מניית רבוע נדל"ן – הכירו את הדרך להשקיע בנדל"ן ללא צורך בכל שלבי הבירוקרטיה הכרוכים ברכישת נכסים פיזיים!

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

חושבים להתחיל להשקיע בעולם הנדל"ן אך אין לכם מספיק הון עצמי לכך? חשוב שתכירו את אחת האפשרויות הטובות ביותר להיחשף לעליות מחירי הדיור ללא צורך בהון עצמי גבוה. מניית רבוע נדל"ן היא מנייה הנסחרת בבורסה וכל תזוזותיה נעות בקורלציה כמעט מלאה לשינויים בשוק הנדל"ן הפיזי. מניית רבוע נדל"ן עלתה רק השנה בלמעלה מ 50% וכל עוד מחירי הדיור ימשיכו במגמה העולה, היא צפויה ליהנות מהמשך עליות תמידי ויציב למדי. נשמע מעניין? לפני שאתם ממהרים להשקיע את מיטב החסכונות שלכם במניית רבוע נדל"ן או במניות שונות העוקבות אחר מחירי הדיור בישראל, חשוב שתכירו את כל ההבדלים בין השקעות נדל"ן בשוק ההון לבין השקעות בנכסים פיזיים, היתרונות של מניית רבוע נדל"ן על דירה בישראל וכן היתרונות של דירה בישראל על מניית רבוע נדל"ן ובסיבה המרכזית בגינה גם אם מעולם לא חשבתם להתחיל להשקיע, אתם חייבים להמשיך לקרוא את השורות הבאות.

חוששים מהפסדים? אסור לכם להשאיר את החסכונות שלכם בבנק!

נתחיל מהסיבה המרכזית בגינה חשוב שתמשיכו לקרוא, גם אם אתם ממש לא מתכננים להשקיע בניית רבוע נדל"ן או בנכסים פיזיים בישראל. החלופה הטובה ביותר לכל אותם אנשים שחוששיםמניית רבוע נדל"ן היא מנייה הנסחרת בבורסה וכל תזוזותיה נעות בקורלציה כמעט מלאה לשינויים בשוק הנדל"ן הפיזי להשקיע את מיטב החסכונות שלהם היא תוכניות חיסכון בנקאיות עם ריביות אפסיות. תוכניות חיסכון אלה נתפסות בעיני רבים כדרך הבטוחה ביותר לשמור על הכסף על אף שבפועל תוכניות חיסכון אלה גורמות לאנשים רבים להפסיד לא מעט כסף מידי שנה. התעתוע הגדול שגורם לרבים להמשיך ולשכן את כספם בתוכניות חיסכון בנקאיות הוא הפסד בלתי מורגש. הסכום המספרי של החיסכון שלכם לא יפגע בתוכניות החיסכון של הבנק, אך כוח הקנייה שלו יפגע משמעותית. האינפלציה בישראל עומדת על כ 2% מידי שנה, מה שאומר כי קיימת התייקרות מוצרים כללית השוחקת את כוח הקנייה של המטבע.

הכירו לעומק את תוכניות החיסכון הבנקאיות – הדרך הבטוחה להפסיד כ 2% מסך החיסכון שלכם בכל שנה!

אנשים רבים מציצים לתוכניות החיסכון מידי תקופה ורואים כי הסכום שהפקידו נותר בעינו בתוספת כמה שקלים מהריבית האפסית, מה שגורם להם להאמין שהכסף שלהם בטוח. דוגמה שתבהיר את הנקודה היטב היא רכישת סל קניות בסופר. עד לפני עשור יכולתם להגיע לכל סופר עם שטר בודד של 100 שקלים בלבד ולמלא בעזרתו סל קניות הכולל מוצרים בסיסיים למשפחה ממוצעת. כיום, גם אם תחפשו את הסופר הזול ביותר באזור, אותם 100 שקלים בדיוק לא יצליחו למלא חצי מאותו סל הכולל את אותם מוצרים. הסיבה לכך היא התייקרות המחירים הכללית ששחקה את כוח הקנייה של הכסף. אמנם הערך המספרי נשאר זהה (שטר של 100 שקלים), אך כוח הקנייה שלו עבר שינוי משמעותי במרוצת השנים. לכן, אם עד היום חששתם מהפסדים בהשקעות, חשוב שתבינו כי השארת הכסף בבנק, ולא משנה כמה אטרקטיבית תוכנית החיסכון שהציעו לכם, היא הדרך הבטוחה ביותר להפסיד לא מעט כסף בכל שנה.

דרכי החשיפה לנדל"ן – כל ההבדלים שאתם חייבים להכיר בין רכישת נכסים פיזיים להשקעה במניית רבוע נדל"ן

לאחר שנגענו באחת הנקודות החשובות ביותר אודות פגיעת עליות המחירים בכיס של כולנו, חשוב לגעת במספר נקודות אודות מניית רבוע נדל"ן בפרט והשקעות נדל"ן דרך שוק ההון בכלל. ראשית, חשוב להתחיל בהבדלים המשמעותיים בין קניית מניית רבוע נדל"ן לבין קניית נכס פיזי בישראל. ההבדלים שחשוב שתביאו בחשבון הם:

  • פשטות ההשקעה

אחד היתרונות הגדולים ביותר של החשיפה לנדל"ן דרך שוק ההון בגינו משקיעים רבים רוכשים את מניית רבוע נדל"ן במקום לרכוש נכס בישראל הוא פשטות ההשקעה והמכירה. רכישת מנייתחשוב לגעת במספר נקודות אודות מניית רבוע נדל"ן בפרט והשקעות נדל"ן דרך שוק ההון בכלל. רבוע נדל"ן לא מצריכה יותר מלחיצת כפתור פשוטה אחת בלבד. לחיצה פשוטה תאפשר לכם להתחיל להיחשף לתנועות מחירי הדיור בישראל, בעוד האפשרות השניה של רכישת נכס פיזי תחייב אתכם להתמודד עם שלבים בירוקרטיים רבים, עורכי דין, חוזים ארוכים ומייגעים, שוכרים, תשלומי מיסים שונים (מס רכישה), הצמדת יתרת התשלום למדד (במידה ותרכשו דירה חדשה) ועוד.

גם בעת המכירה החשיפה דרך שוק ההון פשוטה הרבה יותר. כל שתידרשו לעשות בשביל למכור את מניית רבוע נדל"ן זה ללחוץ על כפתור המכירה וכל האחזקות שלכם יועברו לחשבון באופן מיידי. לעומת זאת, מכירת נכס פיזי מצריכה מכם התמודדות עם קונים פוטנציאליים רבים, צורך להראות את הדירה פעמים רבות, ניהול משא ומתן על המחיר הרצוי, המתנה ארוכה ומייגעת עד לקבלת שווי הדירה לחשבון הבנק ועוד. יתרון זה נחשב לאחד היתרונות המרכזיים ובגינו בשנים האחרונות משקיעים רבים בוחרים להיחשף לשוק הדיור בישראל דרך מניות נבחרות המונפקות בבורסה.

  • האפשרות להשקיע כל סכום

יתרון נוסף של מניית רבוע נדל"ן על פני רכישת נכס פיזי הוא האפשרות להתחיל להשקיע גם מסכומים קטנים. מחירי הדיור בישראל עלו במאות אחוזים בעשורים האחרונים עד כי כיום אנשים רבים לא מצליחים לרכוש דירה. הבנקים מעמידים לרשות הציבור הלוואת משכנתא המאפשרת לקבל עד 75% משווי הנכס בהלוואה ארוכת טווח ובתנאים אטרקטיביים, אך לא לכולם יש את ההון העצמי הנדרש לכך. דירה בשווי 1,000,000 שקלים תחייב את המשקיע להביא מהבית 250,000 שקלים במטרה לקבל הלוואת משכנתא על סך 75% משווי הנכס. כל זה כשמדובר בדירה ראשונה, אך אם כבר יש ברשותכם דירה וכעת אתם רוצים לקנות דירה שניה למטרות השקעה, הבנק יסכים להעמיד לרשותכם עד 50% בלבד, כך שתידרשו להביא מהבית הון עצמי של לא פחות מ 500,000 שקלים בשביל לקבל משכנתא ולרכוש נכס בשווי 1,000,000 שקלים.

  • השקעה ללא מינוף

נקודה נוספת שחשוב להביא בחשבון לפני שבוחרים את מסלול ההשקעה המתאים ביותר עבורכם היא המינוף. השקעות בנדל"ן פיזי יאפשרו לכם למנף את כספיכם כך שתוכלו לקנות דירהמשקיעים רבים רוכשים את מניית רבוע נדל"ן במקום לרכוש נכס בישראל הוא פשטות ההשקעה והמכירה. במחירים גבוהים משמעותית מסך ההון העצמי שתביאו מהבית. רבים רואים בהלוואת המשכנתא הלוואה שלילית אך משקיעים מנוסים מבינים את היתרונות שבהלוואה ובוחרים למנף את כל כספם עד הקצה. רכישת מניית רבוע נדל"ן תאפשר לכם להתחיל להשקיע ללא מינוף כלל, כלומר ללא הלוואה שתידרשו להחזיר מידי חודש כהלוואת המשכנתא. אם גם אתם סבורים שהלוואת המשכנתא היא הזדמנות שחשוב לנצל, נראה שרכישת דירה פיזית יותר מתאימה לכם, אך אם אתם מעדיפים להימנע ככל הניתן מהלוואות (בטח שיש עליהן ריביות לאורך שנים ארוכות), נראה שרכישת מניית רבוע נדל"ן היא ההשקעה המתאימה עבורכם.

  • תשלומי מס רווח הון

השקעות נדל"ן דרך שוק ההון יחייבו את המשקיעים לשלם מס רווח הון בשיעור של 25% מסך הרווחים. מס רווח הון דומה גם המשקיעים בנכסים פיזיים ידרשו לשלם, כל עוד הם ימכרו את הדירה ברווח בתוך שנה וחצי מרגע הרכישה. רכישת דירה ומכירתה ברווח לאחר שנה וחצי ממועד הרכישה יאפשר למשקיעים ליהנות מפטור מלא של מס רווח הון. נתון זה מהווה יתרון משמעותי לרכישת נכסים פיזיים.

אז לאחר שנגענו בכל ההבדלים המשמעותיים ביותר בין רכישת נדל"ן פיזי להשקיה לבין רכישת מניית רבוע נדל"ן הנעה בקורלציה עם תנועות מחירי הדיור בישראל, חשוב שתכירו את הכוחות הגדולים המשפיעים על מחירי הדיור. תנועות מחירי הדיור ישפיעו על השקעתכם בעולם הנדל"ן בין אם תבחרו בנכסים פיזיים ובין אם תבחרו במניית רבוע נדל"ן. לכן, ריכזנו עבורכם מספר נקודות חשובות שיעזרו לכם להעריך נכון את כיוון מחירי הדיור בישראל.

בחרתם את אפיק ההשקעה המתאים עבורכם? כעת חשוב שתכירו את השיטה שתעזור לכם להעריך את תנועות מחירי הדיור בישראל

אם גם אתם חוששים שלאחר גל עליות של למעלה משני עשורים רצופים מחירי הדיור בישראל עומדים לפני בלימה או אף ירידת מחירים בשנים הקרובות, חשוב שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות. אנשי מקצוע מהשורה הראשונה בעולם הנדל"ן יודעים להעריך את צפי מחירי הדיור על בסיס נתונים ניטרליים ועדכניים וללא כל קשר לגל העליות של העשורים האחרונים. בשביל שגםאז לאחר שנגענו בכל ההבדלים המשמעותיים ביותר בין רכישת נדל"ן פיזי להשקיה לבין רכישת מניית רבוע נדל"ן הנעה בקורלציה עם תנועות מחירי הדיור בישראל אתם תדעו לעשות זאת, תחילה אתם חייבים להכיר את הכוחות הגדולים המשפיעים על תנועות מחירי הדיור בישראל.

  • ביקוש

הביקוש לדיור קשיח ולכן הוא נגזר בעיקר מהגידול בדורשי הדירות בישראל. המשתנים המשפיעים על ביקוש הדיור הם: גידול טבעי, הגירה חיובית, כמות גירושים גבוהה (המתגרשים נדרשים לדירה נוספת) וכמובן כמות גדולה של משקיעים המחזיקים ביותר מדירה אחת.

  • היצע

בניגוד לביקוש, ההיצע נגזר ממשתנה אחד בלבד והוא התחלות הבנייה החדשות. התחלות הבנייה החדשות עתידות להבשיל לכדי דירות מגורים שיגדילו את ההיצע הקיים.

ערכו השוואה בין קצב גידול הביקוש לקצב גידול ההיצע – השיטה הפשוטה להעריך נכון את מחירי הדיור בעוד שנים ארוכות

כלל אצבע שאתם חייבים להכיר מתוך שינה הוא: כל עוד הביקוש גבוה מההיצע, מחירי הדיור עולים, ולא משנה כמה הממשלות השונות ינסו לבלום אותם. כך גם להיפך, כל עוד ההיצע הקיים גדול מהביקוש, מחירי הדיור יורדים. מאזן הכוחות בישראל ברור – הביקוש הקיים גדול משמעותית מההיצע ולכן אנו רואים את מחירי הדיור עולים במאות אחוזים בשנים האחרונות. ומה לגבי העתיד הרחוק? בעזרת שיטה פשוטה מומחי נדל"ן יודעים להעריך את תנועות מחירי הדיור לעוד שנים ארוכות קדימה. השיטה הפשוטה היא השוואה בין קצב גידול הביקוש לעומת קצב גידול ההיצע.

  • אם קצב גידול הביקוש מהיר יותר מקצב התחלות הבנייה החדשות – מחירי הדיור צפויים להמשיך לעלות בקצב מהיר יותר.
  • אם קצב גידול הביקוש זהה לקצב התחלות הבנייה החדשות – מחירי הדיור צפויים להמשיך לעלות בקצב העכשווי.
  • אם קצב גידול הביקוש איטי מקצב התחלות הבנייה החדשות – עליות מחירי הדיור צפויות להיבלם בשנים הקרובות ואף להתחיל בירידת מחירים.

לסיכום, כיום יש מבחר עשיר של אפשרויות השקעה בעולם הנדל"ן שיבטיחו לכם הגנה מלאה מפני שחיקת האינפלציה. גם אם מעולם לא חשבתם להשקיע את חסכונותיכם, חשוב שתבינו כי כל חלופה, ולא משנה כמה היא נשמעת בטוחה ואטרקטיבית, תגרום לכם להפסדים לא מבוטלים מידי שנה. ריכזנו עבורכם את כל ההבדלים המשמעותיים ביותר בין השקעות נדל"ן בנכסים פיזיים לבין השקעות נדל"ן על ידי חשיפה למניית רבוע נדל"ן בשוק ההון. כך או כך, אתם חייבים לדעת להעריך את תנועות מחירי הדיור בישראל שממשיכים לשבור שיא אחר שיא ללא הפסקה. מאזן הכוחות בין הביקוש להיצע בישראל מציג את תמונת המצב של המחירים לטווח הקצר ומאזן קצב הגידול של הביקוש לעומת קצב הגידול של ההיצע מציג את תמונת המצב של מחירי הדיור בעוד מספר שנים קדימה.

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

פרויקטים חמים נוספים

מידע שימושי למשקיעים

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!