יד שניה נדל"ן – הדרך המתגמלת לשמור על ערך הכסף מפני שחיקת האינפלציה!

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

חושבים לרכוש דירה יד שניה למטרת מגורים או השקעה? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים שאתם חייבים להכיר אודות רכישת דירה יד שניה, הבדיקות החשובות ביותר שיש לבצע לכל נכס, בדיקת נסח הטאבו, היתרונות והחסרונות של דירה יד שניה בהשוואה לרכישת דירה חדשה מקבלן ועוד. אך לפני שנצלול לעומקם של פרטים אודות כל מה שחשוב שתכירו טרם בחירתכם להתחדש בנכס יד שניה, חשוב שתכירו את הסיבה המרכזית בגינה אנשים רבים כיום בוחרים לרכוש דירה יד שניה להשקעה על אף שכבר יש להם את דירת המגורים בה הם גרים. שומרים את כל חסכונותיכם בתוכניות החיסכון האטרקטיביות ביותר שהבנקים מציעים? סביר להניח שאתם מפסידים לא מעט כסף מידי שנה. אנשים רבים לא מודעים לעובדה כי השארת כל החיסכונות בתוכניות חיסכון בנקאיות עם ריבית אפסית או גרוע מכך, בחשבונות העו"ש היא הדרך הבטוחה ביותר להפסיד לא מעט כסף מידי שנה. לכן, לפני שנגע במלוא הפרטים שאתם חייבים להכיר לפני שתתחדשו בדירה יד שניה, חשוב שתכירו את הסיבה בגינה כדאי לכם לרכוש דירה נוספת להשקעה בכל כספי חסכונותיכם במקום להשאיר אותם בבנק ובשלל תוכניות החיסכון המוצעות כיום.

תוכניות החיסכון של הבנק גורמות לכם להפסיד לא מעט כסף מידי שנה!

אינפלציה פירושה עליית מחירים כללית וקבועה מידי שנה. האינפלציה בישראל עומדת על כ 2% מידי שנה, מה שגורם לשחיקת כוח

הקנייה של המטבח. במילים פשוטות, כל חסכונותיכם שיושבים בתוכניות חיסכון בנקאיות ללא תנועה מאבדים כ 2% מערכם מידי שנה. חשוב להדגיש שהערך המספרי של חסכונותיכם לא ישתנה (כלומר אם הפקדתם לתוכנית חיסכון בנקאית 20,000 שקלים, גם בעוד מספר שנים סך החיסכון שלכם יעמוד על 20,000 שקלים פלוס מעט בהתאם לריבית), אך ערך הכסף ישחק משנה לשנה. אם לפני כעשר שנים יכלתם ללכת לסופר מצויידים בשטר של 100 שקלים בלבד ולמלא בעזרתו סל קניות מלא המספיק למשפחה ממוצעת בישראל, כיום אותו שטר בדיוק (למעט הפרצוף המתנוסס עליו), יצליח לקנות לכם חצי מאותו סל קניות בדיוק הכולל את אותם המוצרים. למה זה קורה? בגלל האינפלציה. הכסף שלנו שווה פחות מידי שנה כך שגם אם ערכו המספרי לא משתנה, כוח הקנייה שלו יורד בכ 2% מידי שנה.

אז למה דווקא נדל"ן? הכירו את הסיבות המרכזיות בגינן רבים בוחרים להשקיע את מיטב חסכונותיהם דווקא בעולם הנדל"ן

אחת הדרכים הטובות ביותר לשמור על ערך הכסף מפני פגיעת האינפלציה היא להשקיע אותו בנכסים שמחירם עולה בקצב עליות המחירים הכלליות או אף מהר מכך. אנשים רבים בוחרים בעולם הנדל"ן כהשקעה הטובה, הפשוטה, הבטוחה והמתגמלת ביותר שניתן לעשות עם כל חסכונותיהם. נדל"ן יד שניה מציע לרבים לא מעט אפשרויות מגוונות באזורים שונים ובמחירים שונים, כך שגם אתם תוכלו למצוא את מסלול ההשקעה המתאים ביותר עבורכם. נשמע מעניין אך חוששים שלאחר למעלה משני עשורים רצופים של עליות מחירים, מחירי הדיור בישראל עומדים בפני תקרת זכוכית שיהיה להם קשה לעבור? בשביל לבחון לעומק את מצב מחירי הדיור בישראל של דירות נדל"ן יד שניה וכן של דירות חדשות, חשוב שתכירו את הכוחות הגדולים המשפיעים על מחירי הדיור בישראל.

חושבים שמחירי הדיור בישראל גבוהים מידי וצפויים להיבלם ואף לרדת בשנים הקרובות? חשוב שתכירו משוואה פשוטה שתוכיח לכם אחרת

אז האם מחירי הדיור בישראל בועתיים? בחינה מעמיקה של רמות הביקוש לעומת ההיצע הקיים בשוק מוכיחה שממש לא. אחד מכללימספר דגשים חשובים שאתם חייבים לבדוק לעומק לפני שאתם מחליטים לרכוש יד שניה נדל"ן. האצבע החשובים ביותר שיעזרו לכם להעריך את מצב מחירי שוק הדיור באזורים רבים בארץ ובעולם הוא מאזן הכוחות בין הביקוש להיצע. מה שאתם חייבים לזכור תוך כדי שנה זה את הכלל הבא: ככל שקמת הביקוש גבוהה יותר מההיצע הקיים במשק, מחירי הדיור יעלו וכך גם להיפך, ככל שההיצע הקיים במשק גדול יותר מהביקוש, מחירי הדיור ירדו. בעזרת משוואה פשוטה זו ניתן להעריך האם שווקי דיור רבים בארץ ובעולם נמצאים במצב בועתי או שמא יש להם עוד הרבה מקום לעליות מחירים גם בשנים הבאות.

מצב שוק הדיור בישראל מוכיח שעליות המחירים הרצופות מזה למעלה משני עשורים לא צפויות להיבלם בקרוב. רמות הביקוש הנגזרות מגידול טבעי, הגירה חיובית, אחוזים גבוהים של גירושים ולא מעט משקיעים מנצחות במאזן הכוחות את ההיצע הקיים במשק ולכן הערכתם של משקיעי נדל"ן רבים בישראל היא שמחירי הדיור ימשיכו צפונה גם בשנים הבאות. רוצים להצטרף לרכבת הדוהרת של מחירי הנדל"ן בישראל ולהגן על מיטב חסכונותיכם מנגיסת האינפלציה? ריכזנו עבורכם מספר דגשים חשובים שאתם חייבים לבדוק לעומק לפני שאתם מחליטים לרכוש יד שניה נדל"ן.

הדגשים החשובים ביותר שאתם חייבים להכיר טרם רכישת נדל"ן יד שניה הם:

נעזרתם במתווך? תידרשו לשלם על כך לא מעט

לא מעט אנשים שרוכשים דירה יד שניה לא מביאים בחשבון את עלות המתווך. כיום יש לא מעט מתווכים בשוק שמצליחים לשים את ידם על רוב ככל הדירות המוצעות למכירה, כך שאם אתם מחפשים דירות יד שניה, סביר להניח שתידרשו לעבור דרך מתווך. המתווכים דורשים כ 2% בממוצע משווי העסקה ולאחר משא ומתן חלקם יסכימו להתפשר על 1.5% בלבד. מדירה בשווי 1,000,000 שקלין תידרשו לשלם כ 20,000 שקלים למתווך הדורש 2%, סכום לא מבוטל שחשוב שתביאו בחשבון.

בדקו אם הדירה עברה שיפוץ תשתיות

מצאתם דירה יד שניה ישנה במיוחד? חשוב לבדוק האם הדירה עברה שיפוץ תשתיות חשמל ואינסטלציה, ואם כן מתי בדיוק. דירותמצאתם דירה יד שניה ישנה במיוחד? חשוב לבדוק האם הדירה עברה שיפוץ תשתיות חשמל ואינסטלציה ישנות רבות ללא שיפוץ תשתיות עתידות לייצר בעיות תדירות במערכות האינסטלציה או החשמל שיחייבו את בעלי הדירה לשלם לא מעט עבור כלל התיקונים. במטרה להימנע מכך, מומלץ לבחור נכסים יד שניה שעברו שיפוץ תשתיות אינסטלציה וחשמל בשנים האחרונות. הנכס שאיתרתם לא עבר שיפוץ כזה? הדבר צריך לבוא לידי ביטוי במחיר. עלות שיפוץ יסודי הכולל החלפת תשתיות חשמל ואינסטלציה יכולה להגיע ל 300,000 שקלים (כמובן שהדבר תלוי בגודל הנכס ובעוד לא מעט משתנים).

בדקו את נסח הטאבו של הדירה

נקודה נוספת וחשובה במיוחד שאתם חייבים לבדוק לפני שאתם חותמים על חוזה לרכישת דירה יש שניה הוא נסח הטאבו של הדירה. נסח הטאבו של הדירה הוא מעין תעודת זהות הכולל את שטח הדירה, שם בעלי הדירה וכמובן גם הערות אזהרה שונות במידה ויש כאלה. נסח הטאבו ללא הערות אזהרה שונות מוכיח כי בעל הדירה הוא אכן בעליה החוקיים והוא אינו מכר אותה לאדם אחר בעודו מנסה למכור אותה גם לכם. כמו כן ישנן לא מעט הערות אזהרה שנרשמות בנסח הטאבו לעיקול נכסים, להרס הדירה משלל סיבות, לפירוק בנייה בלתי חוקית ועוד. בחינה מעמיקה של נסח הטאבו תאפשר לכם לוודא ששום מקרה מהמקרים הללו אינו רלוונטי לדירה המדוברת. איך בודקים את זה? עד לפני מספר שנים נדרשתם להתמודד עם בירוקרטיה והליכים מייגעים לקבלת נסח טאבו מדוייק אך כיום תוכלו לראות את נסח הטאבו של כל נכס שתבחרו תוך מספר דקות בודדות באינטרנט.

רוכשים דירה נוספת להשקעה? הכירו את מס הרכישה

מתכננים לרכוש דירה נוספת מלבד דירת המגורים שלכם? חשוב שתדעו שתידרשו לשלם מס רכישה כבר מהשקל הראשון. אחת הדרכים של הממשלה לנסות ולהקטין את רמות הביקושים לדיור בישראל (במטרה לבלום את עליות המחירים) היא מס הרכישה. מס הרכישה הוא מס שכל משקיע (אדם הקונה דירה שניה ומעלה) נדרש לשלם כבר מהשקל הראשון. מס הרכישה בישראל נכון לכתיבת שורות אלה עומד על 5% וצפוי לעלות בקרוב ל 8%. 8% משווי הדירה זה סכום לא מבוטל שחשוב להביא בחשבון לפני שרוכשים דירה יד שניה להשקעה.

הוצאות נלוות והבדלים המשמעותיים בין שיפוץ יסודי לשיפוץ קוסמטי של הדירה

מעבר לכלל הדגשים הללו, חשוב להביא בחשבון הוצאה נוספת לעורך דין מקצועי לענייני נדל"ן שידאג לוודא שחוזה המכר נכתב בצורה תקינה. רוב עורכי הדין בתחום דורשים כ 0.5% משווי הנכס. כמו כן יש להביא בחשבון הוצאות נוספות כמו שיפוץ קוסמטי, רכישת מוצרי חשמל, רכישת ריהוט לדירה ועוד. באשר לשיפוץ הדירה חשוב שתכירו את ההבדלים המשמעותיים בין שיפוץ קוסמטי לבין שיפוץ יסודי. אנשים רבים שנכנסים לדירה חדשה בוחרים בהליך שיפוץ יסודי ויקר במיוחד ללא היכרות עם החלופה, שיפוץ קוסמטי. ריכזנו עבורכם את כל ההבדלים החשובים בין עבודות השיפוץ השונות שיעזרו לכם לבחור נכון את השיפוץ המתאים עבור דירתכם.

  • שיפוץ יסודי

שיפוץ יסודי זהו הליך שיפוצים ארוך הכולל שינויים משמעותיים בכל רחבי הדירה. במהלך שיפוץ יסודי ניתן לשבור קירות, לחלק מחדש את חלל הדירה, להרים מרצפות קיימות ולהחליפן בחדשות, להנמיך תקרות, להחליף תשתיות חשמל, אינסטלציה ועוד. כלל עבודות השיפוץ הללו נחשבות לעבודות יקרות במיוחד שיכולות להגיע למאות אלפי שקלים. מעבר למחיר הגבוה, משך זמן השיפוץ היסודי ארוך ויחייב אתכם לצאת מהדירה למשך מספר שבועות.

  • שיפוץ קוסמטי

לעומת השיפוץ היסודי, השיפוץ הקוסמטי קליל ומהיר הרבה יותר. שיפוץ זה אינו כלל שינויים משמעותיים בחלוקת הדירה אך הוא כן כולל את שינוי המראה הכללי. במסגרת השיפוץ הקוסמטי ניתן להדביק טפטים על הקירות, לצבוע את הקירות, להדביק ריצוף חדש על הריצוף הקיים, להוסיף קירות גבס, לבצע מגוון עבודות גבס שונות ועוד. כלל השינויים הללו יבטיחו לכם חידוש משמעותי לדירה הקיימת כך שאם כל מטרת השיפוץ שלכם היא לחדש את מראה הדירה, נראה כי השיפוץ הקוסמטי הוא התשובה הטובה ביותר עבורכם. עלויות השיפוץ הקוסמטי זולות בעשרות אחוזים בהשוואה לשיפוץ היסודי כך שתוכלו לחסוך עשרות ואף מאות אלפי שקלים. מעבר לכך, גם משך השיפוץ קצר משמעותית ותוך ימים ספורים תוכלו לקבל דירה חדשה.

הקפדה על כלל הבדיקות שיש לבצע לפני מעמד החתימה והבאת כל ההוצאות הנלוות החשבון יבטיחו לכם רכישת דירה יד שניה מוצלחת וללא הפתעות

לסיכום, היכרות עם כלל הדגשים החשובים לקראת רכישת דירה יד שניה צפויה לחסוך לכם לא מעט הוצאות מיותרות. לפני שאתם בוחרים את הדירה הבאה שלכם, חשוב להביא בחשבון את כל ההוצאות הנדרשות שהובאו מעלה וכן להכיר את הדגשים המשפטיים שחשוב לבדוק טרם מעמד החתימה. הקפדה על כלל הבדיקות הללו יבטיחו לכם השקעה בטוחה ונכונה שתשמור היטב על ערך הכסף שלכם מפני האינפלציה התמידית במדינת ישראל. חוששים שמחירי הדיור גבוהים מידי ועומדים לפני בלימה או אף ירידה? זכרו את המשוואה הפשוטה המאפשרת לכם לבחון בקלות את מצב מחירי שווקי דיור רבים בכל רחבי העולם. מבדיקה פשוטה ניכר כי מחירי הדיור בישראל אינם בועתיים ויש שיטענו שהם אף זולים בהשוואה למחירי הדיור שצפויים להיות בעוד מספר שנים בודדות. רמות הביקושים גבוהות משמעותית מההיצע הקיים ואף קצב גידול הביקושים מהיר מקצב התחלות הבנייה החדשות כל שהמחירים צפויים להמשיך לשבור שיאים חדשים בדרכם צפונה.

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!