תיווך נדל"ן – הכירו לעומק את עולם המתווכים על השירותים והיתרונות שהם מקנים למוכר ולקונה

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

תיווך נדל"ן הפך בשנים האחרונות לאחד המקצועות המבוקשים ביותר בישראל. קורסים רבים בכל רחבי הארץ מכשירים אלפי מתווכי נדל"ן חדשים מידי שנה שנהנים מהביקוש הגדול לדיור בישראל. כל מטרתו של מתווך נדל"ן הוא לתווך בין מוכר הנכס לבין הקונים הפוטנציאליים כך שכלל הצדדים יצאו מרוצים מכל עסקה. במהלך לימודיו לומד התווך להכיר לא מעט פרטי חוקה הקשורים לעולם הנדל"ן, דרכים יעילות וטובות לניהול משא ומתן נכון ועוד לא מעט תכנים המכשירים אותו לעמוד בין המוכר לבין הקונה ולייצר עסקה. ברוב המקרים מתווכי הנדל"ן יתווכו מכירת דירות יד שניה אך במקרים מסויימים גם קבלנים נעזרים בשירותיהם למכירה מהירה ומוצלחת. נשמע לכם מעניין? חשוב שתכירו עוד כמה נתונים חשובים אודות תיווך נדל"ן. בשורות הבאות נגע בכמה נקודות מרכזיות אודות המקצוע, לרבות מקור הכנסתם של המתווכים, היתרונות שהם מקנים למוכר הנכס, היתרונות שהם מקנים לקונה הפוטנציאלי והצורך בהם בשוק הדיור הישראלי.

למה יש כל כך הרבה מתווכים בישראל? הכירו את מצבו של שוק הנדל"ן הישראלי!

רגע לפני שנצלול לעוד מספר פרטים אודות תיווך נדל"ן חשוב לגעת במצב שוק הדיור בישראל המסביר את הצטרפותם של אלפי מתווכים לשוק מידי שנה. מחירי שוק הדיור בישראל בעלייה תמידית מזה למעלה משני עשורים רצופים. על אף כל ניסיונותיהן של הממשלותתיווך נדל"ן חשוב לגעת במצב שוק הדיור בישראל המסביר את הצטרפותם של אלפי מתווכים לשוק מידי שנה. השונות לבלום את מחירי הדיור, המחירים ממשיכים לשבור שיאים חדשים שנה אחר שנה. הסיבה המרכזית לכך היא הביקוש הגדול. אחד מכללי האצבע החשובים ביותר שאתם חייבים לזכור מתוך שינה הוא: ככל שההציע הקיים בשוק גדול מהביקוש אליו, מחירי הדיור יורדים וכך גם להיפך, ככל שהביקוש גדול מההיצע הקיים בשוק מחירי הדיור עולים. משוואה פשוטה זו המציגה את מאזן הכוחות בין הביקוש להיצע בעולם הדיור היא הגורם המרכזי על תנועות המחירים של דירות המגורים בישראל. אז אם גם אתם בונים על דעת המאמינים ששוק הדיור בישראל נמצא במחירים בועתיים שצפויים להתפוצץ ולהתחיל לרדת בקרוב, כדאי שתבחנו בעצמכם את רמות הביקוש לעומת ההיצע הקיים במשק.

הביקושים עולים בקצב מסחרר – אחת הסיבות המרכזיות בגינן רבים כיום לומדים תיווך נדל"ן

הביקוש לדיור הינו ביקוש קשיח ולכן כל אדם נדרש לקורת גג לגור בה. לכן, הגורמים המשפיעים על הביקוש הם: גידול טבעי, הגירה חיובית, כמות מתגרשים גדולה ועוד. לעומת זאת, ההיצע הקיים בשוק נגזר מכמות התחלות הבנייה החדשות מידי שנה. רמות הביקושים גבוהות משמעותית מכמות התחלות הבנייה החדשות בישראל, מה שאומר שלא רק שמחירי הדיור בישראל אינם בועתיים, אלא הם צפויים להמשיך ולשבור שיאים חדשים גם בשנים הבאות. כלל הנתונים הללו גורמים לרבים לעבור קורס תיווך נדל"ן בישראל ולהתחיל ליהנות מרמות הביקושים הגבוהות. אז מי משלם למתווכים? כמה הם מרוויחים לכל עסקה ומה קורה אם הם לא מצליחים למכור? ריכזנו עבורכם את כל הנתונים החשובים והמעניינים ביותר אודות תיווך נדל"ן.

ומה לגבי השכר? מתווך נדל"ן דורש 2% משווי העסקה!

ראשית, חשוב לדעת שמתווכי נדל"ן מרווחים על בסיס עסקאות מצליחות בלבד. כלומר מתווכי נדל"ן שלא הצליחו למכור אף דירה שהםמתווכי נדל"ן שלא הצליחו למכור אף דירה שהם משווקים, לא יקבלו משכורת כלל משווקים, לא יקבלו משכורת כלל. כל משכורתם נגזרת מהצלחת מכירות נכסים. לכן, תיווך נדל"ן זהו מקצוע שלא מתאים לכל אחד. ישנם אנשים רבים ללא אורך רוח ואפשרות ספיגה של חודשי התלמדות ללא הכנסה חודשית כלל, מה שאומר כי הם אינם מתאימים למקצוע. ובאשר לתשלום, רוב ככל המתווכים בישראל דורשים 2% משווי העסקה כל שעל כל דירה שנמכרת ב 1,000,000 שקלים הם צפויים להרוויח כ 20,000 שקלים. שנית, חשוב לדעת שכיון יש לא מעט משרדי תיווך גדולים הכוללים כמות רבה של דירות למכירה, מה שמבטיח למתווכים לקבל דירות רבות לייצוג. מתווך העובד במשרד תיווך נדל"ן גדול ומקצועי יהנה מכמות דירות גדולה, כך שתמיד תהיה לו עבודה, אך מנגד, הוא ידרש לשלם על כך למשרד אחוזים מהרווחים. מתווך עצמאי ידרש להשיג לעצמו את הדירות שהוא יתווך לקהל הרחב, מה שהפך מאתגר במיוחד בשנים האחרונות.

הכירו את כל היתרונות שהמתווך מקנה למוכר הנכס

אז מהם היתרונות של המתווך בגינן כדאי לכל אותם מוכרים להסתייע בשירותיו ומי משלם לו את הכסף עבור השירות? באשר ליתרונות תיווך נדל"ן ניתן למנות מספר יתרונות מרכזיים והם:

  • ניהול משא ומתן מקצועי

כפי שציינו לעיל, כחלק מלימודיו של מתווך נדל"ן הוא לומר לנהל משא ומתן נכון ומקצועי. ניהול משא ומתן במכירת דירה יכול להשפיע עלחשוב לדעת שמתווכי נדל"ן מרווחים על בסיס עסקאות מצליחות בלבד. כלומר מתווכי נדל"ן שלא הצליחו למכור אף דירה שהם משווקים המחיר בעשרות אלפי שקלים לכל צד כך שבמידה ומוכר הדירה אינו מספיק מיומן, הוא עלול למכור את דירתו במחירים נמוכים יותר מאלה שהמתווך יצליח להגיע אליהם עם הקונים הפוטנציאליים. לכן, אנשים רבים מעדיפים להשאיר את ההתמקחות על המחיר לאנשי מקצוע מיומנים שיעשו זאת עבורם.

  • זמינות להצגת הדירה

יתרון נוסף של מתווכי הנדל"ן הוא כמובן חיסכון של לא מעט זמן יקר. בעלי הדירה לא תמיד זמינים להציג את הדירה בשעות הנוחות ללקוחות הפוטנציאליים, מה שעלול להקשות ולעכב את המכירה. לעומת זאת, מתווך נדל"ן מקצועי זמין ברוב שעות היום עבור לקוחותיו כך שהוא יכול להציג את הדירה ליותר לקוחות פוטנציאליים. מעבר לעובדה שיתרון זה מקדם את המכירה, הוא גם חוסך לבעליה לא מעט זמן יקר של הצגת הדירה לכל לקוח.

  • חיסכון של התעסקות רבה

בעלי נכסים רבים הבוחרים למכור את דירתם בעזרת מתווך מסבירים זאת ברצון לחסוך את כל ההתעסקות עם הרוכשים הפוטנציאליים. מעבר לעובדה שהמתווך מציג ללקוחות את הדירה ומנהל איתם משא ומתן אודות המחיר, הוא גם זמין לכל הטלפונים של כל המתעניינים. כמות המתעניינים גדולה משמעותית מכמות האנשים שיגיעו לראות את הדירה מספר פעמים טרם הרכישה, כך שההתעסקות הכללית במכירת דירה אינה מסתכמת בניהול משא ומתן ובהצגת הדירה על כלל חלקיה ללקוחות הרציניים.

 

  • סיוע בהערכת שווי הנכס

לא מעט בעלי דירות לא יודעים להעריך את שווי הנכס שלהם בצורה מדוייקות מתוקף חוסר ניסיונם בתחום. מתווכי הנדל"ן שנמצאים

מתווכי נדל"ן מלווים במהלך כל עסקה הן את מוכר הנכס והן את קונה הנכס

בשטח כל הזמן יודעים להעריך בצורה מדוייקת את המחיר המיטבי שניתן לדרוש על כל נכס שהם מוציאים למכירה. חשוב להדגיש ולומר כי מצד אחד מתווך ירצה למכור את הנכס במחיר הגבוה ביותר, שהרי הכנסתו מהמכירה נגזרת ממחיר המכירה (כ 2% ממחיר המכירה), אך מנגד, המתווכים רוצים למכור נכסים כמה שיותר מהר כך שמחיר נמוך יכול לסייע להם בכך. לכן, חשוב לקחת את הערכתו של המתווך בערבון מוגבל ולבחון לעומק את מחיר הדירה באופן עצמאי על ידי השוואתה לדירות דומות שנמכרו באזור או אף להסתייע בשמאי מקצועי.

כלל היתרונות הללו גורמים לרבים כיום למכור את דירתם בעזרת מתווך מקצועי שעושה עבורם לא מעט סדר בכל שלבי המכירה. אם גם אתם מתכננים למכור נכס בקרוב, חשוב שתדעו לבחור נכון מתווך נדל"ן מקצועי ומיומן שידע למכור עבורכם את הנכס במחיר הגבוה ביותר ובזמן הקצר ביותר. בשל הביקוש הגדול לתחום התיווך, בשנים האחרונות נכנסו לתחום לא מעט מתווכים חדשים שעדיין אינם מקצועיים ומנוסים. לכן, מומלץ לבחור מתווך מקצועי ומנוסה שיעניק לכם שירות מיטבי למכירת הנכס.

רוצים להעריך את שווי הנכס שלכם בכוחות עצמכם ללא כל ידע נרחב או סיוע מקצועי? הכירו את השיטה הפשוטה והמדוייקת ביותר לעשות זאת!

לפני שנעבור למספר דגשים חשובים שכדאי שתכירו טרם קנייה ומכירה של דירה, חשוב שתכירו את אחת השיטות הטובות ביותר להעריך את שווי הנכס שלכם. אחת משיטות הערכת שווי נכסים היא שיטת ההשוואה. שיטת ההשוואה נחשבת לשיטת הערכה מדוייקת

מתווכי נדל"ן מלווים במהלך כל עסקה הן את מוכר הנכס והן את קונה הנכס

במיוחד והיתרון הגדול בה שכל אחד מכם יוכל להפעיל אותה בכוחות עצמו וללא כל סיוע מקצועי. עיקרי השיטה הם השוואה בין הדירה הנמכרת לבין דירות שנמכרו בעבר. ככל שתצליחו למצוא נכסים דומים יותר לנכס שלכם שנמכרו בתקופת הזמן האחרונה, כך תצליחו להעריך בצורה מדוייקת יותר את שווי הנכס שלכם.

חשוב להתייחס הן למיקומה של הדירה והן לפרטים הטכנים שלה. מנסים להעריך את שווי הנכס שלכם בעזרת שיטת ההשוואה? חשוב להביא בחשבון את הרחוב, הבניין, הקומה, גודל פנים הדירה, מעלית בבניין, חניה בטאבו, מרפסת שמש, חדר ממ"ד, מספר חדרים בבית ועוד. כלל המשתנים הללו משפיעים באופן ישיר על מחיר הדירה ולכן חשוב להביא אותם בחשבון בשיטת ההשוואה. חשוב להדגיש ולומר כי שטח בנוי נחשב יקר יותר משטח גג או מרפסת ולכן, אם אתם רוצים לערוך השוואה בין דירה עם מרפסת לדירה בלי מרפסת, חשבו את גודל המרפסת כשליש מגודלה המקורי. מחיר למטר שטח גג או מרפסת נמוך ב ⅔ ממחיר למטר לשטח בנוי. חשוב להדגיש כי ההשוואה חייבת להיעשות לדירות שכבר נמכרו ולא לדירות המוצעות למכירה.

הדגשים שאתם חייבים להכיר לפני רכישת דירה חדשה שכלל לא בטוח שהמתווכים ידגישו בפניכם

לאחר שנגענו בלא מעט דגשים חשובים אודות תיווך נדל"ן, היתרונות שהמתווכים מקנים למוכרי הנכסים והדרך הפשוטה והמדוייקתמתווך נדל"ן הוא לומר לנהל משא ומתן נכון ומקצועי. ניהול משא ומתן במכירת דירה יכול להשפיע על המחיר בעשרות אלפי שקלים ביותר בעזרתה גם אתם תוכלו להעריך את שווי הנכס שלכם, חשוב שתכירו מספר דגשים חשובים אודות הליך רכישת דירה חדשה. מתווכי נדל"ן מלווים במהלך כל עסקה הן את מוכר הנכס והן את קונה הנכס. הדגשים החשובים ביותר שאתם חייבים להכיר טרם רכישת הדירה שכלל לא בטוח שהמתווכים ידגישו בפניכם הם:

  • הכנה להוצאות נלוות

מתכננים לרכוש דירה? חשוב שתכירו את כל ההוצאות הנלוות מראש וכך תימנעו מהפתעות לא נעימות. בין כלל ההוצאות הנלוות על רכישת דירה חדשה ניתן למנות את תשלום עורך הדין שברוב המקרים דורש 0.5% משווי העסקה, רכישת ריהוט חדש, רכישת מוצרי חשמל חדשים, תשלום מס רכישה  (במידה ומדובר בדירה שניה שלכם) ועוד.

  • הכנה לתשלום של עשרות אלפי שקלים לדירה ממוצעת עבור התיווך

חשוב להדגיש שהמחיר שתסגרו עם המתווך אינו כולל את תשלום התיווך. לא מעט רוכשי דירות מופתעים לגלות כי לאחר כל הליך המשא ומתן והגעה למחיר המתקבל על כל הצדדים, הם נדרשים להוסיף עוד כמה עשרות אלפי שקלים עבור שירותי התיווך. לכן, חשוב להדגיש ולומר כי שירותי התיווך אינם נכללים במחיר הסופי אליו הגעתם בתום הליך משא ומתן.

  • שיפוץ הנכס

באשר לשיפוץ הנכס חשוב לדעת שישנם שני מסלולים אפשריים. אנשים רבים מכירים אך ורק את המסלול היסודי הכולל שיפוץ רציני לרבות החלפת תשתיות חשמל ואינסטלציה. שיפוץ זה יכול להגיע למאות אלפי שקלים וחודשים ארוכים של עבודה. לעומת זאת, יש אפשרות נוספת של שיפוץ קוסמטי. השיפוץ הקוסמטי מבטיח לכם שינוי משמעותי בנראות הדירה אך ללא החלפת תשתיות או שבירת קירות בחלל הדירה. שיפוץ זה מהיר יותר וזול בעשרות אחוזים בהשוואה לשיפוץ היסודי.

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

פרויקטים חמים נוספים

מידע שימושי למשקיעים

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!