חברות נדל"ן מובילות – חברות הנדל"ן המובילות בישראל משפיעות באופן ישיר על מחירי הדיור

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

כיום יש לא מעט חברות נדל"ן גדולות בישראל המספקות לרבים דיור בכל רחבי הארץ. בשורות הבאות נכיר את החברות הגדולות והמובילות בענף הנדל"ן בישראל, נבין כיצד הן משפיעות על מחירי הדיור ונלמד להעריך את תנועות המחירים לעוד מספר שנים קדימה. אז אם גם אתם מתעניינים בעולם הנדל"ן וחושבים לרכוש נכס להשקעה, המאמר הבא הוא עבורכם. אך חשוב להדגיש שגם אם מעולם לא חשבתם לרכוש נכסים להשקעה, חשוב שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות שיוכלו לחסוך לכם הפסדים גדולים מידי שנה. החלופה המרכזית לענף השקעות הנדל"ן בישראל היא מסלולי החיסכון נטולי הסיכון של הבנקים. אנשים רבים חוששים להפסיד את מיטב כספם בהשקעות ולכן בוחרים בתוכנית חיסכון בנקאיות ללא כל סיכון. אך האם תוכניות אלה באמת שומרות על הכסף מפני הפסדים?

חוששים מהפסדים בהשקעות נדל"ן? השארת כספיכם בתוכנית חיסכון תגרום לכם להפסיד הרבה יותר!

האינפלציה בישראל עומדת על כ 2% מידי שנה ושוחקת את כוח הקנייה של המטבע. כל עוד תוכניות החיסכון הבנקאיות מציעות ריביות נמוכות מ 2%, הן גורמות לכלל הבוחרים בהן להפסיד לא מעט כסף בכל שנה. עליות המחירים הכלליות פוגעות באופן ישיר בכוח הקנייה של החיסכונות שלכם, כך שעל אף שהערך המספרי של הכסף נשמר בתוכנית חיסכון נטולת סיכון, כוח הקנייה שלו יורד בצורה משמעותית. הדוגמה הטובה ביותר לכך היא קניות בסופר. עד לפני כעשר שנים הייתם יכולים למלא סל קניות הכולל מגוון עשיר של מוצרים בעזרת שטר בודד של 100 שקלים בלבד. כיום, אותם 100 שקלים בדיוק לא יצליחו למלא אף לא רבע מאותו סל קניות הכולל את אותם המוצרים. דוגמה זו מוכיחה שהערך המספרי של הכסף לא משנה, כוח הקנייה הראלי שלו בהתאם למחירי השוק הוא הקובע את ערכו האמיתי. רוצים לשמור על כוח הקנייה של החיסכונות שלכם? הכירו ארבע חברות נדל"ן מובילות בישראל.

החברות הגדולות ביותר בענף הנדל"ן הישראלי הן:

  • שיכון ובינוי

חברת שיכון ובינוי החלה את דרכה בישראל עוד לפני קום המדינה, בשנת 1924. החברה הגדולה עברה ידיים רבות עד שבשנת 2018רוצים לשמור על כוח הקנייה של החיסכונות שלכם? הכירו ארבע חברות נדל"ן מובילות בישראל איש העסקים נתי סיידוף רכש את כל אחזקותיה. חשוב להדגיש כי חברת שיכון ובינוי אינה עוסקת אך ורק בבניית נדל"ן בישראל, אלא שולחת את זרועותיה לעוד לא מעט תחומים שונים.

  • פרשקובסקי

חברת נדל"ן גדולה המתמקדת בעיקר במרכז הארץ. אחד הפרויקטים הגדולים והבולטים ביותר שלה הוא מתחם האלף בראשון לציון. מעבר לנדל"ן למגורים החברה עוסקת גם בנדל"ן מסחרי הכולל משרדים, השקעות נדל"ן שונות ועוד.

  • דמרי

חברת נדל"ן דמרי בראשותו של יגאל דמרי עוסקת בייזום בנייה נדל"נית לצורכי מגורים בעיקר. החברה אינה פועלת אך ורק בגבולותיה של ישראל ומרחיבה את השקעותיה למזרח אירופה. יגאל דמרי מעריך כי בשנים הקרובות הביקוש לדיור בישראל צפוי לזנק עקב עלייה גדולה לישראל, מה שעתיד לגרום לעלייה משמעותית במחירי הדיור.

  • אזורים

חברת הנדל"ן אזורים החלה את דרכה בשנת 1964 והתמקדה בעיקר בתוכניות דיור ציבוריות. אך מספר שנים לאחר מכן החלה לעסוקאנשי מקצוע רבים בתחום מכל חברות נדל"ן מובילות בישראל סבורים כי המחירים של היום יחשבו מחירי מבצע בעוד מספר שנים קדימה בתחום הנדל"ן המסחרי, לרבות משרדים, בתי מלון ודירות יוקרה.

כלל חברות הנדל"ן הללו משפיעות באופן ישיר על ההיצע הקיים בשוק. אז אם גם אתם מתכננים להתחיל להשקיע את מיטב החיסכונות שלכם בענף הנדל"ן וליהנות מהגנה מלאה מפני שחיקת כוח הקנייה בגין האינפלציה התמידית, חשוב שתכירו את הגורמים המרכזיים המשפיעים על תנועות מחירי הדיור.

הגורמים המרכזיים המשפיעים על תנועות מחירי הדיור הם:

  • ביקוש – הביקוש לנדל"ן קשיח ולכן הוא מושפע בעיקר מגידול האוכלוסיה. המשתנים הבולטים המשפיעים על הביקוש בישראל הם: הגירה חיובית, גידול טבעי, משקיעים רבים המחזיקים ביותר מדירה אחת, מתגרשים רבים ועוד.
  • היצע – רמות ההיצע נגזרות ממשתנה אחד מרכזי, והוא קצב התחלות הבנייה החדשות. התחלות הבנייה החדשות יבשילו לכדי דירות מגורים בעוד מספר שנים ויגדילו את ההיצע הקיים.

כל עוד הביקוש גדול מההיצע, מחירי הדיור עולים וכך גם להיפך, כל עוד ההיצע גדול מהביקוש, מחירי הדיור יורדים. בשנים האחרונות תמונת המצב של מאזן הכוחות בין הביקוש להיצע ברורה – הביקוש לדיור בישראל גבוה משמעותית מההיצע הקיים ולכן מחירי הדיור עולים ללא מעצורים במשך למעלה משני עשורים רצופים. אז אם גם אתם חוששים שהמחירים מנופחים, חשוב לדעת כי הם מגובים בנתונים אמפיריים המצדיקים את עליות המחירים. מעבר לכך, אנשי מקצוע רבים בתחום מכל חברות נדל"ן מובילות בישראל סבורים כיכל חברות נדל"ן מובילות בישראל מדווחות על שלבים בירוקרטיים רבים איתם הם נדרשים להתמודד עד שהן מקבלים את האישורים המיוחלים לרדת לשטח ולהתחיל לבנות המחירים של היום יחשבו מחירי מבצע בעוד מספר שנים קדימה. פני המחירים ממשיכים צפונה בגין גידול הביקושים.

השיטה הפשוטה להערכת מחירי הדיור בישראל

בעזרת שיטה פשוטה ניתן להעריך את מחירי הדיור לעוד שנים ארוכות קדימה. השיטה הפשוטה כוללת השוואה בין קצב גידול הביקוש לבין קצב גידול ההיצע. האפשרויות השונות מהשוואה זו הן:

  • קצב גידול הביקוש מהיר יותר מקצב גידול ההיצע – מחירי הדיור ימשיכו לעלות בקצב מהיר יותר.
  • קצב גידול הביקוש זהה לקצב גידול ההיצע – מחירי הדיור ישארו בתנועה זהה (שוק עולה ימשיך לעלות ושוק יורד ימשיך לרדת באותו קצב)
  • קצב גידול הביקוש איטי יותר מקצב גידול ההיצע – מחירי הדיור צפויים להתחיל להיבלם ואף לרדת בשנים הבאות.

העליות הרצופות בעשרים השנים האחרונות מוצדקות – רמות הביקוש לדיור בישראל גבוהות משמעותית מההיצע הקיים!

תמונת המצב בישראל מצביעה על המשך עליות מחירים בקצב מהיר יותר. כל חברות נדל"ן מובילות בישראל מדווחות על שלביםחברות נדל"ן מובילות בישראל משפיעות באופן ישיר על גידול ההיצע בשוק, המשפיע על מחירי הדיור בכל רחבי ישראל בירוקרטיים רבים איתם הם נדרשים להתמודד עד שהן מקבלים את האישורים המיוחלים לרדת לשטח ולהתחיל לבנות. הבירוקרטיה הסבוכה, ההמתנה הארוכה והבנייה האיטית גורמים לכך שקצב גידול הביקוש יהיה מהיר יותר מקצב גידול ההיצע, מה שאומר שבלימת מחירי הדיור בישראל לא נראית באופק. לכן, אם עד היום חששתם להצטרף לעולם הנדל"ן בטענה כי מחירי הדיור מופקעים, חשוב שתבינו כי המתנה נוספת תגרום לכם להפסיד עוד מקצה עליות שידרוש מכם לשלם הרבה יותר בשביל להצטרף בשלב מאוחר יותר לענף הנדל"ן.

לסיכום, החברות הגדולות ביותר משפיעות על קצב גידול ההיצע בישראל ונדמה כי הן אינן עומדות בקצב של גידול הביקושים

לסיכום, חברות נדל"ן מובילות בישראל משפיעות באופן ישיר על גידול ההיצע בשוק, המשפיע על מחירי הדיור בכל רחבי ישראל. כל אנשי המקצוע של החברות הגדולות ביותר סבורים כי מצב הדיור בישראל רחוק משינוי מהותי, מה שאומר כי בשנים הקרובות מחירי הדיור ימשיכו לטפס. אם גם אתם רוצים להצטרף לענף הנדל"ן וליהנות משמירה מיטבית על ערך הכסף שלכם, כדאי שתעשו זאת כמה שיותר מהר. חשוב להדגיש כי ענף השקעות הנדל"ן אינו מסתכם ברכישת דירה והשכרתה לטווח ארוך ולכן, חשוב שתכירו את כל מסלולי ההשקעה הגדולים ביותר לפני שתבחרו את מסלול ההשקעה המתאים עבורכם

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

פרויקטים חמים נוספים

מידע שימושי למשקיעים

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!