מתווך נדל"ן

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

החלטתם לקפוץ לעגלה הדוהרת של שוק הנדל"ן בישראל? מתווך נדל"ן מקצועי יוכל לסייע לכם לעשות זאת נכון. מתווכי הנדל"ן בישראל עברו לא מעט שינויים בשנים האחרונות. בתחילת דרכם של המתווכים בישראל, כל אדם יכל להציע שירותי תיווך ללא התמקצעות או היכרות מעמיקה עם כל הנושאים המשפטיים אודות הנכס. אך החל משנת 1996, כל מתווך נדל"ן מחוייב על פי חוק לעבור מבחן של משרד המשפטים המוכיח כי הוא אכן מיושב בכמה מהסוגיות הרלוונטיות ביותר לעולם הנדל"ן. אז רגע לפני שגם אתם מרימים גבוה ומתמלאים סקפטיות אודות יכולתו של מתווך נדל"ן מקצועי לסייע לכם לרכוש את הנכס המתאים ביותר עבור מירב הצרכים שלכם, חשוב שתכירו עוד כמה פרטים אודות זהותו של מתווך נדל"ן מקצועי. לפני שניגע בקורסי ההכשרה השונים של מתווכי נדל"ן בישראל, בתחומים המרכזיים שהם נדרשים להכיר בשביל לעבור את מבחן משרד המשפטים ובתשלום שהם ידרשו תמורת שירותם, חשוב שתכירו את תפקידו של מתווך נדל"ן מקצועי.

תפקידו המרכזי של מתווך נדל"ן מקצועי – סגירת עסקה שגם המוכר וגם הקונה שלמים איתה!

בשונה מהמקובל לחשוב, תפקידו של מתווך נדל"ן מקצועי הוא אינו לייצג את מוכר הנכס ולערוך עבורו משא ומתן מקצועי מול כל הרוכשים

תפקידו של מתווך נדל"ן מקצועי הוא אינו לייצג את מוכר הנכס ולערוך עבורו משא ומתן מקצועי מול כל הרוכשים הפוטנציאליים שמתעניינים בדירה
קרדיט תמונה: freepik

הפוטנציאליים שמתעניינים בדירה. תפקידו המרכזי של מתווך נדל"ן מקצועי מגזר משמו, והוא לתווך בין הצדדים ולהוציא עסקה מוצלחת שגם המוכר וגם הקונה מרוצים ממנה. אחת היכולות החשובות ביותר שצריכה להיות לכל מתווך נדל"ן מקצועי היא יכולת לקרוא היטב בין השורות. מתווך הנדל"ן צריך להבין הן ממוכר הנכס והן מהקונה הפוטנציאלי עד כמה הם מוכנים להתגמש ולהתפשר לטובת השלמת העסקה, גם בלי שהם יגידו זאת במפורש. נקודת סגירת עסקה מנצחת היא הנקודה אליה גם המוכר וגם הקונה מוכנים להגיע בלב שלם. מתווך מקצועי ומנוסה צריך לדעת לזהות את הנקודה המינימלית מצד המוכר והנקודה המקסימלית מצד הקטנה בה הם ירגישו שלמים עם ביצוע העסקה. שני הצדדים לא יגידו במפורש מהי הנקודה הזאת ולכן מתווך נדל"ן מקצועי נדרש לאתר אותה על מנת להשלים עסקאות מוצלחות ומקובלות בלב שלם על שני הצדדים.

חשוב להדגיש כי במקרים רבים נקודת המקסימום של הקונה ונקודת המינימום של המוכר אינו משיקות ובמקרה זה תפקידו של מתווך הנדל"ן הוא לחתוך את העסקה. מתווך נדל"ן שמזהה כי רצון הקונה רחוק מרצון המוכר לא צריך להמשיך לבזבז זמן יקר ואנרגיה על ניסיונות קלושים לסגור עסקה שאחד מהצדדים לא יהיה שלם איתה. אם גם אתם ניחנתם ביכולת לקרוא בין השורות, להבין את הצרכים השונים גם ללא שהם נאמרים, ייתכן שתחום זה של תיווך נדל"ן יוכל להתאים לכם.

חוק המתווכים מחייב כל מתווך לעבור מבחן של משרד המשפטים – כל הפרטים על קורסי ההכשרה והחומר הנלמד

חוק המתווכים שחוקק בשנת 1996 קובע כי על מתווך נדל"ן מקצועי להכיר חוקים רבים הקשורים לעולם הנדל"ן על מנת להעניק שירותישנם לא מעט קורסים אינטרנטיים המכשירים מתווכי נדל"ן תמורת כמה מאות שקלים בלבד ולעומתם ישנם קורסים פרונטליים ומושקעים הרבה יותר שהמחירים שלהם יכולים להגיע ללא פחות מכ 7,000 שקלים. מלא ומיטבי לכל לקוח. לכן, מידי שנה מתקיימים שלוש בחינות של משרד המשפטים שכל מתווך נדל"ן חייב לעבור לפני שהוא מקבל רישיון תקף לעסוק בתחום. כיום יש לא מעט קורסים שונים המכשירים את המתווכים הצעירים לקראת המבחן של משרד המשפטים, מה שמעלה משמעותית את סיכויי ההצלחה. חשוב להדגיש כי כל אדם יכול ללמוד את החומר באופן עצמאי ולגשת למבחן של משרד המשפטים במטרה לקבל רישיון לעסוק בתחום התיווך. כל עוד הוכחתם את ידיעותיכם בנושאים החשובים שנבחרו, כלל לא משנה אם למדתם בקורס מסודר או בכוחות עצמכם, תוכלו להתחיל לעסוק בעולם תיווך הנדל"ן. אז מה לומדים? הנושאים המרכזיים הם:

  1. מושגי יסוד בעולם הנדל"ן
  2. חוק הגנת הצרכן
  3. מיסוי מקרקעין
  4. דיני שכירות
  5. מנהל מקרקעי ישראל
  6. מע"מ ומס הכנסה
  7. שמאות מקרקעין
  8. חוק המתווכים

הנושאים הללו כוללים ידע רב ורלוונטי הקשור לכל עסקת נדל"ן. מתווך מקצועי שלמד היטב את הנושאים הללו ועבר את המבחן של משרד המשפטים ידע לסייע לכם להתמודד עם כל צורך על הצד הטוב ביותר. כמה זמן לוקח ללמוד את הנושאים ברמה מספיקה בכדי לעבור את המבחן של משרד המשפטים, מהם הקורסים המומלצים ביותר, כמה הם עולים ומהם תנאי הסף לקבלה אליהם? בשורות הבאות נענה על כלל השאלות הללו בתוספת חשובה אודות תפקיד נוסף וחשוב במיוחד של כל מתווך נדל"ן בישראל.

כמה זמן לומדים?

כפי שציינו לעיל, כיום יש לא מעט קורסים המכשירים את המתווכים הצעירים לקראת המבחן הגדול של משרד המשפטים. הקורסים השונים בוחרים בשיטות לימוד שונות ושעות הלמידה נעות בין 70 ל 80 שעות למידה. רוצים ללמוד תוך כדי העבודה העכשווית שלכם? לא נראה שתהיה לכם בעיה לעשות זאת. קורסי תיווך רבים מסתפקים ביום למידה אחד בשבוע וחלקם אף בשעות הערב כך שתוכלו לשלב את שגרת החיים הרגילה שלכם לצד הלמידה. ישנם קורסים בהם הלמידה פרונטלית וישנם כאלה בהם הלמידה אינטרנטית בלבד. כך או כך, ישנה גמישות רבה בימי הלימוד ובשעות הלמידה.

כמה עולה קורס תיווך נדל"ן?

המחירים משתנים בהתאם לשעות הלמידה של הקורסים השונים, לרמתם המקצועית של מעבירי הקורסים ולאחוזי ההצלחה של בוגריאחד התפקידים החשובים ביותר של מתווך נדל"ן מקצועי הוא להעריך את שווי הנכסים שהוא מייצג. הקורסים הקודמים. ישנם לא מעט קורסים אינטרנטיים המכשירים מתווכי נדל"ן תמורת כמה מאות שקלים בלבד ולעומתם ישנם קורסים פרונטליים ומושקעים הרבה יותר שהמחירים שלהם יכולים להגיע ללא פחות מכ 7,000 שקלים. אם אתם מכירים את הרגלי הלמידה שלכם ואתם יודעים שלא תצטרכו יותר מקורס אינטרנטי ובסיסי בלבד בשביל לעבור את המבחן של משרד המשפטים, ישנן לא מעט אפשרויות זולות במיוחד שיוכלו להתאים לכם. לעומת זאת, אם אתם יודעים שללא למידה פרונטלית ומוגדרת עם מטלות ואפשרות לשאול שאלות, כנראה שתפרשו באמצע, הקורסים היקרים יותר הם הקורסים המתאימים עבורכם.

ישנם תנאי סף לקבלה?

רוב הקורסים הקיימים בשוק אינם מגבילים בתנאי סף לקבלה. התוצאה הסופית היא החשובה ביותר מבחינה חוקית, והיא כמובן מעבר של מבחן משרד המשפטים. מתווך ללא 12 שנות לימוד שעבר בהצלחה את המבחן של משרד המשפטים יוכל להציע שירות מקצועי לא פחות מאקדמאי שעבר את אותו המבחן בדיוק. ישנם מספר מוסדות לימוד המחייבים 12 שנות לימוד לפחות במטרה להימנע מפגיעה באחוזי ההצלחה של הקורסים שהם מציעים. מוסדות אלה חוששים שהרגלי הלמידה של אנשים ללא 12 שנות לימוד מלאות אינם מספיק מפותחים, מה שעלול לפגוע בהצלחתם להתמודד עם המבחן של משרד המשפטים. בשורה התחתונה, ישנם מספיק מוסדות לימוד שיסכימו לקבל אתכם גם אם לא סיימתם 12 שנות לימוד מלאות.

הערכה נכונה של שווי נכסים – תפקידו של המתווך לכוון את בעל הנכס למחיר הריאלי שהוא יצליח לקבל

אחד התפקידים החשובים ביותר של מתווך נדל"ן מקצועי הוא להעריך את שווי הנכסים שהוא מייצג. לא מעט אנשים בטוחים שהדירה שלהם שווה הרבה יותר ממחיר השוק שלה, מה שגורם להם לתמחר אותה לא נכון ולהיכשל בכל ניסיונות המכירה. תפקידו של מתווך נדל"ן מקצועי הוא להעריך נכון את השווי האמיתי של כל נכס כך שהוא יוצא למכירה במחיר הוגן. איך עושים את זה? הערכת נכסים זה לא משהו שלומדים בקורס תיווך נדל"ן אך ישנה שיטה פשוטה בעזרתה כל אנשי המקצוע בתחום מצליחים להעריך שווי מדוייק של כל נכס שהם רואים. השיטה הפשוטה נקראת שיטת ההשוואה. שיטת הערכה זו כוללת השוואה בין הנכס המוצע למכירה לבין נכסים רבים ודומים שנמכרו בתקופה האחרונה באותו אזור. כיום יש לא מעט אתרים אמינים (חלקם ממשלתיים) המעלים את כל העסקאות שנסגרו בכל אזורי הארץ. בעזרת אתרים אלה תוכלו לדעת מהם מחירי הסגירה של דירות דומות לדירה שאתם מנסים לתמחר.

כך עורכים השוואה מדוייקת בין נכסים – ככל שיש יותר פרמטרים משותפים, כך המחירים דומים יותר

חשוב להדגיש כי ככל שיהיו יותר פרמטרים דומים בין הדירה שאתם מנסים לתמר לבין הדירות שנמכרו, כך תוכלו להעריך בצורה מדוייקת יותר את שווי הנכס שלכם. הפרמטרים החשובים ביותר שחשוב שתביאו החשבון הם:

  • השטח הבנוי של הדירה
  • שטח המרפסת, הגג או החצר
  • מספר חדרים
  • קומה
  • מעלית
  • חנייה
  • מיקום מדוייק של הנכס

כלל המשתנים הללו יסייעו לכם לאתר נכסים דומים ככל הניתן לנכס שלכם ולדעת בדיוק בכמה הם נמכרו בתקופה האחרונה. שיטהמתווכי נדל"ן בישראל נתקלים לא אחת באנשים שחייבים למכור את הנכסים שלהם במחירי מציאה פשוטה זו יכולה לסייע לכם להעריך את שווי הנכסים שלכם בקלות ובדיוק רב ללא סיוע של איש מקצוע. בעזרת שיטה פשוטה זו להערכת נכסים בשילוב כמות גדולה של נכסים נכנסים מידי יום, מתווכי נדל"ן רבים הופכים למשקיעים מצליחים. מתווכי נדל"ן בישראל נתקלים לא אחת באנשים שחייבים למכור את הנכסים שלהם במחירי מציאה. חושבים על השקעות בעולם הנדל"ן? חשוב שתכירו את מסלולי ההשקעה האטרקטיביים ביותר. מסלולי ההשקעה הגדולים בישראל הם: נדל"ן מניב למגורים, נדל"ן מסחרי, עסקאות על הנייר במחירי פריסייל, קרקעות חקלאיות להשקעה ועוד. כלל מסלולי ההשקעה הללו יסייעו לכם לשמור על ערך הכסף שלכם מפני שחיקת האינפלציה.

ממתווכים למשקיעים – מתווכים רבים הופכים מהר מאוד למשקיעי נדל"ן מצליחים

אנשים רבים לא מודעים לעובדה שהאינפלציה התמידית בישראל שוחקת את ערך כל חסכונותיהם. אם גם אתם שומרים על החסכונות שלכם בתוכניות חיסכון בנקאיות בריבית אפסית, אתם מפסידים לא מעט כסף מידי שנה. האינפלציה התמידית בישראל פוגעת בכוח הקנייה של החיסכון שלכם בשיעור ממוצע של כ 2% מידי שנה. חשוב להדגיש שערך הכסף לא ישתנה, מה שגורם לרבים לחשוב שהדרך הבטוחה ביותר לשמור על כספם מפני הפסדים היא תוכניות חיסכון בנקאיות. אם תפקידו 50,000 שקלים לתוכנית חיסכון, תוכלו לקבל 50,000 שקלים ברע הפריעה, אך אותם 50,000 שקלים יוכלו לקנות הרבה פחות מידי שנה. דוגמה טובה לכך היא סל קניות בסיסי. עד לפני מספר שנים 100 שקלים הספיקו למלא סל קניות בסיסי למשפחה קטנה וכיום אותם 100 שקלים לא יצליחו למלא רבע מאותם מוצרים בדיוק. הסיבה לכך היא התייקרות המחירים ושחיקת כוח הקנייה של הכסף (על אף שמדובר באותו סכום, הוא מצליח לקנות הרבה פחות).

מסלול ההשקעה האטרקטיבי ביותר לשמירה מיטבית על ערך הכסף שלכם ולרווחים לא מבוטלים הוא מסלול הדגל של עולם השקעות הנדל"ן – נדל"ן מניב. מסלול השקעות זה נחשב למסלולבעל רמת בטיחות גבוהה המניב למשקיעים בו רווחים משני אפיקים שונים – מהשכרת הנכס ומעליית ערכו.

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

פרויקטים חמים נוספים

מידע שימושי למשקיעים

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!