השקעות נדל"ן מימון המונים – הכירו את כל אפשרויות המימון האטרקטיביות

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

משקיעי נדל"ן רבים לא מכירים את כל אפשרויות המימון הקיימות והאטרקטיביות ביותר. אם גם אתם חושבים להתחיל להשקיע את כל חסכונותיכם בענף הנדל"ן, הגעתם למקום הנכון. בפסקאות

השקעות נדל"ן מימון המונים - מה הן כל אפשרויות המימון האטרקטיביות ביותר שיאפשרו למשקיע להתחיל להשקיע עם הון עצמי נמוך

הבאות נגע במצב שוק הדיור בישראל, במגמת המחירים בשנים האחרונות, באחוזי התשואה הממוצעים באזורי הארץ השונים, בגורמים המשפיעים על תנועות מחירי הדיור, במסלולי ההשקעה האטרקטיביים ביותר וכמובן באפשרויות המימון שיסייעו לכם לממן עסקאות נדל"ן רבות עם הון עצמי נמוך או אף ללא הון עצמי כלל. אך רגע לפני שנצלול לפרטים המקצועיים אודות השקעות נדל"ן מוצלחות בישראל, חשוב שתכירו את החלופה המרכזית לענף הנדל"ן. גם אם מעולם לא חשבתם להשקיע בענף הנדל"ן בישראל, כדאי שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות שיוכלו לחסוך לכם לא מעט כסף במרוצת השנים.

חוששים שמגמת העלייה תתחלף בעתיד הקרוב במגמת ירידה ארוכת שנים? כך תדעו להעריך את עתיד מחירי הדיור בישראלהשקעות נדל"ן מימון המונים לעומת הלוואה חוץ בנקאית אשר מהווה אפשרות מימון מוגבלת ולא אטרקטיבית במיוחד.

לא מעט אנשים בישראל סבורים כי מחירי הדיור בשוק המקומי מנופחים ללא פרופורציה. לשיטתם, עליות המחירים של העשור האחרון הפכו את השוק לבועתי, כך שבסבירות גבוהה מגמת העלייה צפויה להתחלף במגמת ירידה בשנים הקרובות. אז מהי החלופה המרכזית בה בוחרים רוב מתנגדי השקעות הנדל"ן בישראל? תוכניות חיסכון בנקאיות. תוכניות החיסכון הבנקאיות מציעות לכל דורש אפשרות לשכן את כל חסכונותיו באפיק חיסכון נטול סיכון. אפיק חיסכון זה אף מניב לבוחרים בו ריבית חיובית (ואפסית) מידי שנה, מה שהופך את האפשרות לאטרקטיבית במיוחד. אך האם תוכניות החיסכון הבנקאיות באמת שומרות על ערך הכסף שלכם כפי שהן מבטיחות? ההפך הוא הנכון. תוכניות החיסכון הבנקאיות מהוות את האפיק הבטוח ביותר להפסדים לא מבוטלים מידי שנה.

הכירו את החלופה המרכזית – כל החיסכונות של תוכניות החיסכון הבנקאיות

אנשים רבים בוחרים בתוכניות החיסכון הבנקאיות בטענה כי הן אינן חשופות לאפיקי השקעה כלל, מה שמבטיח להם הגנה מלאה מפני הפסדים. אך מה שהבנקים לא ממהרים להסביר ללקוחותיהם זה שהאינפלציה התמידית במדינת ישראל גבוהה מהריבית החיובית המוענקת בתוכניות החיסכון השונות. מה זה אינפלציה וכיצד היא קשורה לתוכניות החיסכון הבנקאיות? תחילה חשוב להכיר את המושג אינפלציה. אינפלציה פירושה עליות מחירים כלליות במשק. האינפלציה במדינת ישראל עומדת על כ 2% מידי שנה (בממוצע), מה שגורם לשחיקת כוח הקנייה של החיסכונות שלנו בכ 2% בכל שנה.

האינפלציה והשפעתה על הכיס של כולנו

השקעות נדל"ן מימון המונים לעומת אפשרות נוספת שהיא משכון נכס קיים. אפשרות זו תקפה אך ורק לבעלי נכסים שניתן למשכן.

אחת הדוגמאות הפשוטות ביותר לכך היא רכישת עגלת מוצרים בסיסיים בסופר. אם עד לפני מספר שנים הייתם יכולים למלא סל קניות של מוצרים בסיסיים בעזרת שטר בודד של 100 שקלים בלבד, כיום (לאחר מספר שנות אינפלציה), אותו שטר בדיוק לא יצליח למלא את אותו הסל הכולל את אותם מוצרים. הסיבה לכך היא עליות המחירים ששחקו את כוח הקנייה הראלי של השטר. במילים אחרות, כל עוד תוכניות החיסכון הבנקאיות מציעות ריביות נמוכות מהאינפלציה השנתית, כלל הבוחרים בהם מפסידים לא מעט כסף בכל שנה. רוצים לשמור על החיסכונות שלכם מפני שחיקת האינפלציה? אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא בעזרת השקעות נדל"ן מוצלחות.

ביקוש, היצע והשפעתם על מחירי הדיור בישראל

רוצים להתחיל להשקיע בענף הנדל"ן אך חוששים שהמחירים באמת בועתיים? חשוב שתכירו את מצבו האמיתי של שוק הדיור בישראל. ראשית, חשוב לפתוח ולומר כי שוק הדיור בישראל נמצא בשיאו של גל עליות מחירים ארוך שנים. בשנים האחרונות מחירי הדיור זינקו במאות אחוזים וערך נכסים רבים הוכפל ואף שולש בעשור האחרון. אז האם מחירי הדיור באמת בועתיים וצפויים להתחיל מכמה של ירידה בשנים הקרובות? בשביל לענות על שאלה זו, חשוב להכיר את המשתנים המרכזיים המשפיעים על תנועות מחירי הדיור בישראל.

ביקוש היצע
הגורמים המרכיבים הגורמים המרכיבים את הביקוש לדיור בישראל הם:

 

●        גידול טבעי.

●        הגירה חיובית.

●        כמות גדולה של מתגרשים בישראל.

●        כמות גדולה של משקיעים בישראל.

הגורמים המרכיבים את היצע הדירות בישראל הם:

 

●        הפשרת קרקעות לצורכי בנייה.

●        הליכים בירוקרטיים למתן אישורי בנייה.

●        קצב התחלות הבנייה החדשות.

מצב נוכחי נכון לכתיבת שורות אלה, הביקוש לדיור בישראל גבוה ונמצא במגמת עלייה תמידית ומהירה. נכון לכתיבת שורות אלה, היצע הדירות בישראל נמוך בהשוואה לביקושים, ואף קצב גידולו אינו מהיר במיוחד.
מצב עתידי הביקושים צפויים להמשיך במגמת העלייה לעוד שנים רבות נוספות ובקצב מהיר. קצב התחלות הבנייה החדשות אינו מהיר מספיק, מה שצפוי להגדיל את הפער בין הביקוש להיצע בשנים הבאות.

הביקוש גדול וההיצע קטן? המחירים בדרך למעלה!האפשרות הרביעית היא אפשרות של השקעות נדל"ן מימון המונים. בשנים האחרונות כל תחום מימון ההמונים הגיע גם לענף הנדל"ן.

אחד מהכללים החשובים ביותר שכל משקיעי נדל"ן בישראל ובעולם חייבים להכיר הוא – כל עוד הביקוש לדיור גבוה מההיצע הקיים, המחירים עולים וכן להיפך. מצב שוק הדיור בישראל ברור – רמות הביקושים גבוהות מההיצע הקיים, ואף ממשיכות לגדול בקצב מהיר יותר מקצב התחלות הבנייה החדשות. במילים פשוטות, מחירי הדיור בישראל מגובים בנתונים ואינם מנופחים. אם לא די בכך, הערכה עתידית של מאזן הכוחות בין הביקוש להיצע מובילה לעליות מחירים לעוד מספר שנים קדימה (כל עוד לא יחול שינוי משמעותי של גידול מהיר במיוחד בהיצע הקיים או קיטון מפתיע בכמות הביקושים). לאור הנתונים הללו, נדמה שהזמן הנכון ביותר להתחיל להשקיע בענף הנדל"ן בישראל הוא אתמול. רוצים להתחיל? הכירו את אפשרויות המימון האטרקטיביות שיסייעו לכם לעשות זאת.

אפשרויות המימון האטרקטיביות ביותר:

  • הלוואת משכנתא

הלוואת משכנתא היא ההלוואה האטרקטיבית ביותר למימון עסקאות נדל"ן בישראל. אנשים רבים נעזרים בהלוואת המשכנתא למינוף ההון העצמי העומד לרשותם במטרה לרכוש נכסים במחירים

השקעות במימון המונים מאפשרות לכם להתחיל להשקיע בפרוייקטים שונים החל מכמה אלפי שקלים בלבד.

גבוהים, או לחילופין, מספר נכסים קטנים וזולים. הלוואת המשכנתא מתאפיינת במתן סכומי כסף גדולים, לטווחי זמן ארוכים ובריביות נמוכות במיוחד. הסיבה המרכזית בגינה הבנקים מוכנים להעמיד לרשות הציבור הלוואות גדולות, לשנים ארוכות ובריביות נמוכות, מסתתרת בשם ההלוואה, משכון הנכס. הבנקים ממשכנים את הנכס שנרכש לטובתם, כך שהוא מהווה בטוחה לכל כספם. במידה והלווה לא יצליח לעמוד בכל שנות החזריו, הבנק יוכל למשכו את הנכס, למכור אותו ולהשיב לעצמו את כל כספו.

במסגרת ההלוואה, הבנקים בישראל מעמידים לרשות הציבור עד 75% משווי הנכס הראשון ועד 50% משווי הנכס השני והלאה. כלומר, אם תרצו לרכוש נכס ראשון בשווי 2,000,000 שקלים, תידרשו להביא מהבית 500,000 שקלים בלבד. לעומת זאת, אם תרצו לרכוש נכס זהה באותו מחיר, אך בתור נכס שני, תידרשו להביא מהבית לא פחות מ 1,000,000 שקלים. חשוב להדגיש כי להלוואת המשכנתא יש מגוון רחב של מסלולים קיימים בתנאים שונים, ולכן מומלץ להסתייע באיש מקצוע מיומן הבקיא בכל המסלולים ובריביות האטרקטיביות ביותר בשוק.

  • הלוואה חוץ בנקאית

הלוואה חוץ בנקאית היא אפשרות מימון מוגבלת ולא אטרקטיבית במיוחד. הסיבה המרכזית בגינה רבים בוחרים להסתייע בהלוואה חוץ בנקאית לטובת מימון נדל"ן היא להשלמת ההון העצמי הנדרש בכדי לקבלהשקעות נדל"ן במימון המונים מאפשרות למשקיעים רבים לבחור בין שלל פרוייקטים שונים באזורים שונים בכל רחבי הארץ. בניגוד לרכישת דירה להשקעה שמגבילה את המשקיע באזורים מסויימים בהתאם ליכולותיו הכלכליות את הלוואת המשכנתא. כפי שציינו מעלה, דירה ראשונה בעלות של 2,000,000 שקלים, תחייב את הרוכשים להביא מהבית כ 500,000 שקלים. במידה ויש להם רק 370,000 שקלים, הם יוכלו לקחת הלוואה חוץ בנקאית על סך 130,000 שקלים ולהשלים את ההון העצמי הנדרש לקבלת הלוואת המשכנתא. הלוואה זו מתאפיינת במתן סכומי כסף נמוכים, לטווחי זמן קצרים עד בינוניים ובריביות גבוהות.

  1. משכון נכס קיים –אפשרות נוספת היא משכון נכס קיים. אפשרות זו תקפה אך ורק לבעלי נכסים שניתן למשכן. במסגרת הלוואה זו, בעלי נכסים יכולים למשכן עד 50% משווי הנכס שלהם ולקבל בתמורה עד 50% מערכו בתור הלוואה לכל מטרה. אפשרות זו מסייעת לבעלי נכסים למנף את הנכס הקיים ובעזרתו, לרכוש נכסים נוספים להשקעה. לדוגמה, בעלים של נכס בשווי 2,000,000 שקלים, יוכל למשכן 50% מערכו ולקבל הלוואה של 1,000,000 שקלים בתנאי משכנתא. אפשרות מימון זו נחשבת לאפשרות אטרקטיבית במיוחד.
  2. מימון המונים- האפשרות הרביעית היא אפשרות של השקעות נדל"ן מימון המונים. בשנים האחרונות כל תחום מימון ההמונים הגיע גם לענף הנדל"ן. במסגרת אפשרות זו משקיעים קטנים יכולים להתחיל להשקיע בענף הנדל"ן עם הון עצמי נמוך במיוחד. חשבתם שבשביל להצטרף לענף השקעות הנדל"ן אתם נדרשים לחיסכון של כמה מאות  שקלים? בעזרת מימון המונים תוכלו להצטרף להשקעות נדל"ן מסכומים קטנים של כמה עשרות אלפי שקלים בודדים.

ריכזנו עבורכם את כל היתרונות הגדולים של השקעות נדל"ן במימון המונים

  1. השקעה החל מסכומים נמוכים במיוחד-אפשרות זו של השקעות נדל"ן במימון המונים פותחת פתח למשקיעים קטנים עם הון עצמי נמוך. השקעות במימון המונים מאפשרות לכם להתחיל להשקיע השקעת נדל"ן במימון המונים מבטיחה למשקיעים הכנסה פסיבית ומעוגנת בחוזה. חולמים על הכנסה פסיבית וקבועה מידי חודש? אפשרות זו תאפשר לכם ליהנות מהכנסה קבועה כבר מהחודש הראשון. בפרוייקטים שונים החל מכמה אלפי שקלים בלבד. הרעיון הוא שכמות גדולה של אנשים תממן נכסים להשקעה כך שכל אחד יוכל להשקיע בהתאם ליכולותיו הכלכליות. עם זאת, חשוב להדגיש כי הרווחים מההשקעה אף הם יגזרו באופן יחסי לסכום ההשקעה.
  2. מבחר גדול של אפשרויות בחירה-השקעות נדל"ן במימון המונים מאפשרות למשקיעים רבים לבחור בין שלל פרוייקטים שונים באזורים שונים בכל רחבי הארץ. בניגוד לרכישת דירה להשקעה שמגבילה את המשקיע באזורים מסויימים בהתאם ליכולותיו הכלכליות, השקעות נדל"ן במימון המונים מאפשרות למשקיעים לבחור את מיקום ההשקעה ללא כל בעיה.
  3. אפשרות להשקיע במספר פרוייקטים במקביל- יתרון נוסף להשקעות נדל"ן במימון המונים הוא אפשרות לפצל את ההשקעה. אם יש לכם כמה עשרות אלפי שקלים להשקיע, אתם לא חייבים להשקיע את כולם באותו פרוייקט. פיזור ההשקעה מבטיח למשקיעים הגנה מיטבית על כל כספם. כידוע, עיקרון הפיזור מבטיח למשקיעים רמת בטיחות גבוהה משמעותית בהשוואה להשקעה הפרוייקט בודד.
  4. הכנסה פסיבית, קבועה ומעוגנת בחוזה –השקעת נדל"ן במימון המונים מבטיחה למשקיעים הכנסה פסיבית ומעוגנת בחוזה. חולמים על הכנסה פסיבית וקבועה מידי חודש? אפשרות זו תאפשר לכם ליהנות מהכנסה קבועה כבר מהחודש הראשון. כלל ההשקעות מלוות בחוזה משפטי המגן על המשקיע ומבטיח לו הכנסה חודשית קבועה בהתאם לגובה השקעתו.

נשמע מעניין? בעזרת אפשרות זו תוכלו להצטרף לענף הנדל"ן הבוער בישראל בעזרת כמה עשרות אלפי שקלים בודדים. חושבים להתחיל להשקיע במימון המונים או בהשקעות פרטיות? ריכזנו עבורכם מספר נתונים חשובים אודות מסלולי ההשקעה הגדולים ביותר בישראל.

השפעת מחירי הדיור על אחוזי התשואה – ככל שמחיר הנכס גבוה יותר, כך אחוזי התשואה שיתקבלו מהשכרתו יהיו נמוכים יותר!

רגע לפני שנצלול למסלולי ההשקעה הגדולים והאטרקטיביים ביותר, חשוב שתכירו את ההבדלים המשמעותיים בין השקעות באזורי מרכז הארץ לבין השקעות באזורי פריפריה. ראשית, חשוב לפתוח באחד מכללי האצבע החשובים ביותר שאתם חייבים להכיר – כל עוד מחיר הנכס נמוך יותר, כך אחוזי התשואה שצפויים להתקבל מהשכרתו יהיו גבוהים יותר. דוגמה לכך ניתן לראות בערי ישראל, אספנו עבורכם כמה מהערים הבולטות ביותר:

עיר אחוזי תשואה שנתיים מהשכרת נכסים (בממוצע)
תל אביב כ 2.2% תשואה מידי שנה
רמת גן כ 2.9% תשואה מידי שנה
בת ים כ 3.5% תשואה מידי שנה
באר שבע כ 4% תשואה מידי שנה
חיפה כ 4.2% תשואה מידי שנה
אשקלון כ 3.9% תשואה מידי שנה
מגדל העמק כ 4.8% תשואה מידי שנה

ניתן לראות באופן ברור כי ערי המרכז (בהן מחירי הדיור גבוהים בעשרות אחוזים בהשוואה לערי הפריפריה), מניבות אחוזי תשואה שנתיים נמוכים בהשוואה לערים פריפריאליות. לכן, אם אתם רוצים לקבל אחוזייתרון נוסף להשקעות נדל"ן במימון המונים הוא אפשרות לפצל את ההשקעה. אם יש לכם כמה עשרות אלפי שקלים להשקיע, אתם לא חייבים להשקיע את כולם באותו פרוייקט. פיזור ההשקעה מבטיח למשקיעים הגנה מיטבית על כל כספם. תשואה גבוהים מההשקעה שלכם, מוטב שתוותרו על השקעות באזורי המרכז ותחפשו השקעות בערי פריפריה.

מסלולי הדגל של ענף השקעות הנדל"ן בישראל

כעת, חשוב שתכירו את מסלולי ההשקעה הגדולים ביותר בענף. בשונה מהמקובל לחשוב, ענף הנדל"ן אינו מתחיל ונגמר ברכישת דירה והשכרתה לטווחי זמן ארוכים. מסלולי ההשקעה השונים שונים זה מזה ברמות הסיכון, בטווח ההשקעה וברווח הצפוי. היכרות עם המסלולים הגדולים והאטרקטיביים ביותר תאפשר לכם לבחור נכון את המסלול המתאים ביותר עבור מלוא הצרכים שלכם.

מסלולי הדגל שאתם חייבים להכיר הם:

  • נדל"ן מניב

מסלול הדגל הגדול ביותר בענף השקעות הנדל"ן הוא מסלול נדל"ן מניב. במסגרת המסלול המשקיע רוכש נכס ומשכיר אותו לטווחי זמן ארוכים. מסלול זה נחשב לפשוט ובטוח במיוחד, מה שגורם למשקיעים רבים בתחילת דרכם לבחור דווקא בו. מעבר לכך, המסלול כולל לא מעט יתרונות משמעותיים כאשר היתרון המרכזי הוא הנאה משני אפיקי רווח שונים. משקיעי המסלול נהנים מהשכרת הנכס ומעליית ערכו במהלך כל שנות ההשקעה.

  • היתרונות הבולטים:
  1. הכנסה פסיבית מידי חודש – מסלול זה מאפשר לבוחרים בו ליהנות מהכנסה פסיבית וקבועה בכל חודש.
  2. מסלול בטוח ופשוט – מסלול השקעה זה נחשב לגדול ולבטוח ביותר בענף. משקיעים בתחילת הדרך? מסלול זה יכול להתאים עבורכם.
  3. שני אפיקי רווח שונים – המסלול המניב מבטיח לכלל הבוחרים בו רווח כפול. הראשון מהשכרת הנכס והשני מעליית ערכו במרוצת השנים.
  • נדל"ן על הנייר

מסלול השקעות נוסף הוא מסלול נדל"ן על הנייר. מסלול זה כולל רכישת נכסים שאינם בנויים במחירי פריסייל המגלמים הנחות גדולות של בין 10% ל 30% ממחירי השוק. מטרת הקבלן בהנחות אלה היא למשוךכלל ההשקעות נדל"ן במימון המונים מלוות בחוזה משפטי המגן על המשקיע ומבטיח לו הכנסה חודשית קבועה בהתאם לגובה השקעתו. משקיעים שיהיו מוכנים לרכוש נכסים על הנייר, במטרה ליהנות ממימון נדרש להשלמת הפרוייקט בצורה טובה ובטוחה. המשקיע ימכור את הנכס בתום שלבי הבנייה במחירי שוק ויהנה מהדלתא שבין הרכישה למכירה.

  • היתרונות הבולטים:
  1. ללא התעסקות עם שוכרים כלל – משקיעי מסלול על הנייר אינם מתעסקים עם שוכרים כלל, מה שמהווה יתרון משמעותי בעיני לא מעט משקיעים.
  2. רכישת נכסים מתחת למחירי השוק – רכישה על הנייר מאפשרת למשקיעים להנות מהנחות גדולות של בין 10% ל 30% ממחירי השוק.
  3. טווח השקעה בינוני של עד ארבע שנים – משך זמן ההשקעה קצוב. מיד עם קבלת המפתח המשקיע יכול למכור את הנכס במחירי שוק וליהנות מרווח גדול שבין מחיר הרכישה למחיר המכירה.

לסיכום, השקעות נדל"ן בישראל אינן מחייבות את המשקיעים להביא מהבית הון עצמי גבוה של כמה מאות אלפי שקלים. כיום, יש לא מעט אפשרויות מימון אטרקטיביות במיוחד שיאפשרו למשקיעים להביא מהבית הון עצמי נמוך במיוחד. אם גם אתם חושבים להתחיל להשקיע את מיטב החיסכונות שלכם בענף הנדל"ן, חשוב שתכירו את מצב שוק הדיור בישראל, הגורמים המשפיעים על תנועות המחירים, אפשרויות המימון האטרקטיביות ביותר וכמובן את כל מסלולי ההשקעה הגדולים.

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

פרויקטים חמים נוספים

מידע שימושי למשקיעים

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!