קורס השקעות ומינוף נדל"ן – הכירו את התוכן המקצועי בענף הנדל"ן

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

אנשים רבים כיום בוחרים להשקיע את מיטב חסכונותיהם בענף הנדל"ן. שוק הדיור בישראל הסב למשקיעיו עשרות אחוזי רווח בשנים האחרונות, ולא נראהקורס השקעות ומינוף נדל"ן יסייע לכם להכיר את כל עולם ההשקעות לעומק. למדו היטב ובחרו נכון שהעליות צפויות להיבלם בעתיד הקרוב. רוצים להצטרף לענף ההשקעות הגדול בישראל אך לא יודעים מאיפה להתחיל? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל הטיפים המקצועיים והדגשים החשובים שאתם חייבים להכיר לפני שתתחילו להשקיע בענף הנדל"ן. קורס השקעות ומינוף נדל"ן מעניק ללומדיו ידע נרחב וחיוני לכל משקיע, לרבות:

  • היכרות מעמיקה עם שוק הדיור המקומי.
  • היכרות עם הגורמים המרכזיים המשפיעים על תנועות מחירי הדיור.
  • אינפלציה והשפעתה על הכיס של כולנו.
  • היכרות עם מספר מאפיינים מרכזיים לערים ולשכונות אטרקטיביות להשקעה.
  • היכרות עם מבחר מסלולי השקעה שונים – נדל"ן מניב, נדל"ן מסחרי, נדל"ן על הנייר, עסקאות אקזיט ואף קרקעות חקלאיות להשקעה.
  • היכרות עם מבחר אפשרויות מימון אטרקטיביות.

חוששים מהפסדים בהשקעות? כך אתם מפסידים לא מעט כסף מידי שנה ללא ידיעתכם

אך רגע לפני שנצלול לתוכן המקצועי אודות ענף השקעות הנדל"ן בישראל בפרט ובעולם בכלל, חשוב להכיר מקרוב את החלופה המרכזית להשקעות נדל"ן

קורס השקעות ומינוף נדל"ן מעניק ללומדיו ידע נרחב וחיוני כגון היכרות עם הגורמים המרכזיים המשפיעים על תנועות מחירי הדיור.

בישראל – תוכנית חיסכון בנקאית. הבנקים בישראל משווקים לא מעט תוכניות חיסכון בנקאיות המבטיחות לכלל הבוחרים בהם הגנה מלאה מפני הפסדים. תוכניות החיסכון אינו חשופות לאפיקי השקעה כלל, מה שמבטיח לחוסכים בהן הגנה הרמטית מפני הפסדים. אך האם באמת התוכניות הללו שומרות על כספי החוסכים מפני הפסדים? ההפך הוא הנכון. בשביל להבין זאת, חשוב להקדים הסבר קצר אודות האינפלציה בישראל. האינפלציה פירושה עליות מחירים כלליות הגורמות לשחיקת כוח הקנייה של המטבע.

אינפלציה והשפעתה על הכיס של כולנו – כך הכסף שלכם נשחק בכ 2% בכל שנה

שיעור האינפלציה בישראל עומד על כ 2% בממוצע מידי שנה, מה שאומר שכוח הקנייה של הכסף נשחק בכ 2% בכל שנה. חשוב להדגיש כי שחיקה זו אינה נראית לעין ולכן רבים כלל לא מודעים אליה. הדוגמה הטובה ביותר שתסייע להבנת שחיקת האינפלציה היא קניית סל מוצרים בסופר. עד לפני מספר שנים שטר בודד של 100 שקלים הספיק בכדי למלא סל מוצרים בסיסיים. כיום, אותו שטר של 100 שקלים לא יצליח למלא את אותו סל הכולל את אותם המוצרים. כלומר, למרות שמדובר בסכום כסף זהה (100 שקלים), כוח הקנייה שלו ירד במרוצת השנים וכיום ערכו הראלי נמוך משהיה בעבר. לכן, בשביל להגן על שחיקת כוח הקנייה של הכסף, צריך לייצר בעזרתו תשואה חיובית זהה לגידול האינפלציה. הבנקים בישראל לא ממהרים לספר ללקוחותיהם שהריביות המוצעות בתוכניות החיסכון נמוכות משמעותית מהאינפלציה השנתית – מה שאומר שכל החוסכים בתוכניות הללו מפסידים לא מעט כסף מידי שנה.

  • היכרות מעמיקה עם שוק הדיור המקומיקורס השקעות ומינוף נדל"ן מלמד אודות האינפלציה והשפעתה על הכיס של כולנו.

לאחר שנגענו בחלופה המרכזית להשקעות נדל"ן בישראל והיכרנו את שחיקת האינפלציה, חשוב שתכירו את אחת הדרכים הטובות ביותר לשמור על חיסכונותיכם

מפני השחיקה – השקעות נדל"ן. שוק הדיור המקומי נמצא בעיצומו של גל עליות ארוך שנים. במהלך השנים האחרונות ערכי הנכסים בישראל הספיקו להכפיל ואף לשלש את ערכם. אז האם לאחר מאות אחוזי עלייה בשנים האחרונות, זה הזמן הנכון להצטרף לענף השקעות נדל"ן בישראל. הדעות חלוקות – ישנם רבים הסבורים כי מחירי הדיור בישראל בועתיים וצפויים להתחיל מגמת ירידה בשנים הקרובות, ולעומתם יש רבים נוספים הסבורים שהמחירים צפויים להמשיך בדרכם צפונה לעוד שנים ארוכות. הדרך היחידה להעריך את מצב מחירי הדיור בישראל היא להכיר היטב את הגורמים המשפיעים על תנועות המחירים, מה שמוביל אותנו לנקודה הבאה.

  • היכרות עם הגורמים המרכזיים המשפיעים על תנועות מחירי הדיור

אחת הנקודות החשובות והבסיסיות ביותר בקורס השקעות ומינוף נדל"ן היא היכרות עם מנועי השוק – היצע וביקוש. כלל אצבע מרכזי שאתם חייבים לזכור מתוך שינה הוא: כל עוד הביקוש לדיור גבוה מההיצע הקיים, המחירים עולים. כך גם להיפך, כל עוד הביקוש לדיור נמוך מההיצע הקיים, המחירים עולים. ומה המצב בישראל? ריכזנו עבורכם את כל הנתונים החשובים בטבלה פשוטה.

ביקוש היצע
הגורמים המרכיבים הגורמים המרכיבים את הביקוש לדיור בישראל:

 

●        גידול טבעי.

●        הגירה חיובית.

●        כמות גדולה של מתגרשים.

●        כמות גדולה של משקיעים.

הגורמים המרכיבים את היצע הדיור בישראל:

 

●        הפשרת קרקעות לבנייה.

●        התחלות בנייה חדשות.

מצב נוכחי נכון לשנת 2022 רמות הביקושים לדיור בישראל גבוהות במיוחד. נכון לשנת 2022 היצע הדירות הקיים בישראל נמוך.
מצב עתידי קצב גידול הביקושים מהיר במיוחד. קצב גידול ההיצע אינו מהיר במיוחד. איטי יותר מקצב גידול הביקושים.

מחירי הדיור בישראל באמת בועתיים? הדרך הפשוטה והמדוייקת לענות על כךקורס השקעות ומינוף נדל"ן מספק היכרות עם מספר מאפיינים מרכזיים לערים ולשכונות אטרקטיביות להשקעה.

לאור הנתונים שהובאו מעלה ניכר כי רמות הביקושים בישראל גבוהות מההיצע הקיים, מה שאומר כי מחירי הדיור הנוכחיים אינם בועתיים. יתרה מכך, קצב גידול הביקושים מהיר יותר מקצב התחלות הבנייה החדשות, מה שאומר שמאזן הכוחות עתיד להישאר כפי שהוא לעוד מספר שנים קדימה. כל עוד לא יחול שינוי משמעותי בקצב התחלות הבנייה החדשות, נדמה שמחירי הדיור ימשיכו לטפס צפונה. קבלנים ויזמים רבים העוסקים בתחום מדווחים על שלבים בירוקרטיים ארוכים במיוחד עד לקבלת האישור המיוחל לרדת לשטח ולהתחיל לבנות, מה שמאט משמעותית את קצב התחלות הבנייה החדשות ותומך בהמשך עליות מחירים. אז אם אתם תוהים האם זה הזמן להצטרף לענף השקעות הנדל"ן בישראל, על בסיס הנתונים שהובאו לעיל התשובה ברורה.

  • היכרות עם מספר מאפיינים מרכזיים לערים ולשכונות אטרקטיביות להשקעה

על אף הביקוש הגבוה בהשוואה להיצע בישראל, בדיקת מאזן הכוחות בין הביקוש להיצע ברזולוציה ארצית אינה מספיקה. על מנת לבחור נכון עיר אטרקטיבית להשקעה או אף שכונה מנצחת שערכי הנכסים בה יעלו בקצב מהיר יותר בהשוואה לממוצע האזורי, חשוב להכיר מספר מאפיינים מרכזיים של ערים ושכונות מנצחות. ככל שהביקוש לשכונה שתבחרו יהיה גבוה יותר, כך תוכלו ליהנות מעליית ערך מהירה יותר, מעלייה תמידית בסכומי השכירות ובאפשרות למצוא שוכרים רבים תוך זמן קצר. ריכזנו עבורכם כמה מהמאפיינים הבולטים של שכונות אטרקטיביות להשקעה, והם:

  1. קרבה לנתיבי תחבורה ראשיים –נתיבי תחבורה ראשיים מאפשרים לגרים בקרבתם להיכנס ולצאת מהשכונה בקלות ובמהירות. באזורי מרכז הארץ, בהםקורס השקעות ומינוף נדל"ן מעניק לתלמידיו היכרות עם מבחר מסלולי השקעה שונים - נדל"ן מניב, נדל"ן מסחרי, נדל"ן על הנייר, עסקאות אקזיט ואף קרקעות חקלאיות להשקעה הכבישים בשעות העומס פקוקים למדי, הקרבה לצירי תחבורה ראשיים נחשב ליתרון של ממש. אנשים רבים מוכנים לשלם יותר עבור דירה בקרבת יציאה וכניסה נוחה לשכונה.
  2. קרבה לתחבורה ציבורית – אוטובוסים, רכבת או רכבת קלה –שכונה הממוקמת בקרבה לנתיבי תחבורה ציבורית כמו תחנות אוטובוס גדולות, רכבת ישראל או רכבת קלה נחשבות למבוקשות במיוחד. בעזרת התחבורה הציבורית, רבים מהגרים בשכונה יכולים להתנייד בקלות ובמהירות למקומות עבודתם ולכל צורך.
  3. קרבה למרכזי מסחר ותעסוקה  –שכונות הממוקמות בקרבה למרכזי מסחר מבטיחות לכלל המתגוררים באזור מבחר עשיר של חנויות ומקומות תעסוקה. מרכזים אלה מושכים לא מעט אנשים לשכונות הסמוכות, כך שהביקוש לשכונות הללו נחשבות למבוקשות במיוחד. רבים מוכנים לשלם יותר וליהנות מקרבה לסופרים, חנויות ביגוד, חנויות הנעלה ומקומות תעסוקה רבים.
  4. קרבה למרכזי פנאי ובידור – גם מרכזי פנאי ובידור גורמים לשכונות הסמוכות ליהנות מביקוש גבוה יותר בהשוואה לממוצע האזורי. קרבה למרכזי פנאי ובידור מאפשרת לרבים לנקות את הראש לאחר יום עבודה ארוך וליהנות מחיי חברה עשירים.
  5. קרבה למוסדות לימוד אקדמיים –משקיעים רבים בוחרים להשקיע בשכונות הסמוכות למוסדות לימוד אקדמיים. מוסדות לימוד אקדמיים מושכים סטודנטים
    אחת הנקודות החשובות והבסיסיות ביותר בקורס השקעות ומינוף נדל"ן היא היכרות עם מנועי השוק - היצע וביקוש.
     

    רבים מכל רחבי הארץ לשכונות הסמוכות למקום הלימודים, מה שתורם לגידול מהיר בביקושים לשכונות הסמוכות. גידול הביקושים מבטיח למשקיעים עליית מחירים מהירה בהשוואה לממוצע האזורי וכן עליית מחירי השכירות במקום. יתרונות נוספים לשכונות בקרבת מרכזי לימוד אקדמיים:

  • סטודנטים נחשבים לשוכרים טובים – משקיעים רבים אוהבים להשכיר נכסים לסטודנטים שנחשבים לשוכרים קלים וטובים. הסטודנטים מקפידים לשמור על פנים הדירה ולשלם את התשלום החודשי בזמן.
  • השכרה לשותפים – סטודנטים רבים לא יכולים להרשות לעצמם לשכור דירה לבד, ולכן רבים מהם שוכרים דירה עם שותפים. השכרת דירה לשותפים מאפשרת למשקיע למקסם רווחים וליהנות מאחוזי תשואה גבוהים במיוחד. דירת שותפים ממוצעת מניבה כ 5.5% תשואה באזורי מרכז ויכולה להניב אף 8% תשואה באזורי פריפריה.

חשוב להדגיש ולומר כי גם בערים אטרקטיביות להשקעה, ישנם אזורים פחות מבוקשים בהם מחירי הדיור צפויים לנוע באיטיות. לכן, לפני שאתם ממהרים לבחור את המיקום המדוייק של ההשקעה שלכם, חשוב מאוד לבחון את רמות הביקוש בשכונה ואף ברחוב שבחרתם.

בחרנו עברכם כמה מהשכונות הבולטות בערים האטרקטיביות בישראל והן:

שכונה תשואה שנתית ממוצעת מהשכרה
שכונת המייסדים, כרמיאל כ 4.15% תשואה מהשכרת דירה ממוצעת בת שלושה חדרים.
מרכז העיר, קריית אתא כ 4.3% תשואה מהשכרת דירה ממוצעת בת שלושה חדרים.
נוה פז, חיפה כ 4.3% תשואה מהשכרת דירה ממוצעת בת שלושה חדרים.
קרית ים ג', קרית ים כ 4.1% תשואה מהשכרת דירה ממוצעת בת שלושה חדרים.
נווה אלונים, אשקלון כ 4.05% תשואה מהשכרת דירה ממוצעת בת שלושה חדרים.
שכונה ו', באר שבע כ 3.9% תשואה מהשכרת דירה ממוצעת בת שלושה חדרים.
שכונת התקווה, תל אביב כ 3.3% תשואה מהשכרת דירה ממוצעת בת שלושה חדרים.

 

  • היכרות עם מגוון מסלולי השקעה בענף הנדל"ןנקודה נוספת וחשובה שנלמדת במסגרת קורס השקעות ומינוף נדל"ן היא מבחר מסלולי ההשקעה הגדולים והאטרקטיביים ביותר.

נקודה נוספת וחשובה שנלמדת במסגרת קורס השקעות ומינוף נדל"ן היא מבחר מסלולי ההשקעה הגדולים והאטרקטיביים ביותר. בניגוד לדעתם של רבים, עולם השקעות הנדל"ן אינו נגמר ברכישת נכס והשכרתו לאורך שנים. כיום יש מבחר עשיר של מסלולי השקעה אפשריים השונים זה מזה הן ברמות הסיכון, הן בטווחי ההשקעה והם ברווח הצפוי. היכרות מעמיקה עם מירב המסלולים תבטיח שתצליחו לבחור נכון את מסלול ההשקעה המתאים ביותר עבורכם.

מסלולי ההשקעות הגדולים בישראל הם:

  • נדל"ן מניב –נדל"ן מניב הוא מסלול הדגל הגדול ביותר בענף. במסגרת מסלול זה המשקיעים רוכשים דירה ומשכירים אותה לטווחי זמן ארוכים. מסלול זה מתאפיין ברמת בטיחות גבוהה והפשטות כך שהוא מתאים במיוחד למשקיעים בתחילת דרכם. היתרון הגדול ביותר במסלול זה הוא שני אפיקי הרווח השונים שלו. המשקיעים במסלול יהנו גם מתשואה קבועה מהשכרת הנכס וגם מעליית ערכו במרוצת השנים. היתרונות, החסרונות והסיכונים המרכזיים במסלול הם:
יתרונות חסרונות וסיכונים
מסלול השקעה בטוח ופשוט התעסקות עם שוכרים
מסלול השקעה הכולל הכנסה פסיבית מידי חודש סיכון בבחירת שוכרים שלא מצליחים לעמוד בתשלום החודשי
מסלול השקעה המבטיח למשקיעיו שני אפיקי רווח שונים – מהשכרת הנכס ומעליית ערכו אחוזי תשואה יחסית נמוכים – כ 2.7% תשואה באזורי המרכז וכ 4% תשואה באזורי פריפריה

 

  • נדל"ן על הנייר –מסלול נדל"ן על הנייר נחשב לאחד המסלולים הגדולים בענף. במסגרתו המשקיעים רוכשים דירת מגורים על הנייר במחירי פריסייל המגלמים הנחה של בין 10% ל 30% ממחירי השוק. עם קבלת המפתח המשקיע יכול למכור את הנכס במחירי שוק וליהנות מהדלתא שבין מחיר הקנייה למחיר המכירה. לסיכום היתרונות, החסרונות והסיכונים במסלול:
יתרונות חסרונות וסיכונים
רכישה במחירי פריסייל המגלמים הנחה של בין 10% ל 30% ממחירי השוק סיכון בבחירת קבלן שלא עומד בכל התחייבויותיו
ללא התעסקות עם שוכרים כלל ללא הכנסה פסיבית מידי חודש
השקעה לטווח בינוני של עד ארבע שנים שארית התשלום צמודה למדד

היכרות עם מסלולי ההשקעה הגדולים תבטיח בחירה נכונה של מסלול ההשקעה המתאים ביותר עבורכם. כעת, הגיע הזמן לעבור לאפשרויות המימון השונות.

  • היכרות עם מבחר אפשרויות מימון אטרקטיביות לרכישת נדל"ן

ישנן לא מעט אפשרויות מימון אטרקטיביות לרכישת נדל"ן. בניגוד למקובל לחשוב, לא חייבים להביא מהבית הון עצמי של מאות אלפי שקלים בשביל לרכוש דירה

אחת הנקודות החשובות והבסיסיות ביותר בקורס השקעות ומינוף נדל"ן היא ההיכרות עם מנועי השוק העיקריים ביולם הנדל"ן שהם היצע וביקוש.
 

להשקעה. ישנם משקיעים רבים שרוכשים נכסים עם הון עצמי נמוך או אף ללא הון עצמי כלל. כיצד? בחרנו עבורכם כמה מאפשרויות המימון האטרקטיביות ביותר.

  1. הלוואת משכנתא –הלוואת המשכנתא נחשבת להלוואה האטרקטיבית ביותר לרכישת נדל"ן. מאפייני ההלוואה הם: סכומי כסף גדולים, לטווחי זמן ארוכים ובריביות נמוכות. הבנקים בישראל מעמידים לרשות הציבור עד 75% מימון משווי הנכס לרכישת נכס ראשון ועד 50% מימון משווי הנכס לרכישת נכס שני. חשוב להדגיש כי קיימים מסלולים רבים ושונים בהלוואת המשכנתא ולכן מומלץ להסתייע באנשי מקצוע מיומנים בתחום לפני שמרכיבים את תמהיל ההלוואה.
  2. הלוואה חוץ בנקאית –הלוואה חוץ בנקאית נחשבת להרבה פחות אטרקטיבית מהלוואת המשכנתא אך היא בכל זאת שימושית למדי. הלוואות חוץ בנקאיות מתאפיינות במתן סכומי כסף קטנים לטווחי זמן קצרים ובריביות גבוהות. למה בכל זאת רבים כל כך בוחרים להסתייע בהלוואה חוץ בנקאית לרכישת נכסים להשקעה? בעיקר במטרה להשלים את ההון העצמי הנדרש לקבלת הלוואת משכנתא. הלוואת המשכנתא מאפשרת לקבל עד 75% מימון לרכישת נכס ראשון, מה שאומר שהרוכש ידרש להביא מהבית 25% משווי הנכס. בעזרת הלוואות חוץ בנקאיות ניתן להגדיל את ההון העצמי ולרכוש נכסים באחוזי מינוף גבוהים מ 75%.
  3. משכון נכס קיים – אפשרות מימון נוספת היא משכון נכס קיים. בעלי נכסים יכולים לחלץ כסף מהקירות על ידי משכון הנכס שלהם. הבנקים בישראל מאפשרים לבעלי נכסים למשכן עד 50% משווי הנכסים לטובת רכישת נכס נוסף להשקעה. איך זה עובד? בעל נכס ממשכן לבנק 50% מערך הנכס שלו ובתמורה הוא מקבל הלוואה על סך 50% מערכו בתנאי משכנתא. לדוגמא בעל נכס בשווי 2,000,000 שקלים, יוכל למשכן עד 50% מערכו ולקבל עד 1,000,000 שקלים בתנאי משכנתא לרכישת נכס נוסף.

כלל האפשרויות הללו מאפשרות למשקיעים רבים ליהנות מאחוזי מינוף גבוהים במיוחד. תכנון נכון יאפשר לכם לרכוש נכסים להשקעה עם הון עצמי נמוך או אף ללא הון עצמי כלל. עקרון המינוף הוא אחד מעקרונות היסוד בעולם השקעות הנדל"ן וחשוב לדעת לעשות בו שימוש מושכל. אז אם גם אתם חושבים להתחיל להשקיע בענף הנדל"ן, קורס השקעות ומינוף נדל"ן יסייע לכם להכיר את כל עולם ההשקעות לעומק. למדו היטב ובחרו נכון – הדרך הבטוחה להשקעה מנצחת.

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

פרויקטים חמים נוספים

מידע שימושי למשקיעים

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!