קבוצת רכישה חסרונות

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

ההתארגנות בקבוצת רכישה הפכה בשנים האחרונות לנושא החם בעולם הנדל"ן. עליית מחירי הדיור הפכה את השגת הדירה החדשה לבעייתית, והתארגנות בקבוצת רכישה עשויה לחסוך מאד בעלויות – וכתוצאה מכך מחיר הנכס עשוי להיות נמוך משמעותית מזה שהיה נגבה ברכישה רגילה של נדל"ן. זאת ועוד – קבוצת רכישה מאפשרת ליצור קבוצה הומוגנית של אוכלוסיה, המתארגנת על רקע דתי, אידיאולוגי או אחר, במטרה לחיות בבניין משותף בכפוף לחוקים או אורח חיים המתאים לכל חברי הקבוצה. עם זאת, ישנם גם בארגון של קבוצת רכישה חסרונות משמעותיים, העלולים להעיב על היתרונות ובמקים מסוימים אפילו לבטל אותם לחלוטין. מהי בדיוק קבוצת רכישה וכיתד היא מתארגנת? אילו יתרונות מזמנת ההתארגנות לחברים בה? מהם החסרונות האפשריים בהתארגנות מהסוג הזה? בשורות להלן נעסוק בקצרה בתחום רחב, שיש בו פוטנציאל להפקת רווחים ולבעייתיות בעת ובעונה אחת.

קבוצת רכישה חסרונות והיתרונות שבצידה

כפי שכבר הוזכר לעיל, היתרון העיקרי של קבוצת הרכישה טמון לרוב בהוזלה המשמעותית של עלויות הבנייה, ובהימנעות מתשלום פערי התיווך שמגיעים בדרך כלל לידי הקבלנים, היוזמים בנייה של בניינים חדשים ומכירה שלהם. במקרים מסוימים, החיסכון יכול להגיע לכדי עשרות אחוזים ממחיר הנכס, שהמשמעות שלהם הינה חיסכון פוטנציאלי של מאות אלפי שקלים לכל אחד מחברי הקבוצה במחיר הנכס. יתרון אפשרי נוסף, בעיקר בקבוצות המתארגנות על רקע אידיאולוגי, טמון באפשרות לנהל אורח חיים המותאם לכל חברי הקבוצה, במבנה העתידי שייבנה.

קבוצת רכישה חסרונות אפשריים

קבוצת רכישה חסרונות

לעומת היתרונות הרבים של התארגנות כאמור לעיל, יש בארגון קבוצת רוכשים חסרונות לא מעטים. אחד החסרונות הבולטים עלול להיות פרישה של חבר אחד או יותר מהקבוצה, מה שעלול לעכב את הבנייה. זאת, לאור העובדה ששאר חברי הקבוצה יתקשו לגייס את ההון הנדרש להמשך הבנייה, אלא אם יצרפו חבר חדש. במילים ברורות יותר – כל חבר בקבוצה הוא בעצם משקיע, ומשאחד החברים משך את ההשקעה, הפרויקט יכול להיתקע. חיסרון נוסף טמון בהתנהלות לקויה של מנהלי הקבוצה, העלולה לפגוע בכל שאר החברים. כיון שכך, חייב כל אחד מהחברים בקבוצה לעקוב בהתמדה אחרי המתרחש, דבר שלא תמיד יש בידיו הפנאי לעשות אותו.

כאשר מונים בארגון קבוצת רכישה חסרונות,

לא ניתן להימנע מאזכור העובדה שבמקרים מסוימים, בהם יש מארגנים המעוניינים למשוך חברים לקבוצת הרכישה, המארגנים עלולים להציג מצגי שווא ולהבטיח דברים שבסיכומו של עניין לא יתקיימו. אמנם יש דרכים להתגבר על החיסרון הזה, אבל, שוב, הדבר דורש השקעה של זמן ומשאבים. בנוסף, אין להימנע מלהזכיר גם את הביטול האפשרי של הטבות המס שהמדינה מעניקה לקבוצות הרכישה. זאת, אם נציגי המדינה חושדים שההתארגנות איננה נובעת מהמניעים הנכונים. כיון שעדיין אין חוק המסדיר את כל הנושא, יש לנציגי המדינה טווח רחב של שיקול דעת. להתארגנות בתוך קבוצת רכישה חסרונות לא מעטים, ודרוש זמן רב ותשומת לב מרובה, על מנת להימנע מנפילה במוקשים הניצבים בדרך להצלחה.

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

פרויקטים חמים נוספים

מידע שימושי למשקיעים

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!