נדל"ן מסחרי תל אביב – כל מה שאתם חייבים להכיר על נדל"ן מסחרי

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

משקיעי נדל"ן רבים בישראל בוחרים להשקיע בנדל"ן מסחרי. אם גם אתם חושבים להתחיל להשקיע את מיטב החיסכונות שלכם בענף הנדל"ן, הגעתם למקוםנדל"ן מסחרי תל אביב - הביקוש בישראל מושפע ממספר משתנים מרכזיים. גידול טבעי, הגירה חיובית, כמות גדולה של מתגרשים וכמות גדולה של משקיעים. הנכון. בפסקאות הבאות נגע בהבדלים המשמעותיים בין נדל"ן למגורים לנדל"ן מסחרי, נכיר את היתרונות הגדולים בגינן משקיעים רבים בוחרים נדל"ן מסחרי דווקא בתל אביב, נכיר את החלופה המרכזית בישראל להשקעות נדל"ן וננסה להעריך בעזרת בדיקות מקצועיות האן מחירי הדיור בישראל מנופחים או שמא הם צפויים להמשיך לעלות גם בשנים הבאות. גם אם אתם כלל לא מתעניינים בענף השקעות נדל"ן, הפסקאות הבאות יוכלו לחסוך לכם לא מעט הפסדים. אז לפני שאתם ממהרים לשלול את האפשרות של השקעות נדל"ן, חשוב שתכירו לעומק את החלופה המרכזית – תוכניות חיסכון בנקאיות.

חוששים להפסיד את החיסכונות שלכם? חשוב שתכירו את הדרך הבטוחה להפסיד לא מעט כסף מידי שנה

רבים מהחוששים בעולם ההשקעות בוחרים לשכן את כספי החיסכונות שלהם בתוכניות חיסכון בנקאיות. תוכניות חיסכון בנקאיות מבטיחות לכלל הבוחרים בהםנדל"ן מסחרי תל אביב -ההיצע בישראל מושפע ממשתנה אחד מרכזי. קצב התחלות הבנייה החדשות. הגנה מלאה מפני הפסדים. תוכניות החיסכון אינן חשופות כלל לאפיקי השקעה שונים, מה שמאפשר לכלל החוששים מעולם ההשקעות לבחור במסלולי החיסכון ללא כל חשש. אך מה שהבנקים לא ממהרים לספר ללקוחותיהם זה שהאינפלציה הממוצעת במדינת ישראל (כ 2% בכל שנה), גבוהה משמעותית מהריבית החיובית המוענקת לכלל הבוחרים בתוכניות החיסכון. איך האינפלציה קשורה לתוכניות החיסכון אתם שואלים?

כך תצליחו להגן על החסכונות שלכם מפני שחיקת האינפלציה

האינפלציה פירושה עליות מחירים כלליות הגורמות לשחיקת כוח הכסף. אם עד לפני עשור הייתם יכולים להגיע לסופר השכונתי מצויידים בשטר בודד של 100 שקלים ולמלא בעזרתו עגלת קניות מלאה במוצרים בסיסיים, כיום אותו שטר בדיוק לא יצליח למלא אף לא חצי מאותה עגלה הכוללת את אותם המוצרים. על אף שערכו המספרי של הכסף נותר זהה (100 שקלים), כוח הקנייה שלו נפגע. במילים אחרות, כל עוד הריבית מאפיק החיסכון שלכם נמוכה מהאינפלציה הממוצעת במדינת ישראל, אתם מפסידים כסף מידי שנה. אנשים רבים שבוחרים במסלולי החיסכון הסולידיים ביותר במטרה להבטיח שמירה מיטבית על כל חסכונותיהם,נדל"ן מסחרי תל אביב -משקיעי נדל"ן רבים בישראל בוחרים להשקיע דווקא בנכסים מסחריים. בוחרים באפיק החיסכון שמבטיח להם הפסדים משמעותיים מידי שנה. אז גם אם מעולם לא חשבתם להשקיע בענף הנדל"ן, חשוב שתכירו כמה פרטים חשובים אודות מסלולי ההשקעה השונים.

ענף הנדל"ן מציע לכל הבוחרים בו מגוון רחב של מסלולי השקעה שונים

ראשית, חשוב להדגיש ולומר כי ענף הנדל"ן אינו מסתכם ברכישת דירת מגורים והשכרתה לטווחי זמן ארוכים. ענף הנדל"ן כולל מספר מסלולי השקעה שונים, כאשר המרכזיים שבהם הם:

  1. נדל"ן מניב
  2. נדל"ן מסחרי
  3. נדל"ן על הנייר
  4. אקזיט בעסקאות נדל"ן
  5. קרקעות חקלאיות להשקעה

שנית, חשוב שתכירו את הגורמים המשפיעים על תנועות מחירי הדיור בישראל. אנשים רבים שחוששים להשקיע בענף הנדל"ן טוענים כי מחירי הדיור בישראלהמחירים של נכסים מסחריים נמוכים בעשרות אחוזים בהשוואה למחירים של נכסי מגורים לכן רבים מעדיפים להשקיע בנדל"ן מסחרי בתל אביב מנופחים. מחירי הדיור בישראל עולים במשך למעלה מעשור והספיקו להשלים עליות בנות מאות אחוזים. זה הזמן לרכוש נדל"ן? בשביל לענות על כך חייבים להכיר את המשתנים המשפיעים על תנועות המחירים, והם:

  • ביקוש – הביקוש בישראל מושפע ממספר משתנים מרכזיים. גידול טבעי, הגירה חיובית, כמות גדולה של מתגרשים וכמות גדולה של משקיעים.
  • היצע – ההיצע בישראל מושפע ממשתנה אחד מרכזי. קצב התחלות הבנייה החדשות.

כל עוד הביקוש גדול מההיצע, מחירי הדיור עולים וכן להיפך, כל עוד ההיצע גדול מהביקוש, המחירים יורדים. בדיקה מקצועית מעלה כי רמות הביקושים בישראל גבוהות משמעותית מההיצע הקיים, מה שאומר שהמחירים אינם בועתיים. יתרה מכך, כל עוד לא יחול שינוי משמעותי במאזן הכוחות, מחירי הדיור צפויים להמשיך לעלות.

כל היתרונות והחסרונות הגדולים של נדל"ן מסחרי

ומה באשר לנכסים המסחריים? בפסקאות הבאות נגע בכל ההבדלים שחשוב שתכירו בין נדל"ן למגורים לבין נדל"ן מסחרי ונבחן את היתרונות והחסרונות של

היתרון השני בגינו משקיעים רבים נוהרים להשקעות נדל"ן מסחרי בתל אביב הוא אחוזי התשואה הגבוהים.

מסלולי הדגל.

  • נדל"ן מסחרי -משקיעי נדל"ן רבים בישראל בוחרים להשקיע דווקא בנכסים מסחריים. הסיבה המרכזית לכך היא אחוזי התשואה הגבוהים מהשכרת הנכסים. בעוד דירות מגורים בישראל מניבות בין 2.2% תשואה מידי שנה באזור תל אביב ועד 5.5% תשואה בשנה באזורי פריפריה, נכסים מסחריים רבים בישראל מניבים אחוזי תשואה דו ספרתיים בכל שנה. נדל"ן מסחרי הוא נדל"ן שלא נועד לצורכי מגורים. המשקיעים בתחום בוחרים להשקיע בחנויות, משרדים, אזורי מסחר שונים ועוד. אז מדוע לא כולם משקיעים בנדל"ן מסחרי אתם שואלים? ריכזנו עבורכם את כל היתרונות והחסרונות של נדל"ן מסחרי בתל אביב.

היתרונות הבולטים של השקעות נדל"ן מסחרי:

  1. מחירים נמוכים המחירים של נכסים מסחריים נמוכים בעשרות אחוזים בהשוואה למחירים של נכסי מגורים. מחירי הדיור בישראל הרקיעו שחקים בעשורמבחינת נדל"ן מסחרי בתל אביב, רמות הביקוש לנכסים מסחריים אינן קשיחות. ישנם לא מעט סוגים של נכסים מסחריים החשופים לתנודתיות ביקוש בהתאם לתקופה. האחרון וכיום המחיר הממוצע בישראל עומד על למעלה מ 1,500,000 שקלים לדירה ממוצעת. מחיר זה מחייב את המשקיעים להביא מהבית הון עצמי גבוה ויכולת להתמודד עם משכנתא מנופחת לשנים ארוכות. לעומת זאת, נכסים מסחריים מאפשרים למשקיעים רבים ליהנות מהשקעות אטרקטיביות בעלות של כמה מאות אלפי שקלים בודדים בלבד. נתון זה מאפשר גם למשקיעים קטנים עם הון עצמי מוגבל ליהנות מהשקעות אטרקטיביות באזורי פריים לוקיישן.
  2. אחוזי תשואה גבוהים – היתרון השני בגינו משקיעים רבים נוהרים להשקעות נדל"ן מסחרי בתל אביב הוא אחוזי התשואה הגבוהים. כפי שציינו לעיל, אחוזי התשורה המתקבלים מנכסים מסחריים גבוהים משמעותית מאחוזי התשורה המתקבלים מדירות מגורים. אחוזי התשואה הממוצעים מהשכרת דירה בישראל עומדים על כ 3% מידי שנה בעוד אחוזי התשואה הממוצעים מהשכרת נכסים מסחריים בישראל עומדים על כ 8% מידי שנה. רוצים ליהנות מאחוזי תשואה גבוהים? ייתכן שמסלול השקעות מסחרי יכול להתאים לכם.

משתי הנקודות שהובאו מעלה ניתן ללמוד כלל אצבע שמנחה משקיעים רבים בבחירת השקעותיהם – ככל שמחיר הנכס נמוך יותר, כך אחוזי התשואה שיתקבלו מהשכרתו יהיו גבוהים יותר, וכן להיפך. ככל שמחיר הנכס גבוה יותר, כך אחוזי התשורה שיתקבלו מהשכרתו יהיו נמוכים יותר.

החסרונות הבולטים של השקעות נדל"ן מסחרי:

  1. ביקוש שאינו קשיח – רמות הביקושים לדירות מגורים קשיחות. ביקוש קשיח פירושו ביקוש שאינו נתון לשינויים גדולים. במילים אחרות, דירות מגורים הןחיסרון שני להשקעות נדל"ן מסחרי בתל אביב הוא רמת הסיכון בהשקעה. מעבר לחשיפה לתנודתיות ביקושים, השקעות נדל"ן מסחרי נחשבות להשקעות בעלות רמת סיכון גבוהה מוצר שתמיד ירצו, מה שמוריד את רמות הסיכון בהשקעה. לעומת זאת, רמות הביקוש לנכסים מסחריים אינן קשיחות. ישנם לא מעט סוגים של נכסים מסחריים החשופים לתנודתיות ביקוש בהתאם לתקופה. הדוגמה הטובה ביותר לכך היא תקופת נגיף הקורונה. עם פרוץ המגיפה, משרדים רבים הוציאו את כלל העובדים לעבודה מהבית, מה שהקריס את רמות הביקושים למשרדים.
  2. רמות סיכון גבוהות -חיסרון שני להשקעות נדל"ן מסחרי הוא רמת הסיכון בהשקעה. מעבר לחשיפה לתנודתיות ביקושים, השקעות נדל"ן מסחרי נחשבות להשקעות בעלות רמת סיכון גבוהה. אחת הסיבות לכך היא תנועות מחירי הנכסים המסחריים במרוצת השנים. חשוב להדגיש כי תנועות מחירי נכסים מסחריים אינן מקבילות לתנועות מחירי הדיור. כלומר, ייתכן שמחירי הנכסים המסחריים ירדו עקב גידול מהיר של הניצע הקיים או ירידה משמעותית בביקושים. בשונה מנכסי מגורים, הגדלת ההיצע המסחרי נחשב לפשוט ומהיר יותר, מה שעלול להשפיע על מחירי הנכסים.

אם גם אתם חושבים להתחיל להשקיע בנדל"ן מסחרי, המסלול המרכזי של נדל"ן מסחרי הוא רכישת נכס והשכרתו לטווחי זמן ארוכים. במסגרת מסלול זה המשקיע רוכש משרד, חנות או מרכז מסחרי ומשכיר אותו לבעלי עסקים לתקופות זמן ארוכות ככל הניתן. לסיכום כלל היתרונות, החסרונות והסיכונים במסלול זה:

יתרונות חסרונות וסיכונים
אחוזי תשואה גבוהים רמות סיכון גבוהות – הביקושים אינם קשיחים
מחירים נמוכים מחירי הנכסים המסחריים אינו עולה בקצב זהה למחירי הדיור
הכנסה פסיבית מובטחת מידי חודש ניתן להגדיל במהירות את היצע הנכסים המסחריים, מה שעלול להשפיע על מחירם

הכירו את מסלול הדגל של השקעות בנדל"ן למגורים

לעומת זאת, מסלול הדגל בהשקעות של דירות מגורים כולל יתרונות וחסרונות שונים. מסלול נדגל הוא מסלול נדל"ן מניב הכולל רכישת דירה והשכרתה לטווחי זמןלעומת נדל"ן מסחרי בתל אביב, מסלול נדגל הוא מסלול נדל"ן מניב הכולל רכישת דירה והשכרתה לטווחי זמן ארוכים. ארוכים. מסלול זה נחשב למסלול בעל רמת בטיחות גבוהה, פשוט לתפעול ומתאים למשקיעים פסיביים שרוצים ליהנות מהכנסה חודשית קבועה. אחד היתרונות הגדולים ביותר של מסלול נדל"ן מניב הוא העובדה כי המשקיעים בו נהנים משני אפיקי רווח שונים. הראשון הוא מהשכרת הנכס והשני הוא מעליית ערכו. אז אם גם אתם חושבים להתחיל להשקיע בענף ומתלבטים האם כדי לבחור בנדל"ן מסחרי או בנדל"ן למכורים, ריכזו עבורכם טבלה נוספה הכוללת את כל היתרונות, החסרונות והסיכונים בהשקעות נדל"ן למגורים.

יתרונות חסרונות וסיכונים
מסלול גדול, פשוט ופסיבי הכולל הכנסה חודשית מובטחת מחירים גבוהים – אחוזי תשואה נמוכים מאלה שניתן לקבל מהשכרת נכסים מסחריים
רמות ביקושים קשיחות ללא תנודתיות גבוהה התעסקות עם כל צורכי השוכרים במהלך כל תקופת שהותם בדירה
שני אפיקי רווח שונים – מהשכרת הנכס ומעליית ערכו סיכון בבחירת שוכרים שלא עומדים בתשלום החודשי או לא יודעים לשמור על פנים הדירה

חשוב להדגיש כי מעבר למסלול המסחרי ולמסלול המניב ענף הנדל"ן מציע לכלל הבוחרים בו עוד מבחר מסלולי השקעה שונים. בין כלל מסלולי ההשקעה הגדולים ביותר ניתן למנות את:

  1. נדל"ן על הנייר – במסגרת מסלול השקעה זה המשקיע רוכש דירת מגורים על הנייר במחירי פריסייל המגלמים הנחה של בין 10% ל 30% ממחירי השוק.לסיכום, השקעות מסחריות בתך אביב יאפשרו גם לכם ליהנות מאחוזי תשואה גבוהים במיוחד. לאחר תום שלבי הבנייה המשקיע יכול למכור את הנכס במחירי שוק וליהנות מהדלתא שבין מחיר הרכישה למחיר המכירה.
  2. אקזיט בנדל"ן – מסלול אקזיט בנדל"ן כולל רכישת נכסים במחירים נמוכים ממחירי השוק, השבחתם על ידי שיפוץ קוסמטי זול ומהיר ומכירתם במחירי שוק. מסלול השקעה זה מחייב את המשקיעים להשקיע שעות ארוכות של עבודה באיתור נכסים הנמכרים מתחת למחירי שוק, כך שאם אתם מחפשים מסלול השקעה פסיבי, לא בטוח שזה המסלול המתאים עבורכם.
  3. קרקעות חקלאיות להשקעה – משקיעים רבים בוחרים לרכוש קרקעות חקלאיות לפני הפשרה. חשוב להדגיש כי לא ניתן לעשות בקרקעות חקלאיות דבר, מלבד צורכי חקלאות. לאחר הליך הפשרה שישנה את ייעוד הקרקע ויאפשר לבנות עליה, ערכה עולה במאות אחוזים ומאפשר למשקיעים להכפיל ואף לשלש את השקעתם. חשוב להדגיש כי מסלון השקעות זה נחשב למסלול בסיכון גבוהה וחייבים להכיר לעומק את כל המאפיינים של קרקעות חקלאיות כדאיות להשקעה.

לסיכום, השקעות מסחריות בתך אביב יאפשרו גם לכם ליהנות מאחוזי תשואה גבוהים במיוחד. באזור תל אביב הביקוש לנכסים מסחריים גבוהה, וגם אחוזי התשואה שתוכלו לקבל גבוהים בהתאם.

משקיעי נדל"ן רבים בישראל בוחרים להשקיע במסלול נדל"ן מסחרי בעיר תל אביב. רוצים להשקיע בענף הנדל"ן וליהנות מאחוזי תשואה גבוהים? ייתכן שהמסלול המסחרי הוא המסלול המתאים ביותר עבורכם.

משקיעי נדל"ן רבים בישראל בוחרים להשקיע במסלול נדל"ן מסחרי בעיר תל אביב. רוצים להשקיע בענף הנדל"ן וליהנות מאחוזי תשואה גבוהים?

בשורות הבאות נכיר לעומק את המסלול המסחרי, נגע בכל ההבדלים בינו לבין מסלול הדגל בענף – נדל"ן מניב למכורים, נדגיש את היתרונות, החסרונות והסיכונים הקיימים במסלול ועוד. אז אם גם אתם מתכוונים להשקיע את מיטב חסכונותיכם בענף הנדל"ן, הגעתם למקום הנכון. אך רגע לפני שנצלול לתוכן המקצועי, חשוב שתכירו את החלופה המרכזית להשקעות נדל"ן בישראל. אנשים רבים שחוששים להפסיד בענף ההשקעות בוחרים במסלול הסולידי שהבנקים מציעים לכל דורש – מסלולי חיסכון בנקאיים.

הדרך הבטוחה ביותר לשמור על חסכונותיכם מפני הפסדים – לא בדיוק מה שחשבתם!

אחד מכללי האצבע שכל משקיע בענף הנדל"ן חייב להכיר הוא - כל עוד הביקוש גבוה מההיצע הקיים, המחירים עולים. נכון לכתיבת שורות אלה, הביקוש לדיור ולנכסים מסחריים בישראל

לא מעט אנשים בישראל בוחרים לשכן את מיטב חסכונותיהם בתוכניות חיסכון בנקאיות. תוכניות החיסכון הבנקאיות מבטיחות לכל הבוחרים בהן הגנה מלאה מפני הפסדים. מסלולי החיסכון הבנקאיים אינם חשופים לאפיקי השקעה כלל, אך האם הן באמת שומרים על ערך הכסף של החוסכים בהם? התשובה היא ממש לא. אמנם מסלולי החיסכון השונים אינם חשופים לאפיקי השקעה, אך גם התשואה השנתית שהם מניבים לבוחרים בהם בהתאם – אפסית. הבנקים לא ממהרים להסביר ללקוחותיהם שהאינפלציה התמידית במדינת ישראל (שעומדת על כ 2% בממוצע), גבוהה משמעותית מהריבית החיובית שהן מקבלים בתוכניות החיסכון השונים. מבולבלים? בפסקה הבאה נסביר מהי אינפלציה וכיצד היא קשורה למסלול החיסכון "הבטוח" שהבנקים מציעים.

הכירו את האינפלציה ואת השפעתה על כל החיסכונות שלכם

האינפלציה פירושה עליית מחירים כללית במשק. עליית המחירים גורמת לשחיקה ישירה בכוח הקנייה של המטבע. במילים אחרות, כל עוד אפיק החיסכון מניב תשואה נמוכה מהאינפלציה השנתית, כלל הבוחרים באפיק זה מפסידים לא מעט כסף מידי שנה. הבעיה הגדולה היא ששחיקת כוח הקנייה של הכסף לא נראית לעין. הערך המספרי של החיסכון בבנק לא יפגע, אלא רק ערכו הראלי – כוח הקנייה שלו. הדוגמה הטובה ביותר לכך היא קניית סל מוצרים בסיסיים. עד לפני מספר שנים יכלתם להיכנס לסופר שכונתי מצויידים בשטר בודד של 100 שקלים, ולמלא בעזרתו סל קניות מלא במוצרים בסיסיים. כיום, עם אותו שטר בדיוק הכולל 100 שקלים, לא תצליחו למלא את אותו סל הכולל את אותם מוצרים. כלומר, הערך המספרי של הכסף נותר זהה (100 שקלים), אך ערכו הראלי, כוח הקנייה שלו, ירד במרוצת השנים.

השקעות נדל"ן – אחת הדרכים הטובות ביותר לשמור על מיטב החיסכונות מפני שחיקת האינפלציה

אחת הדרכים הטובות ביותר לשמור על הכסף מפני שחיקת האינפלציה היא השקעות נדל"ן שמניבות אחוזי תשואה גבוהים מאחוזי גידול האינפלציה. חושבים להתחיל להשקיע בענף הנדל"ן? ריכזנו עבורכם את כל המידע החיוני שחשוב שתכירו לפני שתבחרו את ההשקעה הטובה והמתאימה ביותר עבורכם. הנקודות המרכזיות שאתם חייבים להכיר הן:

  • היכרות עם הגורמים המשפיעים על תנועות מחירי הדיור בישראל.
  • היכרות עם כל מסלולי ההשקעה הקיימים.
  • היכרות עם אפשרויות המימון האטרקטיביות ביותר.

מחירי הדיור בישראל – האם זה הזמן הנכון להתחיל להשקיע בענף הנדל"ן?משקיעי נדל"ן רבים בוחרים במסלול השקעה בנדל"ן מסחרי. מסלול הנדל"ן המסחרי דומה למסלול המניב למגורים

תחילה חשוב לפתוח באחת השאלות החשובות ביותר שמעסיקות רבים בישראל – מחירי הנדל"ן אינם מנופחים? אנשים רבים חוששים להצטרף לענף השקעות הנדל"ן בטענה כי מחירי הנכסים בישראל בועתיים. מחירי הדיור אכן נמצאים בעיצומה של מגמת עלייה ארוכת שנים. בעשור האחרון מחירי הדיור נסקו בעשרות אחוזים וישנם נכסים שהספיקו להכפיל ואף לשלש את ערכם. אך האם מחירי הדיור צפויים להיבלם בקרוב ולהתחיל מגמת ירידה? בשביל לענות על כך חשוב להכיר את המשתנים המרכזיים המשפיעים על תנועות מחירי הדיור בישראל

ביקוש היצע
המרכיבים הביקוש בישראל מורכב ממספר משתנים מרכזיים, והם:

 

●        גידול טבעי.

●        הגירה חיובית.

●        כמות גדולה של מתגרשים.

●        כמות גדולה של משקיעים.

ההיצע בישראל מורכב ממספר משתנים מרכזיים, והם:

 

●        הפשרת קרקעות לצורכי בנייה.

●        הליכים בירוקרטיים לקבלת אישורי בנייה.

●        קצב התחלות הבנייה החדשות.

מצב נוכחי רמות הביקוש בישראל, הן לדיור והן לנכסים מסחריים גבוהות במיוחד ההיצע הקיים בישראל אינו גבוה מספיק
מצב עתידי מוערך קצב גידול הביקושים מהיר קצב גידול ההיצע איטי בהשוואה לקצב גידול הביקושים

&

מחירי הדיור אינם בועתיים ואינם צפויים לרדת בקרוב – הכירו את כל הנתונים האחראיים לנסיקת המחיריםדל"ן מסחרי בתל אביב מבטיח לכלל הבוחרים בו אחוזי תשואה גבוהים ועוד שלל יתרונות

מנתונים אלה ניתן להבין מספר דגשים חשובים. ראשית, מחירי הדיור בישראל אינם בועתיים. אחד מכללי האצבע שכל משקיע בענף הנדל"ן חייב להכיר הוא – כל עוד הביקוש גבוה מההיצע הקיים, המחירים עולים. נכון לכתיבת שורות אלה, הביקוש לדיור ולנכסים מסחריים בישראל, גבוה מההיצע הקיים. שנית, קצב גידול הביקושים מהיר יותר מקצב גידול ההיצע, מה שאומר שגם מאזן הכוחות בעתיד צפוי להישאר בעינו ללא שינוי מהותי. כל עוד הביקוש גבוה מההיצע הקיים, פני המחירים צפונה ללא בלימה או תחילתה של מגמת ירידה. אז האם זה הזמן הנכון להתחיל להשקיע בענף הנדל"ן? כל עוד לא יחול שינוי משמעותי בנתונים, התשובה היא כן. רגע לפני שאתם מתחילים, חשוב שתכירו את מסלולי ההשקעה הגדולים בענף.

כל ההבדלים בין מסלול נדל"ן מניב למגורים לבין מסלול נדל"ן מסחרי בתל אביב

ענף הנדל"ן מציע לכל משקיעיו מבחר גדול של מסלולי השקעה שונים. ההבדלים המרכזיים בין מסלולי ההשקעה השונים מתבטאים ברמות סיכון שונות, בטווחי ההשקעה וכמובן ברווח הצפוי מכל מסלול. בחרנו עבורכם שניים מהמסלולים המרכזיים – נדל"ן מניב ונדל"ן מסחרי.

  • נדל"ן מניב למגורים

נדל"ן מניב הוא מסלול הדגל הגדול ביותר בענף. במסגרת מסלול זה המשקיע רוכש דירת מגורים ומשכיר אותה לטווחי זמן ארוכים. למסלול יש לא מעט יתרונות כאשר המרכזיים שבהם הם: רמת סיכון נמוכה, השקעה פשוטה ומתאימה למשקיעים בתחילת דרכם, שני אפיקי רווח שונים – מהשכרת הנכס ומעליית ערכו ועוד. לסיכום היתרונות, החסרונות והסיכונים במסלול זה:

יתרונות חסרונות וסיכונים
מסלול השקיה פשוט ובטוח התעסקות עם שוכרים במהלך כל שהותם בדירה
מסלול השקעה הכולל הכנסה פסיבית מידי חודש סיכון בבחירת שוכרים שאינם עומדים בתשלום החודשי
מסלול השקעה הכולל שני אפיקי רווח שונים – מהשכרת הנכס ומעליית ערכו במרוצת השנים אחוזי תשואה יחסית נמוכים – בין 2.2% ל 3.4% באזורי מרכז הארץ. בין 3.5% ל 5.5% באזורי פריפריה

 

  • נדל"ן מסחרי

משקיעי נדל"ן רבים בוחרים במסלול השקעה בנדל"ן מסחרי. מסלול הנדל"ן המסחרי דומה למסלול המניב למגורים, ובמסגרתו המשקיעים רוכשים נכסים מסחריים ומשכירים אותם לטווחי זמן ארוכים. נדל"ן מסחרי בתל אביב מבטיח לכלל הבוחרים בו אחוזי תשואה גבוהים ועוד שלל יתרונות, בהם נעסוק מטה. הנכסים המסחריים השכיחים ביותר להשקעה הם: חנויות, מתחמים מסחריים ומשרדים. בפסקאות הבאות נציג בהרחבה את כל היתרונות, החסרונות והסיכונים במסלול.

יתרונות השקעה בנדל"ן מסחרינדל"ן מסחרי כולל לא מעט יתרונות על פני מסלול הדגל של הענף, נדל"ן מניב למגורים. היתרון הבולט הוא המחירים הנמוכים

נדל"ן מסחרי כולל לא מעט יתרונות על פני מסלול הדגל של הענף, נדל"ן מניב למגורים. היתרונות הבולטים ביותר הם:

  • מחירים נמוכים

מחירי נכסים מסחריים נמוכים בעשרות אחוזים בהשוואה לנכסי מגורים. נתון זה מאפשר למשקיעים קטנים עם הון עצמי נמוך להשקיע במסלול המניב וליהנות מנכסים מסחריים איכותיים בפריים לוקיישן. הביקוש לנכסים מסחריים בתל אביב גבוה במיוחד ולכן כלל המשקיעים במסלול בשטחה של תל אביב נהנים מהשכרת הנכס תוך זמן קצר, מעליית ערך הנכס וכמובן גם מעליית מחירי השכירות במרוצת השנים.

  • אחוזי תשואה גבוהים

כלל אצבע נוסף שאתם חייבים להכיר הוא – ככל שמחיר הנכס שתרכשו להשקעה יהיה נמוך יותר, כל אחוזי התשואה שהוא יניב מהשכרתו יהיו גבוהים יותר. כלומר, ככל שהמחיר נמוך, אחוזי התשואה גבוהים. כפי שציינו לעיל, מחירי הנכסים המסחריים נמוך בעשרות אחוזים ממחירי נכסי מגורים, ולכן, גם אחוזי התשואה שיתקבלו מהשכרתם יהיו גבוהים בעשרות אחוזים בהשוואה למסלול הדגל. אם נכסי מגורים מניבים בין כ 3.1% תשואה שנתית בממוצע ארצי, נכסים מסחריים מניבים כ 6% תשואה בממוצע ארצי.

אם גם המחירים נוחים יותר וגם אחוזי התשורה גבוהים יותר, למה לא כולם משקיעים במסלול המסחרי? התשובה על כך טמונה בנקודה הבא  – חסרונות השקעה בנדל"ן מסחרי.

חסרונות השקעה בנדל"ן מסחרינדל"ן מסחרי כולל לא מעט חסרונות בהשוואה למסלול הדגל. ריכזנו עבורכם את החסרונות הגדולים ביותר שאתם חייבים להביא החשבון לפני שתבחרו את מסלול ההשקעות המתאים ביותר עבורכם

נדל"ן מסחרי כולל לא מעט חסרונות בהשוואה למסלול הדגל. ריכזנו עבורכם את החסרונות הגדולים ביותר שאתם חייבים להביא החשבון לפני שתבחרו את מסלול ההשקעות המתאים ביותר עבורכם.

  • ביקוש שאינו קשיח – רמת סיכון גבוהה

רמת הביקוש לנכסי דיור בישראל קשיחה למדי. ביקוש קשיח פירושו ביקוש שאינו תנודתי ואינו צפוי להשתנות כלל. לעומת זאת, ביקוש שאינו קשיח עלול לעבור שינויים משמעותיים במרוצת השנים. הביקוש נכסים מסחריים תנודתי ויכול לרדת בעשרות אחוזים בהתאם למשתנים שונים. הדוגמה הטובה ביותר לכך היא תקופת נגיף הקורונה. לפני תחילתה של המגיפה, רמות הביקושים למשרדי עבודה היו גבוהות במיוחד. עם פרוץ המגיפה, מעסיקים רבים הוציאו את עובדיהם לעבודה מהבית, מה שהוריד בעשרות אחוזים את הביקוש למשרדי עבודה. כלל מחזיקי המשרדים חוו ירידה משמעותית וחלקם הגדול נותר ללא שוכרים.

  • עליית ערך הנכס

מחירי הדיור בישראל נוסקים במשך למעלה מעשור. המחירים עלו במאות אחוזים והספיקו להכפיל ואף לשלש את ערכם במהלך השנים האחרונות. ומה קרה עם מחירי הנדל"ן המבחרי? עלו בקצב איטי הרבה יותר. קצב ההשבחה של נכסים מסחריים איטי משמעותית מקצב ההשבחה של נכסי מגורים. אמנם אחוזי התשואה גבוהים יותר, אך עליות ערך הנכסים נמוכות יותר.

חשוב להביא בחשבון את כל היתרונות, החסרונות והסיכונים טרם בחירת ההשקעה המתאימה ביותר עבורכםישנם משקיעים רבים ללא הון עצמי גבוה שרוצים ליהנות מהכנסה חודשית גבוהה, ולכן, על אף הסיכונים ייתכן שהשקעה בנדל"ן מסחרי היא ההשקעה המתאימה ביותר עבורם.

משקיעי נדל"ן רבים לא מביאים בחשבון את כלל המשמעויות בבחירת מסלול ההשקעה. רבים בוחנים את אחוזי התשואה המתקבלים מהשכרת הנכס כמשתנה הבלעדי המשפיע על איכות ההשקעה, מה שכורם להם להפסיד עליות ערך משמעותיות ולהשקיע ברמות סיכון גבוהות. מנגד, ישנם משקיעים רבים ללא הון עצמי גבוה שרוצים ליהנות מהכנסה חודשית גבוהה, ולכן, על אף הסיכונים ייתכן שהשקעה בנדל"ן מסחרי היא ההשקעה המתאימה ביותר עבורם.

הכירו מסלול השקעה נוסף – נדל"ן על הנייר

לסיום, נציג מסלול השקעה נוסף ומבוקש במיוחד – מסלול השקעת נדל"ן על הנייר. במסגרת מסלול זה המשקיעים רוכשים נכס על הנייר במחירים מוזלים. רכישת נכס על הנייר כוללת לא מעט חסרונות בהשוואה לרכישת נכס בנוי, ולכן הקבלנים חייבים לשווק את הנכסים למכירה מוקדמת במחירי הנחה של בין 10% ל 30% ממחירי השוק. לאחר רכישת הנכס, המשקיע יכול למכור אותו עם קבלת המפתח במחירי שוק, מה שיבטיח לו רווח מהדלתא שבין מחיר המכירה למחיר הרכישה. לסיכום היתרונות, החסרונות והסיכונים במסלול:

יתרונות חסרונות וסיכונים
רכישת נכסים במחירי הנחה של בין 10% ל 30% ממחירי השוק סיכון שהקבלן לא יעמוד בכל התחייבויותיו
ללא התעסקות עם שוכרים כלל ללא הכנסה פסיבית מידי חודש
מסלול השקעה לטווח זמן בינוני – עד 4 שנים שארית התשלום צמודה למדד לאורך כל שנות הבנייה

 

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

פרויקטים חמים נוספים

מידע שימושי למשקיעים

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!