מס רכישה על קרקע

ליצירת קשר עם מרכז המכירות
השאירו פרטים

מס רכישה על קרקעמי שמעוניין להשיג קרקע לבניה פרטית ישאל את עצמו בוודאי מה הוא מס רכישה על קרקע שיהיה עליו לשלם על מנת להמשיך בתהליך הקניה. מס זה עשוי להשתנות על פי גורמים שונים ופעולות אך הוא אינו כולל מדרגות מס שמוכרות מרכישת דירה שמיועדת למגורים. השטח שתקנו ישמש אתכם לבניית בית המגורים שלכם ועל כן מומלץ לדעת את כל מה שדרוש ולפעול בצורה מסודרת וחכמה כך שלא תתקלו בבעיות ועיכובים.

התשלום עבור הנדל"ן

מס רכישה על קרקע הינו תשלום שרלוונטי לאנשים שרוכשים דירות או נכסי נדל"ן שונים. כל נכס מאופיין בתקנות מס שונות אך רכישת קרקע למטרה שהיא לא מגורים לא כלולה במסגרת מס זה. המס הינו משתנה על פי מהות הרכישה ובהתאמה ליכולת הכלכלית של המשקיע או הרוכש. לדוגמא מי שרוכש דירה בסכום שנמוך מ-1.600.000 ₪ יהיה זכאי לפטור ממס זה, ומשקיעים שמתכננים לקנות דירה למטרת השקעה ישלמו כ-8% מלכתחילה.

מס רכישה על קרקע – מה הכוונה?

כל נכס שהוא לא דירת שמיועדת למגורים מחויב בתשלום של מס רכישה קבוע בסך של 6% מתוך הערך של הנכס. הכוונה היא שבעת רכישת קרקע להשקעה או להניה בשווי של 500,000 ₪ לדוגמא, תיאלצו לשלם כ-30,000 ₪ שיהוו מס רכישה, התשלום יתבצע במועד הקניה. ישנן הקלות שונות לגבי מס רכישה על קרקע ומי שבוחר לבנות את ביתו על גבי הקרקע ומצויד בתכנית בניה שמתירה בנייה בתוך תקופה של שנתיים מיום הרכישה, יזכה להחזר של אחוז אחד מערך הקרקע. אם מדובר העל קרקע חקלאית אז מס הרכישה ישתנה על פי הערך הנקוב של הקרקע והסכום ששולם על ידכם. אך יש לקחת בחשבון שהתשלום הגבוה ביותר יידרש כאשר תבקשו למכור את הנכס שנמצא ברשותכם שכן הוא יגבה מס שבח גבוהה מאוד.

מקבלים פטור ממס רכישה

גם במקרים אלו ישנן הנחות ופטורים מתשלום מס רכישה על קרקע שעשויים לסייע לרוכשים לסיים את התהליך בפחות נזק כספי:

  • אם הקרקע ניתנה במתנה על ידי אדם שהוא קרוב משפחה תוכלו לשלם רק 2% שמהווים שליש מהסכום המקורי.
  • אם הקרקע המדוברת מועברת בין בני זוג (מהבעל לאישה או להיפך) תזכו לפטור מלא מס זה.
  • נכים ובעלי מוגבלויות, עולים חדשים או בני משפחות שכולות ישלמו סכום של 0.5% מהמס המקורי.

איך זה עובד?

אם נוקטים בשיטה של עסקת קומבינציה כאשר היזם פונה אל הבעלים של המגרש ומבקש לבנות עליו בית מגורים או בניין והבעלים מעביר אחוזים מתוך שטח הבניין לקבלן וזאת בתמורה לאחוזים בדירות, בצורה זו ישלם הקבלן את מס הרכישה על החלק היחסי שלו שכן השטח לא באמת נמכר אלא נותר בבעלות המקורית של בעלי הקרקע. בניית בתי מגורים על קרקע זו יאפשרו החזרים של אחוז אחד כך שהתשלום יעמוד על 5% רק על חלקו היחסי בקרקע וזאת במקום על כל השטח מה שמקובל בדרך כלל בקרב קבלנים.

פונים למקצוענים

כל עסקה כזו היא בעלת סיכונים שונים וכדאי שלא לבצע אותה לבדכם ולפנות לגופים מקצועיים שמבינים בתחום זה. מציאת קרקע לבניה היא לא משימה פשוטה וכרוכה בתשלום של מיסים שונים ככל שמדובר כל בניית בתים מגורים, מגדלים או בתים פרטיים. לא כל אחד יכיר את כל המיסים שקיימים ובמקרים רבים אתם עלולים לפספס רק בגלל שלא הייתם מודעים לפטור כל שהוא ולשלם יותר כסף ממה שהייתם צריכים. מס רכישה על קרקע משתנה מעת לעת אז מוטב להיות מעודכנים ולהתייעץ עם מי שצריך וכך לחסוך כסף רב.

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

פרויקטים חמים

השאירו פרטים ומומחה נדלן יחזור אליכם עם הצעות משתלמות!