שוקלים להשקיע בספרד? אלה השלבים לרכישת בית בספרד

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

השקעות נדל"ן הפכו בעשורים האחרונים לאחד מאפיקי ההשקעות השכיחים בקרב ישראלים ומשקיעים ברחבי העולם, הסיבות לכך נעות בין ריביות אפסיות שמונהגות תחת הבנקים המרכזיים בעולם ועד להזדמנויות חד פעמיות שנתגלו עם משבר הסאב פריים. הפופולריות לאו דווקא מעידה על הקלות שבקניית נכס בחול או בכך שהשלבים בקנייה יהיו נעימים ויעברו בקלילות.

 

עם פרוץ מגפת הקורונה הקושי שבקניית נכסים בחול הפך לגדול יותר, פערי המרחק הפכו לעצומים עם הסגרים, לא מעט מוסדות שלטון יצאו לחל"ת או ששעות העבודה השתנו לחלוטין ועוד שינויים אחרים. כל אלו גורמים לרכישת נכס בחול להפוך למסע לא פשוט, שבמקרים מסוימים עלול להסתבך ללא ליווי מתאים.
לכן במדריך הזה החלטנו להתמקד באחד מהיעדים הפופולריים והיא כמובן המדינה ספרד.

 

קצת על ספרד

המדינה הספרדית בעלת היסטוריה ארוכת שנים נחשבת לאחת המדינות הפופולריות עבור משקיעים ישראלים, ניתן למצוא בה נופים מגוונים, בנייה מדהימה, תרבות עשירה, עשרות אלפי סטודנטים מרחבי העולם ומיליוני תיירים בכל שנה. מלבד כל אלו משקיעים ישראלים נהנים גם מאמנת מס שבין הממשלה הספרדית לממשלה הישראלית.

 

ספרד מציעה לא מעט אזורים מעולים להשקעה עם זאת ישנם שלושה אזורים פופולריים להשקעות נדל"ן בספרד, הראשונה מביניהן היא עיר הבירה מדריד, הנחשבת למרכז כלכלי של המדינה ומוקד של כמה תעשיות שונות. מלבד עיר הבירה גם ולנסיה הפכה לעיר די פופולרית בשנים האחרונות, כאשר מחירי הדירות עולים בצורה משמעותית במשך ארבע שנים ברציפות. העיר השלישית היא כמובן ברצלונה, אשר מארחת מיליוני תיירים בשנה וגם מגבירה את קצב ההתחדשות העירונית בתחומה.

 

תשעה שלבים בקניית נכס בספרד

  • מספר זיהוי
    כמו משקיעים מקומיים, כך גם משקיעים זרים מחויבים מס גם בספרד ובכדי לעשות זאת כל משקיע נדרש לקבל מספר NIE. את המספר ניתן לקבל דרך הקונסוליה הספרדית בארץ או בספרד. מומלץ להוציא מספר NIE לפני חיפוש הנכס.
  • עורך דין
    קניית נכס מעבר לים מצריך ידע רחב בדיני מקרקעין של אותה המדינה, על כן חשוב למצוא עורך דין אשר מתמצה גם בדיני מקרקעין בספרד ודובר את השפה העברית.
  • פתיחת חשבון
    את תשלומי השכירות שנתקבלו מהנכס ניתן להעביר רק אל חשבון בנק מקומי, על כן מומלץ לפתוח חשבון בנק בשלבי החיפוש הראשונים ובעת ההגעה לבנק, להצטייד בפרטים מזהים כמו דרכון והיתר שהייה.
  • מימון
    הבנקים בספרד מציעים מימון לקניית נכסים גם עבור תושבים זרים, גובה המשכנתא נע בין 60% עד 50% וקיימים שני מסלולים שונים, האחת ריבית קבועה והשני ריבית משתנה. לבעלי אזרחות אירופאית תינתן משכנתא מעל ל60%.
  • הסכם הזמנה
    חוזה זה תקף בין 14 עד ל21 ימים, עלות האחזקה שלו נעה בין שלושת אלפים יורו ועד לששת אלפים. מהותו של הסכם זה הוא להראות נכונות בין הצדדים, כאשר דמי האחזקה וההסכם מחזיק גורם שלישי(נויטרון או כל צד אחר מוסכם) ובזמן תוקפו של החוזה נעשים בדיקות משפטיות רלוונטיות.
  • בדיקת מומחים
    בקניית כל נכס מומלץ לבצע כמה בדיקות על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בנכס בחול, בדיקות אלו כוללות בדיקות רישום בטאבו, אישור תכנוני בנייה, חובות או עיקולים למיניהם, מסמכי רישום הבעלים ואישור כי הנכס אכן תקין על פי התיאורים והשרטוטים השונים.
  • מימון- אישור
    למקרה והתבצעה בקשה למשכנתא, יש להמשיך את תהליך הקנייה לאחר קבלת אישור של הבקשה.
  • חוזה "אראס"
    לאחר שהתבצעו הבדיקות וניתנו האישורים, יהיה על קוני הנכס לתחום על חוזה "אראס" תוך עשרה ימים מסיום הבדיקות. בחוזה זה יש לשלם כעשרה אחוזים מסך מחיר הנכס ובו גם יצוין מחירו המלא.
  • נוטריון והשלמה
    עם סיום האישורים, חתימה על חוזה "אראס" יש להגיע אל לשכת נוטריון להשלים את החתימה על חוזה הרכישה. מעמד זה כולל ייצוג משפטי של הצד המוכר, ייצוג משפטי של הצד הקונה וכמובן הסכמת הצדדים וחתימה.

 

למידע נוסף בקרו באתר: https://rankoo.co.il/

 

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

פרויקטים חמים נוספים

מידע שימושי למשקיעים

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!