עבודה במתכונת ריטיינר

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

אם אתם בעלי עסק עצמאי, יכול להיות שיצא לכם לשמוע את המונחים "ריטיינר", "חשבונית ריטיינר", "עבודה בריטיינר" וכו'. לאורך הכתבה הקצרה הבאה נתסביר לכם הכל אודות ריטיינר – מה זה, האם כדאי לעבוד בצורה הזו, איך מחייבים לקוח על העבודה ועוד.

 

בראש ובראשונה – מה זה בכלל ריטיינר?

אוקיי, אז האמת שזו שאלה סופר קלה. המילה 'ריטיינר' שאולה מהשפה האנגלית – Retainer – שבעברית הוא בעצם "שכר". המשמעות של המילה שלשמה התכנסנו יותר מתאימה למונח Retainer agreement, או בעברית – "שכר טרחה עיתי". חכו! אל תצאו מהכתבה, זה פשוט השם שהאקדמיה ללשון קבעה 🙂

 

אוקיי, אז מה זה "שכר טרחה עיתי"?

עבודה תחת ריטיינר, או תחת שכר טרחה עיתי, היא בעצם עבודה שבה אנחנו סוגרים מול לקוח שכר חודשי קבוע תמורת כמות שעות מסוימת. השכר החודשי הזה ישולם לנו בכל חודש בצורה קבועה, בין אם עבדנו את מספר השעות הקבוע, יותר ממנו או פחות ממנו.

 

למה שנרצה לעבוד בצורה של ריטיינר?

בעלי עסק רבים מעדיפים לעבוד עם לקוחות בצורה של ריטיינר כי זה נותן להם מרכיב מאוד חשוב לשפיות שלהם – שקט נפשי ויציבות כלכלית. אחד הדברים הקשים ביותר שכרוכים בניהול עסק עצמאי זו העובדה שהרבה פעמים אנחנו לא בטוחים איך הולך להיראות החודש הבא שלנו – האם יהיו לנו מספיק לקוחות שירצו את השירות שלנו? וכפועל יוצא – האם נצליח להמשיך לתחזק את העסק ואף להתקיים ממנו?

עסקת ריטיינר מול לקוח מהווה מעין 'בסיס כלכלי' שאנחנו יודעים להסתמך עליו בחודשים הקרובים. בעלי עסק רבים שואפים וחותרים לסגירת כמה שיותר הסכמי ריטיינר, כך שהם יודעים ששכר הריטיינר החודשי שלהם משלל הלקוחות מהווה מעין שכר מינימום שניתן להסתמך עליו (ואז כל עסקה נוספת שנכנסת להם היא סוג של בונוס).

 

מה החיסרון בריטיינר?

החיסרון העיקרי בעבודה תחת הסכם ריטיינר הוא עמידה בכמות השעות שסוכמה. דיי סביר להניח שיהיו חודשים שתמצאו את עצמכם עובדים מספר שעות שעולה על שכר הריטיינר, ואז זה הופך את השכר שנקבע מראש עבור הזמן שלכם להרבה פחות משתלם.

 

האם צריך להוציא חשבונית ללקוח בכל חודש, או פעם בשנה?

אם סגרתם חוזה ריטיינר מול לקוח, מומלץ שגם החשבוניות מולו יהיו בצורה של ריטיינר. כלומר, גם אם סגרתם חוזה שנתי, עדיף שתוציאו חשבונית (היא יכולה להיות גם חשבונית דיגיטלית אוטומטית) קבועה בכל חודש על סך הריטיינר שנקבע.

 

ומה עושים אם רוצים לצאת מהריטיינר?

כתלות בהסכם שנחתם, לרוב ניתן להפסיק את העבודה תחת תנאים מסוימים שנקבעו מראש.

שיהיה בהצלחה!

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!