בריטניה נדל"ן – משקיעים מישראל סבורים ששוק הדיור המקומי קרוב למיצוי העליות. הכירו את היתרונות של השקעות נדל"ן מעבר לים

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

משקיעי נדל"ן רבים מישראל בוחרים בשנים האחרונות להתחיל להשקיע את מיטב כספם מעבר לים. שוק הדיור בישראל נמצא בעיצומה של מגמת עלייה ארוכת טווח של למעלה משני עשורים כמעט רצופים. עלייה זו הובילה להתייקרות המחירים במאות אחוזים והכפילה ואף שילשה את ערכי הנכסים בישראל. נתונים אלה כורמים למשקיעים רבים לחשוב ששוק הדיור בישראל קרוב למיצוי, ולכן הם בוחרים להתחיל לרעות בשדות זרים ולהשקיע מעבר לים. אחד היעדים המרכזיים שתופסים את עין המשקיעים מכל רחבי העולם הוא אנגליה. אנגליה מאכלסת בשטחה מעל 55,000,000 מקומיים, כוללת מספר ערים אטרקטיביות ותיירותיות במיוחד כמו לונדון, ליברפול ומנצ'סטר ומבטיחה לכלל המשקיעים בה לא מעט יתרונות על פני יעדים רבים אחרים מכל רחבי העולם. אז אם גם אתם מתלבטים בשאלה האם כדאי להתחיל להשקיע מעבר לים, בשורות הבאות נציג את כל הנתונים שיעזרו לכם להחליט.

מחירי הדיור בישראל שוברים שיאים – עלייה של מאות אחוזים בעשורים האחרונים!

ראשית, חשוב שתכירו בחסרונות הגדולים של שוק הדיור בישראל. כפי שציינו מעלה, שוק הדיור בישראל נמצא במגמת עלייה ארוכה שלאחת הסיבות להשקיע בנדל"ן בבריטניה היא כי בריטניה מאכלסת בשטחה מעל 55,000,000 מקומיים, כוללת מספר ערים אטרקטיביות ותיירותיות במיוחד כשני עשורים רצופים בהם המחירים זינקו והכפילו ואף שילשו את ערך הנכסים. נתון זה בלבד כולל שלושה חסרונות מרכזיים והם:
  • מחיר גבוה – פוטנציאל נמוך
המחירים הגבוהים בישראל מגלמים פוטנציאל גידול מוגבל. הזינוק במחירי הדיור כבר נעשה, ואין עוד הרבה מקום לעלייה. נכון לכתיבת שורות אלה, ישנם אזרחים רבים בישראל שלא יצליחו לרכוש דירת מגורים בגין המחירים המשתוללים. מחירי שיא כל הזמנים לאחר גל עליות רציף של מאות אחוזים יקשו על המשך עליות באותו קצב. לכן, משקיעים רבים מישראל סבורים כי המחירים בשוק המקומי קרובים למיצוי ואף להליך של בלימת עליות בשנים הקרובות. לעומת זאת, אנגליה כוללת מספר יעדים אטרקטיביים בהם מחירי הנכסים נעו באיטיות בשנים האחרונות כך שהזינוק שהחל בישראל לפני שני עשורים, עדיין לפניהם.
  • מחיר גבוה – תשואה נמוכה
נקודה נוספת שחשוב להכיר היא כלל התשואות של המשקיעים. משקיעי נדל"ן רבים יודעים כי ככל שמחיר הנכס נמוך יותר, כך אחוזיאחוזי התשואה הממוצעים בערים המובילות של בריטניה נעים בין 7% ל 10% בכל שנה, מה שכמובן נגזר מהמחיר הנמוך של הנכסים בהשוואה לנדל"ן בישראל התשואה שיתקבלו מהשכרתו יהיו גבוהים יותר. נכון לכתיבת שורות אלה מחירי הדיור במרכז הארץ נושקים ל 2,000,000 שקלים עבור דירת 3 חדרים בלבד ואילו באזורי הפריפריה של ישראל המחירים נעים בסביבות 1,150,000 שקלים עבור דירה ממוצעת בת 3 חדרים. התשואה המתקבלת מהשכרת נכסים במרכז הארץ נעה בסביבות 2.6% בממוצע שנתי בעוד באזורי הפריפריה המשקיעים נהנים מתשואה גבוהה יותר הנעה בסביבות 3.8% בכל שנה. אחוזי התשואה הממוצעים בערים המובילות של אנגליה נעים בין 7% ל 10% בכל שנה, מה שכמובן נגזר מהמחיר הנמוך של הנכסים בהשוואה לישראל.
  • המחירים הגבוהים סוגרים דלתות בפני משקיעים קטנים
מעבר לכלל היתרונות הללו, המשקיעים הקטנים פשוט לא מצליחים לרכוש נכסים אטרקטיביים באזורי הביקוש של ישראל. מחירי הדיור המקומיים מחייבים את המשקיעים להביא הון עצמי גבוה במיוחד, מה שהופך את משימת ההשקעה לקשה עד בלתי אפשרית עבור משקיעים רבים. הבנקים בישראל מעמידים לרשות המשקיעים (הרוכשים דירה שניה ומעלה), משכנתא על סך 50% משווי הנכס, מה שאומר שמשקיע המעוניין לרכוש נכס במרכז הארץ ידרש להביא מהבית לא פחות מ 1,000,000 שקלים ואילו המשקיע המעוניין לרכוש נכס באזורי פריפריה ידרש להביא מביתו סכום לא מבוטל של כ 500,000 שקלים.

הכירו את כל היתרונות הגדולים שיש לאנגליה להציע לכל משקיעיה

אז אם גם אתם חושבים להתחיל להשקיע את כל חסכונותיכם בענף הנדל"ן, חשוב שתכירו כמה מהיתרונות הגדולים ביותר של השקעותאחת הסיבות להשקעה בנדל"ן בבריטניה היא שמחירי הדיור בבריטניה נמצאים בתחילתה של מגמת עליה. נדל"ן בבריטניה. היתרונות הבולטים בגינם משקיעים רבים מכל רחבי העולם בוחרים דווקא באנגליה הם:
  • המחירים במגמת עלייה
מחירי הדיור בבריטניה נמצאים בתחילתה של מגמת עליה. ישנן ערים שעלו בעשרות אחוזים בעשור האחרון, כך שמגמת העלייה יציבה לאורך לא מעט שנים וצפוייה להמשיך גם בשנים הבאות. חשוב להדגיש כי משקיעי נדל"ן מקצועיים לא מחפשים שווקים שעדיין לא התחילו את מגמת העלייה במטרה לתפוס תנועה גדולה ומשמעותית יותר. רכישת דירה בשוק שאינו נמצא במגמת עלייה ברורה נחשבת לרכישה בעלת רמת סיכון גבוהה שאינה מתאימה לכל משקיע. לכן, על אף שערים רבות באנגליה עולות באופן רציף ויציב כבר לא מעט שנים, עדיין מדובר בהזדמנות לדעתם של לא מעט משקיעים מכל רחבי העולם.
  • הכלכלה יציבה
הכלכלה המקומית יציבה ועמידה בפני פגיעות כלכליות שונות. משקיעי נדל"ן מקצועיים בוחנים את יציבות הכלכלה המקומית באזורים בהם הם חושבים להשקיע במטרה לוודא ששוק הנדל"ן לא יהיה הראשון להיפגע בכל מצוקה כלכלית. ככל שהכלכלה חזקה ויציבה יותר, כך היא תדע לתת מענה לבעיות רבות ללא צורך בפגיעה בשוק הדיור. כלכלה יציבה היא ללא ספק פרמטר מרכזי במאפיינים של השקעה בטוחה ומוצלחת.
  • מרחק 5 שעות טיסה מישראל
משקיעי נדל"ן רבים מישראל בוחרים דווקא באנגליה בגין הטיסות הקצרות שיאפשרו להם להגיע למקום השקעתם תוך שעותמשקיעי נדל"ן רבים מישראל בוחרים דווקא באנגליה בגין הטיסות הקצרות שיאפשרו להם להגיע למקום השקעתם תוך שעות  בודדות בודדות. חשוב להדגיש כי בשנים האחרונות ניתן להשקיע ברוב מדינות העולם ללא צורך בהגעה תדירה ליעד, כך שתוכלו להשקיע גם באזורים מרוחקים יותר ללא צורך בטיסות ארוכות מידי שנה. אך בכל זאת, משקיעים רבים מעדיפים שתהיה להם אפשרות נוחה להגיע למקום השקעתם ללא פגיעה משמעותית בניהול שגרת חייהם.
  • שפת המקומיים – אנגלית
השפה המדוברת באנגליה היא כמובן אנגלית, שפה בינלאומית שתסייע להתנהלות פשוטה וטובה מול הרשויות, המתווכים, עורכי הדין, היועצים, השוכרים והמוכרים של הנכסים. נתון זה נחשב ליתרון משמעותי בהשוואה למדינות בהן שפת המקומיים אינה מוכרת לישראלים. ניהול שיח ברור מאפשר למשקיעים לנהל נכון את כל שלבי העסקה, לנהל נכון שלבי משא ומתן וליהנות מעסקה אטרקטיבית במיוחד.
  • משכנתא עד 70% למשקיעים זרים!
בשונה ממדינות רבות בכל העולם אשר מנסות להקשות על המשקיעים הזרים בשטחיהן, אנגליה בוחרת לקבל את המשקיעים הזריםבריטניה מעמידה לרשות המשקיעים הזרים הרוכשים נדל"ן בפעם שניה בממלכה הלוואות משכנתא בזרועות פתוחות. אנגליה מעמידה לרשות המשקיעים הזרים הרוכשים דירה שניה בממלכה הלוואות משכנתא גדולות במיוחד של עד 70% מימון משווי הנכס. הלוואות משכנתא גדולות כל כך לרכישת נכסים במחירים נמוכים יאפשרו למשקיעים ישראלים רבים לרכוש נכסים איכותיים באזורים החמים ביותר עם הון עצמי שבישראל לא יספיק להם לדירת חדר באזורי פריפריה. הלוואת המשכנתא מסייעת למשקיעים רבים למנף את כספם וליהנות מהשקות רווחיות במיוחד. אפילו בישראל הבנקים המקומיים מעניקים למשקיעים הישראלים הלוואות משכנתא מצומצמות יותר לרכישת דירה שניה להשקעה בשיעור שלא עולה על 50% מימון משווי הנכס.
  • קהילת סטודנטים
ישנן לא מעט ערים באנגליה הכוללות אוניברסיטאות בעלות שם עולמי. מרכזי לימוד אקדמיים אלה מצליחים למשוך סטודנטים רבים מרחבי המדינה בפרט, ומכל העולם בכלל. משקיעי נדל"ן רבים רואים בקהל הסטודנטים יתרון משמעותי ממספר סיבות מרכזיות, והן:
  1. עליית הביקוש באזור – סטודנטים המגיעים מכל רחבי המדינה בפרט והעולם בכלל לאזורי המוסד האקדמי, מעלים באופן ישיר את הביקוש לדיור בשכונות הסמוכות. הסטודנטים רוצים לגור בקרבת מוסד הלימודים שלהם ולכן הם ביקושי השכירות לדירות באזור מזנקים. זינוק זה מוביל לעליית מחירי השכירות וכן לעליית מחירי הנכסים בקצב מהיר יותר בהשוואה לממוצע האזורי.
  2. שוכרים טובים – הסטודנטים נחשבים לשוכרים טובים ונוחים שעומדים בכל התשלומים החודשיים שלהם ויודעים לשמור על פנים הדירה. רוב הסטודנטים מקבלים גב כלכלי מהוריהם, מה שמקטין את הסיכויים לכך שהם לא יצליחו לעמוד בתשלומי השכירות.
  3. השכרת נכסים למספר שותפים – משקיעי נדל"ן רבים אוהבים להשכיר את הדירה שלהם למספר שותפים. השכרת נכס לשותפים יניב למשקיע בו אחוזי תשואה גבוהים משמעותית בהשוואה להשכרת אותו נכס למשפחה. אחוזי התשואה הממוצעים מהשכרת נכסים למשפחות בכל רחבי אנגליה נעים בין 7% ל 10% בעוד השכרת נכסים למספר שותפים תניב בין 10% ל 15% בכל שנה.
  • אחד היעדים התיירותיים בעולם
אנגליה בכלל, ומספר ערים בולטות בפרט (לונדון, ליברפול, מנצ'סטר ועוד) מאחרות מיליוני תיירים בשטחן מידי שנה. משקיעי נדל"ן רביםבריטניה בכלל, ומספר ערים בולטות כמו לונדון בפרט, מאחרות מיליוני תיירים בשטחן מידי שנה, מה שמושך משקיעי נדל"ן בוחרים את יעדי ההשקעה שלהם תוך בחינת כמות התיירים המגיעים לאזור מכמה סיבות מרכזיות. ראשית, חשוב להדגיש כי על אף שהתיירים מגיעים לתקופות זמן קצרות, הם נדרשים לקורת גג לגור תחתיה, מה שמעלה את רמות הביקושים לדיור באזורים המתויירים ביותר. גידול הביקושים מבטיח לכלל המשקיעים באזורים הנכונים שהם יצליחו להשכיר את הנכסים תוך זמן קצר ואף יהנו מעליית ערך גבוהה יותר בהשוואה לממוצע האזורי. שנית, משקיעים רבים בוחרים להציע את דירות המגורים שלהם לתיירים לתקופות זמן קצרות. השכרת נכסים לתקופות זמן קצרות מאפשרת למשקיעים למקסם רווחים וליהנות מאחוזי תשואה גבוהים משמעותית בהשוואה להשכרת נכסים לטווחי זמן ארוכים. אך חשוב להדגיש ולומר כי השכרת נכס לתיירים מצריך מהמשקיע התעסקות רבה או תשלום לאדם שיתעסק בתחום עבורם. מעבר להתעסקות, מסלול השקעה זה נחשב למסלול מעט מסוכן יותר, שכן אין חוזה שנתי שמבטיח שהמשקיע יהנה מהכנסה גם בחודשים הבאים.

חשוב שתכירו את כל ההוצאות הנלוות, לרבות המיסים המקומיים!

אז אם גם אתם חושבים להתחיל להשקיע את מיטב החיסכונות שלכם בענף הנדל"ן ואנגליה נשמעת לכם מעניינת, חשוב שתערכו סקירהשניים מהמיסים המשמעותיים ביותר בכל עסקת נדל"ן בבריטניה הם: מס רכישה ומס מהכנסות בגין השכרת הנכס מלאה אודות הערים המרכזיות ביותר במדינה. כמו כן חשוב שתכירו לעומק את ההוצאות הנלוות שתידרשו לשלם בכל עסקת נדל"ן, לרבות את המיסים המקומיים. שניים מהמיסים המשמעותיים ביותר בכל עסקת נדל"ן באנגליה הם: מס רכישה ומס מהכנסות בגין השכרת הנכס. כפי שהזכרנו, אנגליה בוחרת לחבק את המשקיעים הזרים המגיעים לשטחה מכל רחבי העולם, כך שגם המיסים המקומיים נחשבים לנוחים.
  • מס רכישה
מס הרכישה הוא מס המשולם בעת רכישת הנכס. בשונה מכלל המיסים המוכרים, אותם אנו משלמים לאחר הצגת רווחים, מס הרכישה משולם כבר בעת הקנייה ללא כל קשר לרווח כלשהו. מס הרכישה בישראל למשקיעים (הרוכשים דירה שניה) עומד על לא פחות מ 8% מהשקל הראשון, בעוד באנגליה תוכלו ליהנות ממס פרוגרסיבי הנע בין 0% לדירות בעלות של עד 125,000 אירו ועד 12% לדירות בעלות של למעלה מ 1,500,000 אירו.
  • מס הכנסה מהכנסות השכרת הנכס
מס הכנסה הוא מס המשולם על ההכנסות מהשכרת הנכסים. מס זה דומה לכלל המיסים המוכרים המחושבים על בסיס ההכנסות. שיעור מס ההכנסה באנגליה נע בין 9% ל 20% ונקבע בהתאם לרוכש עצמו. חשוב להדגיש שניתן לקבל הקבלות מס די בקלות כך שמומלץ לבחון את האפשרויות השונות.

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!