טאבו נדל"ן – הכירו את מיטב הפרטים אודות תעודת הזהות של הדירה הבאה שלכם!

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

נסח הטאבו הוא מעין תעודת זהות של הדירה. אנשים רבים לא מודעים לחשיבות נסח הטאבו, לא מכירים את כל הרישומים בו ולא בודקים אותו היטב לפני כל רכישה. אז אם גם אתם מתכננים לרכוש דירה בקרוב, הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים שאתם חייבים להכיר אודות נסח טאבו, בהערות האזהרה השונות שאתם חייבים לדעת לבדוק ובטיפים מקצועיים לרכישת נכונה. מעבר לכך, נגע בקצרה אודות מצב מחירי הדיור בישראל, צפי לשינויים בעתיד ואפשרויות מימון נבחרות המאפשרות למשקיעים רבים להתחדש עם נכסים אף ללא הון עצמי כלל. אז רגע לפני שאתם מתחילים להשקיע את מיטב החסכונות שלכם בעולם הנדל"ן, הנה לכם כל מה שאתם חייבים לדעת על נסח טאבו, אפשרויות מימון ומצב שוק הדיור בישראל.

כלל הפרטים הנכללים בנסח טאבו

נסח הטאבו הוא תעודת הזהות של הדירה ובעזרתו ניתן לקבל לא מעט פרטים אודותיה. הפרטים המרכזיים המופיעים בנסח הטאבו הם:נסח הטאבו הוא תעודת הזהות של הדירה ובעזרתו ניתן לקבל לא מעט פרטים אודותיה שטח הדירה, היתר השימוש בשטח, חריגות בניה אם יש, שם המוכר ועוד. נתונים אלה יסייעו לכם לקבל מידע ליוני אודות הדירה, מעבר לדבריו של המתווך או מוכר הנכס. חשוב להדגיש כי נסח הטאבו מחייב משפטית כך שרמת אמינותו גבוהה במיוחד. נקודה נוספת שחשוב שתכירו אודות נסח הטאבו היא הערות האזהרה. הערות אזהרה בנסח הטאבו חשובות במיוחד ונועדו בכדי למנוע מקרי מרמה שונים. הערת האזהרה כתובה במפורש בנסח הטאבו כך שרפרוף בלבד יספיק לכם בכדי לזהות אותה.

הכירו את כל הערות האזהרה השכיחות והחשובות ביותר

ישנן לא מעט הערות אזהרה שאתם חייבים להכיר לפני שאתם רוכשים את הנכס הבא. ריכזנו עבורכם כמה מהמרכזיות שבהן:

  • הערת אזהרה לטובת קונה

בעת חתימה על חוזה המכר, רוכש הדירה רשאי להוסיף הערת אזהרה לטובתו. הערת אזהרה לטובת הקונה בנסח הטאבו תופיע מעתהערות אזהרה בנסח הטאבו חשובות במיוחד ונועדו בכדי למנוע מקרי מרמה שונים הוספתה בכל נסח שיונפק לכל דורש. הקונה הטרי מוסיף הערת אזהרה לטובתו במטרה לציין כי הנכס נמכר, ובעליו הנוכחיים אינו רשאי למכור אותו בשנית לאדם נוסף. ללא הערת אזהרה זו, מוכר הנכס יכל למכור את הדירה שלו לכמה קונים בו זמנית. כיום, בעזרת הערת האזהרה כל המתעניינים הנוספים יוכלו לראות שהמכס נמכר כך שבעליו אינו רשאי להציע אותו למכירה נוספת.

  • הערת אזהרה לטובת יזם

הערת אזהרה נוספת ושכיחה במיוחד היא הערת אזהרה לטובת יזם המקדם פרוייקט תמ"א 38 או פינוי בינוי. יזמים רבים עומלים ארוכות בכדי לקבל את כל החתימות הנדרשות מבעלי הנכסים ולכן הם מוסיפים הערת אזהרה שתוודא כי כל עבודתם תישמר. הערת האזהרה נועדה בכדי למנוע מהדיירים למכור את הדירה לדייר שאינו מאשר את התקדמות הפרוייקט. הערת האזהרה לטובת היזם מבטיחה שכל קונה חדש בבניין מודע ואף מאשר את המשך התקדמותו של פרוייקט ההתחדשות.

  • הערת אזהרה לטובת הבנק

מתכננים לרכוש דירה בעזרת הלוואת משכנתא? הבנק יוסיף לנסח הטאבו שלכם הערת אזהרה כך שכל קונה פוטנציאלי ידע שהדירה עדיין ממושכנת. בתום תשלומי הלוואת המשכנתא, הבנק יסיר את הערת האזהרה שלו כך שתוכלו למכור את הנכס לכל דורש ללא הערות אזהרה אודות משכון הנס.

  • הערת אזהרה להסכמת צד ג'

בין כלל הערות האזהרה השכיחות ביותר ישנה הערת אזהרה לטובת צד ג'. הערה זו נועדה בכדי לוודא שבעלי הדירה לא ימכור אותההבנק יוסיף לנסח הטאבו שלכם הערת אזהרה כך שכל קונה פוטנציאלי ידע שהדירה עדיין ממושכנת. ללא הסכמתו של צד שלישי. ברוב המקרים הערות אזהרה אלה מצויות בדירות ירושה כך שכלל האחים יוכלו להיות מעורבים בהחלטה למכור את הנכס.

  • הערת אזהרה להסכם שיתופי

לא אחת משקיעים בוחרים לרכוש נכסים בשותפות. נכסים כאלה חייבים לכלול הערת אזהרה ברורה שנועדה לוודא שאחד מהשותפים לא יכול לעשות דבר ללא אישורו של השותף השני.

היכרות עם כלל היערות האזהרה הללו יחסכו מכם מקרי מרמה רבים. לכן, לפני שאתם רוכשים את הדירה הבאה שלכם, חשוב לבחון בקפידה כל מילה המופיעה בתעודת הזהות של הדירה – נסח הטאבו שלה. משקיעים רבים לא מקפידים על כך ומוצאים את עצמם מתמודדים עם מצבים מורכבים שהיה ניתן למנוע בקלות. נקודה נוספת שחשוב שתכירו בנסח הטאבו היא מגוון הנסחים הקיימים.

הסוגים השונים של נסחי הטאבו שאתם חייבים להכיר

ישנם שלושה סוגים של נסח טאבו, והם:

  1. נסח טאבו רגיל – בנסח זה תוכלו למצוא מידע רישומי אודות הדירה הספציפית בה אתם מתעניינים.
  2. נסח טאבו מרוכז – בנסח זה תוכלו למצוא מידע רישומי אודות כלל הדירות בבניין משותף.
  3. נסח טאבו היסטורי – בנסח זה תוכלו למצוא את כל הבעלים שהחזיקו בדירה מאז רישומה בפעם הראשונה.

עכשיו זה הזמן להשקיע? מחירי הדיור בישראל בשיאי כל הזמנים!

רגע לפני שאתם מתחילים להשקיע ולאחר שנגענו בכל הדגשים החשובים אודות נסח טאבו והערות אזהרה חיוניות לבדיקה, חשובנקודה נוספת שחשוב שתכירו בנסח הטאבו היא מגוון הנסחים הקיימים שתכירו מספר נתונים חשובים אודות מצב שוק הדיור בישראל. מחירי הדיור בישראל עלו בשני עשורים רצופים במאות אחוזים. רבים בטוחים שמחירי הדיור מנופחים ובועתיים, כך שבעתיד הקרוב הם יתפוצצו והמחירים יצנחו. אך האם באמת כך הדבר? בשביל לענות על כך אתם חייבים להכיר את הגורמים המרכזיים המשפיעים על מחירי הדיור בישראל. הגורמים המשפיעים על מחירי הדיור הם: ביקוש והיצע. כל עוד הביקוש גדול מההיצע, המחירים עולים וכן להיפך, כל עוד ההיצע גדול מהביקוש, המחירים יורדים. מאזן הכוחות בישראל בין הביקוש להיצע ברור – הביקוש גבוה משמעותית מההיצע הקיים, מה שגורם לעליות מחירים רצופות בעשרים השנים האחרונות.

המחירים מנופחים? היכרות עם המשתנים המשפיעים על מחירי הדיור תעזור לכם לענות על השאלה

אז האם מחירי הדיור מנופחים? בחינת מאזן הכוחות מוכיחה שהמחירים אינם בועתיים ומגובים בנתונים אמפיריים המשפיעים באופן ישיר על תנודתיות המחיר. אך מה לגבי העתיד? רבים סבורים כי המחירים גבוהים מידי בשביל להמשיך לעלות. גם במקרה זה בחינה מקצועית של הביקוש וההיצע היא התשובה הטובה ביותר עבורכם. אנשי מקצוע רבים בתחום מכירים שיטה פשוטה המאפשרת להעריך את מחירי הדיור בעתיד, והיא – בדיקת קצב גידול הביקוש לעומת קצב גידול ההיצע.

  • כשקצב גידול הביקוש מהיר יותר מקצב גידול ההיצע – המחירים צפויים להמשיך לעלות גם בשנים הבאות ובקצב מהיר יותר.
  • כשקצב גידול הביקוש זהה לקצב גידול ההיצע – המחירים צפויים להמשיך בקצב הנוכחי (שוק עולה ימשיך לעלות ושוק יורד ימשיך לרדת בקצב זהה).
  • כשקצב גידול הביקוש איטי יותר מקצב גידול ההיצע – מחירי הדיור יתחילו להיבלם ואף לרדת בשנים הקרובות.

בחרו נכון את אפשרות המימון האטרקטיבית ביותר והתחילו להשקיע חכם!

כל שנותר לכם זה לבחור את אפשרות המימון האטרקטיבית ביותר ולהתחיל להשקיע. הלוואת משכנתא מאפשרת לכם ליהנות מסכומים גדולים, לטווחי זמן ארוכים ובריביות נמוכות. חסר לכם הון עצמי לקבלת הלוואת משכנתא? הלוואת חוץ בנקאיות יאפשרו לכם להשלים את ההון העצמי הנדרש. הלוואות חוץ בנקאיות מתאפיינות בסכומים קטנים, לטווחי זמן בינוניים ובריביות גבוהות. הסיבה המרכזית בגינה רבים נעזרים בהלוואה זו היא השלמת ההון העצמי הנדרש להלוואת משכנתא.

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!