נתוני נדל"ן – כל הנתונים שאתם חייבים להכיר אודות מחירי הדיור בישראל, מסלולי ההשקעה ואפשרויות המימון

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

שוק הנדל"ן בישראל מציג עליות מרשימות במשך למעלה משני עשורים רצופים בהם מחירי הדיור הכפילו ואף שילשו את ערכם. אנשים רבים סבורים כי מחירי הדיור הפכו בועתיים ועומדים להתפוצץ בעתיד הקרוב, ומנגד ישנם רבים נוספים המאמינים שהמחירים ימשיכו לנסוק צפונה לעוד שנים ארוכות. אם גם אתם מתלבטים האם זה הזמן המתאים לרכוש נכסי נדל"ן להשקעה, הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בלא מעט נתוני נדל"ן שיצליחו לשפור אור על מחירי הדיור בישראל. מעבר לכך, נגע באזורים הביקוש האטרקטיביים ביותר שמחירי הנכסים בהם צפויים לעלות בקצב מהיר יותר מהממוצע האזורי, נגע במסלולי ההשקעה הגדולים ביותר וכן באפשרויות מימון טובות וזולות לעסקאות נדל"ן. אך רגע לפני שנצלול לעומק נתוני נדל"ן המשפיעים על תנועות המחירים בישראל, חשוב שתכירו את החלופה המרכזית שהשקעות נדל"ן שגורמת לרבים להפסיד לא מעט כסף מידי שנה.

האינפלציה שוחקת את כוח הקנייה של הכסף שלכם!

רוב האנשים שחוששים לרכוש נדל"ן במחירי שיא כל הזמנים בוחרים לשבת על הגדר ולהכניס את כל חסכונותיהם לתוכניות חיסכון בנקאיות ללא סיכון. אך האם התוכניות הללו באמת ישמרו על ערך הכסף שלכם? התשובה היא ממש לא. תוכניות חיסכון בנקאיות ישמרו על הערך המספרי של הכסף כך שאם תפקידו 50,000 שקלים, תוכלו לקבל 50,000 שקלים בפקיעת התוכנית. מה שהבנקים לא מספריםנתוני נדל"ן המשפיעים על תנועות המחירים בישראל, לכם זה שהריבית החיובית בתוכניות אלה נמוכה מהאינפלציה התמידית בישראל, הגורמת לשחיקת כוח הקנייה של החיסכונות שלכם. דוגמה טובה לכך היא קניית סל קניות בסופר. עד לפני מספר שנים בודדות יכלתם להגיע מצויידים בשטר בודד של 200 שקלים ולמלא בעזרתו סל קניות מלא למשפחה ממוצעת. כיום, אותו שטר לא יצליח למלא אפילו לא חצי מאותו סל קניות הכולל את אותם המוצרים. במילים אחרות, על אף שהערך המספרי של הכסף נותר זהה, כוח הקנייה שלו נשחק במרוצת השנים ומוריד את ערכו הראלי.

הכירו את הדרך הטובה ביותר לשמור על החיסכונות שלכם מפני שחיקת האינפלציה

הדרך הטובה ביותר לשמור על ערך הכסף מפני פגיעת האינפלציה היא השקעות נדל"ן. רגע לפני שאתם שאתם ממהרים לרכוש נכסים, חשוב שתכירו מספר נתוני נדל"ן חשובים שיעזרו לכם להחליט האם זה הזמן הנכון או שמא מחירי הדיור בישראל הגיעו למיצוי וצפויים להתחיל לרדת בשנים הקרובות.

הגורמים המשפיעים על מחירי הדיור בישראל

הנקודה הראשונה שחשוב שתכירו היא הגורמים המרכזיים המשפיעים על תנועות מחירי הדיור בישראל. הגורמים המשפיעים על תנועותמספר נתוני נדל"ן חשובים שיעזרו לכם להחליט האם זה הזמן הנכון או שמא מחירי הדיור בישראל הגיעו למיצוי וצפויים להתחיל לרדת בשנים הקרובות המחירים הם:

  1. ביקוש – הביקוש בישראל נגזר ממספר משתנים, גידול טבעי, הגירה חיובית, משקיעים הרוכשים יותר מדירה אחת ולא מעט מתגרשים מידי שנה.
  2. היצע – ההיצע בישראל נגזר ממשתנה אחד מרכזי, קצב התחלות הבנייה החדשות. התחלות הבנייה החדשות יבשילו לכדי דירות מגורים שיגדילו את ההיצע בישראל.
  • כלל אצבע שאתם חייבים לזכור הוא: כל עוד הביקוש לדיור בישראל גבוה מההיצע הקיים, מחירי הדיור עולים וכך גם להיפך, כל עוד ההיצע בישראל גבוה מהביקוש הקיים, מחירי הדיור יורדים.

חוששים שהמחירים לקראת בלימה? כך תדעו לבדוק זאת בצורה מקצועית

בדיקה מקצועית של מאזן הכוחות בין הביקוש להיצע בישראל מוכיח כי רמות הביקוש גבוהות משמעותית מההיצע הקיים, מה שמסביר את נסיקת המחירים בעשורים האחרונים. אך מה לגבי השנים הבאות? בדיקה פשוטה תאפשר לכם להעריך מה יהיו מחירי הדיור בישראל בעוד מספר שנים קדימה. כל שאתם צריכים לעשות זה לערוך השוואה בין קצב גידול הביקוש לבין קצב גידול ההיצע. התוצאות האפשריות הן:

  1. קצב גידול הביקוש בישראל מהיר יותר מגידול ההיצע  – מצב המעיד על המשך עליות מחירים בקצב מהיר יותר.
  2. קצב גידול הביקוש זהה לקצב גידול ההיצע – מצב המעיד על המשך תנועה זהה (שוק יורד ימשיך לרדת ושוק עולה ימשיך לעלותנתוני נדל"ן אמינים ועדכניים יעזרו לכם לאתר את האזורים החמים ביותר להשקעה באותו קצב).
  3. קצב גידול הביקוש איטי יותר מקצב גידול ההיצע – מצב המעיד על תחילת הבלימה ואף ירידת מחירים בעוד מספר שנים.

בדיקה מקצועית של נתונים אלה מעלה תמונה ברורה – הביקוש בישראל גדל בקצב מהיר יותר מקצב התחלות הבנייה החדשות. יזמים וקבלנים נדרשים לעבור הליכים בירוקרטיים מורכבים וארוכים בשביל לקבל את האישור המיוחל להתחיל לבנות בשטח, מה שמאט משמעותית את קצב גידול ההיצע. מנתונים אלה עולה כי מחירי הדיור בישראל צפויים להמשיך לטפס גם בשנים הבאות. רוצים להתחיל להשקיע? חשוב שתכירו את מסלולי ההשקעה האטרקטיביים, את השיטה לזהות את השכונות המבוקשות וכן את אפשרויות המימון הזולות ביותר.

הפרמטרים החשובים שאתם חייבים להכיר אודות השכונות האטרקטיביות ביותר להשקעה

נתוני נדל"ן אמינים ועדכניים יעזרו לכם לאתר את האזורים החמים ביותר להשקעה. חשוב להדגיש כי בחינה של רמות הביקוש לעומת ההיצע בכל רחבי ישראל חשובה, אך לא מספיקה בשביל להתחיל להשקיע. ישנן שכונות בישראל שמחירי הדיור בהן ימשיכו לזנק בעוד שלצידן ישנן שכונות שמחירי הדיור בהן ישארו כמעט ללא תנועה. הפרמטרים המרכזיים של השכונות המבוקשות ביותר שאתם חייבים להכיר הם:

  1. קרבה לנתיבי תחבורה ראשיים.
  2. קרבה לתחבורה ציבורית – רכבת, רכבת קלה, אוטובוסים.
  3. קרבה למרכזי קניות – ביגוד, הנעלה, מזון.
  4. קרבה למרכזי פנאי ובידור
  5. קרבה למוסדות לימוד אקדמיים – משקיעים רבים אוהבים לרכוש נכסים במקומות הסמוכים למרכזי לימוד אקדמיים ולהשכיר אותם למספר שותפים.

שכונות הממוקמות בקרבה לכמה שיותר מהנקודות הללו צפויות ליהנות מעליית מחירים גבוהה יותר בהשוואה לממוצע האזורי.

מסלולי ההשקעה המרכזיים

כעת, חשוב שתכירו כמה ממסלולי ההשקעה האטרקטיביים ביותר בישראל, והם:

  1. נדל"ן מניב – מסלול הכולל רכישת נכס והשכרתו לתקופות זמן ארוכות. מסלול השקעה זה נחשב לבטוח במיוחד, מבטיח לבוחריםנתוני נדל"ן אמינים ועדכניים יעזרו לכם לאתר את האזורים החמים ביותר להשקעה. חשוב להדגיש כי בחינה של רמות הביקוש לעומת ההיצע בכל רחבי ישראל בו הכנסה פסיבית מידי חודש ונחשב למסלול הגדול בענף.
  2. נדל"ן מסחרי – מסלול השקעות זה דומה מאוד למסלול הנדל"ן המניב, רק בנכסים מסחריים כמו משרדים או חנויות. עלות נכסים מסחריים זולה בעשרות אחוזים בהשוואה לנכסי מגורים ואחוזי התשואה שהם מניבים גבוהה יותר.
  3. רכישת דירה על הנייר – רכישת דירה על הנייר במחירי "פריסייל' מאפשרת למשקיעים רבים ליהנות מנחות משמעותיות של בין 10% ל 30% ממחירי השוק. לאחר תום שלבי הבנייה המשקיע ימכור את הנכס במחירי שוק ויהנה מהדלתא שבין הרכישה למכירה.
  4.  עסקאות אקזיט – מסלול זה אינו מתאים לכולם ומצריך עבודה יומיומית בחיפוש נכסים. המשקיע רוכש נכס המחירים נמוכים ממחירי השוק, משביח אותו בעזרת שיפוץ קל ומוכר אותו במחירי שוק.

כל שנותר לכם זה לבחור נכון את אפשרויות המימון הכדאיות ביותר, והן:

  1. משכנתא – הלוואה של סכומים גדולים, לטווחי זמן ארוכים ובריביות נמוכות.
  2. הלוואה חוץ בנקאית – הלוואה של סכומים קטנים, לטווחי זמן בינוניים ובריביות גבוהות. הלוואה זו משמשת בעיקר כהשלמה להון העצמי לטובת קבלת הלוואת משכנתא.
  3. משכון נכס קיים – משכון 50% משווי הנכס בתמורה לקבלת 50% משוויו לרכישת נכס נוסף

לסיכום, נתוני נדל"ן אמינים, איכותיים ועדכניים הם המפתח להשקעות נכונות!

 

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

פרויקטים חמים נוספים

מידע שימושי למשקיעים

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!