רכישת דירה מקבלן מס רכישה – המדריך המלא להיכרות עם מס רכישה

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

מתוכננים לקראת רכישת דירה מקבלן? חשוב תכירו את כל המיסים וההוצאות הנלוות שחשוב שתביאו בחשבון. לא מעט אנשים המגיעים למעמד רכישת דירה חדשה מקבלן סבורים כי הם לא צריכים להוסיף דבר מלבד ריהוט הדירה, מה שלא אחת גורם להם לנהל לא נכון את התקציב שברשותם. המדריך השלם לרכישת דירה חדשה מקבלן עושה לכם סדר בכל הבלאגן כך שתכירו את כל המיסים שתידרשו לשלם, את כל ההוצאות הנלוות שחשוב שתביאו בחשבון וכמובן את כל האפשרויות האטרקטיביות ביותר לממן אותן. עומדים רגע לפני מעמד חתימה לרכישת דירה חדשה מקבלן? הכירו את מס הרכישה המעודכן בישראל. מס הרכישה הוא מס שונה מכל המיסים שאתם רגילים לשלם מידי חודש בחודשו. כל המיסים שכולנו משלמים בגין כל ההכנסות, מחושבים על בסיס הרווח בלבד. כלומר, לא הרווחת לא שילמת. המקביל למיסים אלה בעולם הנדל"ן הוא מס שבח. מס שבח הוא המס שנדרשים לשלם על הרווח שנוצר בין רכישת הדירה למכירתה.

בשונה ממס שבח ומעוד לא מעט מיסים המחושבים על הרווח בלבד – מס רכישה מחושב בהתבסס על מחיר הנכס!

אדם שרכש דירה בישראל בעלות של 1,000,000 שקלים ולאחר שנה מכר אותה במחיר של 1,100,000 שקלים, הרוויח 100,000רכישת נדלן מקבלן מס רכישה בעד ונגד שקלים החייבים במס שבח. מכירת דירה תוך תקופה קצרה משנה וחצי תחייב את מוכר הדירה לשלם 25% מסך רווחיו. כלומר בדוגמה לעיל, מוכר הדירה ידרש לשלם 25% מ 100,000 שקלים, שהם 25,000 שקלים בגין מס שבח. מס זה מוכר ומובן, שכן משלמים אותו רק על רווחים. לעומת זאת מס רכישה הוא מס המשולם כבר בעת רכישת הדירה (ללא כל קשר לרווחים). חשוב להדגיש שישנם לא מעט שינויים תדירים בשיעור המדוייק של מס הרכישה אך בכלליותו של דבר חשוב לדעת שקיים הבדל משמעותי בין מס רכישה המשולם על דירה יחידה (כלומר דירת מגורים ראשונה), לבין מס רכישה המשולם על דירה שנייה והלאה. בשנים האחרונות מס הרכישה לדירה שניה והלאה נע בין 5% ל 8% משווי העסקה. נכון לשנת 2021 מס הרכישה על דירה שניה עומד על כ 5% משווי הדירה (מתחיל מ 5% ועולה בהתאם לעלות הדירה, נרחיב על כך מטה). הממשלה החדשה ברשות זאב אלקין סבורה שמס הרכישה לדירה שניה ומעלה צריך לחזור ל 8% משווי כל עסקה.

אז מדוע משלמים מס רכישה גבוה כל כך על דירה שניה והלאה? מה ההבדל בין דירה ראשונה לדירה שניה ומדוע הממשלה הנוכחית סבורה שהצעד הנכון הוא להעלות את מס הרכישה ל 8% לכל המתחדשים בדירה שניה והלאה?

מצב מחירי הדיור בישראל – פני השוק צפונה!

התשובות לכל השאלות הללו יעשו לכם סדר בכל הקשור למס הרכישה כך שלאחר שנענה עליהן, תבינו טוב יותר את ההיגיון העומד מאחורי מס לא שגרתי זה. נתחיל מהקדמה חשובה אודות מצב מחירי הדיור בישראל. מחירי הדיור בישראל עולים במשך למעלה משני עשורים רצופים ללא כל סימני בלימה או האטה. המחירים הנוסקים הופכים את המשימה של רכישת דירה לקשה עד בלתי אפשרית לזוגות צעירים ללא סיוע משמעותי של מאות אלפי שקלים מההורים. יוקר המחיה בישראל בשילוב מחירי הדיור שלא מפסיקים לעלות (שהכניסו את ישראל בשנים האחרונות לרשימת המדינות היקרות בעולם), גורמים לקושי ממשי על אזרחים רבים. חלק גדול מהאוכלוסיה בישראל לא יצליח לרכוש דירה ונראה כי ידרש להמשיך לשלם שכירות לכל שארית חייו. למה מחירי הדיור בישראל עולים בקצב מהיר כל כך על אף כל ניסיונות הממשלה לבלום את עליות המחירים? בשתי מילים, ביקוש והיצע.

הכירו את מאזן הכוחות המשפיע על מחירי הדיור בכל רחבי העולם

הכוחות הבלעדיים המשפיעים על מחירי הדיור בישראל בפרט ובכל העולם בכלל הם הביקוש וההיצע. ככל שהביקוש גדול יותר מההיצע הקיים בשוק, מחירי הדיור עולים וכן להיפך, ככל שההיצע הקיים בשוק גדול יותר מהביקושים, מחירי הדיור יורדים. מאזן הכוחות בין הביקוש להיצע הוא הגורם המרכזי שיקבע האם מחירי הדיור ממשיכים צפונה או שמא הם מתחילים בלימה ואף יורדים מעט דרומה. חשוב להבין שישראל היא מדינה מתפתחת שרק בעשורים האחרונים הצליחה לרקום עור וגידים. הביקושים לדיור בכל רחבי הארץ גבוהים במיוחד בשל כמה סיבות מרכזיות:

  1. הגירה חיובית רבה
  2. ריבוי טבעי מהיר
  3. אטרקטיבית למשקיעים

גידול הביקוש ועליית מחירי הדיור במשך למעלה משני עשורים רצופים

לרכוש דירה מקבלן מס רכישה ב-2021הסיבות הללו גורמות לריבוי אזרחים בישראל בקצב מהיר, מה שכמובן מעלה את רמות הביקוש בקורלציה מושלמת. הסיבה לעלייה זהה של רמות הביקושים היא הביקוש הקשיח לנדל"ן. כל אשם המתגורר בישראל נדרש לקורת גג לשהות בה כך שבמילים אחרות כל אדם שעולה לגור בישראל או כל תינוק שנולד, מגדיל את הביקושים ומקשה על ההיצע להדביק את הפער. ומה לגבי ההיצע? קצב התחלות הבנייה לא מדביק את הפער כך שהביקושים גוברים על ההיצע במשך למעלה משני עשורים רצופים בהם עליות המחירים הרקיעו שחקים במאות אחוזים. האם זה צפוי להשתנות בקרוב? משקיעי נדל"ן רבים בוחנים את צפי המחירים לשנים הקרובות בעזרת בחינת קצב ההתקדמות של המשתנים המשפיעים על מחירי הדיור. ככל שקצב גידול הביקוש מהיר יותר מקצב התחלות הבנייה החדשות, לא רק שהמחירים לא צפויים לשנות כיוון אלא הם עתידים להמשיך צפונה בקצב מתגבר. מנגד, במידה וחל שינוי בקצב התחלות הבנייה וניכר כי קצב הבנייה מהיר יותר מקצב עליית הביקושים, מחירי הדיור באזור צפויים להתחיל להתמתן ואף לרדת. נכון להיום, בלימת מחירי הדיור בישראל נראת דמיונית נוכח מאזן הכוחות בין הביקוש להיצע. כל ממשלות ישראל בעשורים האחרונים לא הצליחו לבלום את עליית המחירים בכל ניסיונותיהם, לרבות תוכנית מיוחדת של המחיר למשתכן, מחיר מטרה, העלאת מס הרכישה ועוד.

הסיבה המרכזית בגינה מס רכישה על דירה שניה גבוה יותר ממס רכישה על דירה ראשונה

למה מס רכישה על דירה שניה גבוה יותר ממס רכישה על דירה ראשונהאז לאחר שהכרנו את מצב שוק הדיור בישראל, כעת ניתן להבין את הסיבה המרכזית למס הרכישה. נתחיל בהבדל בין רכישת דירה ראשונה לרכישת דירה שניה. כפי שציינו מעלה, מס הרכישה על דירה שניה גבוה משמעותית ממס הרכישה על דירה ראשונה (כאשר מחיר הדירה חוצה את רף התשלום). הסיבה לכך היא הגדרת הממשלה את כל המחזיקים ביותר מדירה אחת, כמשקיעים. מטרת הממשלה היא לנסות לבלום את מחירי הדיור ואחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא להרחיק את המשקיעים מהשוק. המשקיעים משנים את מאזן הכוחות ומגדילים משמעותית את הביקושים. משקיע שרוכש דירה שניה ומעלה, גורם לכך שבמאזן הביקושים לא יספרו רק האנשים שרוצים להתגורר בישראל אלא יספרו גם משקיעים המכפילים את רמות הביקושים. במילים אחרות, המשקיעים שופכים לא מעט דלק למדורת עליות המחירים המסחררות בישראל ולכן הממשלות השונות נוקטות בצעדים שונים במטרה להרחיקם. אחד הצעדים המשמעותיים ביותר הוא מס הרכישה. נכון לשנת 2021 (נתון לשינוי) מס הרכישה על דירה שניה ומעלה מתחיל מ 5% משווי הנכס כולו, מה שבא לידי ביטוי בעשרות, ולעיתים אף במאות אלפי שקלים עבור המשקיעים.

כשמחירי הדיור עולים ללא הרף, הממשלה מנסה להרחיק את המשקיעים המלבים את גל עליות המחירים!

הממשלה הנוכחית סבורה שצריך להחזיר את מס הרכישה על דירה שניה ומעלה לשיעור התחלתי של 8% מהסיבה הפשוטה שמחירי הדיור בישראל ממשיכים לעלות בקצב חסר תקדים. רק בשנת 2021 מחירי הדיור בישראל עלו בכ 10%(!), מה שמחייב בצעדים משמעותיים לניסיון בלימת המגמה. מנגד, ישנם רבים הטוענים שהעלאת מס הרכישה לא תרחיק את המשקיעים מהשוק ולכן אין טעם בצעד זה. כך או כך, פני מחירי הדיור בישראל ממשיכים צפונה ונדמה שגם תשלומי מס רכישה לא יעצרו בעד המשקיעים המרוצים. כעת נעבור למדרגות מס הרכישה בדירה ראשונה לעומת מדרגות מס הרכישה בדירה שניה. כפי שציינו, מס הרכישה לדירה ראשונה נמוך ועד מחיר דירה של 1,747,865 שקלים, הרוכשים יהנו מפטור מלא ממס רכישה. מעבר למחיר הזה ועד מחיר 2,073,190 שקלים, הרוכשים דירה ראשונה ידרשו לשלם 3.5% מס רכישה. מהמחיר הזה ועד כ 5,350,000 שקלים הרוכשים דירה ראשונה ידרשו לשלם לא פחות מ 5% מס רכישה. מחיר הזה ועד 17,800,000 שקלים הרוכשים ידרשו לשלם 8% מס ודרגת המס הגבוהה ביותר של מס הרכישה היא 10% משווי הנכס לדירה ראשונה ממחיר של 17,800,000 ומעלה.

הכירו את מדרגות מס הרכישה

חשוב להדגיש ולומר כי הרוכשים ידרשו לשלם את מדרגת המס רק על החלק היחסי שעבר את המדרגה הקודמת. לדוגמה רוכשי דירה ראשונה בעלות של 2,000,000 שקלים ידרשו לשלם 3.5% רק על כ 250,000 שקלים שעברו את מדרגת המס הראשונה. ומה לגבי מדרגות המס של דירה שניה ומעלה? רכישת דירה שניה במחיר של עד 1,294,000 שקלים תחוייב ב 5% מס מהשקל הראשון. מעל מחיר זה ועד מחיר של 3,884,000 שקלים מס הרכישה עולה ל 6%, מעל מחיר זה ועד 5,348,000 מס הרכישה עולה ל 7% ומעבר לכך המיסים זהים בין דירה ראשונה לדירה שניה. כלומר דירות במחירים הנעים בין 5,350,000 ועד 17,828,000 שקלים יחוייבו ב 8% מס ודירות במחירים גבוהים מ 12,828,000 יחוייבו במס של 10%. אנשים רבים שרוכשים דירות חדשות מיוחד מקבלן לא מביאים בחשבון את אחוזי המס שהם ידרשו לשלם כתוספת על הדירה, מה שגורם לא אחת לפערים תקציביים המאלצים את הרוכשים להסתייע בהלוואות יקרות במיוחד. אז אם גם אתם מתכננים לרכוש דירה חדשה מקבלן או אף דירה יד שניה, חשוב שתכירו את מדרגות המס על בוריין במטרה להתכונן נכון לכל ההוצאות הנדרשות ברכישת דירה.

מדרגות מס רכישה לדירה ראשונה מדרגות מס רכישה לדירה שניה
0 – 1,747,865 שקלים – 0% משווי הנכס עד 1,294,770 שקלים – 5% משווי הנכס
1,747,865 – 2,073,160 שקלים – 3.5% משווי הנכס מ 1,294,000 עד 3,884,295 שקלים – 6% משווי הנכס
2,073,160 – 5,348,565 שקלים – 5% משווי הנכס מ 3,884,295 עד 5,348,565 שקלים – 7% משווי הנכס
5,348,565 – 17,828,565 שקלים – 8% משווי הנכס מ 5,348,565 עד 17,828,555 שקלים – 8% משווי הנכס
17,828,565 ומעלה – 10% משווי הנכס  17,828,555 שקלים ומעלה – 10% משווי הנכס

 

כל ההוצאות הנלוות ברכישת דירה שאתם חייבים להכיר

אם כבר בהוצאות נלוות ובהכנה נכונה לקראת כל התשלומים עסקינן, חשוב שתכירו חלק מההוצאות הנלוות לכל רכישת דירה. בין כלל ההוצאות הנלוות שאתם חייבים להביא בחשבון ניתן למנות את:

  1. תשלום לעורך דין של הקבלן
  2. תשלום לעורך דין שלכם
  3. תשלום למתווך (אם יש)
  4. תשלום לשיפוץ הנכס (אם צריך)
  5. תשלום לשדרוג הדירה (במידה ורוכשים מקבלן ובוחרים לשדרג)
  6. תשלום המדד (במידה ורוכשים דירה מקבלן)

כלל התשלומים הנלווים הללו מסתכמים בלא פחות מכמה עשרות אלפי שקלים במקרה הטוב ולכן חשוב שתקחו אותם בחשבון. המדריך המלא לרכישה נכונה של דירה חדשה ריכז עבורכם סיכום קצר של כל ההוצאות השונות.

  • תשלום לעורכי הדין המעורבים בעסקה

התשלום לעורכי הדין מסתכם בקצת יותר מ 0.5% משווי העסקה. תשלום זה נע בין אלפי שקלים לעשרות אלפי שקלים ברכישת דירה במחירים ממוצעים באזורים השונים בישראל כך שחשוב להביא אותו בחשבון.

  • תשלום למתווך

רוכשים דירה בעזרת מתווך? חשוב שתתכוננו לתשלום של בין 1% ל 2% משווי העסקה. מתווך גובה כ 1.5% בממוצע עבור שירותיו מה שמתבטא בעשרות אלפי שקלים ברכישת דירה ממוצעת. הוצאה זו אף היא חייבת להילקח בחשבון על מנת להצליח לנהל נכון את התקציב לרכישת דירה.

  • תשלום לשיפוץ הנכס

רוכשים דירה יד שניה? חשוב שתתכוננו לשיפוץ הנכס. באשר לעלויות השיפוץ, ישנה נקודה מרכזית שחשוב שתכירו. לא כל שיפוץ חייב לכלול הרמת מרצפות והחלפת תשתיות. ישנם שני סוגים של שיפוצים: שיפוץ יסודי ושיפוץ קוסמטי. היכרות עם הההבדלים ביניהם תוכל לחסוך לכם עשרות אלפי שקלים ולא מעט זמן יקר. ריכזנו עבורכם את עיקרי מסלולי השיפוץ השונים:

שיפוץ יסודי

שיפוץ יסודי זהו שיפוץ משמעותי הכולל הרמת מרצפות והחלפתן, החלפת תשתיות אינסטלציה, החלפת תשתיות חשמל, שבירת קירות, בניית קירות, חלוקת חלל הדירה מחדש, החלפת מטבח, שיפוץ יסודי של חדרי הרחצה, הוספת הכנה למזגן מיני מרכזי ועוד. הליך שיפוץ זה ארוך ויקר במיוחד כך שאם אתם נדרשים לשיפוץ היסודי חשוב להיערך למספר חודשי עבודה ולהוצאה שיכולה להגיע לכמה מאות אלפי שקלים!

שיפוץ קוסמטי

שיפוץ קוסמטי הוא שיפוץ מהיר וזול הרבה יותר הכולל פעולות בסיסיות בלבד שנועדו לשפר את מראה הדירה. השיפוץ הקוסמטי אינו כולל תשתיות כלל, הוא כן כולל הדבקת ריצוף חדש על הריצוף הקיים, צביעת קירות, הדבקת טפטים בחדרים, הוספת וילונות ורהיטים חדשים, הוספת קירות גבס במידת הצורך ועוד. כלל השינויים הללו בשיפוץ הקוסמטי יבטיחו לכם חידוש ניכר במראה הדירה במחירים זולים בעשרות אחוזים בהשוואה לעלות השיפוץ היסודי ותוך זמן קצר.

  • תשלום לשדרוג הדירה

רוכשים דירה חדשה מקבלן? ברוב הפרוייקטים הקבלן מתחייב על פריטים בסיסיים בלבד כגון ריצוף 60×60, כיורים בסיסיים, מבחר קטן של ברזים, מטבח בסיסי ועוד. רוכשי דירות רבים בוחרים לשדרג לא מעט דברים בדירה לרבות שינויים בחלוקת הדירה, הוספת נקודות חשמל, בחירת ריצוף 80×80 ועוד. כלל השינויים הללו עולים לא מעט כסף כך שאתם צריכים להתכונן לתוספת של כמה עשרות אלפי שקלים נוספים.

  • תשלום הצמדה למדד

תשלום הצמדה למדד הוא אחד התשלומים המורכבים ביותר שקשה מאוד להיערך אליהם. אם אתם רוכשים דירה חדשה מקבלן, המחיר שאתם נדרשים לשלם צמוד למדד. המחיר שתידרשו לשלם יעלה בהשוואה לעליות המדד. כלומר, במידה ורכשתם דירה ב 1,500,000 שקלים, והמדד עלה באחוז עד למועד התשלום, תידרשו להוסיף אחוז נוסף למחיר שעדיין לא שילמתם. חשוב להדגיש ולומר כי המדד תקף אך ורק על החוב שנותר לכם לשלם לקבלן. במידה ושילמתם 50% משווי הנכס, המדד ישפיע רק על 50% משווי הדירה. אחת הדרכים להתגבר על תנודתיות המחיר שתידרשו לשלם בעקבות תנודתיות המדד היא לשלם את מירב הסכום עבור הדירה, כך שרק חלק קטן ישאר חשוף לתנודתיות המדד.

משפרי דיור? הכירו את ההטבה שתאפשר לכם להחזיק בשתי דירות ללא תשלום מס רכישה!

היכרות עם כל ההוצאות הנלוות הללו תסייע לכם להתכונן נכון לקראת רכישת הדירה החדשה כך שתוכלו להיות סמוכים ובטוחים שתעמדו בהצלחה בכל התשלומים הנדרשים. כעת, חשוב לגעת בנקודה נוספת באשר למס הרכישה. לא מעט אנשים המעוניינים לעבור דירה מתקשים בניהול נכון של תזמון המכירה של הדירה הישנה והרכישה של הדירה החדשה. אחת הדרכים היעילות ביותר לעשות זאת היא לקבל הלוואה כנגד הדירה הישנה (בתנאי משכנתא), לרכוש דירה חדשה ברגע שתימצא דירה מתאימה, ולאחר מכן למכור את הדירה הישנה. כל אפשרות אחרת עלולה לחייב את מוכרי הדירה לשהות חודשים ארוכים בשכירויות עד למציאת הדירה המתאימה להם ביותר. מעבר לכך, מצב זה גורם ללחץ לרכוש דירה במהירות מה שלא אחת גורם לרבים לרכוש דירה ללא חשיבה מעמיקה והתחשבות בכל הצרכים האישיים שלהם. אך מה עושים עם מס הרכישה? אותם אנשים שרק רוצים לעבור לדירה חדשה ומותאמת יותר ידרשו לשלם מס רכישה המתחיל מ 5% בגלל שהם רוכשים דירה שניה לפני שמכרו את הראשונה? לא בדיוק.

יש לכם שנתיים למכור את הדירה הישנה ללא התחייבות במס רכישה על הדירה החדשה

החוקה בישראל מכיר בבעיית התזמון של משפרי הדיור ומאפשר להם להחזיק בשתי הדירות למשך 24 חודשים ללא צורך בתשלום מס

איך למכור את הדירה ללא התחייבות למס רכישה
 

רכישה. כלומר, משפר דיור שרכש דירה חדשה לפני שהספיק למכור את דירתו הנה, פטור ממס רכישה על דירה שניה במשך 24 חודשים בהם הוא צריך למכור את דירתו הראשונה. במילים אחרות, משפרי הדיור רשאים להחזיק בשתי דירות ללא תשלום מס רכישה במשך כשנתיים (ייתכן שבקרוב אפשרות זו תקוצר לשנה וחצי). ומה קורה אם לאחר תום הזמן משפרי הדיור לא מכרו את דירתם הראשונה? הם פשוט ידרשו להשלים את תשלום מס הרכישה על הדירה השניה שרכשו בהתאם למדרגות המס השונות. אנשים רבים שלא מודעים לנתון חשוב זה בוחרים שלא לשפר דיור מחשש לאי הצלחה בתזמון נכון של מכירה לפני רכישה. אז אם גם רתם רוצים לשפר דיור, דעו שאתם יכולים להתחיל לחפש דירה חדשה ואף רשאים לרכוש אותו ללא תשלום מס רכישה עוד לפני שהתחלתם לנסות למכור את הדירה הנוכחית שלכם.

הזכאים להקלות במס רכישה

מעבר לכך, ישנם לא מעט אנשים שזכאים להטבות משמעותיות בתשלום מס הרכישה. הטבות במס הרכישה נעות בין הנחות של עשרות אחוזים ועד פטור מלא ממס הרכישה. מי הם הזכאים?

  1. נכים
  2. משפחות שכולות ונפגעי פעולות איבה
  3. תושב חוזר ועולה חדש

חשוב להדגיש ולומר כי על מנת לקבל את ההנחות בתשלומי מס רכישה או אף את הפטור המלא, הזכאים חייבים לענות על מספר קריטריונים חשובים. הנכים הזכאים להטבות במס הרכישה חייבים להציג אסמכתה רפואית הגדירה נכות של 100% לצמיתות, נכות של 90% מפגיעות באברים שונים, אובדן כושר עבודה של 75% ועוד מספר קריטריונים נוקשים. גם משפחות שכולות ונפגעי פעולות האיבה צריכות להוכיח קשר ישיר בשביל לקבל את ההטבה בתשלום מס הרכישה. כך גם תושבים חוזרים או עולים חדשים. העומדים בכלל הקריטריונים הללו יקבלו זכות לתשלום מס מופחת ב 0.5% משווי הנכס. האם ניתן לממש את ההטבה בכמות דירות בלתי מוגבלת? ממש לא. ההטבה ניתנת עד פעמיים בלבד.

משקיעים בקרקעות חקלאיות? מס רכישה על קרקע

ומה לגבי תשלום מס רכישה על קרקעות? לא מעט אנשים בישראל בוחרים להתחדש עם קרקעות להשקעה או למטרות בניית בית חלומותיהם. מעבר לתשלומי מס הרכישה, חשוב שתכירו כמה נקודות חשובות אודות השקעה בקרקעות למכירה. רוב המשקיעים בקרקעות בוחרים קרקעות חקלאיות שעומדות לשנות את ייעודן לקרקעות מופשרות ומוכנות לבנייה. קרקעות חקלאיות הן קרקעות שלא ניתן לעשות בהן דבר מלבד צורכי חקלאות בלבד אז אם אתם בטוחים שמיד לאחר שתרכשו חלקת קרקע תוכלו להקים עליה את בית החלומות שלכם, אתם טועים (אלא אם כן אתם רוכשים קרקע מופשרת לבנייה מיידית). אז למה בכל זאת רבים בוחרים להשקיע דווקא בקרקע חקלאית? בגין שתי יתרונות מרכזיים:

  1. מחירים נמוכים במיוחד
  2. פוטנציאל רווח של מאות אחוזים

מס רכישה על השקעה בקרקעות חקלאיותקרקעות חקלאיות נמכרות במחירים נמוכים במיוחד המאפשרים גם למשקיעים קטנים עם הון עצמי נמוך להתחדש עם חלקת קרקע משלהם. הסיבה המרכזית למחיר הנמוך היא העובדה שהקרקע מוגדרת חקלאית ולא ניתן לעשות בה דבר מלבד צורכי חקלאות. משקיעים מקצועיים המכירים לעומק את עולם הקרקעות יודעים לאתר את הקרקעות החקלאיות האטרקטיביות ביותר שצפויות לעבור את הליך הפשרתן תוך זמן קצר. הליך ההפשרה מאפשר לשנות את ייעודי הקרקע כך שניתן יהיה לבנות עליה דירות מגורים, אזורי מסחר ועוד. עם תום הליך ההפשרה הקרקע תכפיל ולעיתים אף תשלש את ערכה ותניב למשקיעים מאות אחוזי רווח תוך זמן קצר. נשמע מעניין? חשוב להדגיש שלא כל הקרקעות יעברו את הליך ההפשרה וישנן כאלה שיתחילו את שלבי ההפשרה רק בעוד שנים ארוכות. לכן, לפני שאתם ממהרים לרכוש קרקע להשקעה, חשוב שתכירו את כל הדגשים החשובים לאיתור נכון של קרקע שצפוייה לעבור את שלבי הפשרתה תוך זמן קצר.

כמה דגשים חשובים לבחירה נכונה של קרקע שעתידה לעבור השבחה משמעותית בשנים הקרובות

ריכזנו עבורכם את הדגשים החשובים ביותר שאתם צריכים לבחון לפני שתרכשו קרקע חקלאית להשקעה. משקיעי נדל"ן רבים בוחנים את הפרמטרים הבאים:

  1. בחינה מעמיקה בתוכנית המתאר במטרה לוודא שהקרקע אכן מיועדת להפשרה
  2. בדיקת מחיר הקרקע בהשוואה למחירי השוק
  3. בחינת האזור כולו במטרה לוודא שאין גורם שימנע את התקדמות הקרקע אל עבר הפשרתה
  4. בדיקת סקר קרקע במטרה לוודא שהקרקע אינה מכילה חומרים רעילים או מסוכנים שעשויים לפגוע בהתקדמותה לשלבי ההפשרה
  5. בחינת קרקעות סמוכות – ככל שהקרקע צמודה יותר לקרקעות שעברו את שלבי ההפשרה כך סיכויי התקדמותה גבוהים יותר

מסלול השקעה בקרקעות אינו מתאים לכל משקיע!

כלל הבדיקות הללו יסייעו לכם להעריך את כדאיות ההשקעה בקרקע חקלאית. חשוב להדגיש שמסלול השקעות זה מחייב ניסיון והיכרות נרחבת עם התחום, בונה ממסלולי השקעות רבים אחרים בעולם הנדל"ן המאפשרים גם למשקיעים מתחילים לבצע השקעות פשוטות ובטוחות. באשר למס הרכישה במסלול השקעות זה תידרשו לשלם כ 6% מס רכישה מהשקל הראשון. ישנה אפשרות לקבל הטבות בתנאים מסויימים לתשלום מס רכישה בשיעור מעט נמוך יותר של כ 5% בלבד.

לסיכום, מס הרכישה אותו אנו נדרשים לשלם בשלב ראשוני ללא כל קשר לרווחים משתנה מאוד בהתאם לפרמטרים רבים. ריכזנו עבורכם את מדרגות המס השכיחות ביותר שכל משקיע נדל"ן חייב להכיר, לרבות מדרגות מס רכישה לדירה ראשונה, מדרגות מס רכישה לדירה שניה והלאה, מס רכישה על רכישת קרקע חקלאית להשקעה וכן מס רכישה לזכאים להטבות שונות. היכרות עם כלל הנתונים הללו תסייע לכם להתכונן נכון לקראת כל ההוצאות הנלוות עם רכישת הנכס.

 

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

פרויקטים חמים נוספים

מידע שימושי למשקיעים

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!