קורס תיווך נדל"ן – החוק מ 1996 מחייב את כל המתווכים לעבור מבחן מקיף של משרד המשפטים

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

מתחברים לעולם הנדל"ן אך לא יודעים איך להפוך את ההתעסקות בו לעבודתכם העיקרית? הכירו את האפשרות של קורס תיווך נדל"ן. חוק התיווך במקרקעין נקבע בשנת 1996 במטרה להבטיח כי כל המתווכים העוסקים בתחום יכירו תכנים חיוניים הן מבחינה מקצועית והן מבחינה משפטית. חוק תיווך המקרקעין מחייב את כל מתווכי הנדל"ן לעבור מבחן של משרד המשפטים המתקיים שלוש פעמים מידי שנה. מבחן זה כולל את כל התוכן המקצועי והמשפטי שמתווך מקצועי צריך להכיר. בשורות הבאות נגע בכל התכנים המרכזיים שנלמדים בקורס תיווך נדל"ן, בעבודתו בשטח של מתווך מקצועי, באפשרות לעבוד בתור מתווכים שכירים או עצמאיים ובעוד לא מעט נקודות שחשוב שתכירו אודות המקצוע. אך רגע לפני שנצלול לעומקם של פרטים, חשוב שתכירו את התפקיד המרכזי של המתווך.

הכירו את תפקידו המרכזי של המתווך – מציאת נקודת האיזון בין צורכי הקונה לצורכי המוכר

תפקידו המרכזי של מתווך נדל"ן הוא לגשר על כל פער בין צורכי המוכר לצורכי הקונה ולייצר עסקה שתוסכם ותטיב עם שני הצדדים. לאאם גם אתם חושבים על קורס תיווך נדל"ן, חשוב שתכירו בתפקידכם המרכזי, לתווך את כל צורכי המוכר לקונה הפוטנציאלי וכך גם להיפך. מעט מתווכי נדל"ן כושלים בתפקידם לייצג את צורכי הקטנים בפני המוכרים או לעמוד על רצונות המוכרים בפני הקונים, מה שברוב המקרים פוגע בהצלחתה של העסקה במקרה הטוב ובמקרה הפחות טוב, גורם לעסקה שאינה מטיבה עם שני הצדדים. לכן, אם גם אתם חושבים על קורס תיווך נדל"ן, חשוב שתכירו בתפקידכם המרכזי, לתווך את כל צורכי המוכר לקונה הפוטנציאלי וכך גם להיפך. מעבר להעברת התכנים על בוריים, מתווך נדל"ן מקצועי צריך להבין משני הצדדים מהם הקווים האדומים עליהם הם לא מתכוונים להתפשר ומהם הקווים הניתנים לכיפוף מבחינתם למטרת השלמת העסקה. מתווכים רבים לא מצליחים לקרוא את המילים הכתובות בין השורות, הן של המוכרים והן של הקונים, מה שמקטין באופן משמעותי את סיכויי ההצלחה שלהם לסגור עסקה מוצלחת.

מצליחים לקרוא בין השורות? ייתכן שתוכלו לפצוח בקריירה מוצלחת בתור מתווכי נדל"ן

לכן, אם אתם חושבים שניחנתם ביכולת הבנה בין השורות של דברים שכלל לא נאמרו, ייתכן שאתם מתאימים לתפקיד תיווך נדל"ן.במהלך קורס תיווך נדל"ן לומדים המתווכים הצעירים את כל החומר הנדרש בכדי לעבור את הבחינה של משרד המשפטים ולקבל רישיון מתווכים מקצועיים יודעים לעכל כל ריבוע, להציע פשרות שיכולות להתקבל על שני הצדדים, לכוון את המוכרים לרצונות הקונים וכן את הקונים לרצונות המוכרים כך שבסופו של תהליך, שני צדדי העסקה מרגישים שהם קיבלו את המירב. חשוב להדגיש, תפקידו של מתווך נדל"ן הוא באמת להגיע לנקודת הפשרה הטובה והמטיבה ביותר עם שני הצדדים ולא רק לגרום לאחר הצדדים להאמין שהנקודה אליה הם הגיעו היא הטובה ביותר עבורו. מתווך נדל"ן מייצג את שני הצדדים, שהרי על אף שמוכרי הדירה שכרו את שירותיו (ולכן לכאורה הוא מחוייב להם), רוכשי הדירות משלמים לו כ 2% משווי הנכס עבור שירותיו. נשמע לכם מעניין? כיום יש לא מעט קורסי תיווך המכשירים אנשים רבים לעסוק בתחום. במהלך קורס תיווך נדל"ן לומדים המתווכים הצעירים את כל החומר הנדרש בכדי לעבור את הבחינה של משרד המשפטים ולקבל רישיון בתוקף לעסוק בתחום התיווך.

הסיבות המרכזיות בגינן רבים בוחרים ללמוד תיווך נדל"ן

חשוב להדגיש כי מאז חוקק החוק בשנת 1996 הקובע כי מתווכי נדל"ן נדרשים להרחיב את ידיעותיהם בתחום בשביל להציע שירותי תיווך, כלל העוסקים בתיווך נדל"ן חייבים על פי חוק לעבור את המבחן הנדרש. מתווך המציע שירותי תיווך ללא תעודת הכשרה המוכיחה שהוא עבר את מלוא התכנים הנדרשים, עובד באופן אינו חוקי. אז למה דווקא תיווך? אנשים רבין בוחרים ללמוד תיווך נדל"ן משתי סיבות מרכזיות, והן:

  • אהבה לעולם הנדל"ן – לא מעט אנשים מתעניינים בנדל"ן כתחביב בלבד. קורס תיווך נדל"ן מאפשר לרבים להפוך את התחביב למקצוע של ממש, להרחיב אופקים בתחום, להכיר את פרטי החוקה הרלוונטיים, לראות נכסים רבים, לפגוש רוכשים פוטנציאליים רבים ולהפוך את האהבה לתחום להתעסקות יומיומית שיכולה להיות מתגמלת במיוחד.
  • הדרך הפשוטה והמהירה להשתלב בעולם הנדל"ן – רוצים להשתלב בעולם הנדל"ן ולא יודעים מאיפה להתחיל? קורס תיווך נדל"ן הוא הפתרון הטוב ביותר עבורכם. בעזרת קורס תיווך נדל"ן תוכלו לקבל מידע רב וניסיון בתיווך וליווי לא מעט עסקאות מקרוב, ללא צורך בהשקעה כספית. מעבר לכך, קורס תיווך נדל"ן מאפשר למתווכים בתחילת דרכם לעסוק בתחום בתור שכירים של חברות גדולות, כך שהסיכון הכלכלי משינוי המקצוע אינו גדול במיוחד.

מה לומדים? הכירו את הנושאים המרכזיים

אז מה לומדים? יש לא מעט נושאים מרכזיים שהמתווכים הצעירים יצטרכו להכיר לעומק לפני מעמד הבחינה. ריכזנו עבורכם את הנושאים העיקריים שנלמדים בקורסים השונים של תיווך נדל"ן, והם:

  1. מושגי יסוד בעולם הנדל"ן
  2. חוק הגנת הצרכן
  3. מיסוי מקרקעין
  4. דיני שכירות
  5. מנהל מקרקעי ישראל
  6. מע"מ ומס הכנסה
  7. שמאות מקרקעין
  8. חוק המתווכים

כלל הנושאים הללו מקיפים חומר רב ורלוונטי לעבודתם של המתווכים. מעבר לנושאי הלימוד ישנם עוד מספר פרטים חשובים שכדאיעלויות קורס תיווך נדל"ן משתנות מאוד בהתאם למוסד הלימודים ולשעות הלמידה שתכירו והם: משך תקופת הלימודים של קורס תיווך נדל"ן, עלויות הקורסים הטובים ביותר כיום, תנאי קבלה לקורסים השונים ועוד.

  • תקופת לימודי קורס תיווך נדל"ן

כיום יש לא מעט קורסים שונים של תיווך נדל"ן המאפשרים לרבים לקבל תעודת סיום קורס וכמובן רישיון לעסוק בתחום במידה והם אכן יצליחו לעבור את המבחן של משרד המשפטים. הקורסים השונים נעים בין 70 ל 80 שעות לימוד. מוסדות הלימוד השונים בוחרים לכמה זמן לחלק את שעות הלמידה כאשר על פי רוב המתווכים הצעירים נדרשים להגיע ליום לימוד אחד מידי שבוע.

  • עלות קורס תיווך נדל"ן

עלויות קורס תיווך נדל"ן משתנות מאוד בהתאם למוסד הלימודים ולשעות הלמידה. ישנם מוסדות לימודים הבוחרים לערוך קורס מקיף הכולל שעות רבות של למידה מעשירה ולעומתם, ישנם מוסדות לימודים הבוחרים להציע למתווכים הצעירים קורס פרקטי ומצומצם ללמידה של החומר הנדרש למבחן המתווכים של משרד המשפטים בלבד. עלויות הקורס נעות בין 750 שקלים ועד 7,500 שקלים.

  • תנאי קבלה

קורס תיווך נדל"ן מתאים לכל דורש, ולא משנה כמה שנות לימוד יש לו. גם ניסיון בתחום אינו נחשב לתנאי סף להתקבל לקורסים השונים בתחום כך שאם אתם רוצים להתחיל להציע שירותי תיווך נדל"ן, אתם יכולים לעשות זאת בקלות ללא ניסיון וללא 12 שנות לימוד.

ממתווכים למשקיעים – מתווכי נדל"ן נתקלים בלא מעט נכסים במחירים נמוכים ממחירי השוק

אחד היתרונות הגדולים של מתווכי נדל"ן הוא כמובן איתור עסקאות אטרקטיביות רבות. לא מעט מתווכי נדל"ן הופכים מהר מאודקורס תיווך נדל"ן מתאים לכל דורש, ולא משנה כמה שנות לימוד יש לו. למשקיעים בשל איתור נכסים טובים במחירים נמוכים ממחירי השוק. אז אם גם לכם יש חסכונות שיושבים בתוכניות חיסכון בנקאיות או גרוע מכך, בחשבונות העו"ש שלכם, קורס תיווך נדל"ן יוכל לאפשר לכם גם ליהנות ממקצוע של ממש וגם להתחיל להשקיע את כספיכם וליהנות מאחוזי תשואה ומעליות ערך משמעותיות. חשוב להדגיש ולומר כי בניגוד למקובל לחשוב, הדרך הבטוחה ביותר לשמור על כל כספי החיסכונות שלכם מפני הפסדים היא להשקיע אותם. אנשים רבים בטוחים שהמקום הבטוח ביותר לכסף שלהם הוא הבנק, אך האמת היא שכל תוכניות החיסכון הבנקאיות גורמות לכם להפסיד לא מעט כסף מידי שנה. איך אתם מפסידים מהשארת כל חסכונותיכם בתוכניות חיסכון של הבנק? במילה אחת, אינפלציה.

הסוף לשחיקת כוח הקנייה של כל חסכונותיכם – כך תגנו על הכסף מפני האינפלציה

האינפלציה היא עליות מחירים כלליות השוחקות את כוח הקנייה של הכסף. האינפלציה בישראל עומדת על כ 2% מידי שנה כך שכל שנה שהכסף שלכם יושב בבנק או בכל תוכנית חיסכון ללא ריבית משמעותית, הוא מאבד מערכו כ 2%. אמנם אם סגרתם בתוכנית חיסכון 20,000 שקלים, תקבלו את אותם 20,000 שקלים גם לאחר שנים ארוכות, אך כוח הקנייה של הכסף ירד ב 2% בכל שנה. הדוגמה הטובה ביותר לכך היא רכישת סל קניות לפני עשור ורכישת סל קניות כיום. אם עד לפני עשר שנים יכלתם למלא סל קניות מלא למשפחה ממוצעת ב 100 שקלים בלבד, כיום אותם 100 שקלים בדיוק לא יצליחו למלא אף לא חצי מאותו סל קניות הכולל את אותם מוצרים. הסיבה לכך היא האינפלציה השוחקת את כוח הקנייה של הכסף. איך מגנים על כל חסכונותיכם מפני השחיקה? אחת הדרכים הטובות ביותר היא רכישת נדל"ן.

מצב מחירי הדיור בישראל לאחר שני עשורים רצופים של עליות מחירים

מחירי הדיור בישראל נמצאים בעלייה תמידית המדביקה את קצב האינפלציה ואף עוקפת אותה, כך שלא רק שתצליחו לשמור על ערךכיום יש לא מעט קורסים שונים של תיווך נדל"ן המאפשרים לרבים לקבל תעודת סיום קורס וכמובן רישיון לעסוק בתחום במידה והם אכן יצליחו לעבור את המבחן של משרד המשפטים. הכסף שלכם מפני השחיקה, אלא תוכלו גם להרוויח לא מעט כסף מידי שנה. חוששים שמחירי הדיור בישראל מנופחים לאחר למעלה משני עשורים רצופים של עליות? בחינה מעמיקה של הכוחות המרכזיים המשפיעים על תנועות המחירים מוכיחה אחרת. מאזן הכוחות בין הביקוש להיצע הוא הגורם המשפיע ביותר על מחירי הדיור ומצבו בישראל לא השתנה בשנים האחרונות. הביקוש מישראל נגזר מהגידול הטבעי, מהגירה חיובית, מכמות גירושים גבוהה וכמובן מציבור המשקיעים שרוכשים יותר מדירה אחת. ההיצע נגזר בעיקר מכמות התחלות הבנייה החדשות שיהפכו בעתיד לדירות מגורים. מאזן הכוחות בין הביקוש להיצע בישראל אינו מאוזן לטובת הביקושים הרבים מההיצע הקיים בשוק, מה שגורם לעליות מחירים תמידיות במשך שנים ארוכות.

ביקוש, היצע ומה שביניהם – כך ניתן לצפות את תנועות מחירי שוק הדיור בישראל

משקיעי נדל"ן רבים נעזרים במשתנים הללו בשביל להעריך את מחירי הדיור בעוד שנים ארוכות קדימה. השיטה לעשות זאת היא לבחון את קצב גידול הביקושים לעומת קצב התחלות הבנייה החדשות. אם קצב עליות הביקושים גבוה יותר מקצב התחלות הבנייה החדשות, מאזן הכוחות לטובת הביקוש תשאר בעינה, מה שאומר שמחירי הדיור בישראל ממשיכים צפונה. לעומת זאת, במידה וקצב התחלות הבנייה החדשות מהיר יותר מקצב גידול הביקוש, נראה שהמחירים עומדים לפני התמתנות ואף ירידות בשנים הבאות. אז רגע לפני שאתם בוחרים את הנכס הבא שלכם להשקעה, חשוב לוודא כי הוא ממוקם במיקום מנצח באזורים בהם רמות הביקוש גבוהות משמעותית מההיצע הקיים.

נקודה נוספת שחשוב להכיר לפני בחירת האזור הטוב ביותר להשקעה היא בחינת רמות הביקוש וההיצע ברזולוציה שכונתית. בחינת הערים האטרקטיביות ביותר להשקעה חשובה, אך היא לא מספיקה. ישנן שכונות רבות עם רמות ביקוש נמוכות לעומת שכונות סמוכות עם רמות ביקושים גבוהות במיוחד באותה העיר, ולכן חשוב לבחון היטב את הביקוש לשכונה הטובה ביותר בעיר האטרקטיבית שאיתרתם. מתווך נדל"ן מקצועי מתמחה בתחום מסויים כך שהוא יודע להעריך את שווי הנכסים ולזהות את המציאות הגדולות ביותר שצפויות להניב למשקיע בהן אחוזי תשואה גבוהים ועליות ערך של עשרות אחוזים בשנים הקרובות.

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

פרויקטים חמים נוספים

מידע שימושי למשקיעים

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!