ניהול סיכונים בהשקעות

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

ניהול סיכונים בהשקעותהשקעות כוללות סיכונים. בכל השקעה יש סיכון מסוים. אך למרות זאת, ניתן לנהל את הסיכונים בהשקעה וכך להיות בטוחים יותר בהצלחתה של ההשקעה. קיימים מספר אלמנטים חשובים שכדאי לקחת בחשבון עבור ניהול סיכונים בהשקעות. ריכזנו לכם אותם במאמר הבא.

 

ניהול סיכונים בהשקעות- היתכנות כלכלית

הדבר הראשון שיש לקחת בחשבון על מנת לבחון ניהול סיכונים בהשקעות הוא האם למשקיע יש אפשרות להשקיע בנכס. כלומר, האם ההשקעה תואמת את היכולות הכלכליות של המשקיע. על מנת לבחון זאת, יש לקחת בחשבון מספר גורמים-

  • מה ההון העצמי הנדרש להשקעה?
  • מה עלויות הרכישה בפועל לרבות מיסים, אגרות, דמי תיווך, שכר טרחה לעורך דין ועוד?
  • מה ההוצאות הנלוות לצד שווי הנכס עצמו?

במידה שלמשקיע יש היתכנות כלכלית, עליו לבחון פרמטרים נוספים עליהם נפרט בהמשך.

ניהול סיכונים בהשקעות- תשואה פוטנציאלית

על מנת לוודא האם אתם משקיעים בהשקעות בטוחות יחסית, יש לבחון את הרווח השוטף מהנכס המדובר. מדובר באחד השיקולים החשובים ביותר. בחנו מה התשואה הפוטנציאלית מהנכס בו אתם מתכננים להשקיע. כמו כן בחנו האם ההשקעה שווה את הסיכונים הטמונים בה. הכלל הוא שגובה דמי השכירות צריך להיות גבוה מעלויות המימון של עסקת הרכישה. כלומר הרווח צריך להיות גבוה מהחזרי ההלוואה או המשכנתא שנלקחו על מנת לרכוש את הנכס.

בארץ התשואה המקובלת עבור נכס למגורים נעה בין 3% עד 5% ואילו עבור נכס מסחרי בין 5% ל-8%. בחו"ל ניתן לצפות לתשואות גבוהות יותר שיכולות להגיע ל-10% עבור נכס מגורים.

 

ניהול סיכונים בהשקעות- רמת סיכון

כפי שציינו, כל השקעה כוללת סיכון ברמה מסוימת. לכן, כאשר אתם בוחנים אפשרויות להשקעות בטוחות יחסית ומעוניינים לנהל את הסיכונים בחנו מהי רמת הסיכון. בדקו מה הסיכונים הכלולים בהשקעה והאם הם עולים על היתרונות. כמו כן בדקו האם הסיכונים כוללים גם סיכונים כלכליים ופיננסיים, אחוזי תפוסה, רמות ביקוש באזור בו מתוכננת ההשקעה, פחת ובלאי ועוד.

על מנת לאמוד את הסיכונים, נסו להבין-

  • האם תהיו מסוגלים לעמוד בהוצאות הנדרשות?
  • האם המינוף הפיננסי מספק וכדאי לרכוש את הנכס?
  • האם התשואה הפוטנציאלית משתלמת לעומת ההוצאות?
  • האם הנכס מצוי במיקום אטרקטיבי ומבוקש?
  • האם יהיה קשה למצוא שוכרים לנכס?
  • האם יש פוטנציאל השבחה לנכס?

כל אלה יעזרו לכם להבין האם מדובר בהשקעה בטוחה יחסית או שאולי כדאי לוותר עליה.

קראו עוד: מימון המונים נדל"ן 

ניהול סיכונים בהשקעות- מיקום הנכס

אחד הדברים הראשונים והחשובות על מנת לבחון את הסיכונים הכלולים בהשקעה הוא מיקום הנכס. מיקום הנכס ישפיע על ההכנסות הצפויות מדמי השכירות והאם הן יהיו גבוהות יותר מהעלויות וההוצאות הכרוכות ברכישה של הנכס. ככל שהאזור מאופיין בהיצע נכסים נמוך ובביקוש גבוה, כך התשואה הפוטנציאלית תהיה גבוה יותר.

בדרך כלל נכסים במרכזי ערים גדולות ומבוקשות יהיו יקרים יותר ויצריכו השקעה גדולה יותר. אך לצד זה, הסיכון יהיה נמוך יותר שכן דמי השכירות והביקוש של הנכס יהיו גבוהים בהתאם. לעומת זאת, נכסים בפריפריות יהיו זולים יותר להשקעה אך לא תמיד נמצא שוכרים ודמי השכירות יהיו נמוכים בהתאם.

כמו כן, יש לקחת בחשבון שככל שהנכס קרוב לתחבורה ציבורית וככל שהנגישות התחבורתית עולה, כך הביקוש לנכס יעלה.

ניהול סיכונים בהשקעות- מה מצב הנכס?

לא כל הנכסים נמצאים במצב טוב. לכן, לפני שאתם בוחרים להשקיע בחנו כמה תצטרכו להשקיע על מנת להפוך את הנכס לראוי לשכירות. בדקו האם נדרשים שיפוצים נקודתיים או שמדובר בשיפוץ נרחב. כמו כן בדקו מה העלויות הכרוכות בשיפוץ והאם הן משתלמות ביחס לתשואה הצפויה. בנוסף בדקו מה דרישות התחזוקה השוטפת של הנכס והאם דמי השכירות עולים על כך או לא.

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

פרויקטים חמים נוספים

מידע שימושי למשקיעים

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!