טאבו העברה ללא תמורה – המדריך המלא להעברת נכסים ללא קבלת תמורה!

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

אנשים רבים כלל לא מכירים את המושג "טאבו העברה ללא תמורה" ולכן חשוב לגעת בכמה נקודות מרכזיות אודות אחד התהליך. מתכננים להעביר דירה לאחד מבני המשפחה הגרעינית שלכם? המדריך הבא יעשה לכם סדר בכל מה שחשוב שתכירו אודות התהליך של העברה ללא תמורה. בניגוד למקובל לחשוב, גם העברת דירה ללא תמורה נבחנת בקפדנות החוק ומחייבת חוזה ברור ומסודר. אם חשבתם להעביר את דירתכם לילדים או לנכדים ללא הליכים בירוקרטיים ומשפטיים כלל, חשוב שתכירו את כל התנאים החוקיים של טאבו העברה ללא תמורה. אך רגע לפני שנצלול לכל הפרטים הטכניים והמשפטיים אודות העברה ללא תמורה לבני משפחה גרעינית, חשוב שתבינו לעומק מספר דגשים בסיסיים.

השונה והשווה לעסקת מכר רגילה – בשונה מהמקובל לחשוב, גם עסקת העברה ללא תמורה מחייבת אתכם בחוזה חוקי ועמידה בלא מעט תנאים

ראשית, בשונה מעסקאות מכר רגילות, עסקת העברה ללא תמורה כוללת צד אחד בלבד. כלל התנאים וההליכים הבירוקרטיים יחולו אך

עסקת העברה ללא תמורה מחייבת אתכם בחוזה חוקי ועמידה בלא מעט תנאים
קרדיט תמונה: freepik

ורק על נותן הדירה בעוד מקבל הדירה ידרש פשוט להמתין עד לסיום התהליך. לכן, אם אתם מתכננים להעביר את דירתכם לבן משפחה גרעינית שאינו נמצא בקרבת מקום ולא יכול להופיע לכל התהליכים הבירוקרטיים והמשפטיים, חשוב לדעת שאתם יכולים להשלים את מלוא התהליך גם בלעדיו. שנית, חשוב להדגיש כי כל פעולה חוקית וחוזית שתבצעו תחייב אתכם, גם אם מדובר בטאבו העברה ללא תמורה. לא מעט אנשים רוצים להעביר נכסים לבני המשפחה הגרעינית שלהם אך לא מכירים לעומק את מלוא הפרטים והמשמעויות של התהליך. אי הכרת מלוא הפרטים והמשמעויות החוקיות אינה תפטור אתכם מהתמודדויות מורכבות שעלולות להיגרם מתום ליבכם. לכן, על אף שמדובר בבני משפחה גרעינית, חשוב מאוד להכיר את מירב המשמעויות של טאבו העברה ללא תמורה לפני שמתחילים בתהליך. לא אחת קורה שאנשים לא מודעים לכלל המשמעויות של העברת דירה ללא תמורה ולאחר ביצוע התהליך כולו הם מופתעים לגלות פרטים שונים אודות התהליך.

לא תוכלו להעביר נכס ללא תמורה לכל אדם שתרצו – הכירו את הקרובים לנם תוכלו להעביר דירה ללא תמורה על פי חוק

שלישית, חשוב לדעת שהחוק מגדיר באופן מאוד ברור את כל הקרובים שתוכלו להעביר להם דירה ללא תמורה. לא תוכלו להעביר דירה ללא תמורה לכל העולה על רוחכם במטרה למנוע מקרי הונאה, מקרי ניצול ועוד שלל בעיות חברתיות שונות שעלולות להיגרם כתוצאה של העברה ללא תמורה לא נכונה. על פי חוק כל הזכאים לקבל דירה ללא תמורה הם בן או בת זוג במשך שישה חודשים לפחות, הורים, ילדים, צאצאים, ילדים וצאצאים של בן או בת זוג, אח ואחות. אם אתם מתכננים להעביר דירה ללא תמורה לאדם שאינו כלול בין כלל הקרובים הללו, העסקה לא תצא לפועל מבחינה חוקית. לא מעט אנשים מגיעים למעמד חוזי ומגלים כי כל התוכניות שלהם לעביר דירה ללא תמורה לקרוב שאינו נמנה בין הקרובים שצויינו מעלה נגנזות ברגע. במטרה להימנע ממצבים לא נעימים, חשוב להכיר במלוא הנתונים אודות עסקאות טאבו העברה ללא תמורה ולהגיע מצויידים בכל המידע החשוב והמקצועי ביותר.

העברה ללא תמורה בצירוף תנאי סף שונים

לאחר שהסברנו מהי עסקת טאבו העברה ללא תמורה ונגענו בשלוש נקודות מרכזיות וחשובות שאתם חייבים להכיר לפני תחילתחשוב שתכירו את כל התנאים החוקיים של טאבו העברה ללא תמורה התהליך, הגיע הזמן לצלול לעומקם של דברים ולהכיר לעומק את כלל האפשרויות הקיימות בעסקה ללא תמורה, את היתרונות השונים, את החסרונות הגדולים ואת כל התהליכים הבירוקרטיים שתידרשו לעבור עד להשלמת העסקה. נקודה ראשונה שחשוב לגעת בה היא ההבדלים בין העברה ללא תמורה ללא תנאים בין העברה ללא תמורה הכוללת תנאים.

  • העברה ללא תמורה ללא תנאים – העברה ללא תמורה ללא כל תנאי מאפשרת למקבל הנכס ליהנות מזכויות מלאות ללא צורך לעמוד בתנאים שהוגדרו מראש. הליך זה הוא ההליך השכיח יותר בקרב עסקאות העברה ללא תנאים. חשוב להדגיש כי העברה ללא תמורה ללא תנאים מדירה את בעל הנכס ממלוא זכויותיו ללא אפשרות למשוך אותן בחזרה. לכן, ישנם לא מעט אנשים שבוחרים להעביר נכסים ללא תמורה לקרוביהם בצירוף תנאים שונים שיאפשרו להם למשוך את הזכויות חזרה במידה ומלוא התנאים לא יתייקמו.
  • העברה ללא תמורה עם תנאים – העברה ללא תמורה עם תנאים מחייבת את מקבל הנכס לעמוד בכל התנאים שמעביר הדירה הציב לו. ישנם תנאים רבים וחוקיים שמעביר הדירה יכול להציב למקבל הנכס ללא תמורה כמו: איסור למכור את הדירה למשך מספר שנים, איסור להשכיר את הדירה למשך מספר שנים, מתן הנכס ללא תמורה תוך שמירה על אמות מידה מוסריות שונות ועוד. כלל התנאים הללו מאפשרים לבעל הנכס למשוך את זכויותיו בדירה בחזרה במידה ומקבל הנכס לא יעמוד במלוא התנאים שהוא הציב. לכן, אם גם אתם רוצים להעביר נכס ללא תמורה לאחד מהקרובים שלכם אך לוודא שהוא יעמוד בכל ההסכמים שהגדרתם, חשוב שתכירו את האפשרות של העברה ללא תמורה עם תנאים הקבילים מבחינה חוקית.

הכירו את מירב פרטי החוקה החשובים ביותר בהליך העברה ללא תמורה לקרובים השונים

נקודה נוספת שחשוב שתכירו היא ההבדלים בין הליכי ההעברה השונים. לא כל תהליכי העברת דירה ללא תמורה פטורים ממיסים שונים ולכן חשוב שתכירו את מירב הפרטים אודות העברה ללא תמורה לכל אחד מהזכאים לקבל על פי חוק. ריכזנו עבורכם כמה דוגמאות לעסקאות טאבו העברה ללא תמורה תוך פירוט של נושא המיסים.

טאבו העברה ללא תמורה בין אחים

מתכננים להעביר נכס ללא תמורה לאחד האחים שלכם? ישנם כמה פרטים חשובים שאתם חייבים להכיר לפני תחילתו של התהליך.הכירו מספר תנאים והגבלות לקבלת פטור ממס רכישה וממס שבח בהליך טאבו העברה ללא תמורה

  1. ראשית, חשוב לדעת שהעברה ללא תמורה בין אחים פטורה ממס שבח לחלוטין. פטור זה מאפשר למקבלי דירות בהעברה ללא תמורה ליהנות מחיסכון של עשרות ולעיתים אף מאות אלפי שקלים.
  2. שנית, חשוב שתדעו שאתם לא יכולים להעביר לאחים שלכם כל נכס בעסקת העברה ללא תמורה. הנכסים היחידים שתוכלו להעביר לאחים ללא תמורה הם נכסים שהתקבלו בירושה מההורים או מהורי ההורים. נכסים אלה יכלו להיות מועברים לאחד האחים לו המעבירים היו בוחרים בכך. מסיבה זו החוק מאפשר להעביר נכסים שהתקבלו בירושה בין אחים ללא כל תמורה.
  3. שלישית, בשונה ממס שבח, עליו האח המקבל את הנכס מקבל פטור מלא, באשר למס הרכישה הוא מקבל פטור חלקי בלבד. אחים המעבירים נכסים ללא תמורה ביניהם, ידרשו לשלם ⅓ ממס הרכישה החייב בחוק. כלומר, האח המקבל יקבל פטור של ⅔ ממס הרכישה שהוא חייב לשלם על פי חוק ברכישת דירה דומה. חיסכון זה אף הוא בא לידי ביטוי בעשרות אלפי שקלים ובמקרים בהם מדובר על נכסים יקרים במיוחד, החיסכון יכול להגיע אף למאות אלפי שקלים.

אחים רבים המעוניינים להעביר נכסים ללא תמורה לא מכירים את כלל הנתונים הללו, מה שברוב המקרים מוביל להפתעות לא נעימות ולהוצאות של עשרות אלפי שקלים שלא תוכננו. לכן, לפני שאתם ממהרים לפתוח בהליך העברה ללא תמורה, חשוב שתכירו את מירב

הפרטים החשובים ביותר אודות התהליך.

טאבו העברה ללא תמורה בין בני זוג

גם בין בני זוג ישנם לא מעט פרטים חשובים שאתם חייבים להכיר לפני תחילתו של הליך העברה ללא תמורה. בחרנו עבורכם את הפרטים החשובים ביותר איתם בני זוג רבים נתקלים במסגרת הליך העברה ללא תמורה.

  1. בני הזוג מתגוררים בדירה המועברת – אם בני הזוג מתגוררים יחד בדירה המועברת ללא תמורה, הם יוכלו ליהנות מפטור מלא שלתשלומים גדולים ובלתי מתוכננים בעסקת טאבו העברה ללא תמורה. תשלומי מס שבח ומס רכישה על הדירה. בשונה מהעברה ללא תמורה בין אחים, במקרה זה בני הזוג לא ידרשו לשלם אף.לא חלק קטן ממס הרכישה הקבוע בחוק.
  2. בני זוג לא מתגוררים יחד בדירה המועברת – אם בני הזוג לא מתגוררים יחד בדירה המועברת, אזי בן הזוג המקבל את הדירה ללא תצורה יקבל פטור מלא ממס שבח אך ידרש לשלם ⅓ ממס הרכישה הקבוע בחוק. תנאים אלה דומים לתנאי המיסוי של העברה ללא תמורה בין אחים.
  3. בני זוג בהליך גירושין – הליך העברה ללא תמורה בין בני זוג הנמצאים בהליך גירושין יאפשר לבן הזוג המקבל את הדירה ללא תמורה לקבל פטור מלא ממס רכישה וממס שבח. חשוב להדגיש כי על מנת לקבל את הפטור ממס הרכישה בני הזוג יהיו חייבים להציג הסכם גירושין חוקי שעבר את אישורו של בית המשפט לעינייני משפחה. זוגות רבים מגיעים להליך העברה ללא תמורה ללא ההסכם החוקי (על אף שלטענתם הם נמצאים בעיצומו של הליך גירושין), מה שמונע מהם את הזכות לקבל פטור מלא ממס רכישה.

מתכננים העברה ללא תמורה בין בני זוג? חשוב שתכירו את מירב הזכויות שלכם כך שתדעו להגיע מצויידים בכל האישורים הנדרשים לתחילתו של התהליך.

הכירו מספר תנאים והגבלות לקבלת פטור ממס רכישה וממס שבח בהליך טאבו העברה ללא תמורה

אנשים רבים לא מודעים לכל התנאים המוטלים עליהם בעת קבלת דירה ללא תמורה, מה שגורם להם לעשות צעדים פזיזים ולא מודעים שמובילים לאי קבלת מלוא פטור המס שהם זכאים לו. לכן, בחרנו עבורכם את כל הנקודות החשובות ביותר שיבטיחו שתקבלו את מלוא הפטורים שאתם זכאים להם על פי חוק. החוקה בישראל מגבילה את מקבל הדירה ללא תמורה בכמה הגבלות שאי עמידה בהן, תבטל את הטבות המס שהוא קיבל. מהן ההגבלות? ריכזנו עבורכם את כל מה שחשוב שתכירו.

  1. אסור למכור את הנכס במשך 3 שנים – מקבל הדירה במסגרת העברה ללא תמורה חייב להחזיק בנכס לפחות שלוש שנים לפני מכירתו. מקבלי נכסים רבים בהעברה ללא תמורה לא מודעים לכך ומוכרים את הנכס תוך תקופה קצרה מעת קבלתו, מה שכמובן פוגע במלוא הפטורים מתשלומי המס. מקבל דירה שמוכר את דירתו בתוך תקופה של פחות משלוש שנים מעת קבלת הדירה ידרש לשלם את מלא המיסים בחוק, כאילו הוא רכש את הדירה בכוחות עצמו. חשוב להדגיש, מוכר דירה שהתקבלה ללא תמורה תוך שלוש שנים מעת הקבלה ידרש לשלם גם מס שבח וגם מס רכישה מלאים בהתאם לתנאי החוקה.
  2. רוצים למכור תוך 3 שנים? אתם חייבים לגור בנכס – מכירים את ההגבלה הראשונה ומתכננים למכור את הדירה בתום שלוש שנים מעת קבלתה? חשוב לדעת שאתם אכן זכאים למכור את הדירה בתום שלוש שנים רק במידה וגרתם בה במהלך כל התקופה.
  3. לא גרתם בדירה? תוכלו למכור אותה רק לאחר 4 שנים – אם בחרתם להשכיר את הנכס שקיבלתם ללא תמורה, תידרשו להמתין 4 שנים בשביל שתוכלו למכור אותה עם מלוא הפטורים מתשלומי המס.

היכרות עם כלל הפרטים שצויינו מעלה תחסוך לכם לא מעט עוגמת נפש או תשלומים גדולים ובלתי מתוכננים בעסקת טאבו העברה ללא תמורה. הקפידו לעשות הכל על פי חוק בהתאם להגבלות הליך ההעברה וכך תוכלו ליהנות מפטור מלא מתשלומי מס שבח ומפטור של ⅔ ממס הרכישה לכל הפחות.

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

פרויקטים חמים נוספים

מידע שימושי למשקיעים

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!