נדל"ן מסחרי – כל מה שחשוב בין נדל"ן למגורים לבין נדל"ן מסחרי

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

עולם הנדל"ן מציע לכלל המשקיעים בו לא מעט מסלולי השקעה השונים זה מזה הן בעלויות העסקה, הן באחוזי התשואה שהיא מניבה מידי שנה והן ברמות הסיכון השונות. בניגוד למקובל לחשוב, השקעות נדל"ן אינן מסתכמות ברכישת נכס מגורים והשכרתו לטווחי זמן ארוכים, ישנם עוד מסלולים רבים כמו השקעות נדל"ן מסחרי המבטיחות למשקיעים אחוזי תשואה גבוהים הנעים בין 4% ל 10% מידי שנה, עסקאות אקזיט המאפשרות לבוחרים בהן להגדיל את ההון העצמי תוך זמן קצר, עסקאות על הנייר המבטיחות לבוחרים בהן הנחות של בין 10% ל 30% ממחירי השוק, מה שמכונה מחירי "פריסייל" ועוד. אזם אם גם אתם רוצים להתחיל להשקיע בעולם הנדל"ן, חשוב שתכירו לעומק את פרופיל המשקיע שלכם, תציבו מטרות ברורות בכל השקעה, תגדירו סיכונים שאתם מוכנים לקחת ותבחרו את המסלול המתאים ביותר. נדל"ן מניב שנחשב למסלול ההשקעות הגדול ביותר בענף הנדל"ן, אינו מתאים לכל משקיע. בשורות הבאות נגע בכמה נקודות מרכזיות אודות נדל"ן מסחרי וכלל האפשרויות שהמסלול מציע לכלל המשקיעים בו.

כל היתרונות של נדל"ן מסחרי על פני נדל"ן למגורים

מסלול השקעות נדל"ן מסחרי הוא המסלול המקביל לנדל"ן מניב, רק בתחומי המסחר. השקעה בנדל"ן מסחרי כוללת רכישת נכס מסחרי והשכרתו לתקופות זמן ארוכות. משקיעים רבים הבוחרים במסלול השקעות נדל"ן מסחרי מתמקדים בעיקר במשרדים או בחנויות להשכרה. מסלול השקעות זה כולל מספר יתרונות משמעותיים על פני המסלול המקביל בעולם המגורים, אך גם חיסרון אחד שחשובהשקעה בנדל"ן מסחרי כוללת רכישת נכס מסחרי והשכרתו לתקופות זמן ארוכות שתביאו בחשבון טרם בחירת מסלול ההשקעה המתאים ביותר עבורכם. היתרונות הגדולים ביותר של נדל"ן מניב שחשוב שתכירו הם:

  • אחוזי תשואה גבוהים מהשכרת הנכסים

מסלול ההשקעות המרכזי של נדל"ן מסחרי דומה מאוד למסלול השקעות נדל"ן מניב בדירות מגורים. רכישת משרד, חנות, מתחם עסקים, קניונים והשכרתם תניב למשקיע הכנסה חודשית קבועה מהשכרת הנכס לטווחי זמן ארוכים. אחת הסיבות המרכזיות בגינה אנשים רבים בוחרים להשקיע במסלול מניב דווקא בעולם המסחרי ולא בעולם המגורים היא אחוזי התשואה הגבוהים. לאחר עליות רצופות במחירי הדיור בישראל לאורך למעלה משני עשורים, אחוזי התשואה הממוצעים מהשכרת דירה בישראל עומדים על פחות מ 3%. באזורי מרכז הארץ ישנן ערים בהן אחוזי התשואה יעמדו על כ 2.2% בשנה ואילו באזורי פריפריה ניתן למצוא נכסים המניבים עד כ 4.5% תשואה מידי שנה. לעומת זאת, נדל"ן מסחרי מאפשר לבוחרים בו ליהנות מ 4% עד 10% תשואה מידי שנה. יתרון משמעותי זה גורם לרבים לנתב את כל כספם דווקא לנדל"ן מסחרי למטרת השקעה מניבה.

  • עלות הנכסים זולה בעשרות אחוזים בהשוואה לדירות מגורים

אם לא די באחוזי התשואה הגבוהים שניתן לקבל מהשקעה בנדל"ן מסחרי מניב, חשוב שתכירו יתרון נוסף הגורם לרבים לוותר על נדל"ןהחיסרון שחשוב להביא בחשבון לפני שבוחרים להשקיע במסלול נדל"ן מסחרי מניב למגורים לטובת נדל"ן מסחרי. עלות נכסים מסחריים זולה בעשרות אחוזים בהשוואה לדירות מגורים, מה שמאפשר למשקיעים קטנים עם הון עצמי נמוך להתחדש עם משרדים המניבים תשואה גבוהה במחירים נמוכים. נשמע לכם מעניין? כפי שציינו לעיל, לפני שאתם ממהרים להשקיע בנדל"ן מסחרי על סמך היתרונות הגדולים הללו, חשוב שתכירו גם את אחד החסרונות הבולטים של מסלול זה על פני מסלול השקעה בנדל"ן מניב למגורים.

החיסרון שחשוב להביא בחשבון לפני שבוחרים להשקיע במסלול נדל"ן מסחרי

  • ביקוש פחות קשיח מנדל"ן למגורים

אחד היתרונות הגדולים ביותר של נדל"ן למגורים הוא הביקוש הקשיח שלו. ביקוש קשיח אומר שלא משנה מה יקרה, הביקושים לדירות מגורים לא יפגעו. אנשים תמיד יצטרכו קורת גג לגור בה ולכן רמות הביקוש תמיד ישארו יציבות ללא תנודתיות שיכולה להשפיע על רווחיות העסקה. בשונה ממסלול נדל"ן למגורים, מסלול נדל"ן מסחרי כולל ביקושים הרבה פחות קשיחים. דוגמה טובה לכך ניתן לראות בתקופת פרוץ נגיף הקורונה. על אף שטרם הגעת הקורונה לעולם נדמה היה שהביקוש למשרדים יציב וקשיח, הגעת הקורונה שינתה את כללי המשחק בנדל"ן המסחרי. משרדים רבים ולא מעט חנויות וקניונים בכל רחבי העולם נותרו ריקים והביקוש אליהם צנח. ויתור על שימוש במשרדים, בחנויות או בקניונים לא רק מסב למשקיעים בהם הפסדים גדולים בגים חוסר ההצלחה להשכיר אותם, אלא גם מוריד בשיעור חד את ערכם. נכסים שאינם מבוקשים עולים פחות ולכן על תנועה ברמות הביקוש יכולה להסב למשקיע הפסדים גדולים, מה שכמעט לא קיים בנדל"ן למגורים.

נדל"ן מסחרי כהגנה מפני האינפלציה התמידית בישראל – כך תשמרו על כוח הקנייה של הכסף שלכם ותימנעו מהפסדים רבים

רגע לפני שאתם בוחרים את מסלול ההשקעה המתאים ביותר עבור מלוא הצרכים שלכם, חשוב שתכירו עוד שתי נקודות מרכזיות אודותמשקיעי נדל"ן למגורים וכן משקיעי נדל"ן מסחרי יודעים לבחון את הביקוש וההיצע שצפויים להיות לשוק בעוד שנים ארוכות. האינפלציה בישראל ואודות הגורמים המשפיעים ביותר על מחירי הנכסים, הן למגורים והן לצורכי מסחר. ראשית, חשוב להדגיש שהאינפלציה בישראל שעומדת על כ 2% מידי שנה שוחקת את ערך הכסף שלכם. לא מעט אנשים סבורים שהדרך הבטוחה ביותר לשמור על כל חסכונותיהם מפני הפסדים היא להשאיר אותם בתוכניות חיסכון בנקאיות שונות, אך האמת הפוכה לגמרי. תוכניות חיסכון בנקאיות ונטולות ריבית גורמות לכם להפסיד לא מעט כסף מידי שנה. זה נכון שתוכניות החיסכון ישמרו על ערך הכסף שלכם ללא כל שינוי, אך כוח הקנייה שלו ירד מידי שנה בקצב מהיר יותר מעלייתו בעקבות הריבית האפסית שהבנק מציע, מה שאומר שאתם מפסידים כסף.

אחת הדרכים הטובות ביותר להבין את ירידת כוח הקנייה על אף שאין כל ירידה מספרית בסך החיסכון היא דוגמת סל המזון. אם עד לפני עשר שנים הייתם מצליחים למלא סל קניות שלם ב 100 שקלים בלבד, כיום אותם 100 שקלים בדיוק לא יצליחו למלא אף לא שליש מאותו סל קניות בדיוק. הסיבה לכך היא האינפלציה, עליות מחירים כלליות שגורמות לכסף שלכם לאבד מכוח הקנייה שלו ולקנות הרבה פחות. איך מגנים על הכסף מפני שחיקת האינפלציה? אחת הדרכים הטובות, המתגמלות והבטוחות ביותר היא רכישת נדל"ן.

חוששים שהמחירים בישראל עומדים בפני תקרת זכוכית שתמנע המשך עליות? כך תבדקו האם החשש שלכם מוצדק

הנקודה השניה שחשוב שתכירו לפני שאתם בוחרים להצטרף לרכבת הנדל"ן בישראל שדוהרת ללא מעצורים במשך למעלה משני עשורים היא מאזו הכוחות בין הביקוש להיצע והשפעתו על מחירי הנכים בישראל. לא מעט אנשים סבורים כי לאחר שני עשורים רצופים של עליות, מחירי הדיור בישראל מנופחים ועומדים בפני תקרת זכוכית שתגרום להתמתנות מחירים או אף לירידה בשנים הקרובות. אך בדיקה מעמיקה ומקצועית של הכוחות המשפיעים על תנועות מחירי הדיור מוכיחה אחרת. הכוחות המשפיעים על תנועות מחירי הדיור הם כמובן הביקוש וההיצע. כלל חשוב שאתם חייבים לזכור גם מתוך שינה הוא: ככל שהביקוש גבוה מההיצע הקיים, מחירי הדיור עולים ולא משנה כמה הממשלות השונות ינסו לבלום אותם וכן להיפך, ככל שההיצע הקיים בשוק גדול מהביקוש, מחירי הדיור יורדים. ומה המצב בישראל? כמובן שרמות הביקוש גבוהות משמעותית מההיצע הקיים.

הדרך להעריך את מחירי הדיור בעוד שנים ארוכות – קצב גידול הביקוש לעומת קצב גידול ההיצע

משקיעי נדל"ן למגורים וכן משקיעי נדל"ן מסחרי יודעים לבחון את הביקוש וההיצע שצפויים להיות לשוק בעוד שנים ארוכות. השיטה הפשוטה שתאפשר גם לכם להעריך את תנועות מחירי הדיור לעוד שנים ארוכות קדימה היא לחשב את קצב התקדמות הביקוש לעומתמעבר למסלולי השקעה בנדל"ן מניב למגורים או נדל"ן מניב במבנים מסחריים קצב התקדמות התחלות הבנייה החדשות. הביקושים בישראל נגזרים מהגידול הטבעי, מהגירה חיובית, מכמות גבוה של גירושים וכמובן מהמשקיעים הרבים בישראל. ההיצע בישראל נגזר מריבוי הנכסים בעזרת התחלות בנייה חדשות.

הסיבה המרכזית בגינה מחירי הדיור בישראל עולים במשך למעלה משני עשורים רצופים היא גידול מהיר של הביקושים לעומת גידול איטי של ההיצע הקיים. הבירוקרטיה הארוכה והמייגעת שהקבלנים והיזמים נדרשים לעבור בישראל גורמת לעיכובים רבים בהתקדמותם של פרוייקטים, מה שגורם לקצב גידול ההיצע להישאר בפער תמידי מקצב התקדמות הביקוש. נתונים אלה מבטיחים כי עליות המחירים בישראל כאן בשביל להישאר. אז אם עד היום חששתם להצטרף לרכבת הנדל"ן בישראל במחירי שיא, חשוב שתדעו כי בסבירות גבוהה מחירי הדיור של היום יראו זולים מאוד בהשוואה למחירי הדיור בעוד מספר שנים קדימה.

הכירו את מסלול ההשקעה הגדול ביותר – נדל"ן מניב

החלטתם להצטרף לעולם השקעות נדל"ן? חשוב שתכירו כמה ממסלולי ההשקעה האטרקטיביים ביותר. כפי שציינו לעיל, עולם השקעות הנדל"ן אינו מסתכם ברכישת דירה להשכרה לטווחי זמן ארוכים. בחרנו עבורכם את מסלולי ההשקעה הטובים ביותר שמצליחים למשוך כמות גדולה של משקיעים מכל רחבי העולם.

מעבר למסלולי השקעה בנדל"ן מניב למגורים או נדל"ן מניב במבנים מסחריים, ישנו מסלול נוסף של רכישת דירות על הנייר במחירי "פריסייל". מסלול השקעות זה מאפשר לבוחרים בו ליהנות מרכישת דירות חדשות על הנייר בהנחות גדולות של בין 10% ל 30% ממחירי השוק. למה שקבלנים יסכימו למכור נכסים בהנחות כה משמעותיות? מהסיבה הפשוטה שרכישת דירה על הנייר כוללת כמה חסרונות ברורים. הראשון הוא רמת הסיכון בהשוואה לרכישת דירה קיימת והשני הוא חוסר אפשרות ליהנות מהשכרת הנכס ומהכנסה חודשית עד שהדירה תיבנה. החסרונות הללו מחייבים את הקבלנים להציע דירות למכירה על הנייר במחירים מוזלים. המשקיעים הרבים רוכשים את הדירות המוזלות ונהנים מהדלתא שבין מחיר הקנייה למחיר המכירה. עם קבלת המפתח, המשקיעים מוציאים את הדירה למכירה במחירי שוק. לסיכום כל היתרונות והחסרונות של מסלול השקעה זה:

יתרונות חסרונות וסיכונים
רכישת דירות חדשות בהנחה של בין 10% ל 30% ממחירי השוק סיכון בבחירת קבלן מפוקפק שלא יצליח לעמוד בכל התחייבויותיו
ללא התעסקות עם שוכרים אפיק רווח אחד בלבד (בהשוואה לנדל"ן מניב המבטיח למשקיעיו תשואה קבועה מהשכרת הנכס ומעליית ערכו)
רווח נזיל שהמשקיע מקבל בתום כל שלבי הבנייה

אפשרות השקעה נוספת שרבים בוחרים בשנים האחרונות היא קרקעות להשקעה. לא מעט אנשים בוחרים לרכוש קרקע חקלאית להשקעה במחירים נמוכים במיוחד במטרה ליהנות מהכפלת ואף שילוש ערכה עם השלמת כל שלבי ההפשרה. מסלול השקעה זה נחשב למסלול בעל רמת סיכון גבוהה יחסית לענף הנדל"ן, אך מנגד הבוחרים בו צפויים ליהנות ממאות אחוזי תשואה על כספם בעסקה מצליחה. הרעיון הגדול הוא לקנות את הקרקע בעודה חקלאית (כך שלא ניתן לעשות בה דבר מלבד עבודות חקלאות), ולמכור אותה לאחר שהיא עברה תהליך הפשרה המאפשר לבנות עליה. לסיכום, יש לא מעט מסלולי השקעה אטרקטיביים בעולם הנדל"ן שיוכלו להתאים גם לצרכים ולציפיות שלכם. בחרו נכון ושמרו על מיטב חסכונותיכם מפני שחיקת האינפלציה!

השקעות בנדלן מסחרימשקיעי נדל"ן רבים בוחרים לשלב בין מכוון מסלולי השקעה השונים זה מזה הן בטווחי זמן ההשקעה, הן ברמות הסיכון והן באחוזי התשואה השנתיים. אם גם אתם חושבים להתחיל להשקיע את מיטב החיסכונות שלכם בענף הנדל"ן, הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל מה שאתם חייבים להכיר אודות מסלולי ההשקעה האטרקטיביים ביותר, לרבות השקעות בנדל"ן מניב למגורים, השקעות בנדל"ן מסחרי, השקעות בנדל"ן על הנייר, השקעות בנדל"ן לעסקאות אקזיט מהירות וכמובן השקעות בקרקעות חקלאיות. אז אם גם לכם נמאס לראות את כל החיסכונות שלכם חושבים בחשבון העו"ש או צוברים תשואה אפסית במסלולי החיסכון הבנקאיים, כדאי שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות. אך רגע לפני שנצלול לכל הפרטים החשובים אודות מסלולי ההשקעה האטרקטיביים ביותר והדרכים הפשוטות לאתר את השכונות המנצחות שצפויות להניב למשקיעים בהן אחוזי תשואה גבוהים במיוחד, חשוב שתכירו את האינפלציה והשפעתה על חסכונותיכם. 

 

האינפלציה משתוללת – 4% בישראל ו 8.6% בארה"ב, נתון שלא נראה כמותו למעלה מ 40 שנה! 

עליות המחירים הכלליות מורגשות היטב בישראל בפרט, ובכל רחבי העולם בכלל. נכון לכתיבת שורות אלה, שנת 2022 מוגדרת כשנה בה המחירים איבדו את הבלמים והאינפלציה משתוללת בכל רחבי העולם. ברבעון השני של השנה פורסמו מסמכים המעידים על כך שהאינפלציה בישראל עומדת על לא פחות מ 4%. בארצות הברית המצב חמור עוד יותר והאינפלציה המקומית עומדת על 8.6% עלייה, נתון שלא נראה כמותו למעלה מ 40 שנה. במילים אחרות, עליות המחירים איתנו, וכנראה שהן פה בשביל להישאר. איך הן משפיעות על החיסכונות שלנו? ההשפעה ישירה – עליות המחירים (האינפלציה) שוחקות את כוח הקנייה של הכסף ומורידות את ערכו בשיעור האינפלציה. כלומר, במדינת ישראל כלל החיסכונות שישבו ללא כל תנועה בחשבונות העו"ש או עם תנועה אפסית בחסכונות בנקאיים שונים, הפסידו מערכם כ 4% השנה. בארה"ב חסכונות ללא תנועה הפסידו יותר מכפול מכך, כ 8.6% במהלך השנה. 

כך תגנו על ערך הכסף שלכם מפני שחיקת האינפלציה – הכירו את מסלולי השקעות הנדל"ן הגדולים ביותר

אז איך שומרים על ערך החיסכונות שלכם ונמנעים מהפסדים של עשרות ואף מאות אלפי שקלים בכל שנה אתם שואלים? אחת האפשרויות הטובות ביותר היא השקעות נדל"ן. השקעות נדל"ן המניבות תשואה שווה לשיעור האינפלציה מבטיחות לכם שמירה על ערך החיסכונות. השקעות שמניבות תשואה עודפת על אחוז האינפלציה מבטיחות לכם רווחים בכל שנה (למרות השתוללות האינפלציה). לפני שאתם מתקבעים על השקעות בנדל"ן מסחרי, ריכזנו עבורכם את כל מסלולי ההשקעה הגדולים והאטרקטיביים ביותר בישראל, כך שתכירו את כלל אפשרויות הבחירה שלכם טרם ההחלטה. בהמשך נעמיק ביתרונות ובחסרונות של השקעות בנדל"ן מסחרי. 

 

המסלולים המובילים בכל רחבי העולם 

כפי שציינו מעלה, השקעות נדל"ן מבטיחות לכלל המשקיעים בענף מבחר גדול של מסלולי השקעה שונים. המסלולים השונים מאפשרים למשקיעים שונים עם מטרות שונות למצוא את המסלול המתאים ביותר עבורם. בחרנו עבורכם את חמשת המסלולים הגדולים ביותר בענף, והם:

  • השקעות בנדל"ן מניב למגורים. 
  • השקעות בנדל"ן מסחרי.
  • השקעות בנדל"ן על הנייר. 
  • השקעות בנדל"ן למטרות אקזיט. 
  • השקעות בקרקעות חקלאיות. 

 

היכרות עם כלל המסלולים הללו תאפשר לכם לבחור נכון את מסלון ההשקעה המתאים ביותר עבורכם תוך התחשבות ברמת הסיכון, בהון העצמי ובטווחי זמן ההשקעה. 

 

  • השקעות בנדל"ן מניב למגורים 

מסלול ההשקעה הגדול מכולם הוא מסלול השקעות בנדל"ן מניב למגורים. מסלול זה כולל לא מעט יתרונות על פני כל שאר המסלולים האחרים, ולכן הוא המסלול הגדול והמבוקש ביותר בקרב משקיעי נדל"ן מכל רחבי העולם. במסגרת מסלול השקעות בנדל"ן מניב למגורים המשקיע רוכש דירת מגורים ומשכיר אותה לטווחי זמן ארוכים. בהמשך המאמר נגע בכל ההבדלים המשמעותיים בין מסלול זה לבין מסלול השקעות בנדל"ן מסחרי. ריכזנו עבורכם את היתרונות והחסרונות הבולטים במסלול, והם:

  • יתרונות:

  • מסלול השקעה גדול, יציב ובטוח. 
  • מסלול השקעה הכולל הכנסה פסיבית מידי חודש מהשכרת הדירה. 
  • מסלול השקעה הכולל שני אפיקי רווח שונים – עליית ערך הנכס הכנסה מהשכרתו. 
  • חסרונות:

  • אחוזי תשואה יחסית נמוכים – בין 2.1% ל 3.4% באזורי המרכז ובין 3.5% ל 5% באזורי פריפריה בכל שנה. 
  • מסלול המצריך התעסקות עם שוכרים – תידרשו למצוא שוכרים ולהיענות לכל בקשותיהם הקשורות לדירה (במסגרת המפורט בחוזה). 
  • מסלול השקעה ארוך טווח. 

 

  • השקעות בנדל"ן מסחרי 

מסלול השקעה נוסף ושכיח במיוחד הוא השקעות בנדל"ן מסחרי. מסלול זה דומה מאוד למסלול שהובא מעלה, רק שהוא מתמקד בנכסים מסחריים בלבד. השקעות בנדל"ן מסחרי כוללות רכישת נכסים מסחריים כמו חנויות או משרדים, והשכרתם לטווחי זמן ארוכים. המשקיעים במסלול זה אף הם נהנים מהכנסה פסיבית מידי חודש ויציבות יחסית לשאר מסלולי ההשקעה השונים. ריכזנו עבורכם את כל היתרונות והחסרונות הגדולים של מסלול זה, והם:

  • יתרונות:

  • אחוזי תשואה יחסית גבוהים – בין 5% ל 15% תשורה מידי שנה. 
  • מסלול המבטיח הכנסה פסיבית מידי חודש. 
  • מסלול גדול ויציב באופן יחסי. 
  • עלויות נכסים מסחריים נמוכות בהשוואה לעלויות נכסי מגורים. 
  • חסרונות:

  • מסלול השקעה המחייב את המשקיע להתעסק עם שוכריו – מציאת שוכרים ומילוי כל צורכיהם (במסגרת המפורט בחוזה). 
  • מסלול השקעה בעל סיכון גבוה ביחס למסלול הנדל"ן המניב למגורים. 
  • מסלול השקעה ארוך טווח. 

 

  • השקעות בנדל"ן על הנייר

מסלון ההשקעה השלישי שאתם חייבים להכיר טרם הבחירה הוא מסלול השקעות בנדל"ן על הנייר. מסלול זה כולל רכישת דירה על הנייר (שאינה בנויה), במחירי הנחה. המשקיעים רוכשים דירות על הנייר עם סיכון גבוה (שכן ייתכנו עיכובים עם הליל הבנייה), תמורת הנחה של עד 20% ממחירי השוק. לאחר תום שלבי הבנייה, המשקיע מוכר את הנכס במחירי שוק ונהנה מההפרש שבין מחיר הרכישה למחיר המכירה. הנה לכם כל היתרונות והחסרונות של מסלול זה:

  • יתרונות:

  • מסלול השקעה קצר טווח. 
  • מסלול השקעה ללא התעסקות עם שוכרים כלל. 
  • מסלול השקעה הכולל רכישת נכסים במחירים נמוכים ממחירי השוק. 
  • מסלול השקעה הכולל רווחים נזילים. 
  • חסרונות:

  • מסלול השקעה בעל סיכון גבוה בהשוואה למסלולים שצויינו מעלה. 
  • מסלול השקעה שאינו כולל הכנסה פסיבית מידי חודש. 
  • מסלול השקעה הכולל הצמדה למדד – כל שארית התשלום.

 

  • השקעות בנדל"ן למטרות אקזיט

המסלול הרביעי להשקעות נדל"ן הוא מסלול השקעות בנדל"ן למטרות אקזיט. מסלול זה שונה מכלל המסלולים שצויינו מעלה ומצריך מהמשקיע לעבוד עבודת שטח לאיתור נכסים. במסגרת מסלול זה המשקיע רוכש נכסים במחירים נמוכים ממחירי השוק, משביח אותם בעזרת שיפוץ קוסמטי מהיר וזול, ומוכר אותם במחירי שוק ואף מעט למעלה מכך. המשקיע נהנה מהרווח שבין מחיר הרכישה למחיר המכירה. היתרונות והחסרונות הבולטים של מסלול זה הם:

  • יתרונות:

  • מסלול השקעה קצר טווח. 
  • מסלול השקעה שכלל רווחיו נזילים. 
  • מסלול השקעה המאפשר לבוחרים בו להגדיל הון עצמי תוך זמן קצר. 
  • חסרונות:

  • מסלול השקעה הכולל השקעה רבה באיתור נכסים מתחת למחירי השוק. 
  • מסלול השקעה בעל רמת סיכון גבוהה. 
  • מסלול השקעה המחייב את המשקיע להתעסק עם אנשי שיפוצניקים ואנשי מקצוע. 
  • מסלול השקעה שאינו כולל הכנסה פסיבית מידי חודש. 

 

  • השקעות בקרקעות חקלאיות 

המסלול האחרון הוא המסלול המסוכן ביותר אך מנגד, המסלול עם פוטנציאל הרווח הגבוה ביותר. במסגרת מסלול זה המשקיע רוכש קרקע במצב חקלאי שלא ניתן לעשות בה דבר מלבד צורכי חקלאות. מטרת ההשקעה היא למכור את הקרקע לאחר שלבי ההפשרה המאפשרים לשנות את ייעודה מקרקע חקלאית לקרקע לבנייה. שלבי ההפשרה המיוחלים מאפשרים למשקיע ליהנות ממאות אחוזי תשואה על השקעתו. ישנם לא מעט דגשים חשובים שיכולים לעזור לכם לאתר את הקרקעות הטובות ביותר עם סיכויי ההפשרה הגבוהים ביותר. היתרונות והחסרונות של מסלול זה הם:

  • יתרונות:

  • עלויות הקרקע נמוכות – אפשרות להשקעה גם עם הון עצמי נמוך. 
  • פוטנציאל רווח גבוה – סיכוי ליהנות מאחוזי תשואה תלת ספרתיים. 
  • ללא צורך בהתעסקות עם שוכרים כלל. 
  • חסרונות:

  • ההשקעה עם סיכון גבוה. 
  • קיים סיכוי סביר שהקרקע תופשר בעוד שנים ארוכות או אף לא תופשר כלל. 
  • מסלול ללא הכנסה פסיבית מידי חודש. 

קראו עוד: המדריך השלם לבחירה נכונה של קרקעות חקלאיות להשקעה

ההבדל המרכזי בין נדלן מסחרי לבין נדלן למגוריםההבדל המרכזי בין נדל"ן מסחרי לבין נדל"ן למגורים

לסיום, חשוב להדגיש כי מסלול השקעות בנדל"ן מסחרי אינו דומה ברמת הסיכון שלו למסלול השקעות בנדל"ן מניב, על אף שמדובר במסלולים דומים למדי. שוק הנדל"ן המסחרי מתנהג בצורה שונה משוק הנדל"ן למגורים מהסיבה הפשוטה שהביקוש לדיור הינו ביקוש קשיח בעוד הביקוש למסחר הינו ביקוש שיכול להתערער בקלות יחסית (כדוגמת הקורונה). 

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!