השקעות נדל"ן בהודו – המדריך השלם שיעשה לכם סדר בכל מסלולי ההשקעה הקיימים בהודו

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

משקיעי נדל"ן רבים מכל רחבי העולם בוחרים להשקיע את מיטב כספם בהשקעות נדל"ן בהודו. למה דווקא בהודו והאם אפשרות זו צריכה לעניין גם משקיעים מישראל? בשורות הבאות נעסוק בכל הסיבות המרכזיות בגינן משקיעי נדל"ן רבים מסמנים את הודו כיעד האטרקטיבי הבא ונסביר מדוע משקיעים רבים מישראל בוחרים בשנים האחרונות להרחיק עם השקעות נדל"ן מעבר לים. ראשית, חשוב לפתוח ולומר כי מחירי הדיור בישראל נמצאים בשיאי כל הזמנים לאחר עליות חסרות רסן של למעלה משני עשורים כמעט רצופים. עליות המחירים גרמו לכך שמשקיעים רבים בוחרים למשוך את כספי השקעתם ולהעביר אותם למדינות רבות מכל רחבי העולם שעדיין לא עשו את הזינוק של ישראל בעשורים האחרונים.

מעבר לכך, מחירי דיור יקרים משפיעים באופן ישיר על גובה התשואה שתתקבל מהשכרת הדירה. כלל אצבע חשוב בעזרתו כל משקיעי הנדל"ן הגדולים ביותר בוחרים את נכסי ההשקעה שלהם הוא: ככל שמחיר הדירה גבוה יותר, כל אחוזי התשואה השנתיים המתקבלים מהשכרתה נמוכים יותר. כלל זה תקף גם על הצד השני, ככל שמחיר הדירה נמוך יותר, כך אחוזי התשואה השנתיים המתקבלים מהשכרתה גבוהים יותר. כלל זה לבדו מסביר היטב מדוע משקיעים ישראלים רבים בוחרים להעביר את כל השקעותיהם אל מעבר לים.

בריחת המשקיעים מישראל – זאת הסיבה בגינה משקיעים רבים מעדיפים להשקיע את כספם מעבר לים

מחירי הדיור בישראל מקשים על המשקיעים לאתר עסקאות כדאיות שיניבו אחוזי תשואה סבירים בלבד. ישנם אזורים רבים בישראל,האם כדאי להשקיע בנדל"ן בהודו אזורי הביקוש הגדולים במרכז הארץ שם דירות המגורים יקרות במיוחד שהמשקיע בהם יקבל אחוזי תשואה נמוכים הנעים בין 2.2% ועד 3.4% לכל היותר. בין כלל הערים הללו ניתן למנות את תל אביב, רמת גן, גבעתיים, פתח תקווה, קריית אונו, גבעת שמואל ועוד. מחירי הדיור בכלל הערים הללו טיפסו במאות אחוזים בשנים האחרונות מה שהפך אותן ללא כדאיות להשקעה. אך חשוב להדגיש שגם באזורי פריפריה בהם רמות הביקוש נמוכות משמעותית, אחוזי התשואה המתקבלים על דירת מגורים נעים בין 3.5% ועד 5% מידי שנה. איך דווקא באזורי פריפריה התשואה גבוהה יותר על אף הביקוש הירוד בהשוואה לערי מרכז הארץ? התשובה היא כלל האצבע שאתם חייבים לזכור. ככל שמחירי הדירות נמוכים יותר, כך התשואה המתקבלת על השכרתם גבוהה יותר.

הכסף בבנק? אתם מפסידים כ 2% בכל שנה!

אנשים רבים כיום בוחרים למשוך את כל כספי החיסכונות שלהם במטרה להשקיע אותם נכון במסלולי השקעות נדל"ן שיניבו תשואה כפולה ומכופלת מזו שניתן לקבל בתוכניות החיסכון שהבנקים מציעים. חשוב להבין כי כל כספי החיסכון שלכם שתקועים בפק"מ או גרוע מכך בחשבון העו"ש, מאבדים מערכם באופן קבוע מידי שנה. האינפלציה התמידית שוחקת את ערך הכסף שיושב בבנק ללא תנועה בשל העובדה הפשוטה שכל שקל קונה הרבה פחות. במילים אחרות, אם אתם בטוחים שהדרך הבטוחה ביותר לשמור על ערך החיסכון שלכם ללא הפסד היא להשאיר אותו בתוכניות חיסכון בנקאיות, טעות בידכם. דרך זו היא הבטוחה ביותר להפסדים לא מבוטלים של 2% בממוצע מידי שנה. רוצים להתחיל להשקיע ולא יודעים לבחור את האזור המתאים ביותר? בשורות הבאות תקבלו את כל המידע שאתם צריכים אודות הדרך לזהות אזורים כדאיים להשקעה בכלל וכן אודות השקעות נדל"ן בהודו בפקט.

מגרש המשחקים של מחירי הדיור – הכירו את הגורמים המשקיעים על תנועות המחירים לטווח הארוך!

תחילה חשוב לדעת מהם הגורמים העיקריים שמשפיעים על תנועות מחירי הדיור בישראל בפרט ובעולם כולו בכלל. הגורם המרכזי שמשפיע על תנועות מחירי הנדל"ן הוא מאזן הכוחות בין הביקוש להיצע. כלל אצבע נוסף שחשוב שתזכרו הוא: ככל שהביקוש גדול יותר מההיצע – מחירי הדיור יעלו וכן להיפך, ככל שההיצע גדול יותר מהביקוש, מחירי הדיור ירדו. כלל בסיסי זה יאפשר לכם לבחון כל שוק נדל"ן בכל רחבי העולם ולהעריך האם פניו צפונה לעליות ערכי הנכסים או שמא מדובר בשוק שמיצא את עליותיו ופניו פונות דווקא דרומה לקראת ירידת מחירים. אחת מהסיבות המרכזיות בגינן משקיעי נדל"ן רבים מכל רחבי העולם בוחרים להשקיע דווקא בהודו היא הביקוש האדיר לעומת ההיצע הקטן. הביקוש לדיור בהודו גבוה מההיצע וגם ממשיך לגדול בקצב מהיר יותר מקצב התחלות הבנייה, מה שעתיד להוביל לביקושים הולכים וגדלים לאורך השנים הקרובות. ביקושים הולכים וגדלים מצליחים למשוך משקיעי נדל"ן רבין מכל רחבי העולם שמזהים את ההזדמנות ומחליטים להשקיע את מיטב כספם דווקא בשוק הדיור ההודי.

הכירו את כל היתרונות של הודו בגינן משקיעים רבים מסמנים אותה כיעד אטרקטיבי להשקעה

מה היתרונות בהשקעה בנדל"ן בהודובין כלל יתרונותיה של הודו כיעד אטרקטיבי להשקעות נדל"ן ניתן למנות את מצבה של הכלכלה ההודית. חשוב להדגיש שכלכלה חזקה ועמידה מביאה לעליות מחירי הדיור. היושבים בממשל מזרימים משאבים וכספים רבים לפיתוח הנדל"ן המקומי כל שכלכלה חסרה היא הבסיס האיתן ביותר להשקעות נכונות. הכלכלה ההודית עוברת שינויים רבים בשנים האחרונות הממקמים אותה במקום השישי ברשימת הכלכלות הגדולות בעולם. אמנם הודו כרגע נמצאת במקום השישי בלבד אך בשל כמה יתרונות גדולים על פני כל שאר מתחריה היא מסומנת על ידי משקיעים רבים כאטרקטיבית ביותר עם פוטנציאל רווח אדיר. היתרונות הגדולים של הודו בגינן היא מסומנת כאטרקטיבית במיוחד על ידי משקיעים רבים הם:

 

  • כמות האזרחים – הודו כוללת את כמות האזרחים השניה בגודלה בעולם אחרי סין עם 1.3 מיליארד אזרחים. נתון זה יוצר צפיפות אדירה על אדמתה מה שכמובן תורם רבות להגדלת ביקושים לדיור. כמו כן חשוב לדעת שכמות האנשים הגדולה מסייעת להודו לפתח קשרים קמעונאיים עם מדינות רבות בכל רחבי העולם מה שמסייע להתפתחות הכלכלה המקומית. התפתחותה של הכלכלה תביא לשגשוג בכל המישורים, לרבות את מישור הדיור שערכו עתיד לעלות בעשרות אחוזים בשנים הקרובות. על אף ששטחה של הודו גדול ורחב ידיים, 61% מהשטח מוגדר כשטח חקלאי ולא בנוי, מה שמאפשר להודו להתפתח רבות לעוד שנים ארוכות.

 

  • התפתחות כלכלית – הנתונים שהובאו מעלה כבר התחילו להניע את גלגלי הכלכלה המקומית שנמצאת בתנופה אדירה בשנים האחרונות. כלכלת הודו מציגה צמיחה מרשימה בסקטורים רבים שעתידים להוביל את כלל האזרחים לרמת חיים גבוהה יותר. ברוב ככל מדינות העולם התפתחות ושגשוג כלכלי הביאו באופן ישיר לעליות מחירי הדיור באזורים רבים, כך שלדעת משקיעי נדל"ן רבים זה בדיוק הזמן להתחמש בהשקעות נדל"ן בהודו. שגשוג הכלכלה בא לידי ביטוי בכמה סקטורים שונים והם:

 

סקטור אחוז הצמיחה
חקלאות 4%
תעשייה 8.2%
בנייה 9.4%
פיננסים 6.8%

 

  • הסוף לכסף השחור – עד לפני מספר שנים לא רבות חלק משמעותי מכלל העסקאות הפיננסיות שבוצעו במשק, בוצעו מתחת לרדאר של הרשות המקומית בעזרת כסף שחור. החל משנת 2016 הממשל המקומי לקח על עצמו להיאבק בהתנהלות הכלכלית השחורה בכל כוחו, מה שכמובן מונע העלמות מס גדולות. פעולות משמעותיות אלה של הממשל ההודי תורמות בשני מישורים – האחד הוא כמובן הכנסה נוספת ומשמעותית לממשל המקומי, מה שמסייע לפיתוח והעלאת רמת החיים, והשני הוא משיכת משקיעים רבים מכל רחבי העולם שלא חוששים להשקיע את כספם במדינה מסודרת ומאורגנת. כניסת משקיעים רבים להודו תורמת להעלאת מחירי הדיור ולכן משקיעי נדל"ן רבים מכל רחבי העולם בוחרים דווקא בהודו כיעד הטוב ביותר להשקעת כספם.
  • ייצוא גדול בסדר גודל עולמי – הודו היא אחת היצואניות הגדולות ביותר למדינות מפתח רבות בכל העולם. בין כלל המקומות אליהם הודו מייצאת תוצרת מקומית ניתן למנות את ארצות הברית, איחוד האמירויות, הונג קונג, סין וסינגפור. בשנים האחרונות הסכם סחר נוסף נחתם בין הודו לבין כ 15 מדינות אסייתיות שונות. כלל הנתונים הללו תומכים בצפי של התפתחות כלכלית משמעותית של הודו, מה שכמובן יוביל לעליות מחירים במחירי הדיור.

 

מדינה אחוזים מהייצוא ההודי
ארצות הברית 15.7%
איחוד האמירויות 9.3%
הונג קונג 4.8%
סין 4.4%

 

  • כלים לכניסה מהירה למדינות המערב – בהודו יש כמות אדירה של מהנדסים מחוננים מה שמסייע לה רבות להיכנס לכל עולם הטכנולוגיה המתפתח. כמו כן ההודים מכירים את השפה האנגלית על בוריה מה שכמובן משמש כיתרון נוסף. כלל הנתונים הללו מאפשרים להודו לדהור קדימה מבחינה כלכלית ולהתבסס בתור אחת מהכלכלות הגדולות והיציבות ביותר בעולם. יש עוד לא מעט מקום להתפתחות כלכלית כך שלדעת משקיעי נדל"ן רבים זה הזמן הטוב ביותר להתחיל להשקיע בהודו.

בטוחים שהשקעות נדל"ן מסתכמות ברכישת דירה והשכרתה? הכירו את כל מסלולי ההשקעה הגדולים ביותר!

החלטתם לעשות סוף לשחיקת הכסף שלכם בתוכניות החיסכון? רגע לפני שאתם רצים להסתער על השוק ההודי חשוב שתכירו כמהמה היתרונות והחסרונות של רכישת נדל"ן מניב בהודו כלים פשוטים שיסייעו לכם לבחור נכון את ההשקעה הטובה ביותר עבורכם. ראשית, חשוב לדעת שישנם לא מעט מסלולי השקעה אפשריים בעולם הנדל"ן. בשונה מהמקובל לחשוב, רכישת דירה והשכרתה לטווח ארוך היא אינה הדרך היחידה להשקיע בנדל"ן ולפני שאתם מתחילים את דרככם כמשקיעים, חשוב שתכירו את כל אפשרויות ההשקעה הגדולות והטובות ביותר. חשוב להדגיש שההבדלים המרכזיים בין כל מסלולי ההשקעה השונים מסתכמים בעלויות, ברמות סיכון, באחוזי תשואה המתקבלים מההשקעה ובטווח ההשקעה. המסלולים השונים יאפשרו גם לכם לבחור את ההשקעה המתאימה ביותר לפרופיל המשקיע שלכם כך שתוכלו גם ליהנות מאחוזי תשואה גבוהים וגם לישון טוב בלילה. ערכנו עבורכם מדריך מקוצר הכולל את כל היתרונות והחסרונות הגדולים ביותר של כל מסלולי ההשקעה שמצליחים למשוך את רוב ככל משקיעי הנדל"ן בכל רחבי העולם.

מסלול ההשקעה הגדול מכולם – נדל"ן מניב בהודו!

אז המסלול הראשון והמוכר ביותר כיום הוא מסלול השקעת נדל"ן מניב. השקעת נדל"ן מניב זוהי השקעה לטווחי זמן ארוכים המאפשרת למשקיע ליהנות מאפיקי רווח שונים. מסלול ההשקעה כולל רכישת דירת מגורים ומשכרתה לתקופות זמן ארוכות. הסיבה המרכזית בגינה מסלול השקעה זה נחשב למסלול המוכר והגדול ביותר היא בטיחותו. מסלול השקעה זה נחשב לבטוח ביותר ולכן משקיעים רבים בוחרים לשים עליו את כל כספם. יתרון נוסף שיש למסלול ההשקעה המניב הוא כמובן העובדה שהמשקיע בו נהנה מרווחים משני אפיקים שונים. האפיק הראשון הוא מהשכרת הדירה והאפיק השני הוא מעליית ערכה לאורך השנים. חשוב להדגיש ולומר כי המשקיע במסלול זה חייב לבחון היטב את שוק הדיור בו הוא מתעניין.

בחירה מדוייקת של שוק דיור עם רמות ביקוש גבוהות מההיצע הקיים וכן עם ביקושים עולים בקצב מהיר יותר מקצב התחלות הבנייה והגדלת ההיצע תבטיח עליית ערך של עשרות אחוזים במרוצת השנים. מאזן הכוחות בין הביקוש להיצע הוא זה שמניע את מחירי הדיור צפונה או דרומה בהתאמה. שוק הדיור בהודו מצליח למשוך כל כך הרבה משקיעים מכל רחבי העולם בדיוק בגלל זה. השוק המקומי נמצא במצוקת היצע בעוד הביקושים גדלים בקצב מסחרר. נתונים אלה מאפשרים למשקיעים להרגיש בנוח עם השקעותיהם ולדעת שבסבירות גבוהה מחירי הנכסים שלהם עתידים לעלות בעשרות אחוזים תוך מספר שנים בודדות. בטבלה זו סיכמנו את כל היתרונות והחסרונות של המסלול.

 

יתרונות חסרונות/סיכונים
מסלול השקעה בטוח כספי ההשקעה לא נזילים
מסלול השקעה פשוט סיכון בבחירת שוכרים שלא יודעים לשמור על הדירה
מסלול השקעה פסיבי סיכון בבחירת שוכרים שלא מצליחים לעמוד בתשלום החודשי
מסלול השקעה עם שני אפיקי רווח שונים סיכום בבחירת שוכרים שלא מפנים את הדירה במועד הנקוב בחוזה
מסלול השקעה המייצר הכנסה חודשית קבועה

חוששים מהסיכונים? כך תתגברו על מרביתם!

הסיכונים נשמעים לכם מאיימים? משקיעי נדל"ן רבים שעוסקים בתחום מזה לא מעט שנים מצאו כמה וכמה פתרונות שיעזרו לכם לבחור נכון את השוכרים הטובים ביותר. ישנן בדיקות רבות שניתן לבצע לפני שבוחרים שוכרים שיכנסו לדירתם. ריכזנו עבורכם את הבדיקות החשובות ביותר שאסור לכם לוותר עליהן, והן:

  1. בדיקת תלושי השכר – משקיעי נדל"ן רבים מבקשים לראות מהשוכרים הפוטנציאליים שלהם תלושי שכר אחרונים במטרה לוודא שהם אכן יצליחו לעמוד בתשלום החודשי של שכר הדירה.
  2. בדיקת צ'קים – דרך נוספת לבדוק את מצבם הכלכלי של השוכרים הפוטנציאליים שלכם היא דרך צ'ק פשוט. בעזרת הנתונים המופיעים בצ'ק תוכלו לבדוק האם לשוכרים שלכם יש נכסים משועבדים או שהם נמצאים בהליכי פשיטת רגל.
  3. שיחה קצרה עם המשכיר הקודם – משקיעים רבים מבקשים מהשוכרים הפוטנציאליים את מספר הטלפון של המשכיר הקודם במטרה לוודא שהשוכרים יודעים לשמור על הדירה, משלמים בזמן ומוכנים לפנותה במועד הנקוב בחוזה.

אל תתעצלו לבדוק את השוכרים הפוטנציאליים שלכם

כלל הבדיקות הללו יבטיחו לכם בחירות נכונות של שוכרים איכותיים. נכון לכתיבת שורות אלה, השקעה בנדל"ן מניב בהודו יכולה להתברר כהשקעה טובה מאוד עם מצבי הביקוש העולים בהתמדה. מעבר לכך, מחירי הדיור באזור עדיין לא עשו את העלייה שנראתה בישראל בשני העשורים האחרונים כך שכל הנתונים תומכים בהמשך עליות משמעותי. שוק הדיור בישראל שעולה בקצב מסחרר מזה למעלה משני עשורים רצופים הוא מעין מודל אפשרי למדינות רבות בעולם שמתחילות את התפתחותן הכלכלית. הודו ללא כל צל של ספק נכנסת למשבצת של מדינות מתפתחות שעתידות לעבור שינוי כלכלי משמעותי בשנים הקרובות. הערים שמצליחות למשוך הכי הרבה תשומת לב מצד המשקיעים הן הערים הבאות:

  • ניו דלהי
  • מומבי
  • כולכתה
  • בנגלור
  • צ'נאי

מסלול השקעה מסחרי בהודו – הגדלת התשואות על חשבון רמת הבטיחות

האם ניתן לקחת משכנתא על מנת לרכוש דירה בהודומסלול ההשקעה השני הוא מסלול השקעה בנכסים מסחריים. משקיעי נדל"ן רבים בכל רחבי העולם מעדיפים את הנכסים המסחריים על פני דירות המגורים בגין שתי סיבות עיקריות. הראשונה היא עלויות הנכסים המסחריים והשניה היא אחוזי התשואה השנתיים. אחוזי התשואה השנתיים מנכסים למגורים נמוכים משמעותית בהשוואה לאחוזי התשואה השנתיים מנכסים מסחריים. נכס מגורים להשקעה מניב בממוצע בין 4% ל 7% מידי שנה בעוד נכסים מסחריים מניבים בממוצע בין 5% ל 10% מידי שנה. כמו כן מחירי הנכסים המסחריים זולים בעשרות אחוזים בהשוואה למחירי דירות מגורים, מה שמאפשר למשקיעים עם הון עצמי נמוך להתחדש עם נכסים מסחריים להשקעה. אז למה לא כולם משקיעים בנכסים מסחריים אם הם גם זולים יותר וגם רווחיים יותר? התשובה היא רמת הסיכון הגבוהה בהשוואה לסיכון בהשקעת נדל"ן מניב למגורים. אחת הסיבות העיקריות בגינן משקיעים רבים מגדירים את ההשקעה בנדל"ן להשקעה בטוחה כל כך היא הביקוש הקשיח שיש לשוק הדיור. רמות הביקוש לדירות מגורים לא יכולות להיפגע בשל הצורך הבסיסי לקורת גג לגור בה. מנגד, נכסים מסחריים כמו משרדים לדוגמה יכולים להיפגע אנושות בגלל מצבים שונים במשק.

תקופת הקורונה היא דוגמה חיה לכך שהביקוש הגדול למשרדים יכול לצנוח ברגע אחד. מיליוני עובדי משרדים הוצאו לעבודה מהבית בתקופת פרוץ נגיף הקורונה, מה שגרם לירידה משמעותית בביקוש להשכרת משרדים. נקודה נוספת שחשוב לקחת בחשבון היא עליית הערך של הנכסים המסחריים. בשונה מנכסי המגורים שעתידים לעלות בעשרות אחוזים, לנכסים המסחריים יש שוק נפרד לחלוטין בהתאם להיצע ולביקוש לנכסים אלה בלבד. בשל קלות הגדלת ההיצע, הכוחות במשק נשארים תמיד מאוזנים כך שמחירי הנכסים המסחריים לא צפויים לזנק באותו קצב של דירות המגורים. אז אם אתם מוכנים להתפשר מעט על בטיחות העסקה בשביל אחוזי תשואה גבוהים יותר מידי חודש, ייתכן שנכסים מסחריים להשקעה יוכלו להתאים לכם. טבלת הסיכום שלכם:

יתרונות חסרונות/סיכונים
אחוזי תשואה גבוהים הנעים בממוצע בין 5% ל 10 מידי שנה רמות ביקוש תנודתיות – אין ביקוש קשיח בדומה לביקוש לדירות מגורים
מחירים זולים – מאפשרים למשקיעים קטנים ליהנות מתשואה גבוהה עליות ערך הנכסים מתונות
אפשרות להגדלת ההיצע בקצב מהיר

 

על אף כלל החסרונות הללו ישנם משקיעים רבים שבוחרים להשקיע בנכסים מסחריים עם רמות ביקוש גבוהות כמו חנויות למוצרי צריכה בסיסיים ועוד.

כך מקבלים מחירי פריסייל – קונים על הנייר ונהנים מהנחות של בין 10% ל 30% ממחירי השוק

מסלול ההשקעה הבא הוא מסלול רכישת דירות על הנייר במחירי פריסייל. משקיעים רבים שבוחרים להשקיע את כספם בהודו רוכשים דירות על הנייר בהנחה של עשרות אחוזים ממחירי השוק. דירה שנמכרת על הנייר תמיד תהיה זולה יותר בשל הסיכון היחסי בהשוואה לסיכון ברכישת דירה בנויה. רוצים לרכוש גירות חדשות על הנייר? חשוב שתכירו את כל הדגשים החשובים למסלול השקעה זה. ראשית, חשוב להבין את ההיגיון העומד מאחורי מסלול השקעות על הנייר. הסיבה בגינה הקבלנים מוכנים להוציא למכירה דירות בהניה של בין 10% ל 30% ממחירי השוק היא בשביל למשוך משקיעים שיסכימו לשלם על דירה שאינה בנויה עם רמות סיכון יחסית גבוהות.

למה הקבלנים צריכים את זה? לא אחת קבלנים נדרשים לניהול נכון של תזרים מזומנים במטרה לקבל את הגב מההנקים להלוואות נוספות להמשך הפרוייקט. הקבלנים נדרשים להציג הון גבוה בשביל לקבל את המנדט המלא מהבנקים ולשם גיוס ההון הראשוני הם מוכנים למכור מספר דירות בודדות על הנייר. הכספים שיגיעו אליהם מהמכירה המוקדמת ישרתו את כל צורכי ניהול המזומנים של הפרוייקט. הרווח של המשקיעים מגיע מהדלתא בין מחיר הקנייה במחירי פריסייל לבין מחירי השוק. המשקיע הממוצע בוחר להציע את הדירה למכירה רגע לפני קבלת המפתח, כאשר הדירה בנויה ברובה ונמכרת במחירי השוק. לעומתם, ישנם משקיעים שבוחרים להחזיק בדירה ולהתחיל להשכיר אותה לאחר קבלת המפתח. ריכזנו את כל היתרונות והחסרונות של העסקה לטבלה פשוטה:

יתרונות חסרונות/סיכונים
מחירי פריסייל בהנחה של בין 10% ל 30% ממחירי השוק סיכון ברכישת דירה שאינה בנויה
ללא התעסקות עם שוכרים כלל ללא הכנסה חודשית קבועה
רמת בטיחות גבוהה

חשוב לחדד שרמת הבטיחות במסלול השקעה זה יחסית גבוהה (הסיכון המרכזי שיכול לפגוע בעסקה הוא קבלן לא יציב). בדיקה מקצועית ומקיפה אודות הקבלן הראשי תאפשר לכם להיות סמוכים ובטוחים כי כל שלבי הפרוייקט יצאו לפועל ודירת המגורים שרכשתם על הנייר באמת תיבנה. עם זאת, בהשוואה למסלול ההשקעה הבטוח ביותר של נדל"ן מניב, רמת הסיכון בעסקאות על הנייר מעט גבוהות יותר, שהרי בכל זאת הדירה עדיין לא בנויה.

הכירו את אפשרויות המימון הטובות ביותר שיאפשרו לכם להתחיל להשקיע גם ללא הון עצמי כלל

מסלולי ההשקעה השונים מעניינים אתכם ואתם רוצים להתחיל להשקיע? חשוב שתדעו שאתם יכולים לעשות זאת כבר היום! גם אם אין לכם הון עצמי כלל. אנשים רבים שרוצים להתחיל להשקיע בנדל"ן בטוחים שבשביל להיכנס לאחד ממסלולי ההשקעה שהובאו מעלה, הם צריכים הון עצמי גבוה ולכן חשוב להדגיש, גם ללא הון עצמי כלל ניתן לרכוש לא מעט נכסים להשקעה. איך? בחרנו עבורכם את כל אפשרויות המימון האטרקטיביות ביותר שמסייעות למשקיעים רבים להתחדש עם נכסים חדשים גם ללא הון עצמי כלל.

  • משכנתא

אז האפשרות הראשונה והמוכרת ביותר היא כמובן אפשרות המשכנתא. במדינות רבות בכל רחבי העולם הממשל המקומי מציע למקומיים ולמשקיעי חוץ אפשרות של הלוואה אטרקטיבית של סכומים גדולים, לטווחי זמן ארוכים ובריביות נמוכות. בדומה לישראל, גם בהודות תוכלו לקבל הלוואת משכנתא על הנכס שתרצו לרכוש להשקעה. הלוואה זו לא תכסה את כל מחיר הדירה החדשה, אך היא תאפשר לכם להעמיד לטובת ההשקעה אחוזים נמוכים משווי הנכס. חשוב להדגיש שהלוואת המשכנתא כוללת לא מעט מסלולים אפשריים ולכן מומלץ להיעזר באנשי מקצוע המכירים לעומק את כל אפשרויות המימון לפני שמרכיבים תמהיל משכנתא במלואו. בנקים רבים בכל רחבי העולם מעמידים לרשות הציבור יועצים מטעמם שיסבירו ללווים את כל מה שלראייתם הם צריכים לדעת, אך כמובן שעובדי הבנק דואגים בראש ובראשונה לצורכי מקום עודתם כך שהם לא תמיד יחשפו בפני הלקוחות את המסלולים האטרקטיביים עם הריביות הנמוכות ביותר. יועץ משכנתאות פרטי המייצג את לקוחותיו בלבד ללא קשר לבנק יוכל לעשות עבורכם את העבודה ולהרכיב את תמהיל המשכנתא על הצד הטוב ביותר.

  • הלוואות לטווח קצר

אין באפשרותכם להעמיד הום עצמי נדרש לקבלת השלמת המשכנתא? הלוואות לזמן קצר יוכלו לסייע לכם בכך. אם לדוגמה אתם מתכננים לרכוש נכס בכ 1,000,000 שקלים, אתם נדרשים להביא מהבית הון עצמי על סך 250,000 שקלים ויש ברשותכם כ 150,000 שקלים בלבד, הלוואת קצרת מועד להשלמת ההון העצמי יכולה להתאים לכם. במצב זה המשקיע יוכל לקחת הלוואה קצרת מועד על סך 100,000 שקלים שישלימו לו את ההון העצמי לקבלת הלוואת המשכנתא. חשוב להדגיש שהסיכון של הבנקים בהעמדת הלוואות קצרות טווח ובסכומים קטנים לרשות הציבור, גבוה יותר ולכן הריביות על ההלוואה יהיו גבוהות יותר בהשוואה לריביות המשכנתא. איך הסיכון גבוה יותר אם ההלוואה לטווח קצר ובסכומים קטנים? בהלוואת המשכנתא הבנקים ממשכנים את הנכס לטובתם, כך שגם אם בעל הנכס לא יצליח לעמוד בכך החזריו, תמיד הבנק יוכל למשכן את הנכס, למכור אותו ולהשיב לעצמו את כספי ההלוואה. לכן הלוואת המשכנתא נחשבת לבטוחה עבור הבנק וניתנת בסכומים גדולים, לתקופות זמן ארוכות ובריביות נמוכות במיוחד.

  • מישכון נכסים קיימים וחילוץ כספים מקירותיהם

יש לכם נכס? אתם יכולים למשכן אותו ולקבל עד 50% מערכו לטובת ההשקעה הבאה. אנשים רבים לא מודעים לכסף הרב שהם יכולים לחלץ מקירות דירתם. הבנקים בישראל ובמדינות רבות בכל רחבי העולם מאפשרים למשקיעים למשכן 50% משווי הנכס לטובת קבלת 50% מערכו. חוששים לחזור להחזרי המשכנתא שוב? השכרת הנכס החדש שתרכשו בעזרת הכספים ממישכון דירתכם תכסה את ההחזרים החודשיים שלכם.

לסיכום, השקעות נדל"ן בהודו צפויות להוכיח את עצמן כרווחיות מאוד בשנים הקרובות נוכח מצבה הכלכלי המשתפר. משקיעי נדל"ן רבים מתחמשים בדירות להשקעה באזורים החמים ביותר במטרה ליהנות מעליית ערך משמעותית של עשרות אחוזים תוך שנים בודדות.

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!