מימון קבוצות רכישה בערבות מדינה

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

לאחרונה אנו שומעים על יותר ויותר קבוצות רכישה אשר מתאגדים יחדיו ומשמשים כיזמים וכרוכשים. קניית הדירה באמצעות קבוצות רכישה יכולה להביא לחיסכון של עד 20% ברכישת הדירה עצמה, ללא רווח יזמי בבנייה, אך לא תמיד החיסכון הוא משמעותי.

מהן מימון קבוצות רכישה בהלוואה בערבות המדינה?

קבוצות רכישה הן למעשה קבוצות אשר משמשות כיזמים וכרוכשים. על מנת שקבוצת רכישה תוכל לרכוש קרקע ולבנות עליו את הבניין, עליה לבחור קבלת מימון קבוצות רכישה מגורמי מימון שונים או לבקש מחבריה לשלם כסף בכל שלב בו מתבצעת התקדמות בבנייה עצמה. מאחר שחלק גדול מהחברים בקבוצת הרכישה נדרשים להלוואת משכנתא גדולה לטווח הרחוק, עומדים בפניהם שלושה אפשרויות בקניית דירה חדשה:קניית דירה חדשה מוכנה למסירה, קניית דירה חדשה על הנייר וקניית דירה חדשה בקבוצת רכישה. קנייה דירה חדשה  מוכנה למסירה מתנהלת בצורה שגרתית כפי שנהוג בבנק, לעומת זאת כאשר קניית הדירה החדשה היא על הנייר היזם הוא זה שמעניק ערבות בנקאית לפרויקט עצמו והבנק הוא זה שמאשר את ההלוואה. אך שמדובר על קבוצת רכישה, הדברים שונים לחלוטין, לבנק אין כל הבטחה שהפרויקט יושלם ולכן ישנו קושי בקבלת מימון קבוצות רכישה.

מהו מימון קבוצות רכישה וכיצד הוא מתבצע ?

מימון קבוצות רכישה בעזרת מרכז הלוואות בערבות המדינה ניתן על ידי אחד הבנקים למשכנתאות או ע"י גופים פרטיים שונים אשר מעוניינים לממן פרויקטי רכישת דירה בתמורה לריבית מוסמכת. באמצעות אסיפה של חברי הקבוצה וקבלת החלטה משותפת יחדיו על מקור המימון ניתן לרכוש קרקע לבנייה. כמו כן, על מנת למנוע בעיות עתידיות לגבי רכישת הקרקע חשוב לבדוק את מצבו הכלכלי של חבר בקבוצת הרכישה, וזאת על מנת שיעמדו בהתחייבויותיו כלפי הפרויקט עצמו. תהליך קבלת מימון בקבוצות הרכישה מתנהל כך: קבוצת הרכישה נאספת לבחירת גוף המימון, הנציגים מהקבוצה מנהלים משא ומתן שכולל בין היתר את תנאי המימון, לאחר מכן חייבים להגיע להסכמה בין כל החברים על מנת שכל הקבוצה תתנהג בהתאם. לאחר קבלת ההחלטה אשר חלה על כל אחד מחברי הקבוצה באופן שווה ניתן להמשיך בתהליך רכישת הדירות. כמו כן, כל חבר בקבוצה חייב לפתוח תיק בבנק כולל אלו עם הון עצמי, כספי ההלוואה משתחררים שווה בשווה בין שאר חברי הקבוצה . הכסף מועבר בהתאם להתקדמות הבנייה בפועל כפי שסוכם מראש ולאחר מסירת הדירות כל רוכש מתנהל לבד אל מול הבנק המלווה בהלוואה בערבות המדינה.

למה כדאי לרכוש דירות בקבוצת רכישה?קבוצת רכישה לבתים פרטיים

קבוצת רכישת דירה חוסכת לכם לא מעט כסף במיוחד שרוכשים כקבוצה אחת גדולה ויזמית את הקרקעות לכל חבר וחבר בה. מעבר לכך כל חברי הקבוצה מוגנים בהסכם אשר חל כולם והחזרי משכנתא שיש לשלם ולא תמיד מתאימים לצרכי הלקוח עצמו. חברי הקבוצה יכולים לנצל נכס קיים שאינו ממושכן או של ההורים לטובת המשכנתא, במצב זה הסיכון שהבנק רואה בחברי הקבוצה הוא נמוך כי הבנק אינו מסתמך על הקרקע שליו בונים ושערכה נמוכה אלא מסתמך על הנכס בנוי שניתן לממשו בעת הצורך.

 

 

 

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

פרויקטים חמים נוספים

מידע שימושי למשקיעים

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!