משכנתא לקבוצת רכישה

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

אנשים רבים בוחרים להצטרף לקבוצת רכישה במטרה להגשים חלום שהפך במציאות שלנו ללא פשוט להגשמה – החלום לבית משלהם. במאמר הבא נסביר על משכנתא לקבוצת רכישה, נרחיב על הצעד המימוני המורכב הזה וננסה לפשט לכם איך זה מתבצע בפועל תוך כדי הבניה.

לקיחת משכנא לקבוצת רכישה

ראשית כל עלינו להבין שלקיחת משכנא לקבוצת רכישה, שונה לחלוטין מלקיחת משכנתא באופן עצמאי. החברים בקבוצה יוזמים את תהליך הבנייה העצמאי, כאשר המטרה היא קודם כל להוזיל ככל הניתן את עלויות הבניה, זאת בשונה מדירה אותה רוכשים ישירות מהקבלן. כל חברי הקבוצה תלויים אחד בשני וכל תהליך הבנייה נעשה בהתאם להסכם הנחתם מראש.

משכנתא לקבוצת רכישה – מה זה אומר?

משכנתא לקבוצת רכישה

כדי שכל אחד מחברי הקבוצה יוכל לעמוד בתשלומים הנלווים בתהליך הקמת הפרויקט, יש צורך במימון בנקאי. הרי מדובר במליוני שקלים. קבוצת הרכישה, מגיעה לאיזה שהוא הסדר עם בנק, חברת ביטוח או כל גוף פיננסי אחר שמלווה את התהליך ומתחייב אליו באופן מלא בכל מה שקשור למימון. לאחר שנחתם ההסכם, הגוף המממן מתחייב להעניק הלוואה לחברי הקבוצה שתשרת אותם בתהליך הבנייה. העניין הוא שלא בדיוק מדובר במשכנתא כמו שאנו מכירים בפורמט הקלאסי שלה.

הרי המשמעות של משכנתא היא שאנו ממשכנים נכס ותמורתו מקבלים כסף. במשכנתא של קבוצת רכישה אנחנו ממשכנים את הזכויות העתידיות על הנכס שייבנה. במקרים כאלה, הבנק או הגוף המממן אותו בחרה הקבוצה, מוכן לקחת על עצמו את הסיכון בתמורה לריבית גבוהה יותר.

כחלק בלתי נפרד מהתהליך שחשוב שילווה אתכם מפקח בניהקבוצת אגס חברה מובילה בפיקוח בניה, ההלוואה שתינתן לקבוצת הרוכשים עוברת ישירות מאותו גוף פיננסי ולכן יש התחייבות לאותו גוף. לרוב מדובר בגוף גדול שכן הסכומים שניתנים עומדים על סדר גודל של בין 100-200 מליון שקל. מימון הפרויקט יתבצע על ידי גוף אחד בלבד, כלומר אין אפשרות לפצל את הסכומים לכמה בנקים או לכמה גופים. הסיבה לכך היא שהגוף המממן נותן את המשכנתא על קרקע שלמה ויש התחייבות של כל חברי הקבוצה.

איך זה מתבצע בפועל?

המימון עצמו ניתן בפורמט של הלוואה פרטנית לדיור לכל אחד מחברי קבוצת הרכישה. הכסף משוחרר לטובת בניית הפרויקט בשלבים בהתאם לקצב התקדמות הפרויקט. לכל קבוצת רכישה מממנים נציגות שהיא אחראית על כל התהליך של משיכת הכסף.

הכספים מועברים מהמשכנתאות הפרטיות של כל חבר קבוצה ישירות לחשבון הבנק עליו חתומים הנציגים שלה.

לסיכום, כמה הבדלים מרכזיים בין משכנתא רגילה למשכנתא של קבוצת רכישה:

  • בחירת הגוף המממן נעשית על ידי נציגי הקבוצה ולא בצורה פרטנית
  • נציגי הקבוצה מנהלים את כל תהליך המשא ומתן אל מול הגוף המממן
  • את שיעור המימון קובעים לפי עלות הנכס ולא בהתאם לשווי שלו כדירה גמורה כמו במשכנתא רגילה

לקבלת מידע נוסף לגבי משכנתא לקבוצת רכישה, השאירו את הפרטים שלכם ואחד מהיועצים שלנו יחזרו אליכם בהקדם עם מענה מפורט לכל השאלות שלכם.

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

פרויקטים חמים נוספים

מידע שימושי למשקיעים

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!