוכי טווח.
החדשות הטובות הן שבכדי להתנהל נכון יותר מהבחינה הפיננסית, לא צריך תואר בתחום של לימודי כלכלה וגם אין צורך להשקיע מאמצים גדולים או ויתורים כואבים.
בכדי להשיג את המטרה ניתן פשוט ליישם מספר טיפים פשוטים, אך עם הרבה כוח ופוטנציאל לניהול  הכספים בחוכמה:

 

טיפ 1 – הגדירו תקציב

יש לקבוע תקציב חודשי, אשר יאפשר לנהל מעקב ולמעשה להשיג סוג של שליטה בהכנסות ובהוצאות. יש להגדיר את ההכנסה החודשית, להכין רשימה של ההוצאות החודשיות ולהקצות כספים בהתאם.
הגדרה זו יכולה לסייע בכל מה שקשור לתיעדוף של הוצאות חיוניות, לזיהוי של אפשרויות פוטנציאליות לחיסכון ולהבטיח שתחיו במסגרת ובהתאם לאמצעים שלכם – מה שימנע מצבים של מינוס בבנק והתמודדות עם חובות.

 

טיפ 2 – בדקו אפשרות לחסכונות והשקעה

כדאי לנסות ולסגל הרגל של חסכון כסף באופן קבוע. יש משפט שאומר שצריך לשמור "גרוש לבן ליום שחור" כלומר, לחסוך אחוז מסוים מההכנסה החודשית ולשמור אותו למקרי חירום, צרכים עתידיים וכמובן, גם לזמן פרישה. כדאי לשקול את האפשרות לפתוח חשבון חיסכון נפרד ולהקצות עבורו סכום כסף קבוע בכל חודש. בנוסף, מומלץ גם לבדוק אפשרויות השקעה כגון מניות, אג"ח, קרנות נאמנות או נדל"ן – זאת בכדי להבטיח שהכסף לא רק ישכב בבנק אלא גם "יעבוד" ואולי גם יגדל.

טיפ 3 – נסו לצמצם חובות

אם יש לכם חובות המטרה היא כמובן לצמצם אותם ולנהל אותם ביעילות. ניתן לעשות זאת על ידי תיעדוף תחילה של תשלום חובות בריבית גבוהה – כגון חוב בכרטיס אשראי. מומלץ גם לבחון ולשקול את האפשרות לאחד חובות או לנהל משא ומתן על שיעורי ריבית נמוכים יותר (במידת האפשר). השתמשו באשראי בצורה אחראית ונסו לעשות הכול על מנת להימנע מהלוואות מוגזמות כדי לשמור על מצב פיננסי חיובי.

 

טיפ 4 – קבעו יעדים פיננסיים

קבעו יעדים פיננסיים לטווח קצר, בינוני ולטווח ארוך. נסו להגדיר לעצמכם מה אתם רוצים להשיג בכל מה שקשור להיבט הכלכלי: לדוגמא, האם יש לכם שאיפה לקנות בית, לחסוך לטובת לימודים שלכם או של הילדים, לפתוח עסק או להנות מפרישה נוחה. הציבו יעדים ספציפיים, קבעו ציר זמן ופתחו תוכנית לעבודה אשר תאפשר לכם להשיג אותם. יש לעקוב אחרי ההתקדמות שלכם באופן קבוע ולבצע התאמות ושינויים שונים לפי הצורך.

טיפ 5 – נסו לסגל הרגלי התנהלות חכמים

שימו לב להרגלי ההוצאות העכשוויים שלכם ושאפו לעשות בחירות מודעות. כמו להבדיל בין צרכים לרצונות. לפני שאתם מבצעים רכישה מכל סוג ובכל סדר גודל, שאלו את עצמכם האם אותה הרכישה אכן תואמת את היעדים הפיננסיים שלכם והאם היא תספק ערך לטווח ארוך. ערכו השוואה, חפשו עסקאות משתלמות, מבצעים והנחות ובמידת הצורך, גם שקלו לקנות פריטים יד שנייה.

 

טיפ 6 – נסו לצבור ידע פיננסי

ידע הוא תמיד כוח ואם יהיה ברשותכם ידע פיננסי, תוכלו ליישם אותו גם בחיים היומיים שלכם. למדו את עצמכם על מימון אישי. נסו לעקוב אחרי ידיעות פיננסיות, לקרוא ספרים בתחום, לעקוב אחרי אתרים או בלוגים פיננסיים נחשבים, ואף לשקול את האפשרות לקחת קורסים או להשתתף בסדנאות. הבנת מושגים פיננסיים כמו תקציב, השקעות ותכנון פרישה יאפשרו לכם לקבל החלטות מושכלות ולהשתלט בצורה טובה יותר על עתידכם הפיננסי.

לסיכום, יישום של טיפים אלו יאפשרו לכם להתנהל פיננסית בצורה חכמה – להוציא פחות כסף ובמידת הצורך גם לחסוך כסף – וכידוע, חסכונות יכולים להתגלות כחשובים ומשמעותיים במיוחד בעתיד..

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

פרויקטים חמים נוספים

מידע שימושי למשקיעים

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!