קבוצת רכישה חוק ומעשה

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

בניית מבנה מגורים או לכל מטרה אחרת, חייבת להיות פרי של יזמה כל שהיא. היזמה יכולה להיות של קבלן או מומחה לענייני נדל"ן, שהחליט, על סמך הניסיון והידע שלו, לרכוש חלקת אדמה ולהקים עליה מבנה, שאותו ישכיר או ימכור. ואולם הבנייה יכולה להיות גם יזמה של קבוצת אנשים, המתאגדת יחד כדי לבנות בניין מגורים או אחר. למרות שהנושא הפך עם השנים לפופולארי במיוחד, הרי שעדיין לא קיים בנושא קבוצת רכישה חוק המסדיר את הפעילות של קבוצת הרכישה. כיצד מתארגנת קבוצת רכישה? מהם היתרונות העיקריים בהתארגנות של קבוצה כזאת? בשורות להלן נעסוק בתחום שיש בו הרבה פוטנציאל.

קבוצת רכישה חוק וכיצד היא מתארגנת

קבוצת רכישה חוק קבוצת רכישה יכולה להיות יוזמה של אנשים המכירים איש את רעהו, והמעוניינים לגור יחד. לחילופין, חברי קבוצת הרכישה יכולים להיות אנשים בעלי אורח מחשבה זהה, אידיאולוגיה משותפת או תפיסת עולם הגורמת להם להרצות לחיות ביחד, במטרה ליישם את תפיסת העולם שלהם הלכה למעשה. אם לתרגם את האמור לעיל למילים ברורות יותר – קבוצת רכישה יכולה להתארגן על רקע דתי, פוליטי או אידיאולוגי אחר. חברי הקבוצה מנהלים את המשא ומתן עם כל הגורמים המעורבים בבנייה, החל מהכנת הקרקע לבנייה וכלה במסירת הדירות בסיומה. בשנים האחרונות מגבשת מדינת ישראל עבור קבוצת רכישה חוק ייחודי, האמור להסדיר את הפעילות שלה, להבהיר את תחומי האחריות של כל אחד מחברי הקבוצה ולאפשר לאחד או יותר מהחברים בה, לפרוש ממנה בשלבים מסוימים בתהליך.

היתרונות העיקריים בהתארגנות של קבוצות רכישה

ישנם שני יתרונות עיקריים בהתארגנות בקבוצת רכישה: היתרון הראשון – התארגנות על פי אידיאלים ותפיסות מסוימות, המשותפות לכלל חברי הקבוצה, כפי שכבר הוזכר לעיל. היתרון השני, והמשמעותי יותר מבחינה כלכלית ופיננסית, הוא האפשרות להקים את מבנה המגורים, או כל סוג אחר של מבנה, תוך הקטנה משמעותית של עלויות. העלויות שעשויות להיחסך באמצרות קבוצת רכישה הן עלויות התיווך השונות והרווח לכאורה, שאילולי ההתארגנות היה עובר לקבלן, תוך שהוא מגולם במחיר הדירה הסופי. בנוסף, אף שלא קיים בנושא קבוצת רכישה חוק מחייב, עדיין, יש מקרים שבהם ההתארגנות כמו התארגנות של כמה בניינים לקבוצת רכישה לפרויקט של שיפוץ בניין משותף כאמור עשויה להביא לחיסכון גם בתשלומי המס, הן עבור רכישת הקרקע והן בשלבים נוספים בתהליך הבנייה. למעשה, ניתן למנות כיום יותר מסוג אחד של קבוצת רכישה. באופן עקרוני, ההבדל הוא בעיקר בין קבוצות המתארגנות באופן הקרוב ביותר לספונטניות, הן על רקע אידיאולוגי והן על רקע היכרות אישית. זאת, במטרה להקים בניין מגורים בעתיד. סוג אחר של קבוצת רכישה הוא קבוצה המאורגנת על ידי גורם בעל אינטרס, במטרה להוזיל עלויות מצד אחד ולפזר את הסיכונים הכרוכים בבנייה בין כל חברי הקבוצה.

קבוצת רכישה המאורגנת כהלכה, עשויה להביא לחיסכון כספי ניכר בבניית נכס נדל"ן חדש. לאחרונה מקודם בישראל בנושא קבוצת רכישה חוק שאמור להסדיר את הפעילות שלה ואת היחסם בין כל אחד מהמרכיבים שלה לבין השאר.

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

פרויקטים חמים נוספים

מידע שימושי למשקיעים

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!