השקעות נדל"ן בשוויץ- מסמנים את שוויץ כאחד היעדים הבטוחים ביותר להשקעה

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

בשנים האחרונות, משקיעי נדל"ן רבים מישראל בוחרים להתחיל להשקיע מעבר לים. השקעות נדל"ן בחו"ל הפכו פשוטות, כך שהמשקיעים לא באמת נדרשים להגיע כל שני וחמישי למקום השקעתם. הסיבות המרכזיות בגינן משקיעים רבים מישראל החליטו לרעות בשדות זרים ולעזוב את שוק הדיור המקומי הן:

  1. מחירי הדיור מחירי הדיור בישראל עולים באופן רציף במשך למעלה משני עשורים. בעשורים הללו המחירים זינקו בלא פחות ממאות אחוזים והכפילו ואף שילשו את עצמם. נתון זה מקשה מאוד על משקיעים קטנים לאתר נכסים אטרקטיביים להשקעה באזורי ביקוש במסגרת התקציב. ממוצע המחירים לדירת 3 חדרים באזור המרכז נושק ל 2,000,000 שקלים ובערי הפריפריה נע סביב 1,200,000 שקלים.
  2. המיסוי הגבוהשיטת המיסוי בישראל מקשה מאוד על משקיעי הנדל"ן המקומיים. מעבר לעובדה שהמחירים גבוהים כל כך, שיטת המיסוי, שמטרתה להרחיק משקיעים מהשוק (בכדי לבלום את זינוק המחירים), מחייבת את המשקיעים לשלם מס רכישה בשיעור של 5% כבר מהשקל הראשון. ייתכן ששיעור מס הרכישה יעלה בעתיד הקרוב ל 8% על רכישת דירה שניה ומעלה.
  3. אחוזי התשואה מהשכרת נכסים – אחד מכללי האצבע שחשוב שתזכרו מתוך שינה הוא: ככל שמחיר הנכס גבוה יותר, כך אחוזי התשואה שיתקבלו מהשכרתו יהיו נמוכים יותר. לכן, באזורי מרכז הארץ, שם מחירי הדיור גבוהים במיוחד, אחוזי התשואה הממוצעים מהשכרת נכס עומדים על כ 2.6% מידי שנה. באזורי פריפריה אחוזי התשואה מעט גבוהים יותר ועומדים על כ 4% בממוצע. במדינות רבות בכל רחבי העולם ניתן לקבל אחוזי תשואה גבוהים הרבה יותר הנעים בין 5% ל 15%, נגזרת ישירה של מחירי הדיור הנמוכים.

היתרונות הגדולים ששוויץ מציעה לכל משקיעיה

כלל הנתונים הללו גורמים למשקיעים לחפש את המקומות האטרקטיביים ביותר מעבר לים, מה שהוביל רבים לרכישות נדל"ן בשוויץ. היתרונות הגדולים ביותר בגינן שוויץ סומנה על ידי משקיעים רבים מכל רחבי העולם כאחת המדינות המבטיחות ביותר להשקעה הם:

  1. כלכלה יציבה – הכלכלה המקומית בשוויץ נחשבת לאחת הכלכלות החזקות והיציבות בעולם, מה שמבטיח שקט נפשי לכלל המשקיעים בה. כלכלות יציבות וחזקות מבטיחות למשקיעים את התמודדותן עם שלל מורכבויות כלכליות בהצלחה, ללא פגיעה בשוק הדיור. התמ"ג בשוויץ עומד על 45,000$ לנפש, מה שממקם אותה גבוה ברשימת המדינות עם התמ"ג הגבוה בעולם. אם לא די בכך, שיעור האבטלה במדינה נחשב לנמוך במיוחד, מה שמעיד על המצב היציב של כלכלת שוויץ.
  2. תיירות חוץ – שוויץ מצליחה למשוך לא מעט תיירים מידי שנה המגיעים ליהנות מנופיה עוצרי הנשימה ומאיכות חיים ברמה גבוהה במיוחד. הערים המרכזיות והגדולות בשוויץ ציריך, ז'נבה, בררן, לוזאן ובאזל, מציעות לכלל המתגוררים מקומות עבודה רבים וכן דירות נופש לתיירים מכל רחבי העולם. תיירות החוץ העניפה בשוויץ תורמת רבות להתפתחותה הכלכלית. מעבר לכך, משקיעי נדל"ן רבים מכל רחבי העולם בוחרים לרכוש דירות נופש לצידי נופים עוצרי נשימה ולהשכיר אותן לתיירים לתקופות זמן קצרות. השכרת נכסים לתיירים לתקופות זמן קצרות יניבו למשקיעים אחוזי תשואה גבוהים שיכולים להגיע ל 20% מידי שנה. מעבר לכך, התיירים הרבים שפוקדים את שוויץ מידי שנה מגדילים את הביקושים לדיור (שהרי על אף שהם נמצאים לתקופות קצרות בלבד, הם צריכים קורת גג לגור תחתיה). גידול הביקוש לדיור תורם לעליות כלליות של מחירי הדיור ומבטיח למשקיעים עליית ערך הנכסים.

השקעות נדל"ן בחו"ל בכלל ובשווייץ בפרט הפכו פשוטות, כך שהמשקיעים לא באמת נדרשים להגיע כל שני וחמישי למקום השקעתם

  1. המיסים נמוכים – החל משנת 2005, מס העברת הבעלות בשוויץ ירד ל 0% – 0.3%, תלוי במיקום הנכס. מעבר לכך, כלל המיסים הכלולים בעסקאות נדל"ן נמוכים בשוויץ, ולכן משקיעים רבים מכל רחבי העולם בוחרים בה שוב ושוב. בישראל, משקיעי נדל"ן נדרשים לשלם מס רכישה גבוה במיוחד בשיעור של 5% מהשקל הראשון (צפוי לעלות ל 8% בעתיד הקרוב במטרה לנסות להרחיק משקיעים ולצנן את עליות המחירים), 25% מס שבח עבור הרווחים בעת מכירת הדירה ותשלומי מיסים נוספים עבור ההכנסה החודשית מהשכרת הנכס.
  2. מחירי הדיור – מחירי הדיור בשוויץ נמוכים משמעותית ממחירי הדיור בישראל, מה שמוביל למספר יתרונות מרכזיים. ראשית, שוויץ פותחת את שעריה גם למשקיעים קטנים עם הון עצמי יחסית נמוך. שנית, פוטנציאל הרווח של נכסים במחירים נמוכים גבוה משמעותית בהשוואה לפוטנציאל הרווח של נכסים במחירי שיא כל הזמנים לאחר למעלה משני עשורים רצופים של עליות. משקיעים רבים רואים את הפוטנציאל הגלום במחירי הדיור הנוכחיים בשוויץ וצופים כי המחירים צפויים להמשיך במגמת עלייה יציבה גם בשנים הבאות.
  3. אחוזי התשואה מהשכרת נכסים – אחוזי התשואה שיתקבלו מהשכרת נכסים בשוויץ יהיו גבוהים הרבה יותר מאחוזי התשואה שיתקבלו להשכרת נכסים בישראל. הסיבה לכך טמונה במחירי הדיור. כפי שהזכרנו לעיל, ככל שמחיר הנכס זול יותר, כך אחוזי התשואה שיתקבלו מהשכרתו יהיו גבוהים יותר. אחוזי התשואה בשוויץ עומדים על כ 7% בעוד אחוזי התשואה הממוצעים בישראל נעים סביב 3% בלבד.

אחוזי התשואה בשוויץ עומדים על כ 7% בעוד אחוזי התשואה הממוצעים בישראל נעים סביב 3% בלבד.

  1. טבע מרהיב ביופיו – הטבע השוויצרי מצליח למשוך תיירים רבים מידי שנה. אזורים רבים בקרבת הטבע נחשבים למתויירים במיוחד עם רמות ביקוש גבוהות. משקיעים רבים בוחרים לנצל את הביקוש הגבוה והתיירים הרבים באזורים הסמוכים לטבע המרהיב שיש לשוויץ להציע, ונהנים מהשכרת הנכסים תוך זמן קצר ואף מאפשרות של השכרת נכסים לטווחי זמן קצרים.
  2. שפע מקומות תעסוקה – גם מבחינה תעסוקתית שוויץ נחשבת לאחת המדינות המובילות בעולם עם אחוזי אבטלה נמוכים במיוחד ושפע מקומות תעסוקה שונים. אנשים רבים ישמחו לגור במדינה המבטיחה להם תעסוקה מגוונת ועשירה, מה שצפוי לתרום להתפתחותה של שוויץ. מעבר לגידול הביקושים לדיור באזור (מה שמוביל לעליות מחירי הדיור ומאפשר למשקיעים ליהנות מהשבחת הנכסים שלהם), גם מבחינה כלכלית, ריבוי מקומות תעסוקה ואחוזי אבטלה נמוכים מעידים על מצב כלכלי יציב ובריא.
  3. 4 שפות מדוברות – בשוויץ מדברים בלא פחות מ 4 שפות שונות – איטלקית, גרמנית, רומאנס וצרפתית, מה שמזמין תיירים רבים מכל רחבי העולם למחוזותיה. יתרון זה מאפשר לתיירים רבים להתנהל בקלות ובנוחות בשטחי שוויץ.

הכירו את אזורי ההשקעה החמים ביותר וכן את מסלולי ההשקעה הגדולים ביותר

חושבים להתחיל להשקיע מעבר לים בכלל ובשוויץ בפרט? חשוב שתכירו את מסלולי ההשקעה המתאימים ביותר במדינה. חשוב להדגיש ולומר כי שוויץ מציעה למשקיעיה מבחר גדול של מסלולי השקעה, מעבר למסלול הדגל המוכר הכולל רכישת דירה והשכרתה לטווחי זמן ארוכים. אם גם אתם רוצים לרכוש נדל"ן בשוויץ, חשוב שתכירו את מסלולי הדגל הגדולים והאטרקטיביים ביותר.

  • נדל"ן מניב – מסלול ההשקעה הראשון והגדול מכולם הוא כמובן מסלול נדל"ן מניב. במסגרת מסלול השקעה זה המשקיעים רוכשים דירת מגורים ומשכירים אותה לטווחי זמן ארוכים. הסיבות המרכזיות בגינן מסלול זה הפך למסלול הגדול והאטרקטיבי ביותר בענף הנדל"ן הן רמת הבטיחות הגבוהה, פשטות ההשקעה, אפיקי רווח שונים והכנסה פסיבית מידי חודש. אם גם אתם רוצים ליהנות מכלל היתרונות הללו, חשוב שתדעו לבחור נכון את המיקום המנצח להשקעות נדל"ן ארוכות טווח בשוויץ. בין כלל היעדים החמים ביותר בשוויץ, ניתן למנות את ג'נבה וציריך הנחשבים למבוקשים במיוחד בעיני המשקיעים. חשוב להדגיש כי מסלול זה מחייב את המשקיעים בו לבחור נכון פריים לוקיישן עם ביקוש גבוה, כך שמחיר הנכס יעלה בשנים הבאות. ריכזנו עבורכם את כל היתרונות, החסרונות והסיכונים במסלול השקעה נדל"ן מניב:
יתרונות חסרונות וסיכונים
מסלול השקעה בטוח ופשוט למדי צורך במילוי כל צורכי השוכרים במהלך כל שהותם בדירה
מסלול השקעה הכולל הכנסה פסיבית וחודשית המעוגנת בחוזה סיכון בבחירת שוכרים מפוקפקים שאינם מצליחים לעמוד בתשלום החודשי
מסלול השקעה הכולל שני אפיקי רווח שונים – מהשכרת הנכס ומעליית ערכו במרוצת השנים אחוזי תשואה יחסית נמוכים מהשכרת הנכס – ישנם מסלולי השקעה בענף שיסבו לבוחרים בהם רווחים גדולים יותר

מבחינה תעסוקתית שוויץ נחשבת לאחת המדינות המובילות בעולם עם אחוזי אבטלה נמוכים במיוחד ושפע מקומות תעסוקה שונים

  • נדל"ן על הנייר – מסלול נדל"ן על הנייר מאפשר למשקיעים רבים לרכוש נכסים במחירי הנחה משמעותיים הנעים בין 10% ל 30% מתחת למחירי השוק. קבלנים ויזמים רבים נדרשים לתזרים מזומנים כבר בתחילת כל פרוייקט במטרה לקדם אותו בצורה מקצועית ומהירה, ולכן הם מציעים מספר דירות למכירה על הנייר. מכירה על הנייר כוללת מספר חסרונות משמעותיים ועיקריהם הם: סיכון ברכישת דירה שעדיין לא בנויה, חוסר יכולת להשכיר את הנכס וליהנות מהכנסה חודשית ופסיבית בכל חודש וכן הצמדת שארית התשלום למדד תשומות הבנייה. מסיבות אלה הקבלנים והיזמים מבינים כי הם חייבים להציע את הדירות על הנייר במחירים מוזלים, מה שמאפשר למשקיעים ליהנות מהנחות של כ 20% בממוצע. מיד עם תום שלבי הבניה המשקיע ימכור את הנכס ויהנה מהדלתא שבין מחיר הרכישה לבין מחיר המכירה. לסיכום היתרונות, החסרונות והסיכונים במסלול זה:
יתרונות חסרונות וסיכונים
רכישת נכסים בהנחה משמעותית של בין 10% ל 30% ממחירי השוק סיכום בבחירת קבלן שלא יצליח לעמוד בכל התחייבויותיו
ללא צורך בהתעסקות עם שוכרים כלל אין אפשרות להשכיר את הנכס ולכן בהשקעה זו אין הכנסה פסיבית מידי חודש
רווח נזיל בעת מכירת הדירה בתום כל שנות הבנייה ברוב המקרים שארית התשלום תהיה צמודה למדד לאורך כל שנות הבנייה

השקעות נדל"ן בשוויץ כדאיות מכמה וכמה בחינות ופרמטרים כהשקעה מניבה

  • אקזיט בנדל"ן – מסלול נוסף המתאים בעיקר למשקיעי נדל"ן מנוסים המכירים את ענף הנדל"ן על בוריו הוא מסלול אקזיט בנדל"ן. מסלול זה מצריך מהמשקיע להשקיע שעות ארוכות של עבודה מידי שבוע במטרה לאתר את הנכסים האטרקטיביים הנמכרים במחירים נמוכים ממחירי השוק. מטרת המסלול היא לרכוש נכסים במחירים נמוכים ממחירי השוק, להשביח אותם בעזרת שיפוץ קוסמטי קל ולמכור אותם במחירי שוק ואף מעט למעלה מכך. משקיעים רבים בוחרים במסלול זה במטרה להגדיל את ההון העצמי העומד לרשותם תוך זמן קצר וליהנות מעסקאות נזילות לטווחי זמן של מספר חודשים בלבד. היתרונות, החסרונות והסיכונים במסלול זה הם:
יתרונות חסרונות וסיכונים
רכישת נכסים במחירי הנחה משמעותיים מתחת למחירי השוק התעסקות של מספר שעות עבודה בכל שבוע
עסקאות קצרות ונזילות המאפשרת למשקיע לראות רווחים תוך מספר חודשים בלבד סיכון באיתור נכסים פגומים הן מבחינה פיזית והן מבחינה משפטית
הדרך הטובה ביותר בענף להגדלת הון עצמי תוך זמן קצר ללא הכנסה פסיבית מידי חודש (במהלך כל תקופת ההחזקה בנכס, הוא יעבור שיפוצים קוסמטיים לצורכי השבחתו)

לסיכום, שוויץ מציעה לכלל הבוחרים להשקיע בה לא מעט יתרונות משמעותיים על פני יעדים רבים אחרים מכל רחבי העולם. יתרה מכך, שוויץ מאפשרת למשקיעים לבחור בין מגוון מסלולי השקעה המותאמים למלוא הצרכים שלהם, הן מבחינת רמת הסיכון, הן מבחינת טווחי זמן ההשקעה והן מבחינת צפי הרווחים מכל עסקה.

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!