השקעות נדל"ן בתאילנד – סקירה כללית אודות מחירי הדיור, שיטות המיסוי ומסלולי ההשקעה

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

משקיעי נדל"ן רבים החלו לסמן את אחד היעדים האקזוטיים ביותר בעולם כיעד אטרקטיבי להשקעות נדל"ן. כשאתם שומעים תאילנד אתם וודאי מדמיינים את עצמכם יושבים בחוף ים בהיר, אקזוטי ושטוף שמש עם קוקוס ביד. תיירים רבים מגיעים מידי שנה למחוזותיה השונים של תאילנד בדיוק בשביל זה, אך בשורות הבאות ננסה להציג את תאילנד באור קצת שונה, באור בו משקיעי נדל"ן רבים ומנוסים רואים את תאילנד בשנים האחרונות. אז לפני שניגע בכל היתרונות שיש לתאילנד להציע לכל משקיעי הנדל"ן הרבים שמחליטים להשקיע בה את כל כספם, חשוב לגעת בכמה נתונים היסטוריים פוליטיים אודות המדינה.

אז שמה הקודם של תאילנד הוא סיאם והיא ממוקמת בדרום מזרח יבשת אסיה. תאילנד כוללת לא פחות מ 6 מרחבים שונים המחולקים ל 76 מחוזות. גם המחוזות מחולקות לעוד לא מעט אזורים שונים אשר יחד מרכיבים את כל שטחה של תאילנד. בשני העשורים האחרונים תאילנד נהנת משגשוג כלכלי משמעותי המגיע בעיקר בגין הגידול בייצוא המקומי וכמובן גם בגין התיירות הנכנסת. תאילנד נחשבת לאחד ממרכזי התיירות הגדולים ביותר בעולם ומידי שנה מגיעים למחוזותיה מיליונים רבים של תיירים. בהמשך המדריך למשקיע המתחיל בתאילנד נגע ביתרונות הגדולים שיש לאתרים תיירותיים על פני אתרים הכוללים אוכלוסיות מקומיות בלבד.

מצבה הפוליטי של תאילנד אינו יציב במיוחד אך מחירי הנדל"ן אינם מושפעים מכך!

באשר למצבה הפוליטי של תאילנד ניתן לומר שיציבות היא לא המילה המדוייקת להגדיר את התנהלותה הפוליטית של המדינה. במהלך למעלה מחמישה עשורים רוצים תאילנד חווה הפיכות שלטוניות רבות מידי כמה שנים במסגרתם העולים על כס הממשלה הם הכוחות הצבאיים והכוחות האזרחיים לסירוגין. נכון לכתיבת שורות אלה השליטה באזור היא בידי השלטון הצבאי אך בניגוד למקובל לחשוב ובאופן חסר תקדים בשנת 2019 נערכו במדינה בחירות דמוקרטיות לחלוטין. הנבחר הכריז כי המדינה כולה תתנהל באופן דמוקרטי על אף שהשלטון עדיין בידיים צבאיות. לסיכום מצבה הפוליטית של תאילנד ניתן לומר שיציבות אין שם, מדוע הדבר לא מבהיל את המוני המשקיעים שנוהרים להתחדש בנכסים באזור?

התשובה פשוטה ומגובה בנתונים, על אף אי היציבות הפוליטית שמלווה את תאילנד מזה מספר עשורים, מחירי הדיור במקום עולים בקצב מסחרר. מחירי הדיור והתפתחותה של הכלכלה המקומית בעקבות הייצוא והתיירות אינם מושפעים מהמצב הפוליטי המקומי ולכן משקיעי נדל"ן אינם חוששים להשקיע את מיטב כספם בנכסים באחד היעדים האקזוטיים והמתויירים ביותר בעולם. השקעה בתאילנד נשמעת לכם מעניינת? לפני שנפרוס בפניכם את כל הנתונים אודות הצמיחה הכלכלית, מחירי הדיור באזור, האזורים החמים ביותר להשקעה, אפשרויות המימון, המיסוי למשקיעים זרים וכמובן מסלולי ההשקעה הקיימים, חשוב שתכירו את הכוחות המשפיעים ביותר על מחירי הדיור בנדל"ן המקומי בפרט ובנדל"ן בכל רחבי העולם בכלל.

היכן בתאילנד כדאי להשקיע בנדל"ן

כללי הברזל שכל משקיע חייב להכיר

הכלל הראשון – מאזן הכוחות בין הביקוש להיצע והשפעתו על תנועות המחירים

הכלל הראשון שאתם חייבים להכיר בתור משקיעי נדל"ן מתחילים הוא השפעתם של ההיצע והביקוש על מחירי הנדל"ן בכל רחבי העולם. ככל שההיצע גדול מהביקוש, מחירי הנדל"ן ירדו וכן להיפך, ככל שהביקוש גדול מההיצע, מחירי הנדל"ן יעלו. כלל פשוט זה מאפשר למשקיעים רבים לבחון בצורה חכמה ומושכלת את אזורי ההשקעה השונים שלהם ולבחור נכון אזור אטרקטיבי שמחירי הנכסים בו עתידים לעלות בהתמדה לאורך שנים. חשוב להדגיש כי רמות ההיצע והביקוש משתנים מאוד בין מחוזות שונים ואף רחובות צמודים. בחינת רמות ההיצע והביקוש במחוז אחד בתאילנד אינה רלוונטית למחוז אחר, גם אם המרחק הגאוגרפי ביניהם קטן מאוד. ישנם אזורים רבים בתאילנד בפרט ובככל רחבי העולם בכלל בהם רמות הביקוש גבוהות מההיצע ומעבר לכביש מפריד בלבד התמונה משתנה ושם ההיצע גדול מהביקוש. לכן חשוב לדעת לעשות שימוש נכון באחד הכלים החשובים ביותר המסייעים למשקיעי נדל"ן רבים לבחון את אזורי ההשקעה האטרקטיביים ביותר.

 

הכלל השני – איתור נכסים בעלי פוטנציאל גדול לתשואה שנתית גבוהה

לאחר שתצליחו לאתר אזור עם רמות ביקוש גבוהות יותר מההיצע הקיים, חשוב שתכירו את הכלל השני בו נעזרים משקיעים רבים לפני בחירת הנכס המנצח עבורם. הכלל השני הוא: ככל שמחיר הנכס נמוך יותר, כך אחוזי התשואה שתקבלו מהשכרתו יהיו גבוהים יותר. כלל זה עובד גם הפוך כך שככל שמחיר הנכס שלכם יהיה גבוה יותר, כך אחוזי התשואה שתקבלו מהשכרתו יהיו נמוכים יותר. מסיבה זו משקיעי נדל"ן רבים מישראל מתחילים בנשים האחרונות לנדוד אל מעבר לים בחיפוש אחרי יעדי השקעה אטרקטיביים יותר מישראל. הנכסים במדינת ישראל עולים באופן כמעט רציף למעלה משני עשורים כך שהמחירים הגבוהים הקיימים כיום בשוק מאפשרים למשקיעים באזורי הביקוש ליהנות מכ 2.2% עד 3% תשואה שנתיים בלבד על דירות בעלות של 1,500,000 שקלים עד 2,500,000 שקלים . באזורי פריפריה בהם מחירי הנכסים זולים בעשרות אחוזים ועומדים על כ 500,000 שקלים עד 1,000,000 שקלים ניתן לקבל קצת יותר, בין 4% ל 5% תשואה שנתיים. במדינות רבות בכל רחבי העולם אחוזי בכלל ובתאילנד בפרט אחוזי התשואה גבוהים הרבה יותר ונעים בממוצע בין 6% ל 10% מידי שנה.

הכירו את כל יתרונות ההשקעה בתאילנד

אז מהם כל היתרונות הגדולים של תאילנד בגינן משקיעים רבים מסמנים את האזור כיעד האטרקטיבי ביותר להשקעה? ריכזנו עבורכםמה היתרונות של השקעה בנדל"ן בתאילנד כמה מיתרונות הגדולים ביותר.

  • מדינה שטופת שמש עם אקלים נוח ברוב ימות השנה – בשונה ממדינות רבות בהן עונת השמש קצרה, בתאילנד תוכלו ליהנות מאקלים נוח ואופטימי במהלך רוב מוחלט של ימות השנה. נתון זה מאפשר לתאילנד לפתוח את שעריה ספני מיליוני תיירים באופן רציף כמעט ללא תקופות חלשות. מדוע התיירים הרבים שמגיעים לבקר במחוזותיה של תאילנד נספרים כיתרון להשקעה באזור?

מכמה סיבות:

א. תיירים קבועים בכל עונות השנה מגדילים את הביקושים לדיור וכזכור, עליית ביקושים משפיעה באופן ישיר לעליית מחירים.

ב. אפשרות להשכרת נכסים לטווחי זמן קצרים. משקיעי נדל"ן רבים מעדיפים להשכיר נכסים לטווחי זמן קצרים במטרה למקסם רווחים ולהגדיל משמעותית את אחוזי התשואה השנתיים. השכרת נכס לטווחי זמן קצרים יכול להניב למשקיעיו בין 10% ל 20% תשואה מידי שנה.

  •  מחירי דיור זולים – המחירים הנמוכים באזורים רבים בתאילנד מאפשרים גם למשקיעים קטנים עם הון עצמי נמוך להתחדש עם נכסים טובים באזורי ביקוש. מעבר לכך, המחירים הנמוכים כוללים עוד שני יתרונות משמעותיים והם: ככל שמחירי הדיור זולים יותר כל אחוזי התשואה השנתיים מהשכרתם, גבוהים יותר. בנוסף, ככל שמחירי הדיור זולים יותר, כך פוטנציאל הההשבחה של הנכס גדול יותר.
  • צמיחה כלכלית ועליות במחירי הדיור – בשנים האחרונות הכלכלה המקומית חווה שגשוג והצלחה הן בייצוא למדינות רבות בכל רחבי העולם, הן במשיכת מיליוני תיירים מידי שנה והן במשיכת משקיעים זרים מכל רחבי העולם. כלל הנתונים הללו מאפשרים לכלכלה המקומית לפרוח, מה שמוביל להשקעת משאבים רבים בשוק הדיור. השקעות אלה גורמות לעליות ערך תמידיות מזה לא מעט שנים, ובשנים האחרונות מחירי הנכסים בתאילנד זינקו בכ 15%.
  • האטה בקצב התחלות הבניה – נתון נוסף ומשמעותי שגורם למשקיעים רבים להאמין שמחירי הנדל"ן בתאילנד צפויים להמשיך צפונה בשנים הקרובות הוא האטה משמעותית בקצב התחלות הבניה באזור. האטה בקצב התחלות הבנייה משמעותה הקטנת ההיצע מה שתורם רבות לניצחון הביקוש במאזן הכוחות ולעליית מחירים משמעותית. בשנת 2019 כמות התחלות הבניה בתאילנד ירדו בכ 30%! מה שכמובן מחזק את עליית המחירים בקצב מסחרר.

היתרונות הגדולים שתאילנד מציעה לכל משקיעה מושכים משקיעי נדל"ן רבין מכל רחבי העולם. בין כלל המשקיעים הזרים ניתן למצוא משקיעים מסין, מהונג קונג, מבריטניה, מצרפת, מסינגפור, מיפן וכמובן מישראל. אז אם גם לכם היתרונות שצויינו מעלה נשמעים כמו הזדמנות של ממש, בשורות הבאות ניגע בפרטים חשובים אודות הנכסים האטרקטיביים ביותר להשקעה בתאילנד, הדרך הנכונה לבחור אזור השקעה, אחוזי התשואה הממוצעים מהשכרת נכסים, המיסוי המקומי ואפשרויות מימון שונות.

הנכסים האטרקטיביים ביותר להשקעה בתאילנד – דירות קטנות, דירות פאר ובתי מלון

אז הנכסים האטרקטיביים ביותר להשקעה בתאילנד הם דירות מגורים גדולות, דירות מגורים קטנות ובתי מלון. כפי שהזכרנו לעיל, מחיר דירת המגורים שתבחרו ישפיע באופן ישיר על גובה אחוזי התשואה שתקבלו מהשכרתה. ברוב אזורי תאילנד דירות קטנות וזולות יניבו לכם אחוזי תשואה גבוהים הנעים בין 6% ל 8% מידי שנה. בין כלל האזורים בהם כדאי לבחור בדירות קטנות וזולות ניתן למנות את:

  1. קוסמוי
  2. פוקט
  3. צ'אנג מאי
  4. אודון תאני
  5. איותיה
  6. הואה הין

לעומת זאת , באזורי היוקרה בעיר בנגקוק דווקא נכסים גדולים ויקרים יצליחו להניב לכם אחוזי תשואה גבוהים יותר. במרכזי האזורים היוקרתיים לש העיר בנגקוק דירות גדולות בגודל של בין 100 ל 120 מטר מרובע יניבו למשקיעים בהם אחוזי תשואה גבוהים של כ 8%. הסיבה לכך אף היא נעוצה בביקוש ובהיצע לדירות גדולות באזור. הביקוש לדירות קטנות באזורי היוקרה של בנגקוק נמוך מאוד בהשוואה לביקוש לדירות גדולות ומפוארות. לכן, לפני שאתם בוחרים את הנכס הטוב ביותר עבורכם, חשוב לוודא כי באזור בו הוא ממוקם יש ביקוש לגודל הנכס, לסגנון הנכס וכמובן למיקום הנכס.

השקעה בבתי מלון – ישנן אפשרויות השקעה רבות גם ללא הון עצמי גבוה 

נכס נוסף בו משקיעי נדל"ן רבים בוחרים בתאילנד הוא בית מלון. הסיבה המרכזית בגינה משקיעים רבים בוחרים להשקיע בבתי מלון בתאילנד היא כמות התיירים המבקרים באזור מידי שנה. התיירים הרבים מספקים ביקושים גבוהים לחדרים במלונות כמעט בכל עונות השנה מה שמאפשר למשקיעים רבים ליהנות מהשכרת חדריהם לטווחי זמן קצרים עם תשואה גבוהה במיוחד. כפי שהזכרנו, השכרת נכסים לטווחי זמן קצרים רווחית יותר אך החיסרון בה הוא חוסר היציבות והבטחת ההכנסה החודשית הקבועה. השקעה בבתי מלון הממוקמים בסביבת אזורים תיירותיים תאפשר למשקיעים ליהנות גם מבטוחה להשכרה קבועה של דירתם וגם מאחוזי תשואה גבוהים במיוחד. חשוב להדגיש שישנן אפשרויות רבות להשקעה בבתי מלון או באזורים תיירותיים שונים גם ללא הון עצמי של מיליוני שקלים. כיום יש קבוצות השקעה רבות שיחד מצליחות להקים מלונות חדשים או לרכוש חלקים בבתי מלון קיימים.

מה הנכסים האטרקטיביים עבור השקעה בתאילנד

מיסים – היתרונות והחסרונות של המיסוי המקומי

יתרונות

ומה באשר למיסוי המקומי? למיסוי המקומי ישנן יתרונות וחסרונות, בשורות הבאות נביא את עיקרי הדברים תוך התייחסות הן ליתרונות והן לחיסרונות שחשוב שתכירו. אז היתרונות הגדולים ביותר הם:

  • הליכי רישום פשוטים ומהירים – משקיעים זרים לא צריכים יותר מרואה חשבון מקומי בשביל להעביר את כל המסמכים הנדרשים תוך זמן קצר. אין שלבים בירוקרטיים ארוכים ומייגעים בדרך כך שהליכי הרישום צפויים לעבור במהירות וללא כל בעיה
  • עלות המיסוי נמוכה – המיסים שמשקיעים זרים ידרשו לשלם לממשל המקומי בעת ההשקעה נעים בין 9% ועד 13% לכל היותר ממחיר העסקה. ברוב המקרים המיסוי עומד על כ 10% בלבד.
  • ללא מס רכוש
  • ללא תשלומי ארנונה

יתרונות המיסוי הללו מאפשרות למשקיעי נדל"ן רבים ליהנות ממיסוי טוב יותר מהמיסוי במדינה בה הוא מתגורר. מעבר לכך היתרונות שצויינו מעלה, בעזרת המיסוי הפשוט והזול ניתן לחסוך עוד לא מעט כסף בעת ההשקעה בנכסים בתאילנד. אך כאמור, ישנם גם חסרונות מיסוי להשקעה בתאילנד שחשוב שתכירו.

חסרונות

החסרונות המרכזיים אינם קשורים למשקיע הקטן שמעוניין לרכוש דירת מגורים להשקעה. החסרונות שאתם צריכים להכיר במיסוי התאילנדי הם:

  • משקיעים זרים לא יכולים לקנות קרקע – אם אתם חולמים על איתור קרקעות חקלאיות להשקעה, כנראה שתאילנד היא לא המקום עבורכם. אחד ממסלולי ההשקעה הרווחיים (אך גם המסוכנים) ביותר בעולם הנדל"ן הוא מסלול קניית קרקעות חקלאיות והפשרתן לבנייה. קרקע חקלאית המיועדת למטרות חקלאות בלבד שעוברת הליך הפשרה שמשנה את ייעודה לבניה מכפיל ואף משלש את ערכה תוך זמן קצר. אפשרות זו יכולה להסב משקיעים בה אחוזי תשואה תלת ספרתיים על כספם, אך היא אינה רלוונטית למשקיעים זרים בתאילנד.
  • בעלות של 40% בבית משותף – משקיעי נדל"ן זרים לא יכולים להיות בעלים של יותר מ 40% מהדירות בבית משותף. פרוייקטים גדולים של השקעה נפגעים מחיסרון זה אך במידה ואתם מתכננים להשקיע בדירת מגורים אחת, חיסרון זה כלל אינו תקף עבורכם.

לסיכום, המיסוי התאילנדי כולל בעיקר יתרונות למשקיעים הזרים שמגיעים בהמוניהם להשקיע בדירות מגורים בכל אזורי תאילנד. החסרונות במיסוי תקפים בעיקר לפרוייקטים גדולים במיוחד או למשקיעי קרקעות חקלאיות.

יתרונות המיסוי המקומי חסרונות המיסוי המקומי
הליכי רישום פשוטים ומהירים למשקיע הזר אין אפשרות לקנות קרקע
עלויות מיסוי נמוכות למשקיע הזר יש הגבלת בעלות של 40% בבתים משותפים

 

ללא מס רכוש וללא תשלומי ארנונה

אפשרויות המימון הקיימות לרשות המשקיעים

נקודה נוספת שחשוב להכיר לפני שמתחילים להשקיע בעולם הנדל"ן היא אפשרויות המימון. עולם הנדל"ן מציע למשקיעיו אפשרויות מימון רבות המאפשרות למשקיעים רבים ליהנות ממינוף באחוזים גבוהים במיוחד. ריכזנו עבורכם את כל אפשרויות המימון האטרקטיביות ביותר שיאפשרו לכם ליהנות מנכסים חדשים גם עם הון עצמי נמוך.

אפשרויות המימון האטרקטיביות ביותר

  • משכנתא – האפשרות הראשונה היא כמובן הלוואת המשכנתא. הלוואת המשכנתא מאפשרת למשקיעים רבים ליהנות מאחוזי מימון גבוהים הנעים בין 50% ועד 100% משווי הדירה. המאפיינים המרכזיים של הלוואת המשכנתא הם: טווחי זמן ארוכים של עד 30 שנה, ריביות נמוכות וסכומי הלוואה גדולים. הבנקים מעמידים הלוואות לרשות הציבור תמורת ריביות ששיעורן נקבע על פי רמות הסיכון בהלוואה. על אף שהלוואת המשכנתא מאפשרת לרבים לקחת מאות אלפי ואף מיליוני שקלים לתקופות זמן ארוכות של עשרות שנים, עדיין הלוואה זו נחשבת בטוחה יותר בהשוואה להלוואה קצרת מועד של כמה עשרות אלפי שקלים בלבד. הסיבה לכך היא משכון הדירה לטובת הבנק. אנשים רבים לא מודעים לעובדה שהדירה שהם קונים בעזרת הלוואת המשכנתא משועבדת לטובת הבנק ומהווה בטוחה לכל כספי ההלוואה. במקרה הגרוע ביותר בו הלווה לא יצליח לעמוד בכל שנות החזריו, הבנק תמיד יוכל למשכן את הדירה, למכור אותה ולקבל לידיו את כל כספי ההלוואה. אפשרות זו מורידה באופן משמעותי את הסיכון של הבנקים במתן הלוואות משכנתא ולכן הריביות בהלוואה זו נמוכות כל כך.

כך תצליחו לבנות תמהיל משכנתא מותאם במדוייק למלוא הצרכים שלכם

הלוואות המשכנתא כוללות כמות גדולה של מסלולים שונים המרכיבים תמהיל מותאם לכל לקוח. אנשים שלא עוסקים בדבר לא יכירו את כל המסלולים הקיימים וכנראה שלא יצליחו להרכיב את התמהיל הטוב ביותר לכלל הצרכים שלהם. לכן, הבנקים מעמידים לרשות הציבור יועצי משכנתאות שיסייעו בכל צורך אך חשוב לזכור שיועצי המשכנתאות הבנקאיים משרתים את הצרכים של הבנק לפני צורכי הלקוח.  מסיבה זו אנשים רבים כיום מסתייעים בשירותי יועצי משכנתאות פרטיים שמשרתים את הצרכים האישיים שלהם בלבד.

  • הלוואות קצרות מועד – הלוואות אלה מסייעות למשקיעים רבים להשלים את ההון העצמי הנדרש לקבלת הלוואת משכנתא.הלוואות קצרות מועד להשקעה בתאילנד הריביות בהלוואות אלה גבוהות יותר מהריביות הניתנות בהלוואת המשכנתא והן ניתנות לתקופות קצרות של עד שנים בודדות בלבד. משקיעים רבים מצליחים להגיע ל 100% מימון על עסקאות שונות בעזרת הלוואות קצרות מועד להשלמת ההון הנדרש להלוואת המשכנתא. אז גם אם אין לכם חיסכונות גדולים או אין לכם חסכונות בכלל, בעזרת הלוואות קצרות מועד והלוואת המשכנתא יחד תוכלו לממן 100% מהעסקה הבאה שלכם.
  • משכון נכס קיים – אפשרות נוספת המסייעת למשקיעים רבים לגייס כספים לטובת השקעותיהם היא משכון נכסים קיימים. אם יש ברשותכם נכס שאינו ממושכן, תוכלו לקבל עד 50% משוויו בתור הלוואת משכנתא לרכישת נכס נוסף. חשוב להדגיש שהלוואה זו ניתנת בתנאי הלוואת משכנתא, כך שהריביות אטרקטיביות במיוחד. הרעיון הגדול הוא למשכן לטובת הבנק 50% מהנכס שלכם לטובת הלוואה של 50% משוויו. חוששים לחזור לשלם משכנתא? אל חשש, השכרת הנכס החדש שתרכשו יוזיל משמעותית את ההחזרים החודשיים שלכם. משקיעים מיומנים שיודעים לאתר נכסים באזורי פריים לוקיישן עם אחוזי תשואה גבוהים יכולים לכסות את כל ההחזרים מהשכרת הנכס החדש ולעיתים אף להישאר עם עודף שנכנס לכיסם מידי חודש.
אפשרות מימון אופי ההלוואה
משכנתא הלוואה ארוכת טווח עם ריביות נמוכות וסכומי הלוואה גדולים
הלוואה קצרת מועד הלוואה קצרת טווח עם ריביות גבוהות וסכומי הלוואה קטנים
משכון נכס קיים הלוואה בתנאי משכנתא על סך 50% מנכס קיים

משקיעים נבונים שיודעים לעשות שימוש מושכל באפשרויות המימון הללו מצליחים להתחדש עם נכסים רבים ללא חיסכונות גדולים ואף ללא הון עצמי כלל. מרגישים שיש לכם את כל הכלים להתחיל להשקיע? חשוב שתכירו גם את כל מסלולי ההשקעה הגדולים והאטרקטיביים ביותר. עולם השקעות הנדל"ן פורש בפני משקיעיו אפשרויות השקעה רבות ושונות כך שכל משקיע יוכל להתאים לעצמו את המסלול הטוב ביותר.

רוצים השקעה בטוחה שתכניס לכם הכנסה פסיבית קבועה מידי חודש? הכירו את מסלול הנדל"ן המניב

כיצד לממן השקעה פסיבית בתאילנד

המסלול הראשון והגדול ביותר הוא מסלול השקעות נדל"ן מניב. השקעות נדל"ן מניב מאפשרות לכלל המשקיעים במסלול ליהנות ממסלול פשוט, מהיר, רווחי ובטוח במיוחד – לא סתם מסלול השקעות זה נחשב לאחד ממסלולי ההשקעה הגדולים ביותר. במסגרת מסלול השקעה זה המשקיעים רוכשים דירות מגורים ומשכירים אותן לתקופות זמן ארוכות.

יתרונות המסלול

היתרונות המשמעותיים ביותר של המסלול הם:

  1. מסלול פסיבי – רוצים להשקיע את כספכם וליהנות מהכנסה חודשית קבועה ללא התעסקות רבה? מסלול נדל"ן מניב יכול להתאים לכם.
  2. מסלול בטוח – רכישת דירות מגורים בתאילנד תבטיח לכם עליית ערך משמעותית במרוצת השנים. במשחקי הכוח בין הביקוש להיצע הביקוש מנצח כך שמחירי הנכסים צפויים להמשיך לכיוון צפון. מעבר לעליית הערך, גם התשלום החודשי מהשכרת הנכס מגובה בחוזה משפטי כך שרמת בטיחות ההשקעה במסלול זה גבוהה במיוחד.
  3. מסלול עם שני מקורות רווח שונים – בשונה מהשקעות רבות בהן הרווחים מגיעים ממקור אחד בלבד, מסלול השקעות זה מאפשר למשקיעים ליהנות מכ 5% עד 10% תשואה שנתית מהשכרת הנכס ומעוד כמה עשרות אחוזים של עליית ערך הדירה במרוצת השנים.

חסרונות המסלול

נשמע טוב מידי? חשוב שתכירו גם את החסרונות והסיכונים בהשקעות נדל"ן מניב. הסיכונים והחסרונות המרכזיים של מסלול זה הם:

  1. אחוזי תשואה נמוכים – ישנן השקעות נדל"ן שונות עם אחוזי תשואה גבוהים יותר מידי שנה כמו השכרת נכסים לטווחי זמן קצרים, רכישת נכסים מסחריים או עסקאות אקזיט מהירות. רוצים ליהנות מאחוזי תשואה גבוהים יותר? תידרשו להתפשר על רמת הבטיחות של מסלול השקעות נדל"ן מניב.
  2. שוכרים שלא מצליחים לשלם – אחד הסיכונים המשמעותיים במסלול השקעות מניב הוא בחירת שוכרים שלא מצליחים לעמוד בהוצאות השכירות.
  3. שוכרים שלא מפנים את הדירה – סיכון נוסף הוא בחירת שוכרים שלא מוכנים לפנות את הדירה במועד החתום בחוזה.

התגברות על הסיכונים

אז רגע לפני שאתם משקיעים במסלול נדל"ן מניב, חשוב שתדעו איך לבחור נכון את השוכרים שלכם. חשוב לבדוק שלוש תלושי שכר אחרונים במטרה לוודא שהשוכר אכן יכול לעמוד בתשלומים. כמו כן חשוב לבדוק צ'קים במטרה לוודא שאין לשוכר נכסים משועבדים או מעוכלים ולסיום מומלץ לדבר עם המשכיר הקודם בשביל במטרה לוודא שהשוכרים שומרים על הדירה ומוכנים להתפנות ממנה ברגע שידרשו לכך.

 

רוצים להשקיע מעבר לים ללא התעסקות עם שוכרים כלל? מסלול רכישה על הנייר יוכל להתאים לכם!

מסלול השקעות נוסף הוא מסלול רכישה על הנייר. משקיעים רבים בתאילנד בוחרים לקנות דירות על הנייר במחירי הנחה של עשרותהאם ניתן לקחת משכנתא להשקעה בפרויקטים של נדל"ן בתאילנד אחוזים בהשוואה למחירי השוק. קבלנים בתחילת פרויקטים נדרשים לתזרים מזומנים ולשם כך מציעים דירות על הנייר בהנחה של בין 10% ל 30% לכל היותר. הנחה זו ניתנת למשקיע שיהיה מוכן לקחת את הסיכון ברכישת דירה שאינה קיימת. הרווח בעסקה הוא במכירת הדירה קרוב למועד קבלת המפתח במחירי השוק. הסיכון הוא כמובן לעיכובים או אף פגיעות שונות בהשלמת בפרוייקט. אז היתרונות הגדולים ביותר של מסלול השקעה על הנייר הם:

יתרונות המסלול

  1. רכישת דירה בהנחה – דירות על הנייר נמכרות במחירי פריסייל מתחת למחירי השוק. משקיעים רבים בתאילנד בוחרים במסלול השקעות זה ונהנים מהנחה של כ 20% בממוצע.
  2. ללא התעסקות עם שוכרים – משקיעים זרים ומעדיפים שלא להתעסק עם שוכרים מקומיים? מסלול זה יכול להתאים לכם. במהלך כל מסלול ההשקעה המשקיע פשוט ממתין להשלמת הפרוייקט ומכירת הדירה במחיר השוק ללא הכנסת שוכרים.

חסרונות המסלול

גם מסלול השקעה זה נשמע טוב מידי ועל מנת שתוכלו להכיר את התמונה כולה, ריכזנו עבורכם את החיסרונות והסיכונים המשמעותיים ביותר, והם:

  1. סיכון לפגיעה בהתקדמות הפרוייקט – במידה והקבלן של הפרוייקט לא עומד בלוח הזמנים שהציב לעצמו או שלא מצליח לנהל נכון את תזרים המזומנים של כל שלבי הבנייה, אתם עלולים להיפגע מכך.
  2. הצמדה למדדים לאורך זמן – במהלך כל שנות הבנייה הדירה מוצמדת למדדים על שארית הסכום שעוד לא שולם לקבלן. במקרים חריגים הצמדה זו יכולה לנגוס בכל הדלתא שנוצרה בין מחיר הפריסייל לבין מחירי השוק לדירה בנוייה.

לסיכום, השקעות נדל"ן בתאילנד צפויות להניב למשקיעים אחוזי תשואה גבוהים ועליות ערך משמעותיות

לסיכום, השקעה בתאילנד על כלל מחוזותיה צפויה להניב למשקיעים רווחים גדולים תוך זמן קצר. מצבה הכלכלי של המדינה, רמות הביקוש לעומת ההיצע הקיים והתיירות הענפה בכל עונות השנה מחזקים את ידיהם של משקיעי נדל"ן רבים מכל רחבי העולם שמצביעים על תאילנד כאחד היעדים האטרקטיביים ביותר.

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!